Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:21:14
Kertokkee tyhmälle mikä tekee seosrenkaasta seosrenkaan? Ittelle tulee termistä ekana mieleen tourinkikummit jotka on keskeltä kovemmat, onko tässä sama homma paremmin radalle sopivin seoksin?

Tulisko se nimitys siitä että samasta rengasmallista on monta eri seos versiota, Esim. SC0, SC1 ja SC2. Tourinki gummista on vain se yksi ja sama malli samalla mallinimellä.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.06.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:21:14
Kertokkee tyhmälle mikä tekee seosrenkaasta seosrenkaan? Ittelle tulee termistä ekana mieleen tourinkikummit jotka on keskeltä kovemmat, onko tässä sama homma paremmin radalle sopivin seoksin?

Tulisko se nimitys siitä että samasta rengasmallista on monta eri seos versiota, Esim. SC0, SC1 ja SC2. Tourinki gummista on vain se yksi ja sama malli samalla mallinimellä.

Tossa on ideaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 27.06.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:21:14
Kertokkee tyhmälle mikä tekee seosrenkaasta seosrenkaan? Ittelle tulee termistä ekana mieleen tourinkikummit jotka on keskeltä kovemmat, onko tässä sama homma paremmin radalle sopivin seoksin?

Tulisko se nimitys siitä että samasta rengasmallista on monta eri seos versiota, Esim. SC0, SC1 ja SC2. Tourinki gummista on vain se yksi ja sama malli samalla mallinimellä.

Kuulostaa vähän turhan loogiselta, mut menköön jos kukaan ei kovempaa kalajuttua keksi!

Taffu

Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

app

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:21:37
Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

Onhan näissä slikseissäkin. Ero touringkumeihin tosiaankin siinä että saa eri seoksilla samaa mallia.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:21:37
Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

Oman slicksi kokeilun alotin ihan käytetyillä dunlopeilla. Ei maksanu montaa kymppiä ja kyllä ne ihan riittävän lämpimänä pysy alusta asti. Multa saa käytetyn etukumin vaikka vitosella ja takarenkaan parilla kympillä, jossa on vielä jonkin verran pintaa jäljellä. Jos vauhdit on siellä rataenkka plus 15 sek maastossa, niin noilla ajelee vaikka kuinka pitkään. Varmasti pidoltaan parempi kuin yksikään uusi katukumi.
Ja lämppärithän sulle oli tulossa? jos ei, niin noi compk:t tai supercorsa pro:t on silloin oikein passeleita renkaita.

Taffu

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 27.06.13 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:21:37
Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

Oman slicksi kokeilun alotin ihan käytetyillä dunlopeilla. Ei maksanu montaa kymppiä ja kyllä ne ihan riittävän lämpimänä pysy alusta asti. Multa saa käytetyn etukumin vaikka vitosella ja takarenkaan parilla kympillä, jossa on vielä jonkin verran pintaa jäljellä. Jos vauhdit on siellä rataenkka plus 15 sek maastossa, niin noilla ajelee vaikka kuinka pitkään. Varmasti pidoltaan parempi kuin yksikään uusi katukumi.
Ja lämppärithän sulle oli tulossa? jos ei, niin noi compk:t tai supercorsa pro:t on silloin oikein passeleita renkaita.

Lämppärit on käytössä joo, alkuun kaverin jotku halvat mitä ei ite huoli ja myöhemmin sitte varmaan ostan jotku hienommat. Pitääkö noi käytetyt kumit ihan yhtä hyvin ku uudetkin, en oo oikein uskaltanu käytettyjä edes ajatella...?

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:21:14
Kertokkee tyhmälle mikä tekee seosrenkaasta seosrenkaan? Ittelle tulee termistä ekana mieleen tourinkikummit jotka on keskeltä kovemmat, onko tässä sama homma paremmin radalle sopivin seoksin?
No se että se kumi on eri seosta, ts aineet eri suhteissa, eri seoksissa, of koors.
Katukumin valmistusseoksessa on optimoitu kulutuskestävyyttä ja kumi on suunniteltu toimimaan jossain max 50-60 asteen käyntilämpötilassa.
Kun sit taas jossain hipo-hipo-ratarenkaan valmistusaineseoksessa on ihan eri aineita ja eri määrä. Koska esim joku supersofti on suunniteltu toimimaan jossain 100-120 asteen käyntilämpötilassa, ja kestämään sen kierroksen tai pari.

