Uudet viestit

MP-Ratatori

Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
Power commander V


Hinta: 80.00 EUR
Päiväys: 12/10/2020
Kommentit (0)
Gsxr k7-8 kuitukatteet ja tappisarja

Päiväys: 03/09/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
M: Käytetyt Dunlop KR108 MS2 ja KR106 MS4


Hinta: 90.00 EUR
Päiväys: 07/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Renkaista  (Luettu 354134 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5175
  • Paikalla:tänään kello 03:24
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Renkaista
« Vastaus #225 : 15.06.13 - klo:11:51 »
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #226 : 15.06.13 - klo:11:53 »

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.

Ok. :)
Mistä löydän pirelliin nuo ilmoitetut mitat?

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3305
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Renkaista
« Vastaus #227 : 15.06.13 - klo:19:05 »

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #228 : 15.06.13 - klo:19:11 »

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Eipä oo tullu koko keväänä muuta säädettyä kun ohjausiskarin napsuja.
Kuin nii? :)

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3305
  • Ikä: 35
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:46
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: Renkaista
« Vastaus #229 : 15.06.13 - klo:19:15 »

No jos laskennallisesti ajatellaan niin 17 * 25,4 + 2 * 120 * 70% = 599,8 mm. Eli 605 halkaisija eroaa keulan korkeutena 2,6 milliä tosta laskennallisesta.
MUTTA sit pitää ottaa vie huomioon renkaan rungon kovuus, seoksen kovuus ja lämpötila, ja renkaassa vallitseva todellinen paine, ja kaikki versus profiili, jotta voisi edes parin millin tarkuudella arvioida kuinka paljon ko rengas missäkin tilanteessa painuu kasaan. Eli paljonko eri renkaat muuttaa halkaisijaa ajotilanteessa.

Ok.
Niinkö tiiät että nuo renkaat koot heittää paljon noista ilmoitetuista mitoista.
Minä oisin tyytyväinen jos joku mittais ympärysmitan semmosesta renkaasta mikä on vanteella ja siinä on ilmat sisällä. :)

Lähinnä tarvisin mittaa dunlopista koska pirellin voin mitata itsekkin.

Meinasitko taas säätää pyörää renkaanvaihdon yhteydessä?
Eipä oo tullu koko keväänä muuta säädettyä kun ohjausiskarin napsuja.
Kuin nii? :)

Saatan sekoittaa sut johonkin toiseen marko-nickiin, jolla oli pirun kova into muuttaa pyörän geometriaa renkaan koon muuttuessa karvan verran.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Renkaista
« Vastaus #230 : 15.06.13 - klo:19:16 »
Muutama milli säteessä ei tunnu missään. Puoli senttiä vaikuttaa jonkun verran. Olen ajellut vuorotellen 190/55 ja 195/65 Dunlopeilla, eikä mitään ratkaisevaan eroa ajossa. Silti ero 8 mm.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Renkaista
« Vastaus #231 : 15.06.13 - klo:21:41 »
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.02.21 - klo:17:18
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: Renkaista
« Vastaus #232 : 15.06.13 - klo:21:50 »

Ehkä juuri sen takia että se olisi ajotilanteessa ilmotetussa mitassa?
Ei silloin kun se on irtovanteella ja ilmat sisässä.

Ok. :)
Mistä löydän pirelliin nuo ilmoitetut mitat?

Tollaisia mittoja joskus saanu tietooni Pirelleistä, ei itse mitattua siis:

180/55 DOT W: 184mm D: 641mm
180/60 DOT W: 193mm D: 656mm
190/55 DOT W: 191mm D: 652mm
190/55 SLK W: 195mm D: 652mm
190/60 SLK W: 194mm D: 658mm
200/55 DOT W: 193mm D: 656mm
200/60 SLK W: 198mm D: 658mm

- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #233 : 15.06.13 - klo:22:10 »
^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

Poissa TommoKe

  • Harhaanjohtaja
  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 4
  • -Saadut: 9
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 428
  • Paikkakunta: Pirkkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:03.02.21 - klo:17:18
  • Kawasaki ZX 10 R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 50
Vs: Renkaista
« Vastaus #234 : 15.06.13 - klo:22:30 »
^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

