Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gixutin

Ratatorissa pudotettu rengasklöntin hintaa, on jo kyllä halpa hyvin säilytetyistä renkaista.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:16:00
Ratatorissa pudotettu rengasklöntin hintaa, on jo kyllä halpa hyvin säilytetyistä renkaista.

Ongelma taitaa olla se, että persaukisilla ratailijoilla on kalusto paalissa ja matti kukkarossa näin kauden päätteeksi. Olisin itekin kiinnostunu tuosta läjästä jos olis vara irrottaa pari tonnia käteistä tuosta vaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:20:56
Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.

Eikös muuten kestänyt hyvin se 200/60 vähän käytetty SC1, jolla ajoit ~40 kierrosta lauantaina? Puolipilvistä, ja 20 asteen molemmin puolin. Ehkä puolet vielä jäljellä, 5 viiden kympin nakki.
Mulle ainakin positiivinen yllätys. Kaks samanlaista vielä jäljellä. Luulen ajavani tällä kunnolla niillä aika monta ratapäivää.

Ku on tottunu kusiaisella, ja mun vauhilla ja kaasukädellä, siihen ett sc1 tai 0 kestää vaan oikeesti kuumalla kelillä. Niin sen takia vähä epäilytti se sc1. Mut varmaankin se oli se biimerin woima joka piti sen lämpösenä. Pysty surutta antaa hanaa heti suoraa apeksista ku tiesi että luistokontrolli ei päästä perää lipeemään.

Ei v***u.....  reps_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

28.08.13 - klo:19:19 #333 Viimeisin muokkaus: 28.08.13 - klo:19:27 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:19:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:20:56
Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.

Eikös muuten kestänyt hyvin se 200/60 vähän käytetty SC1, jolla ajoit ~40 kierrosta lauantaina? Puolipilvistä, ja 20 asteen molemmin puolin. Ehkä puolet vielä jäljellä, 5 viiden kympin nakki.
Mulle ainakin positiivinen yllätys. Kaks samanlaista vielä jäljellä. Luulen ajavani tällä kunnolla niillä aika monta ratapäivää.

Ku on tottunu kusiaisella, ja mun vauhilla ja kaasukädellä, siihen ett sc1 tai 0 kestää vaan oikeesti kuumalla kelillä. Niin sen takia vähä epäilytti se sc1. Mut varmaankin se oli se biimerin woima joka piti sen lämpösenä. Pysty surutta antaa hanaa heti suoraa apeksista ku tiesi että luistokontrolli ei päästä perää lipeemään.

Ei v***u.....  reps_1

Nyt löytyi helmi.  :D.

Laskelmieni mukaan nämä absit ja detsit on nyt pettäneet meidät 6 kertaa. Mehän emme virheitä tee. Lisää hanaa, niin pysyy kumit lämpösenä. No joo.

Lisäys: Se menee jotenkin vaan niin että lähestyttäessä maksimikalistusta ei auta hiturajottimet. Itse sain perän alta Palmasissa viime elokuussa, ja sekin oli lähes maksimikallistuksessa, kun ilmeisesti mutkaan mennessä hätäilin kaasulle liian aikaisin (8% loggerin mukaan auennut kaatohetkellä), ja lähti heittämällä alta.

Murmelan tapaus hyvinkin saman kaltainen. Kovasti oli kallistuskulmaa. Eihän näissä enää auta mikään, kun pienikin horjahdus, tai mikä vaan saa perän lähtemään vauhdilla alta. Sama pyöriikö se takanen vai ei, kun kiihtyvyys on jo alkanut suoraan ulkokanttaria kohti.

Tai auttaa. Seuraavalla kertaa vähän tarkemmin tulee samaan kohtaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 28.08.13 - klo:19:03
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:20:56
Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.

Eikös muuten kestänyt hyvin se 200/60 vähän käytetty SC1, jolla ajoit ~40 kierrosta lauantaina? Puolipilvistä, ja 20 asteen molemmin puolin. Ehkä puolet vielä jäljellä, 5 viiden kympin nakki.
Mulle ainakin positiivinen yllätys. Kaks samanlaista vielä jäljellä. Luulen ajavani tällä kunnolla niillä aika monta ratapäivää.

Ku on tottunu kusiaisella, ja mun vauhilla ja kaasukädellä, siihen ett sc1 tai 0 kestää vaan oikeesti kuumalla kelillä. Niin sen takia vähä epäilytti se sc1. Mut varmaankin se oli se biimerin woima joka piti sen lämpösenä. Pysty surutta antaa hanaa heti suoraa apeksista ku tiesi että luistokontrolli ei päästä perää lipeemään.

Ei v***u.....  reps_1

Täähän se oli se viesti, jonka seurauksena mainitsin työkaverille, että oot kohta naamallaan. Mietinkin, että missä sen näin ekaa kertaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Gixutin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.08.13 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:16:00
Ratatorissa pudotettu rengasklöntin hintaa, on jo kyllä halpa hyvin säilytetyistä renkaista.

Ongelma taitaa olla se, että persaukisilla ratailijoilla on kalusto paalissa ja matti kukkarossa näin kauden päätteeksi. Olisin itekin kiinnostunu tuosta läjästä jos olis vara irrottaa pari tonnia käteistä tuosta vaan.
Pieni pikavippi tai laina niin sehän on säästöä jo ens vuoteen.  ;) Ite en pystynyt koko kesänä ajaan ja en tiedä ens kesästäkään kun polvea ei saada operaation jäljiltä taittumaan tarpeeksi, joten turhan panttina noita tuolla seisottaa.

Wper

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.08.13 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:16:00
Ratatorissa pudotettu rengasklöntin hintaa, on jo kyllä halpa hyvin säilytetyistä renkaista.