Ihan samoin ku jotain rautaa/terästä seostetaan eri aineilla jotta saadaan matsku toimimaan jossain tietyssä tarkoituksessa/ympäristössä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.06.13 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:21:14
Kertokkee tyhmälle mikä tekee seosrenkaasta seosrenkaan? Ittelle tulee termistä ekana mieleen tourinkikummit jotka on keskeltä kovemmat, onko tässä sama homma paremmin radalle sopivin seoksin?
No se että se kumi on eri seosta, ts aineet eri suhteissa, eri seoksissa, of koors.
Katukumin valmistusseoksessa on optimoitu kulutuskestävyyttä ja kumi on suunniteltu toimimaan jossain max 50-60 asteen käyntilämpötilassa.
Kun sit taas jossain hipo-hipo-ratarenkaan valmistusaineseoksessa on ihan eri aineita ja eri määrä. Koska esim joku supersofti on suunniteltu toimimaan jossain 100-120 asteen käyntilämpötilassa, ja kestämään sen kierroksen tai pari.

Ihan samoin ku jotain rautaa/terästä seostetaan eri aineilla jotta saadaan matsku toimimaan jossain tietyssä tarkoituksessa/ympäristössä.

Näinpä, mutta tällä logiikallahan kaikki kumekset on seosrenkaita? Rauta on alkuaina ja siitä tulee teräatä kun sitä seostetaan. Musta rakenneteräs on seos siinä missä kirkkaatkin, vain hieman eri tarkoitukseen..

murmela

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 27.06.13 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:21:37
Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

Oman slicksi kokeilun alotin ihan käytetyillä dunlopeilla. Ei maksanu montaa kymppiä ja kyllä ne ihan riittävän lämpimänä pysy alusta asti. Multa saa käytetyn etukumin vaikka vitosella ja takarenkaan parilla kympillä, jossa on vielä jonkin verran pintaa jäljellä. Jos vauhdit on siellä rataenkka plus 15 sek maastossa, niin noilla ajelee vaikka kuinka pitkään. Varmasti pidoltaan parempi kuin yksikään uusi katukumi.
Ja lämppärithän sulle oli tulossa? jos ei, niin noi compk:t tai supercorsa pro:t on silloin oikein passeleita renkaita.

Lämppärit on käytössä joo, alkuun kaverin jotku halvat mitä ei ite huoli ja myöhemmin sitte varmaan ostan jotku hienommat. Pitääkö noi käytetyt kumit ihan yhtä hyvin ku uudetkin, en oo oikein uskaltanu käytettyjä edes ajatella...?

Eri asia on se ett jos joku on ajanu nakista vaan pinnan eli tyyliin 10-20%, ja sit myy nakin eteempäin. Kuin ett jos on ajanu siit 80-90% ja sit antaa ilmaseks sen jollekkin nollabudjetilla ajelevalle. Eli niitä käytettyjä nakkeja on montaa eri tasoo.
Toisaalta, on aivan se ja sama, mikä nakki on alla, jos sen vetää jarrulla tai kaasulla alta. Se onnistuu ihan hyvin uudella tai loppuun ajetulla.
Mutulla voisin väittää, ett mielummin ajan nopeessa ryhmässä seosrenkaalla jossa on milli tai vajaa pintaa jälellä. Kuin ett ajaisin upouudella katurenkaalla. Ja niin olen its as jo monta vuotta tehnytkin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Lainaus käyttäjältä: santerik - 27.06.13 - klo:22:09
Näinpä, mutta tällä logiikallahan kaikki kumekset on seosrenkaita?

No per**le, näinhän se on.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.06.13 - klo:22:11
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 27.06.13 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 27.06.13 - klo:21:37
Tässä ku nyt näihin slickseihin oon yrittäny googlen avulla perehtyä, niin törmäsin kyllä semmoisiinkin, missä sanottiin reunoilla olevan eri seosta kuin keskellä. En sitten tiedä onko kaikissa vai ei. Mutta Pirellillähän toi SC =  Special Compound.