Eikös se etukumi pyöri sielä edessä melki virattomana.....  :P
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Renkaista
« Vastaus #235 : 15.06.13 - klo:22:36 »
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 41
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: Renkaista
« Vastaus #236 : 15.06.13 - klo:22:41 »
^^Kiitos vaan mutta etusta tässä oon ihmetelly :)

Eikös se etukumi pyöri sielä edessä melki virattomana.....  :P

Niimpä, tiiä jos keventäis ja jättäis poies koko harvelin  :o

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Renkaista
« Vastaus #237 : 16.06.13 - klo:08:40 »
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 61
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Renkaista
« Vastaus #238 : 16.06.13 - klo:09:42 »
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

Tämä on 4902. Vime vuonna tullut uus malli. Se on kai listattu med/soft, mutta Marko_ ja Slowriden on ajaneet myös mun käytetyillä, ja voivat antaa kommenttia. Tällä ajaa joka tapauksessa kääntämättä saman kun 8854:lla. Tässä on alussa aselvästi parempi pito, mutta kuluessaan alkaa koko ajan luistaa enemmän. Kuitenkaan ei ole yllättänyt koskaan, vaan kaveritkin on kehuneet, että nätisti luistelee. Mä suosittelisin tätä rengasta. Jos ennen sataa kierrosta kääntää, uskaltaisin luvata että kestää toisen mokoman.
Ei repeä millään kelillä tai radalla, sen verran on kova seos.

Poissa slowrider

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 57
  • -Saadut: 60
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1499
  • Ikä: 40
  • Paikkakunta: Salo
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.02.21 - klo:14:22
  • BMW S1000RR -10, -12 ja R6 -17
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 611
Vs: Renkaista
« Vastaus #239 : 16.06.13 - klo:12:23 »
Paljonko ajaa kierroksia Dunlopin 8854 takasella? app?

Pirellin SC2 näyttää kestävän mun ajossa 120-150 kierrosta. Mites toi Dunloppi suht saman vauhtisella kuskilla?

Ajoin 8854 Dunlopilla viimeks 2011. Sillon Alastarossa 1.28. Kesti sillä vauhdilla noin 150 kierrosta. En ajanut renkaita kovin loppuun. Vaikka tuosta vaan muutama sekunti on tullut kehitystä, luulen että avaukset syö enemmän nykyään. Toisaalta voi olla päin vastoinkin, jos kaasukäsi ois kehittynyt tarkemmaksi :D.

Motoparkin endurance-kisassa meillä oli uus 8854 startissa. Kaulamo ajoi 60 kierrosta 1.27 ja vähän yli, ja mä vaapuin välissä 30 kierrosta. Yhteensä 91. Renkaassa oli toinen sivu jo yli puolet kulutusmerkeistä kulunut, mutta olis sillä ajanut vielä kitupiikki muutaman kymmenen kierrosta, ja enemmänkin kääntämällä.

Kiitos. Kuvittelin tuon seoksen olevan se isältä tyttärelle rengas, mutta se on ilmeisesti joku muu. Mikäs on tämä kova Dunlop jolla treenasit ja paljonko se kestäisi kierroksia?

Tämä on 4902. Vime vuonna tullut uus malli. Se on kai listattu med/soft, mutta Marko_ ja Slowriden on ajaneet myös mun käytetyillä, ja voivat antaa kommenttia. Tällä ajaa joka tapauksessa kääntämättä saman kun 8854:lla. Tässä on alussa aselvästi parempi pito, mutta kuluessaan alkaa koko ajan luistaa enemmän. Kuitenkaan ei ole yllättänyt koskaan, vaan kaveritkin on kehuneet, että nätisti luistelee. Mä suosittelisin tätä rengasta. Jos ennen sataa kierrosta kääntää, uskaltaisin luvata että kestää toisen mokoman.
Ei repeä millään kelillä tai radalla, sen verran on kova seos.

Minulla on kestäneet noi app:n käytetyt käännettyinä vielä 4-5 ratapäivää. Kierroksia jotain 100kpl  luokkaa tullut. Pidossa ei mitään moitittavaa ja jos luistaa niin luisto hallittua ja ennakoitavaa. Sitten kun pinta alkaa olla merkissä niin alkaa luistelemaan aika paljon, mutta niin kai kaikilla renkailla.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020