Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?

Toi on niin hyvä rengas, että jopa minä olen jo vakavissani suunnitellut ihan uuden tollasen ostamista :) pitkästi toistasataa kierrosta ajoin käytetylläkin.

Reisi

mistä te noita tunloppeja hommaatte? Ei oo sattunut silmään yhtään kauppaa, joka niitä levittelisi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Reisi - 09.07.13 - klo:00:25
mistä te noita tunloppeja hommaatte? Ei oo sattunut silmään yhtään kauppaa, joka niitä levittelisi.

Wehnän merssun takatuupparista ja Pennan teltalta ainakin kun viimeksi kyselin.
Paksu lompakko mukaan.

T1mppa

Joo, käytetyt harvemmin ehtii nettiin asti myyntiin.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Reisi - 09.07.13 - klo:00:25
mistä te noita tunloppeja hommaatte? Ei oo sattunut silmään yhtään kauppaa, joka niitä levittelisi.

Ainakin vielä viime vuonna Black Seven myi Dunloppia. Tän vuoden tilanteesta ei oo mitään hajua kun sattuneesta syystä ei oo ollu renkaille tarvista.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

Lainaus käyttäjältä: estor - 08.07.13 - klo:19:42
Kysytäämpä täältä mielipiteitä. Ajattelin testata noita Metzelerin renkaita ja pistin tilausta myNetmotoon. Eteen tilasin Racetec Slick K1 ja taakse Slick K2, mutta kannattaakohan tuo takenen ottaa ennemmin 180/55 kokoa vaikka nyt tilasin kyllä 190/60 kokoisen? Netistä löysin dokumenttiä että tuo 190/60 pitäisi kyllä mennä myös 5.5" vanteelle vaikka onkin 6" suositus. Pyörä siis R6. Tähän asti ajanut Supercorsa SC2 180/60 ja Continental Raceattack takasilla. Edessä ollut Dunlopi.

Tässä on semmonen juttu kun laitat tuon 190/60 renkaan 5,5tuuman vanteelle, että se ei sitten kulu ihan reunalta asti kun sillä ajaa.
Ainakin Pirellin 200/60 ja Dunlopin 195/65 renkaat tekee niin 5,5tuuman vanteella.

Viisammat vois antaa kommenttia asiaan, että onko tuolla käytännön merkitystä?  :o

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.07.13 - klo:07:43
Tässä on semmonen juttu kun laitat tuon 190/60 renkaan 5,5tuuman vanteelle, että se ei sitten kulu ihan reunalta asti kun sillä ajaa.
Ainakin Pirellin 200/60 ja Dunlopin 195/65 renkaat tekee niin 5,5tuuman vanteella.

Viisammat vois antaa kommenttia asiaan, että onko tuolla käytännön merkitystä?  :o

Itselläni on ollut Dunlopin 195/65 5,5" vanteella. Kyllä se sinne reunalle asti meni. Ei ollut kallistusvarasta kiinni.

http://www.mprata.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=51

Kuvassa on nyt kiinni 190/55 kuviodunloppi. Jotkut saattavat tietää pyörän aikaisemman omistajan ja hän kanttaili aika kiitettävästi 195/65 dunlopeilla.

Mikäli meinaa laittaa tuommoisen ison renkaan, kannattaa mittailla miten se sinne mahtuu. Muuten annan vihreää valoa suurille renkaille. Tosin ymmärtääkseni aika moni ajelee ihan SM-sarjaa (ja jotain euroopan sarjoja) 180-leveällä renkaalla. Enemmän se kumin laatu ja seos merkkaa siinä pitohommassa, kun 600:sta puhutaan.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 09.07.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.07.13 - klo:07:43
Tässä on semmonen juttu kun laitat tuon 190/60 renkaan 5,5tuuman vanteelle, että se ei sitten kulu ihan reunalta asti kun sillä ajaa.
Ainakin Pirellin 200/60 ja Dunlopin 195/65 renkaat tekee niin 5,5tuuman vanteella.

