Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mototollo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:16:34
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.03.13 - klo:15:51

Ja Pirelliin nähden kulutuskestävyys huippuluokkaa.


Oman kokemuksen mukaan Pirelli kyllä hakkaa Dunlopin kulutuskestävyydessä (silloinkin kun Dunlopista sattuu oikea seos oikeilla paineilla alle) ja on lisäksi anteeksiantavampi paineiden ja lämpötilan suhteen. Pirelliä sen sijaan ei ihan helposti saa tuhottua yhdessä setissä, mikä taas Dunlopeilla onnistuu helposti.
Taitaa olla maksettu mainos ! Kahden kesän kokemus Pirellistä kertoo jotain ihan muuta .

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: mototollo - 12.03.13 - klo:08:32
Taitaa olla maksettu mainos ! Kahden kesän kokemus Pirellistä kertoo jotain ihan muuta .

Vieläkö menee kolmas vai joko vaihdat Dunloppiin? :)

mototollo

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.03.13 - klo:08:37
Lainaus käyttäjältä: mototollo - 12.03.13 - klo:08:32
Taitaa olla maksettu mainos ! Kahden kesän kokemus Pirellistä kertoo jotain ihan muuta .

Vieläkö menee kolmas vai joko vaihdat Dunloppiin? :)
Kyllä me vaihdettiin ihan sovinnolla , ettei mene kolmaskin kausi tuskaillessa .

Raaseri

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:22:31
Meikäläisen vauhdeilla ajamisessa on vielä niin paljon opittavaa, että radalla keskittyy mieluummin oman tekemisen parantamiseen kuin rengaspaineiden, seosten ja alustasäätöjen rukkaamiseen, että saisi sillä hetkellä alla olevan kumin toimimaan edes auttavasti. Käytännössä siis haluan renkaan, johon voin aamulla tyrkätä paineen, ajaa sillä puoli päivää-päivän ja illalla lähteä kotiin riippumatta siitä onko lämpötila päivän aikana muuttunut 2 vai 20 astetta.

Ei tehdä tästä vääntöä. Mutta minä en ymmärrä mikä siinä on vaikeaa. Aamulla antaa ainakin tunnin paistua, mittaa paineet. Ajaa ekan setin ja siinäkin vikan kiekan täysiä, varikolle ja tsekkaa paineen. Se on siinä. Ei ole tarvinnut muuta kikkailla. Ducatin alustasäätöihin en ole sitten 2009 koskenut, ja silloin laitoin 2 naksua lisää vaimennusta keulaan vs vakio. Bemarin säädöt ja tarvittavan työn kirjoitin tällekin foorumille. Mun vauhdilla sama säätö toimii jokaisella radalla, eikä ole tarvetta ruuvailla erikseen.

Sulla varmaan jotyyli rasittaa rengasta. Avaukset on raivokkaita ja käännöksissä pyörällä linjalla kovalla vauhdilla rullaillaan pitkään. Tehoa jarruihin, kulmikkaampi käännös ja venyvämpi avaus heti apeksilta, niin alkaa takaset kestämään.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: mototollo - 12.03.13 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:16:34
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.03.13 - klo:15:51

Ja Pirelliin nähden kulutuskestävyys huippuluokkaa.


Oman kokemuksen mukaan Pirelli kyllä hakkaa Dunlopin kulutuskestävyydessä (silloinkin kun Dunlopista sattuu oikea seos oikeilla paineilla alle) ja on lisäksi anteeksiantavampi paineiden ja lämpötilan suhteen. Pirelliä sen sijaan ei ihan helposti saa tuhottua yhdessä setissä, mikä taas Dunlopeilla onnistuu helposti.
Taitaa olla maksettu mainos ! Kahden kesän kokemus Pirellistä kertoo jotain ihan muuta .

