Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

RumaTero

30.04.13 - klo:14:52 #150 Viimeisin muokkaus: 30.04.13 - klo:14:59 käyttäjältä RumaTero
Osviittaa:
Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

jarska

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:14:35
Hei, emmie tiijä yhtää millä pääsee lujaa.

Minkäslaisia renkaita olisi järkevin meikäläisen tilata? Eteen pehmeempää ja taakse kovempaa? Hä? Merkkiä, malllia?

Ja jos edullisempi kelpaa niin Metzeler K2 taakse ja K1 eteen.

Noita mullon pino.

Cat

Nyt nyt on sellanen tilanne, että tarviin rikkaan naisen. Vit*ukun köyhät ja työttömätkin on vähissä.

T1mppa

30.04.13 - klo:15:06 #153 Viimeisin muokkaus: 30.04.13 - klo:15:17 käyttäjältä T1mppa
Matalabudjettisena olen aina ajanut käytetyillä.
Dunlopit olen parhaiksi todennut ajettavuuden ja kestävyyden takia. Dunloppia on vähän vaikeampi saada, sillä jos jotain järkevää käytettyä tulee myyniin, ne aika nopeasti kulkeutuu uusille omistajille.

Pirellit ovat helpot, ajomukavuus hyvä, mutta ainakin minulla takarenkaat tuppasivat kulua (supercorsa CS, kuviolliset). Pirelliä sai myös hyvin ja edullisesti.

Uutta jos ostaisin, niin Dunlopin Sportsmax D212GP PRO kuviorenkaan medium/hard tai hard seoksella varmaan, 190/55/17. (tämä on muuten sama kuin sliksi, mutta hieman eri profili ja kuvioita on kaiverrettu. Sliksin profiili on 185/65/17 tai 195/65/17)
Huom ero GP raceriin verrattuna. Hinta ero on aika paljon eduksi racerin hyväksi. Luulisin, että D212GP PRO:n med/hardilla pystyy ajamaan parisataa kierrosta Alastaroa ympäri 1:30 aikoja 600:lla. Kunhan avaukset eivät ole takarenkaille älytöntä rääkkiä.

http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/mc/tyres/on_road/index.jsp

Kuvio on näköjään päivittynyt D211GP versioon verrattuna. Kuinkahan on kestävyys muuttunut?

edit: Kierrosmäärä, jolla dunlopilla pääsee menemään, voi olla paljon enemmänkin. Vaikea on nyt sanoa edes suurinpiirtein haarukkaa kulutuskestävyydestä...

Cat

Kuinka monta päivää noin suurinpiirtein noilla jarskan linkittämillä ajelee? Jos päivässä ajaa 40 kierrosta 1.30 vauhtia alastarossa, niin saako jo seuraavalle päivälle pyörittää uutta takasta?

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:15:11
Kuinka monta päivää noin suurinpiirtein noilla jarskan linkittämillä ajelee? Jos päivässä ajaa 40 kierrosta 1.30 vauhtia alastarossa, niin saako jo seuraavalle päivälle pyörittää uutta takasta?

6-8 päivää, jos käännät ympäri muutaman päivän jälkeen. Näin saat molemmat puolet loppuun. Etusella ajat koko kesän  :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

henkkaki

Mulla olis 2 kpl uusia Michelin Power Slicksiä. 20/69-17 koko vastaa Dunlopin 195/65-17 paisto -12 seos B (medium)

Tästä vapun kunniaksi baari illan hinnalla molemmat yhteensä 300e  Ei repeä kemorassa ainakaan 1.12 vauhdissa.

Löytyy Hämeenlinnasta

-Henkka-
0451144391

Cat

Siis käänneelläänkö niitä oikeesti ympäri, vai koijataanko tyhmää? Kyllä se on kuski korkeintaan, jolla keulii, eli varmaan muutama etunenkin menee tilaukseen.

300e baari ilta.. tollahan ryyppää kaksviikkoo. Eikait siä baarissa nyt millekkää naisille tarjota. Sit ihmetellään tanssilattialla kun saa yksin jorata  jibii_gif


Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:15:40
Siis käänneelläänkö niitä oikeesti ympäri, vai koijataanko tyhmää?

Käännetään.

Kovaa seosta joko pirelliltä tai dunlopilta suosittelisin. Molemmilla ajaa useita päiviä yhdellä renkaalla.

Bobo

Tänään saapui hyvään ja huolehtivaiseen kotiin pari uunituoretta tänä vuonna paistettua Pirellin Superbike 200/60 slicksiä SC2 seoksella :)  Eiköhän noilla muutaman päivän ajele :)   
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.04.13 - klo:19:12
Tänään saapui hyvään ja huolehtivaiseen kotiin pari uunituoretta tänä vuonna paistettua Pirellin Superbike 200/60 slicksiä SC2 seoksella :)  Eiköhän noilla muutaman päivän ajele :)

Tilailitko Mynetmotolta? Itte noita tilailin sieltä ja katselin että oli samaa rengasta kahdella eri hinnalla, ilmeisesti kalliimpi 214 maksava tuota tämän vuoden paistoa?

Itte tilasin parit satsit noita ja yhden 190/55 noin niinkuin vertailupohjaksi.

Bobo

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 30.04.13 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: Bobo - 30.04.13 - klo:19:12
Tänään saapui hyvään ja huolehtivaiseen kotiin pari uunituoretta tänä vuonna paistettua Pirellin Superbike 200/60 slicksiä SC2 seoksella :)  Eiköhän noilla muutaman päivän ajele :)

Tilailitko Mynetmotolta? Itte noita tilailin sieltä ja katselin että oli samaa rengasta kahdella eri hinnalla, ilmeisesti kalliimpi 214 maksava tuota tämän vuoden paistoa?

Itte tilasin parit satsit noita ja yhden 190/55 noin niinkuin vertailupohjaksi.

Jep, se hieman kalliimpi on tuoretta tavaraa :)
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:15:40
Siis käänneelläänkö niitä oikeesti ympäri, vai koijataanko tyhmää?

Jos oikein köyhä on, niin tulee pyöräytettyä rengasta useampaankin otteeseen jotta molemmat puolet ois yhtä kuluneet, ja alunperinkin alla on käytettyä nakkia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.04.13 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:15:40
Siis käänneelläänkö niitä oikeesti ympäri, vai koijataanko tyhmää?

Jos oikein köyhä on, niin tulee pyöräytettyä rengasta useampaankin otteeseen jotta molemmat puolet ois yhtä kuluneet, ja alunperinkin alla on käytettyä nakkia.

Meikäläinen on kans harrastanut noita budjettirenkaita oikeastaan koko ratailun ajan. Vähän joutuu tinkimään siinä, että ne eivät ole ihan tuoreinta paistoa ja ovat jo valmiiksi vähän kuluneita alle laittaessa, mutta ei tuo menoa ole haitannut. Rengas kannattaa kääntää siinä vaiheessa kun n. 65-70% on kuluneemmasta puolesta kulunut, tällöin yhdellä käännöllä rengas on aikalailla samaan aikaan finiitto molemmin puolin. Jos tilaat uusia kumeja, ja ajat on siinä 1:30 haarukassa Alastarolla, ota mahdollisimman kovaa seosta taakse. Eli eteen joku medium ja taakse medium-hard tai hard.Jos meziä heittää alle, eteen k2 ja taakse k3 voisi olla soiva yhdistelmä ja kestää kierroksia. Dunlopilla muistaakseni 80 ja 54-loppuiset takaset ovat ihan loistavia treenirenkaita. Etusena 6704 tuntus toimivan kelillä kuin kelillä. Tahi GP Racerista Endurance seos taakse ja medium eteen. Softien käyttäminen harrastelijana on vähän sama kuin polttelisi 20€ seteleitä huvin vuoksi, lisäksi noissa softeissa on se huono puoli, että pitää olla kuuma keli, että rengas toimii (ainakin dunlopin tapauksessa). Poikkeuksena softien käyttöön tietenkin se, että saa suhteellisen hyväkuntoisia lähes ilmaiseksi (10-20€/kumi).

Alastaron 1:30 kyydeissä on vielä se kiva puoli, että rengas ei juurikaan kulu, joten sopivan kovalla seoksella treenaa useamman päivän. Tuosta kun tiputtaa viisi sekkaa pois, käyttää liian pehmeää seosta ja raiskaa rengasta kaasulla, alkaakin päivä samalla kumilla olemaan aika tiukassa vaikka sen kääntäisi välissä. Etuset kestää luonnollisesti paremmin ja niillä ajaa satoja kierroksia, mutta n. 100-150 kierroksen jälkeen profiili alkaa olemaan kantikas, jolloin rengas ei enää käänny kovin hyvin, mutta kyllä sillä ajaa.

Toinen juttu on noi paistopäivät. Välillä naurattaa kun keskiryhmän kuskeilla rengas kuulema lipsuu ja syynä on lähes vuoden vanhaa paistoa olevat kumit. Samaan aikaan nopeassa ryhmässä useampi kuski ajaa käytetyilllä 3-6vuotta vanhoilla paistoilla eikä vauhti ole pidosta kiinni. Toki renkaan saa auringonpaisteessa säilyttämällä tuhottua nopeastikin, mutta fiksusti säilyttämällä vanhemmatkin renkaat toimii harrastelijan ajoon ihan hyvin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Bobo

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.04.13 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: murmela - 30.04.13 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.04.13 - klo:15:40
Siis käänneelläänkö niitä oikeesti ympäri, vai koijataanko tyhmää?

Jos oikein köyhä on, niin tulee pyöräytettyä rengasta useampaankin otteeseen jotta molemmat puolet ois yhtä kuluneet, ja alunperinkin alla on käytettyä nakkia.
. Tahi GP Racerista Endurance seos taakse ja medium eteen.

Tuolla Nitrouksen suosittelemalla kuviollisella GP Racer yhdistelmällä ajeltiin tänään lähes vakio Yamaha R6:lla (vakiokeula, taka- ja ohjausiskari vaihdettu) Alastarolla + 10 asteen lämpötilassa tasaisia 1,22,x aikoja. Ei kuulemma minkäänlaisia vaikeuksia pidon kanssa. Joten riittää tuo vähän kovempaankin vauhtiin  :)  Sai taas vähän perspektiiviä tähän turhaan hifistelyyn renkaiden kanssa.
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

Powered by EzPortal