SM/PM Road Racing 9-10.8.2014 Alastaro

Aloittaja pena1, 24.07.14 - klo:17:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

oukkis

Lainaus käyttäjältä: app - 24.07.14 - klo:22:57Nimi on nyt sitten listassa. Koitetaas nyt saada ycc-lähtöihin kunnolla porukkaa, kun saa ajaa 2 lähtöö samaan hintaan. Jos jotakuta pelottaa lähtee mukaan, voin vakuuttaa että mua pelottaa enemmän jo puhtaasti järkisyistä. Järkisyyt taasen  ovat toisarvoisia harrastehommissa, joten eiköhän me nautita tuolla kahdesta kisasta, ja todeta taas kerran ettei se ollut itse kisassa mitään muuta kun hauskaa.

Olin ihan kokonaan missannut sen, että tuolloin on YCC:n lähdöt. App vosutti viime viikonloppuna mukaan, Jukka sai hankittua mulle uuden takarenkaan ja jälki-ilmoittautuminenkin onnistuu, joten kaipa täältä sitten tullaan mukaan takariviin.

Kertokaapas kokeneet, kuinka haastavaa niiden Moto3:sten kanssa on ajella. Taitavat mennä aikalailla eri ajolinjoja? Kun katsoin vanhoja kierrosaikoja, niin nuo tuntuvat menevän joko vähän nopeampaa tai melkein samoihin kuin itse mahdollisesti pääsisin.

Jukka_R

Ei niissä mitään haastavuutta ole. Mutkissa menevät samaa kierrosaikaa ajavaan tonniseen ja kusiaiseen nähden melko paljon vikkelämmin. Eli ei kannata suoralla kuitata jos mutkissa pakenevat.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

oukkis

Lähinnä mietin sitä että onko riski jäädä oikeaa kilpaa ajavien eteen jarruksi... No, jos avauksessa joku puskee ulkoa ohi niin keventää sitten ja jää suoran ajaksi taakse roikkumaan. Eiköhän se siitä silmistä sen jälkeen katoa.

SuVili

Metriäkään en ole kilpaa ajanut mutta sivusta seuranneena sanoisin, että jos kierrosaika on sama tai lähelle sama niin ongelma muodostuu teho vs ketteryys, Moto 3 menee ohi jarrussa tai kiertää ohi ulkokaarteessa jonka jälkeen YCC kuski ohittaa suoralla ja kurveissa taas sama toistuu.
Mikäli kisa suoritetaan tosiaan yhteislähtönä, en tiedä olisiko jonkinlainen porrastus mahdollinen, esim Moto 3 luokka täyttäisi gridin perältä tjsp, sillä Moto 3 ei poistu viivalta eli takaa lähtevä YCC voi heti valmistautua väistämään.
1 kurviin taasen saa varautua, että pientä pyörää tunkee jarrussa ohi ja myös seuraavat mutkat sekä ulkoa että sisältä jos vain kuskeilla kantti riittää.

Suurin osa Moto 3 kuljettajista on melko kokeneita, eli ei pitäisi tehdä mitään yllättäviä liikkeitä radalla, joten tässä mielessä ei pitäisi olla huolta.

oukkis

Joskus aikoinaan taisivat "vanhat" kakspuolikkaat olla radalla samaan aikaan YCC:n kanssa, ainakin treenivuorolla (Jukka muistanee). Silloin muistan erään kovaan ääneen sadattelevan herrasmiehen, joka oli ajanut päin erästä kakspuolikasta muistaakseni lemminkäisen avauksessa. Kuussatku oli vetänyt tiukan linjan sisäkanttarin vierestä ja kakspuokki oli tullut takaa leveämmällä linjalla ja tullut ulkokautta suoraan eteen, jolloin oli ollut romukasa todella lähellä.

Lähdöstä en osaa sanoa kun en ole nähnyt, ainakin YCC:ssä kuskeissa on enemmän eroja kuin pyörissä. Teho/painosuhteen mukaan eroa rupeaisi olemaan vasta ehkä yli satasen vauhdeissa (ilmanvastus), mutta onko Moto3-pyörillä muuten haastavampi lähteä viivalta?

pena1

Porrastettu lähtö on Alastarolla YCC / Moto3

M1uQ

Oli perustelu mikä hyvänsä tälle järjestelylle, niin minä en ainakaan lähde ajamaan YCC/moto3 yhdistettynä. On nähty ennenki miten siinä käy. Omasta mielestä oli aikamoinen virhelyönti järjestäjältä. Harmittaa varsinkin, kun ollaan yritetty jollainlailla panostaa tähän kisailuun. Vaikka ajankin vaan YCC:tä, niin olisi silti kohtuullista ottaa kaikki huomioon. Varsinkin tuohon rahaan mitä kuskit joutuu maksamaan ajamisesta. B:hen voisi hyvänä päivänä olla paukkuja, mutta tämän kesä treenaamisilla ei huvita lähteä alisuoriutumaan.

Nitrous

Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

rranta

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Toivottavasti cat onnistuu hyvin. Peukut pystyyn.

Cat

Jep. Eli omasta pyörästä hajos vaihteisto ja nitron pyörä alla. Aika ajoisssa tutustuin laitteeseen ekaa kertaa ja 1.25, 2. Uskon  että sekunti lähtee kisassa. Kovin yritys puuttuu koska en halua paalata toisen pyörää.

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Tsemppiä [emoji106]

JiiPee66

Lainaus käyttäjältä: JiiPee66 - 09.08.14 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.08.14 - klo:10:52
Tänään liikkuu sit meikäläisen mopo ensimmäistä kertaa kilpaa beessä. :)
Tsemppiä [emoji106]
Siis Catille[emoji6]

slowrider


qazwsx

^ Kallis harrastus tää kyllä on. Itse olin aloittelemassa pyörän painumien tarkistusta ja huomasin että takapyörän laakeri oli antautunut Motoparkissa sillä seurauksella että oli syönyt hajalle myös vetopakan ja takahaarukan sekä akselin.

Nyt pientä osien metsästystä seuraavksi.

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Powered by EzPortal