Voi kun joku maksaisikin renkaista jotain niin saisi olla joko hiljaa tyytyväinen tai mainostaa alla olevia kumeja suureen ääneen joka suunnalle, ihan miten asiasta on sovittu. Nykyisellään renkaita pääsee arvostelemaan lähinnä kategoriassa "roskaläjän parhaat löydöt." ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 12.03.13 - klo:09:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:22:31
Meikäläisen vauhdeilla ajamisessa on vielä niin paljon opittavaa, että radalla keskittyy mieluummin oman tekemisen parantamiseen kuin rengaspaineiden, seosten ja alustasäätöjen rukkaamiseen, että saisi sillä hetkellä alla olevan kumin toimimaan edes auttavasti. Käytännössä siis haluan renkaan, johon voin aamulla tyrkätä paineen, ajaa sillä puoli päivää-päivän ja illalla lähteä kotiin riippumatta siitä onko lämpötila päivän aikana muuttunut 2 vai 20 astetta.


Sulla varmaan jotyyli rasittaa rengasta. Avaukset on raivokkaita ja käännöksissä pyörällä linjalla kovalla vauhdilla rullaillaan pitkään. Tehoa jarruihin, kulmikkaampi käännös ja venyvämpi avaus heti apeksilta, niin alkaa takaset kestämään.

Kiitokset, kerrankin jotain konkreettista vinkkiä asiaan rengaskeston suhteen. Viime kesän vinkkien perusteella tuohon suuntaan ajamista on tarkoitus viedäkin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.03.13 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 11.03.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:21:28
Viime kesältä sen verran kokemusta, että 8654(saatto olla kyllä 8854 rengaskin?) kesti kaikki 25 kierrosta kun heitin uutena alle..

Metkaa, kun A-luokan superikuskitkin saa kestämään treeneissä 8854sen liki sata kierrosta. Makuasioita, Pirellistä ei ole kokemusta. Mutta sataa kiekkaa ja päälle Dunlopilla pääsen takana, edessä kestää kesätolkulla.

Sitä samaa tässä on moni muukin ihmetelly, mutta mitään järkevää selitystä asialle en ole saanut. 10 kierroksen aikana oli toinen laita kuitenkin revennyt todella pahasti. Ilmeisesti Gotlannin rata ei vain sovi tuolle renkaalle. Tuo vain olisi ollut kiva tietää ennen kuin sinne meni. Samalla radalla SC2 Pirelli kului todella nätisti.

8854 oli ainoa dunloppi mikä Gotlannissa tuntui toimivan. Ainakin omista ja muutaman naapuriteltan kuskien kokemusten perusteella. Ettei olis ollu joku muu seos.

Tuon rengaslämppärikeskustelun perusteella tulee ajatuksena mieleen noiden perus 80 asteen lämppäreiden riittävyys näille renkaille. Vaatii vähintään jonkun suojan vanteen jäähtymiselle ja reilun lämmitysajan, jos ei satu se kesän ainoa tuuleton hellepäivä kohdalle.

Samoihin nuo inframittarin perusteella paahtoi renkaan kuin vähän hipommatkin lämppärit. Tosin vaati puolisen tuntia pidempään lämmitystä ja tuulen suojaa vanteelle, ettei jäänyt reunasta viileäksi (70-80astetta). Kuten tuolla aiemmin totesin, seos oli 8654 tai 8854.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

12.03.13 - klo:14:07 #127 Viimeisin muokkaus: 12.03.13 - klo:14:09 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 11.03.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:21:28
Viime kesältä sen verran kokemusta, että 8654(saatto olla kyllä 8854 rengaskin?) kesti kaikki 25 kierrosta kun heitin uutena alle..

Metkaa, kun A-luokan superikuskitkin saa kestämään treeneissä 8854sen liki sata kierrosta. Makuasioita, Pirellistä ei ole kokemusta. Mutta sataa kiekkaa ja päälle Dunlopilla pääsen takana, edessä kestää kesätolkulla.

Sitä samaa tässä on moni muukin ihmetelly, mutta mitään järkevää selitystä asialle en ole saanut. 10 kierroksen aikana oli toinen laita kuitenkin revennyt todella pahasti. Ilmeisesti Gotlannin rata ei vain sovi tuolle renkaalle. Tuo vain olisi ollut kiva tietää ennen kuin sinne meni. Samalla radalla SC2 Pirelli kului todella nätisti.

