Uudet viestit

MP-Ratatori

Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Renkaista  (Luettu 354144 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5175
  • Paikalla:tänään kello 03:24
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Renkaista
« Vastaus #210 : 04.05.13 - klo:10:50 »
Toki renkaan saa auringonpaisteessa säilyttämällä tuhottua nopeastikin, mutta fiksusti säilyttämällä vanhemmatkin renkaat toimii harrastelijan ajoon ihan hyvin.

Mistä renkaasta huomaa päällepäin onko se säilytetty hyvin vai hyvin huonosti?

Auringonpaisteessa rengas on koko ajan kuuma, jolloin siitä häipyy pehmentimet huomattavasti sukkelammin kuin pimeessä ja viileessä, eli renkaasta tulee, aluksi pinnaltaan, myöhemmin rungoltaankin kova korppu. Lisäksi UV-säteily vanhentaa materiaalia jo sinänsä, mutta sillä ei ole niin isoa merkitystä.
Kun saat uuden renkaan käsiisi, kokeile puristaa sen runkoa eri suuntiin jne, niin osaat erottaa eron seuraavalla kerralla
Kynsitesti on kans perinteinen. Eli paina kynnellä renkaan pintaan. Pinnan pitäisi palautua "nopeasti" takaisin. Toki joku kova endurance seos palautuu tuoreenakin hitaammin, mutta jatkossa huomaat sitten eron.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1499
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.02.21 - klo:14:22
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Re: Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #211 : 04.05.13 - klo:19:06 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #212 : 04.05.13 - klo:20:14 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Siinä etusessa pitäis olla 2.6. Pudota ihmeessä.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1499
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.02.21 - klo:14:22
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Re: Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #213 : 04.05.13 - klo:20:40 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Siinä etusessa pitäis olla 2.6. Pudota ihmeessä.

Häätyypi alastarolla testailla. Tosi hyvin kyllä dunlopit toimi. Pirellin sc2 lipsui takana mutta toi dunlopin 4902 (muistaakseni) piti todella hyvin eikä kulunut läheskään yhtä nopeaa vaikka kummatkin kului nätisti eikä repeilleet.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Re: Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #214 : 04.05.13 - klo:23:45 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1499
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.02.21 - klo:14:22
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Re: Vs: Re: Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #215 : 04.05.13 - klo:23:57 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

Oli ja nätisti kului ja pelas hyvin 1.30 vauhdissa, eli ei valitusta.

Poissa mako

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 1
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 214
  • Paikalla:04.01.21 - klo:19:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 104
Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Renkaista
« Vastaus #216 : 05.05.13 - klo:07:59 »
Dunlopit piti hyvin. Edessä 3.25bar ja takana 1.5. Persdyno rikki ku 190/55→190/65 eroa en huomannut ajossa

Aika karu paine etusessa. :D
Jotenkin tulee tuosta profiilin muutoksesta mieleen tuo viime viikkoinen alustakeskustelu.

No kun en noista tajua niin kysyin viisaammilta ja hyvin kyllä pelas kolme päivää.  Oisko tää viileä keli selitys tai jotain... ei minkäänlaisia nuljuamisia tai vastaavaa. Viime kesänä jo manasin dunlopit, mutta tais olla vaan joku maanantaikappale

Täh. Oliko sulla oikeasti tommoset paineet renkaissa? Luulin etusen painetta kirjoitusvirheeksi. :) Toki kylmässä kelissä jos sopivasti rankasee takasta eikä kiusaa etusta ollenkaan niin selvinnee ilman ongelmia. Ei sillä että olis tollasista etusen paineista edes katuajossa kokemusta.

Oli ja nätisti kului ja pelas hyvin 1.30 vauhdissa, eli ei valitusta.
sul o joku tunlopin uus ylipaine renkas , varmaan voisit ajaa vielä kovempaa jos raaskisit pudottaa vähän.

Poissa Cat

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 13
  • -Saadut: 7
  • Liittynyt: Kesä 2012
  • Viestejä: 618
  • Ikä: 27
  • Paikkakunta: Vantaa
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.09.18 - klo:15:05
  • Husqvarna TE 125 -15
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 346
Vs: Renkaista
« Vastaus #217 : 05.05.13 - klo:21:03 »
No nyt alkaa löytymään!! Paineet kohdilleen + Nitrous näytti ajoasentoo. Kyllä tää tästä  03Biker

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Renkaista
« Vastaus #218 : 17.05.13 - klo:18:02 »
Pitäisköhän tilata  yksi SC1. Olin siinä uskossa että menee muutaman kymmenen kierroksen jälkeen. Jos riittää 100+ kierrosta, ei ollenkaan kohtuuton  hinta.

SC1 näyttää kestävän erittäin hyvin Juniorin mopossa. Jukka_R:lle kiitos reilusta hinnasta ja renkaista.

Poissa jiknnn

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 8
  • Liittynyt: Touko 2012
  • Viestejä: 152
  • Paikkakunta: oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:04.06.19 - klo:18:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Renkaista
« Vastaus #219 : 01.06.13 - klo:20:25 »
voi olla jo tuttu juttu, mutta tuolla sivulla on hyvä kokoelma rengaspaineista.

yläreunassa eri merkit ja joka kumin kohdalla suositus paineet.

http://www.gp503.de/03c198a14c0e89602/index.html

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #220 : 15.06.13 - klo:10:41 »
Kuinka paljon on eturenkaan halkaisijassa eroa,
Pirelli Superbike(120/70/17")
vs.
Dunlop KR106 (120/70/17" vai mikä dunlopin "normikoko" on)

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5175
  • Paikalla:tänään kello 03:24
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Renkaista
« Vastaus #221 : 15.06.13 - klo:10:45 »
Kuinka paljon on eturenkaan halkaisijassa eroa,
Pirelli Superbike(120/70/17")
vs.
Dunlop KR106 (120/70/17" vai mikä dunlopin "normikoko" on)
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #222 : 15.06.13 - klo:10:50 »
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.

Joo, en meinaakkaan että minä ajossa huomaan mutta mittanauha huomaa eron. :)
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää..

http://dunlopracing.com/tires-products/slicks/
"Diameter (605mm/23.80″)"

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5175
  • Paikalla:tänään kello 03:24
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Renkaista
« Vastaus #223 : 15.06.13 - klo:11:11 »
Mutulla veikkaisin että niin vähän että et huomaa eroa.

Joo, en meinaakkaan että minä ajossa huomaan mutta mittanauha huomaa eron. :)
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää..

http://dunlopracing.com/tires-products/slicks/
"Diameter (605mm/23.80″)"

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Eli on hyvinkin mahdollista että suurella halkaisijalla ja v-profiililla varustettu rengas laskee keulaa enemmän kuin pienemmällä halkaisijalla oleva u-profiilinen rengas. Ja sit taas kun ollaan maksimikenossa, niin teholliset halkaisijat ovat taas aivan jotain ihan muuta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #224 : 15.06.13 - klo:11:25 »

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020