Ongelma taitaa olla se, että persaukisilla ratailijoilla on kalusto paalissa ja matti kukkarossa näin kauden päätteeksi. Olisin itekin kiinnostunu tuosta läjästä jos olis vara irrottaa pari tonnia käteistä tuosta vaan.
Pieni pikavippi tai laina niin sehän on säästöä jo ens vuoteen.  ;) Ite en pystynyt koko kesänä ajaan ja en tiedä ens kesästäkään kun polvea ei saada operaation jäljiltä taittumaan tarpeeksi, joten turhan panttina noita tuolla seisottaa.


laita yksittäin myyntiin jos jaksat niitä erikseen myydä, niin voi olla että kasa alkaa hupenemaan.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.08.13 - klo:18:27
Lainaus käyttäjältä: Gixutin - 28.08.13 - klo:16:00
Ratatorissa pudotettu rengasklöntin hintaa, on jo kyllä halpa hyvin säilytetyistä renkaista.

Ongelma taitaa olla se, että persaukisilla ratailijoilla on kalusto paalissa ja matti kukkarossa näin kauden päätteeksi. Olisin itekin kiinnostunu tuosta läjästä jos olis vara irrottaa pari tonnia käteistä tuosta vaan.
Pieni pikavippi tai laina niin sehän on säästöä jo ens vuoteen.  ;) Ite en pystynyt koko kesänä ajaan ja en tiedä ens kesästäkään kun polvea ei saada operaation jäljiltä taittumaan tarpeeksi, joten turhan panttina noita tuolla seisottaa.
Muuten tosi hyvä idea, mutta se mopo on edelleen paalissa ja pitäisi ennen renkaiden ostelua parsia kasaan. Kumeja tunnetusti löytyy kaikkein halvimmalla varikolla palloilemalla tahi roskisrengasläjästä, joten säästökin on vähän kyseenalainen kun on tottunut ajamaan roskisrenkailla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Tänään myin puhelimessa viimeisen käytetyn renkaani. Niitä on enää tästä lähtien vain minulle itselleni varastossa.
Ne pari uutta, ja nippu käytettyjä jotka omistan, ajan tulevalla kaudella itse loppuun. Juniorilla sama juttu.

Nyt on löysät pois rengas- ym ratailubudjetista. En siis missään tapauksessa luovu enää renkaista, joilla voin itse vielä ajaa. Ylipäätään on täysin järjetöntä ajaa renkaasta ensin pois ensimmäinen puoli, ja sitten myydä se kaverille ~50,- hintaan, ja maksaa itse 250,- siitä että saa korkata sen.

Olen saanut tähän asti yksityiseltä taholta "rengassponssia", ja tämän takia olen luopunut muutamasta käytetystä kumista kohtuuhinnalla kavereille. Nyt siihen ei ole enää varaa.

Eikä tule.

Piste.
.

Vuorela

Jee jee, alkaa ilmeisesti olla riittävän kylmät yöt renkaiden kuljetukseen. Samanlaista halkeamaa aaltoilee koko toisen kyljen ympäri. Rengas laitettu uutena alle pari viikkoa sitten botnialla ja sillä ajettu viimeksi viime lauantaina Kemoralla. Paisto 39/12. Nyt oli tarkoitus kääntää rengas, mutta siirtyikin suoraan roskis kasaan. Jotain vihjettä kai oli jo asiasta ymmärrettävissä, kun lämppärit näyttää aamusta renkaan lämmöksi 6 astetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 05.09.13 - klo:18:07
Jee jee, alkaa ilmeisesti olla riittävän kylmät yöt renkaiden kuljetukseen. Samanlaista halkeamaa aaltoilee koko toisen kyljen ympäri. Rengas laitettu uutena alle pari viikkoa sitten botnialla ja sillä ajettu viimeksi viime lauantaina Kemoralla. Paisto 39/12. Nyt oli tarkoitus kääntää rengas, mutta siirtyikin suoraan roskis kasaan. Jotain vihjettä kai oli jo asiasta ymmärrettävissä, kun lämppärit näyttää aamusta renkaan lämmöksi 6 astetta.
Samanlaista ollu ihan kesäkuumallakin noissa supercorsissa. Kaippa toi johtuu siitä että renkaan kylki elää niin paljon/ pintakumikumi ei oo riittävän elastista muutaman lämpösyklin jälkeen/ se on liian ohut kerros/ vs nollabudjettilaisten ajomäärät per nakki.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Cat

Mitenkä supercorsa Sc2 toimii kuumalla, eli esim yli 25 asteessa?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.09.13 - klo:20:35
Mitenkä supercorsa Sc2 toimii kuumalla, eli esim yli 25 asteessa?

http://www.pirelli.com/mediaObject/pirellityre/ww/en/catalogue/motorcycle/diablo_supercorsa_sc/tb_2/original/tb_2.jpg

Tommosen antaa valmistaja. Melko poliittinen vastaus.
Tuo smooth-medium-severe on radan pinta.
Itse sanoisin, että toimii hyvin Suomen radoilla. Eiköhän se melko yhtäläisesti käyttäydy, olkoon lämpötila 20 tai >25 astetta. Pilvisyydestä tai auringonpaisteesta riippumatta.

Cat

Ok, joskus kuullut että sc2 alkaisi kuumalla ja auringonpaisteella lipsumaan, takarenkaasta siis kyse.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Cat - 12.09.13 - klo:21:36
Ok, joskus kuullut että sc2 alkaisi kuumalla ja auringonpaisteella lipsumaan, takarenkaasta siis kyse.

Uusi lekurimorsian ja heti Espanjan radat kutsuu?

Powered by EzPortal