Triumph Daytona 675 kokemuksia?

Aloittaja Birke, 28.07.14 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Birke

Pienen ratailutauon jälkeen on suunnitelmissa hankkia ensi kaudelle taas kilvetön. Gixxeri ja R6R on tuttuja ja jälkimmäinen onkin tällä hetkellä ykkösvaihtoehto, mutta jotenkin kummasti kiinnostaa myös Trumpan Daytona 675. Ehkä sen erilaisuuden ja mageiden soundien takia. Melkein jokaisessa myynti-ilmoituksessa mainitaan kuitenkin, että on tehty täydellinen kone- ja vaihteistoremppa vasta tai jossakin vaiheessa kuitenkin. Herää epäilys, että eikö nuo myllyt kestä kisakäyttöä yhtä hyvin kuin esim. R6R? Tai no mun vauhdeilla varmaan kestäisi ratapäiväkäytössä mikä vain, mutta kuitenkin :)

Jos löytyy kokemuksia ja tietoa, niin kirjoitelkaa.

Nitrous

Ei kestä niin hyvin kuin rivikoneet, mutta ratapäiväajelussa lienee ihan luotettava kampe ainakaan jos kierroksenrajoitinta ei nosta. Öljynjäähdytin tuosta kannattaa vaihtaa ilmajäähdytteiseen malliin, koska se vakio tuppaa sotkemaan nesteet ja öljyt keskenään. Kiertokangen alapään laakerit noissa koneissa on se heikko paikka, mutta kun vaihtaa öljyt ajallaan, ei pitäs ongelmia olla. Multa löytyy kampiakselia, kantta ja paria veiviä vaille täydellinen Daytonan kone ylimääräsenä. Sen saa hakee varaosiksi lähes uloskantohintaan. Tuli paremman puoliskon katumopon kylkiäisinä tuo joten ei ole kummemmin tarvetta varaosille.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Tuo on aivan mieletön peli ajella! Hauskin pyörä tähän mennessä, millä olen radalla ajanut. bike_leaning
Kivasti löytyy vääntöä keskialueelta. Ei tarvitse aina ajella rajoitinta vasten, kuten rivi4:ssa.
Runko on kapea, joten pyörä on huomaamaton kuskin alla. Ainakin ajamassani pyörässä alusta oli ihan huippu.

Vakiossa äänet ovat hieman vaisut. Arrowin putki on loistava ja siitä tulee makeet äänet.

Noissa on ollut huonona tapana sekoittaa jäähdytinvedet ja öljyt sekaisin. Ilmeisesti saa korjattua, kun vaihtaa jonkun yksinkertaisen palikan. Laita Grandi67:lle yv:tä, niin hän voi kertoa enemmän aiheesta. Hän on vielä tämän viikon reissussa, mutta sitten taas kotimaassa.

Bobo

Jännä, kun noiden Trumppien kylkiäisenä tulee aika usein yksi tai kaksi varakonetta... confused_thinking
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

paaton

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.07.14 - klo:15:57Jännä, kun noiden Trumppien kylkiäisenä tulee aika usein yksi tai kaksi varakonetta... confused_thinking
Jos tuollaista tarttee miettiä, niin osta joku tunnettu japsi. Kyllähän nämä kotarit, ducatit ja trumpat on enemmän "mä haluun" valintoja. Jospa seuraava r6 olisikin kolme mukinen. Voisi olla kiva peli.


murmela

Lainaus käyttäjältä: paaton - 28.07.14 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.07.14 - klo:15:57Jännä, kun noiden Trumppien kylkiäisenä tulee aika usein yksi tai kaksi varakonetta... confused_thinking
Jos tuollaista tarttee miettiä, niin osta joku tunnettu japsi. Kyllähän nämä kotarit, ducatit ja trumpat on enemmän "mä haluun" valintoja. Jospa seuraava r6 olisikin kolme mukinen. Voisi olla kiva peli.
Voihan siitä japsinelarista tehä kolmemukisen. Saletisti rouheet soundit.
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1009.msg24297#msg24297
Sama "ohje" toiminee missä tahansa 600/1000cc nelarissa (>>450/750 triple).

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: paaton - 28.07.14 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 28.07.14 - klo:15:57Jännä, kun noiden Trumppien kylkiäisenä tulee aika usein yksi tai kaksi varakonetta... confused_thinking
Jos tuollaista tarttee miettiä, niin osta joku tunnettu japsi. Kyllähän nämä kotarit, ducatit ja trumpat on enemmän "mä haluun" valintoja. Jospa seuraava r6 olisikin kolme mukinen. Voisi olla kiva peli.