Se tais muuten olla 8860 siellä Gotlannissa sulla, joka ylivuotinen. Sen piti olla 8854:n edeltäjä, mutta tais mennä numerokoodit sekaisin, tai sitten rengas oli säilytetty saunassa tai jotain. Kyllä 8854 kestää hyvin Kemorassakin.
8854 on mulla kestänyt aina 100+ kierrosta, yhdellä ajoin 180 kääntämättä, ja sillä samaisella Ahvenistolla 140 kierroksen kohdalla kesän parhaan aikani.
Myöskään ei ole kelille herkkä. "Toimii kaikilla radoilla ja lämpötiloilla", sanoi Kuparisen Esko myös.
Mic ajeli viime kesänä myös muistaakseni 8854.lla, ja ei montaa rengasta käsittääkseni joutunut taakse ostamaan koko suvena.

Mä olettaisin että SC2 ja 8854 on aika saman tyyppisiä kumeja, niin pidoltaan kuin kestävyydeltäään... Paitsi tietysti että Dunlop on hyvä, ja pirelli paska  :)

app

12.03.13 - klo:14:21 #128 Viimeisin muokkaus: 12.03.13 - klo:14:28 käyttäjältä app
Ja vielä erikseen laitan tähän tämän tiedon, joka on tärkeä, kun valitaan Dunlopin takasta: 4 - alkuiset renkaat, esim. 4902 ovat tarkoitettu viileälle kelille RADAN pinnan lämpötila ~27 tai alle. 8 - alkuiset kuumalle kelille, eli radan pinta yli tuon lukeman. Tätä Kuparinen painotti mulle, ja uskon myös kokemusperäisesti tähän. Ilman lämpötilalla ei merkitystä, vaan kannattaa ostaa vaikkapa Motonetistä mittari, jolla tsekata rataa ennen kuin valitsee renkaan. Säästää itsensä hetkessä takaisin, varsinkin jos pehmosempi kumeja käyttää. Kovimmat seokset tunnetusti kestää melkein kelillä kuin kelillä.

Nitrousillakin saattoi Gotlannissa olla yksinkertaisesti väärä keli alla olleelle gummille, eikä renkassa sinänsä mitään vikaa. Tästä otan virheen omaan piikkiini, kun luulin ja kerroin sen olevan sama kuin 8854.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 12.03.13 - klo:14:07
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 11.03.13 - klo:21:59
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 11.03.13 - klo:21:28
Viime kesältä sen verran kokemusta, että 8654(saatto olla kyllä 8854 rengaskin?) kesti kaikki 25 kierrosta kun heitin uutena alle..

Metkaa, kun A-luokan superikuskitkin saa kestämään treeneissä 8854sen liki sata kierrosta. Makuasioita, Pirellistä ei ole kokemusta. Mutta sataa kiekkaa ja päälle Dunlopilla pääsen takana, edessä kestää kesätolkulla.

Sitä samaa tässä on moni muukin ihmetelly, mutta mitään järkevää selitystä asialle en ole saanut. 10 kierroksen aikana oli toinen laita kuitenkin revennyt todella pahasti. Ilmeisesti Gotlannin rata ei vain sovi tuolle renkaalle. Tuo vain olisi ollut kiva tietää ennen kuin sinne meni. Samalla radalla SC2 Pirelli kului todella nätisti.

Se tais muuten olla 8860 siellä Gotlannissa sulla, joka ylivuotinen. Sen piti olla 8854:n edeltäjä, mutta tais mennä numerokoodit sekaisin, tai sitten rengas oli säilytetty saunassa tai jotain. Kyllä 8854 kestää hyvin Kemorassakin.
8854 on mulla kestänyt aina 100+ kierrosta, yhdellä ajoin 180 kääntämättä, ja sillä samaisella Ahvenistolla 140 kierroksen kohdalla kesän parhaan aikani.
Myöskään ei ole kelille herkkä. "Toimii kaikilla radoilla ja lämpötiloilla", sanoi Kuparisen Esko myös.
Mic ajeli viime kesänä myös muistaakseni 8854.lla, ja ei montaa rengasta käsittääkseni joutunut taakse ostamaan koko suvena.

