Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:25
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:51

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.

Ok. :)
Mistä löydän pirelliin nuo ilmoitetut mitat?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:11

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.06.13 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:11

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Eipä oo tullu koko keväänä muuta säädettyä kun ohjausiskarin napsuja.
Kuin nii? :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:19:11
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 15.06.13 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:11

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Eipä oo tullu koko keväänä muuta säädettyä kun ohjausiskarin napsuja.
Kuin nii? :)

Saatan sekoittaa sut johonkin toiseen marko-nickiin, jolla oli pirun kova into muuttaa pyörän geometriaa renkaan koon muuttuessa karvan verran.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

15.06.13 - klo:19:16 #230 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:19:18 käyttäjältä app
Muutama milli säteessä ei tunnu missään. Puoli senttiä vaikuttaa jonkun verran. Olen ajellut vuorotellen 190/55 ja 195/65 Dunlopeilla, eikä mitään ratkaisevaan eroa ajossa. Silti ero 8 mm.

Vuorela

Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:51

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.

Ok. :)
Mistä löydän pirelliin nuo ilmoitetut mitat?

Tollaisia mittoja joskus saanu tietooni Pirelleistä, ei itse mitattua siis:

180/55 DOT W: 184mm D: 641mm
180/60 DOT W: 193mm D: 656mm
190/55 DOT W: 191mm D: 652mm
190/55 SLK W: 195mm D: 652mm
190/60 SLK W: 194mm D: 658mm
200/55 DOT W: 193mm D: 656mm
200/60 SLK W: 198mm D: 658mm

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

marko_

^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:22:10
^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

Eikös se etukumi pyöri sielä edessä melki virattomana.....  :P
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.13 - klo:21:41
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

marko_

Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 15.06.13 - klo:22:30
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:22:10
^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

Eikös se etukumi pyöri sielä edessä melki virattomana.....  :P

Niimpä, tiiä jos keventäis ja jättäis poies koko harvelin  :o

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.13 - klo:21:41
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.13 - klo:21:41
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

Tämä on 4902. Vime vuonna tullut uus malli. Se on kai listattu med/soft, mutta Marko_ ja Slowriden on ajaneet myös mun käytetyillä, ja voivat antaa kommenttia. Tällä ajaa joka tapauksessa kääntämättä saman kun 8854:lla. Tässä on alussa aselvästi parempi pito, mutta kuluessaan alkaa koko ajan luistaa enemmän. Kuitenkaan ei ole yllättänyt koskaan, vaan kaveritkin on kehuneet, että nätisti luistelee. Mä suosittelisin tätä rengasta. Jos ennen sataa kierrosta kääntää, uskaltaisin luvata että kestää toisen mokoman.
Ei repeä millään kelillä tai radalla, sen verran on kova seos.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 16.06.13 - klo:09:42
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.06.13 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: app - 15.06.13 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 15.06.13 - klo:21:41
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

Tämä on 4902. Vime vuonna tullut uus malli. Se on kai listattu med/soft, mutta Marko_ ja Slowriden on ajaneet myös mun käytetyillä, ja voivat antaa kommenttia. Tällä ajaa joka tapauksessa kääntämättä saman kun 8854:lla. Tässä on alussa aselvästi parempi pito, mutta kuluessaan alkaa koko ajan luistaa enemmän. Kuitenkaan ei ole yllättänyt koskaan, vaan kaveritkin on kehuneet, että nätisti luistelee. Mä suosittelisin tätä rengasta. Jos ennen sataa kierrosta kääntää, uskaltaisin luvata että kestää toisen mokoman.
Ei repeä millään kelillä tai radalla, sen verran on kova seos.

Minulla on kestäneet noi app:n käytetyt käännettyinä vielä 4-5 ratapäivää. Kierroksia jotain 100kpl  luokkaa tullut. Pidossa ei mitään moitittavaa ja jos luistaa niin luisto hallittua ja ennakoitavaa. Sitten kun pinta alkaa olla merkissä niin alkaa luistelemaan aika paljon, mutta niin kai kaikilla renkailla.

Powered by EzPortal