Ei, kyllä minä pitäydyn saksalaisvalmisteisissa ratapyörissä :P  Korkeintaan jollain itävaltalaiskikottimella saatan kahvittelureissut heittää, britteihin ei uskalla luottaa :D

Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Birke

Kyllähän ne jaappanilaiset on itellä lähellä sydäntä, mutta ihan mielenkiinnosta ajattelin tutkailla vaihtoehtoja. Syksyn päälle käytettyjen kisapyörien markkina todennäköisesti vilkastuu, joten kokemuksia otetaan vastaan tässä vaiheessa.

Jospa ne Trumpalla ajavat kisakuskit on vaan niin höveleitä, että antavat mielellään ylimääräisen moottorin mukaan. Ei sillä että motti ei kestäisi, vaan ihan hyvää hyvyyttään :) 

pienisopoapina

Minuakin kiinnostaisi Triumppi kokemukset. Onko jotain vuosimalleja jota kannattaa välttää, mitä kannattaa tsekata ?
Oulussa ois tommonen: http://www.nettimoto.com/triumph/daytona/1727217
Sattuuko oleen jonku palstalaisen vanha?
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

oukkis

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.07.14 - klo:14:12
Noissa on ollut huonona tapana sekoittaa jäähdytinvedet ja öljyt sekaisin. Ilmeisesti saa korjattua, kun vaihtaa jonkun yksinkertaisen palikan. Laita Grandi67:lle yv:tä, niin hän voi kertoa enemmän aiheesta. Hän on vielä tämän viikon reissussa, mutta sitten taas kotimaassa.

Voisiko tämän tiedonpalasen saada tänne foorumillekin? Kiinnostaisi kyllä, olen joskus kuullut tuon asian varikolla, mutta muisti pätkii...

murmela

Lainaus käyttäjältä: oukkis - 29.07.14 - klo:09:10
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.07.14 - klo:14:12
Noissa on ollut huonona tapana sekoittaa jäähdytinvedet ja öljyt sekaisin. Ilmeisesti saa korjattua, kun vaihtaa jonkun yksinkertaisen palikan. Laita Grandi67:lle yv:tä, niin hän voi kertoa enemmän aiheesta. Hän on vielä tämän viikon reissussa, mutta sitten taas kotimaassa.

Voisiko tämän tiedonpalasen saada tänne foorumillekin? Kiinnostaisi kyllä, olen joskus kuullut tuon asian varikolla, mutta muisti pätkii...

Se palikka on toi nitron mainitsema öljynjäähdytin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Grandi67

29.07.14 - klo:13:29 #11 Viimeisin muokkaus: 29.07.14 - klo:14:26 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: murmela - 29.07.14 - klo:09:17
Se palikka on toi nitron mainitsema öljynjäähdytin.
Lainaus käyttäjältä: oukkis - 29.07.14 - klo:09:10
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 28.07.14 - klo:14:12
Noissa on ollut huonona tapana sekoittaa jäähdytinvedet ja öljyt sekaisin. Ilmeisesti saa korjattua, kun vaihtaa jonkun yksinkertaisen palikan. Laita Grandi67:lle yv:tä, niin hän voi kertoa enemmän aiheesta. Hän on vielä tämän viikon reissussa, mutta sitten taas kotimaassa.

Voisiko tämän tiedonpalasen saada tänne foorumillekin? Kiinnostaisi kyllä, olen joskus kuullut tuon asian varikolla, mutta muisti pätkii...
http://www.jhsracingstore.co.uk/Mobile/MBSCProduct.asp?pdtid=9597878
Tommoinen sen vesijäähdytetyn tilalle

jarska

Lainaus käyttäjältä: Birke - 28.07.14 - klo:20:48Kyllähän ne jaappanilaiset on itellä lähellä sydäntä..

Tästä hieman apuja jos jaappanialaiseen päädyt:

tonibergholm


Birke

Joo no ei tarvi bimmeriä ainakaan tuon kuvan perusteella laittaa. Menee keskittyminen ajamiseen, kun joku tärkeä antidopingtoimikunnan kaveri kyselee varikolla koko ajan vaikeita :)

Powered by EzPortal