Oman slicksi kokeilun alotin ihan käytetyillä dunlopeilla. Ei maksanu montaa kymppiä ja kyllä ne ihan riittävän lämpimänä pysy alusta asti. Multa saa käytetyn etukumin vaikka vitosella ja takarenkaan parilla kympillä, jossa on vielä jonkin verran pintaa jäljellä. Jos vauhdit on siellä rataenkka plus 15 sek maastossa, niin noilla ajelee vaikka kuinka pitkään. Varmasti pidoltaan parempi kuin yksikään uusi katukumi.
Ja lämppärithän sulle oli tulossa? jos ei, niin noi compk:t tai supercorsa pro:t on silloin oikein passeleita renkaita.

Lämppärit on käytössä joo, alkuun kaverin jotku halvat mitä ei ite huoli ja myöhemmin sitte varmaan ostan jotku hienommat. Pitääkö noi käytetyt kumit ihan yhtä hyvin ku uudetkin, en oo oikein uskaltanu käytettyjä edes ajatella...?

Eri asia on se ett jos joku on ajanu nakista vaan pinnan eli tyyliin 10-20%, ja sit myy nakin eteempäin. Kuin ett jos on ajanu siit 80-90% ja sit antaa ilmaseks sen jollekkin nollabudjetilla ajelevalle. Eli niitä käytettyjä nakkeja on montaa eri tasoo.
Toisaalta, on aivan se ja sama, mikä nakki on alla, jos sen vetää jarrulla tai kaasulla alta. Se onnistuu ihan hyvin uudella tai loppuun ajetulla.
Mutulla voisin väittää, ett mielummin ajan nopeessa ryhmässä seosrenkaalla jossa on milli tai vajaa pintaa jälellä. Kuin ett ajaisin upouudella katurenkaalla. Ja niin olen its as jo monta vuotta tehnytkin.

Ei ne tietenkään yhtä hyviä ole kuin uudet.. Vaikea sanoa, kun sellasta herkkua ei ole alla ollut. Dunlopista oon ajanu kyljestä merkit kokonaan näkyvistä (takakumi) useamman kerran ja luistaahan se siellä lopussa, mutta aika ennalta arvattavasti. Sellasen sekunnin eron oon saanu aikaseks parempaan käytettyyn nähden. Etukumi ei tunnu tällä menolla loppuvan mitenkään. Esim toi mikä multa joutaa, on softi ja pikkusen kulunu kulmille, mut vaihdoin ihan vaan siksi, koska mulla oli hyllyssä parempi. Tolla ja ihan loppuun sahatulla takakumilla Kemora 1.14.xx ja motopark 1.34.xx, joku osaava menis varmaan samalla setupilla vielä 4-7 sek kovempaa.

estor

Kysytäämpä täältä mielipiteitä. Ajattelin testata noita Metzelerin renkaita ja pistin tilausta myNetmotoon. Eteen tilasin Racetec Slick K1 ja taakse Slick K2, mutta kannattaakohan tuo takenen ottaa ennemmin 180/55 kokoa vaikka nyt tilasin kyllä 190/60 kokoisen? Netistä löysin dokumenttiä että tuo 190/60 pitäisi kyllä mennä myös 5.5" vanteelle vaikka onkin 6" suositus. Pyörä siis R6. Tähän asti ajanut Supercorsa SC2 180/60 ja Continental Raceattack takasilla. Edessä ollut Dunlopi.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: estor - 08.07.13 - klo:19:42
Kysytäämpä täältä mielipiteitä. Ajattelin testata noita Metzelerin renkaita ja pistin tilausta myNetmotoon. Eteen tilasin Racetec Slick K1 ja taakse Slick K2, mutta kannattaakohan tuo takenen ottaa ennemmin 180/55 kokoa vaikka nyt tilasin kyllä 190/60 kokoisen? Netistä löysin dokumenttiä että tuo 190/60 pitäisi kyllä mennä myös 5.5" vanteelle vaikka onkin 6" suositus. Pyörä siis R6. Tähän asti ajanut Supercorsa SC2 180/60 ja Continental Raceattack takasilla. Edessä ollut Dunlopi.

Varmasti olet valinnut hyvät renkaat. Harrasetepiireissä niitä on kehuttu. Itse kannatan tuota 190-60 mallia. Toimii varmasti moitteetta 6in vateeella. Ompa himpun verran pyöreämpi kuin 5,5 in vanteella. :)

juice09

 Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?

Powered by EzPortal