Mä olettaisin että SC2 ja 8854 on aika saman tyyppisiä kumeja, niin pidoltaan kuin kestävyydeltäään... Paitsi tietysti että Dunlop on hyvä, ja pirelli paska  :)

Pitääpä varmaan vielä sitten antaa Dunlopille yksi mahdollisuus ja kaivella jostain alle tuollainen 8854. Jos tuo seos olisi sitten se Dunlopin ratkaisu tähän meikäläisen ongelmaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Minkälaisia kokemuksia Continental race attact soft+ race attack endurance yhdistelmästä? Ei olisi hirveän kallista ja luulisi keskiryhmän nopean pään/nopean hitaan pään vauhdeisssa riittävän hyvin?

T1mppa

12.03.13 - klo:15:12 #131 Viimeisin muokkaus: 12.03.13 - klo:15:14 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.03.13 - klo:14:56
Minkälaisia kokemuksia Continental race attact soft+ race attack endurance yhdistelmästä? Ei olisi hirveän kallista ja luulisi keskiryhmän nopean pään/nopean hitaan pään vauhdeisssa riittävän hyvin?

Itse kerran ostin joskus halvala kaksi medium sliksi takasta, mutta en ehtinyt kertaakaan niillä ajaa. Annoin edellisen pyörän ostajalle mukaan.

Tiedän yhden, joka viime kesänä ajoi Botnialla nopeassa ryhmässä. Koko päivän meni ja oli tyytyväinen. Melko uusi R6 pyöränä. Seoksista en tiedä.

Muuten olen kuullut, että ei anna hirveästi pito-ongelmia anteeksi. Eli jos lähtee alta - niin sitten lähtee. Ei ilmoittele etukäteen eikä pito palaa takaisin.

edit. Tosi hieno korostusefekti!

aapolas

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.03.13 - klo:14:56
Minkälaisia kokemuksia Continental race attact soft+ race attack endurance yhdistelmästä? Ei olisi hirveän kallista ja luulisi keskiryhmän nopean pään/nopean hitaan pään vauhdeisssa riittävän hyvin?

Minä ajoin ex jammulla (-05 r6) Contin race attack comp renkailla oikeastaan koko ajan. Edessä soft ja takana aina Medium. Edullinen rengas ja kulutuskestävyys mielestäni ok. Kuluneena alkoi luistelemaan vähän mutta aika rauhallisesti. Luisto ei yllättänyt. Verrattuna Pirelliin en huomannut eroa. Partasen Jani on noita aikoinaan testaillut ja kehui tuota Mediumia taakse nimenomaan(netistä joskus löytyi tieto). Kokona siis takana 180/55.
Oma vauhti  1.16-1.17 kemora.

mako

mulla oli viime kesänä  3 kpl noita 190 /55 endurancea . alussa pitoa oli ihan hyvin  mutta jotenkin  pito tuntui katoavan noin 50 kierroksen jälkeen vaikka pintaa oli vielä reilusti jäljellä  ,eli siinä kohtaa ku olen noita käytettyjä pirellejä vasta alkanut käyttämään . tietty kelitkin vaikutti varmaan myös . 

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 12.03.13 - klo:14:56
Minkälaisia kokemuksia Continental race attact soft+ race attack endurance yhdistelmästä? Ei olisi hirveän kallista ja luulisi keskiryhmän nopean pään/nopean hitaan pään vauhdeisssa riittävän hyvin?
Aika monta settiä sebimoton ylivuotisia conteja olen ajanut, sekä uusia että käytettyjä, ihan viimeseen asti. Edessä on ollu s/m, ja takana s/m/e. Ja hyvin on toiminu noissa mainitsemissasi vauhdeissa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal