Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 04.05.13 - klo:10:10
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.04.13 - klo:21:15
Toki renkaan saa auringonpaisteessa säilyttämällä tuhottua nopeastikin, mutta fiksusti säilyttämällä vanhemmatkin renkaat toimii harrastelijan ajoon ihan hyvin.

Mistä renkaasta huomaa päällepäin onko se säilytetty hyvin vai hyvin huonosti?

Auringonpaisteessa rengas on koko ajan kuuma, jolloin siitä häipyy pehmentimet huomattavasti sukkelammin kuin pimeessä ja viileessä, eli renkaasta tulee, aluksi pinnaltaan, myöhemmin rungoltaankin kova korppu. Lisäksi UV-säteily vanhentaa materiaalia jo sinänsä, mutta sillä ei ole niin isoa merkitystä.
Kun saat uuden renkaan käsiisi, kokeile puristaa sen runkoa eri suuntiin jne, niin osaat erottaa eron seuraavalla kerralla
Kynsitesti on kans perinteinen. Eli paina kynnellä renkaan pintaan. Pinnan pitäisi palautua "nopeasti" takaisin. Toki joku kova endurance seos palautuu tuoreenakin hitaammin, mutta jatkossa huomaat sitten eron.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Siinä etusessa pitäis olla 2.6. Pudota ihmeessä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 04.05.13 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Siinä etusessa pitäis olla 2.6. Pudota ihmeessä.

Häätyypi alastarolla testailla. Tosi hyvin kyllä dunlopit toimi. Pirellin sc2 lipsui takana mutta toi dunlopin 4902 (muistaakseni) piti todella hyvin eikä kulunut läheskään yhtä nopeaa vaikka kummatkin kului nätisti eikä repeilleet.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.05.13 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.05.13 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.05.13 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

Oli ja nätisti kului ja pelas hyvin 1.30 vauhdissa, eli ei valitusta.

mako

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.05.13 - klo:23:57
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.05.13 - klo:23:45
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 04.05.13 - klo:19:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.05.13 - klo:09:34
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.05.13 - klo:21:51
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

Oli ja nätisti kului ja pelas hyvin 1.30 vauhdissa, eli ei valitusta.
sul o joku tunlopin uus ylipaine renkas , varmaan voisit ajaa vielä kovempaa jos raaskisit pudottaa vähän.

Cat

No nyt alkaa löytymään!! Paineet kohdilleen + Nitrous näytti ajoasentoo. Kyllä tää tästä  03Biker

app

Lainaus käyttäjältä: app - 10.03.12 - klo:11:27
Pitäisköhän tilata  yksi SC1. Olin siinä uskossa että menee muutaman kymmenen kierroksen jälkeen. Jos riittää 100+ kierrosta, ei ollenkaan kohtuuton  hinta.

SC1 näyttää kestävän erittäin hyvin Juniorin mopossa. Jukka_R:lle kiitos reilusta hinnasta ja renkaista.

jiknnn

voi olla jo tuttu juttu, mutta tuolla sivulla on hyvä kokoelma rengaspaineista.

yläreunassa eri merkit ja joka kumin kohdalla suositus paineet.

http://www.gp503.de/03c198a14c0e89602/index.html

marko_

Kuinka paljon on eturenkaan halkaisijassa eroa,
Pirelli Superbike(120/70/17")
vs.
Dunlop KR106 (120/70/17" vai mikä dunlopin "normikoko" on)

murmela

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:10:41
Kuinka paljon on eturenkaan halkaisijassa eroa,
Pirelli Superbike(120/70/17")
vs.
Dunlop KR106 (120/70/17" vai mikä dunlopin "normikoko" on)
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:10:45
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.

Joo, en meinaakkaan että minä ajossa huomaan mutta mittanauha huomaa eron. :)
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää..

http://dunlopracing.com/tires-products/slicks/
"Diameter (605mm/23.80″)"

murmela

15.06.13 - klo:11:11 #223 Viimeisin muokkaus: 15.06.13 - klo:11:15 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.06.13 - klo:10:50
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:10:45
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.

Joo, en meinaakkaan että minä ajossa huomaan mutta mittanauha huomaa eron. :)
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää..

http://dunlopracing.com/tires-products/slicks/
"Diameter (605mm/23.80″)"

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Eli on hyvinkin mahdollista että suurella halkaisijalla ja v-profiililla varustettu rengas laskee keulaa enemmän kuin pienemmällä halkaisijalla oleva u-profiilinen rengas. Ja sit taas kun ollaan maksimikenossa, niin teholliset halkaisijat ovat taas aivan jotain ihan muuta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.13 - klo:11:11

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Powered by EzPortal