Viisammat vois antaa kommenttia asiaan, että onko tuolla käytännön merkitystä?  :o

Itselläni on ollut Dunlopin 195/65 5,5" vanteella. Kyllä se sinne reunalle asti meni. Ei ollut kallistusvarasta kiinni.

http://www.mprata.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=51

Kuvassa on nyt kiinni 190/55 kuviodunloppi. Jotkut saattavat tietää pyörän aikaisemman omistajan ja hän kanttaili aika kiitettävästi 195/65 dunlopeilla.

Mikäli meinaa laittaa tuommoisen ison renkaan, kannattaa mittailla miten se sinne mahtuu. Muuten annan vihreää valoa suurille renkaille. Tosin ymmärtääkseni aika moni ajelee ihan SM-sarjaa (ja jotain euroopan sarjoja) 180-leveällä renkaalla. Enemmän se kumin laatu ja seos merkkaa siinä pitohommassa, kun 600:sta puhutaan.

Tuo renkaan reunalle kuluminen riippuu pyörän kokonaisgeometriasta. Eli jossain toisessa mopossa kuluu reunaan asti, ja jossain toisessa välttämättä ei. Yleensä kyllä kumin kuin kumin saa ajettua laidasta laitaan kunhan vanteen koko on +- 1/2" siitä mille rengas on suunniteltu.

Mädäri kyllä paisko tota kawaa ihan kiitettävää tahtia. Tais mennä Alastaroon 1:26 puolelle ilman vaimennuksia takaiskarissa ja kirjaimellisesti roskisrenkailla.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

estor

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 09.07.13 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 09.07.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 09.07.13 - klo:07:43
Tässä on semmonen juttu kun laitat tuon 190/60 renkaan 5,5tuuman vanteelle, että se ei sitten kulu ihan reunalta asti kun sillä ajaa.
Ainakin Pirellin 200/60 ja Dunlopin 195/65 renkaat tekee niin 5,5tuuman vanteella.

Viisammat vois antaa kommenttia asiaan, että onko tuolla käytännön merkitystä?  :o

Itselläni on ollut Dunlopin 195/65 5,5" vanteella. Kyllä se sinne reunalle asti meni. Ei ollut kallistusvarasta kiinni.

http://www.mprata.fi/index.php?action=gallery;sa=view;id=51

Kuvassa on nyt kiinni 190/55 kuviodunloppi. Jotkut saattavat tietää pyörän aikaisemman omistajan ja hän kanttaili aika kiitettävästi 195/65 dunlopeilla.

Mikäli meinaa laittaa tuommoisen ison renkaan, kannattaa mittailla miten se sinne mahtuu. Muuten annan vihreää valoa suurille renkaille. Tosin ymmärtääkseni aika moni ajelee ihan SM-sarjaa (ja jotain euroopan sarjoja) 180-leveällä renkaalla. Enemmän se kumin laatu ja seos merkkaa siinä pitohommassa, kun 600:sta puhutaan.

Tuo renkaan reunalle kuluminen riippuu pyörän kokonaisgeometriasta. Eli jossain toisessa mopossa kuluu reunaan asti, ja jossain toisessa välttämättä ei. Yleensä kyllä kumin kuin kumin saa ajettua laidasta laitaan kunhan vanteen koko on +- 1/2" siitä mille rengas on suunniteltu.

Mädäri kyllä paisko tota kawaa ihan kiitettävää tahtia. Tais mennä Alastaroon 1:26 puolelle ilman vaimennuksia takaiskarissa ja kirjaimellisesti roskisrenkailla.

Kiitoksia näistä. Täytyy nyt sitten kokeilla tuolla yhdellä 190/60 kokoisella että miten se sopii ja seurata kulumista reunoilta. Jos tulee ongelmia, niin jatkossa sitten taas 180 leveitä.

app

09.07.13 - klo:19:48 #280 Viimeisin muokkaus: 09.07.13 - klo:19:53 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.

Tais löytyä hyvä seos treenirenkaaks. Aika sama mikä keli, kunhan kuivaa, ja tuntuu kestävän kulutusta kivasti. Kukaan ei ole vileä negatiivista palautetta antanut.
Mä olen nyt sitten myynyt yhtä lukuunottamatta kaikki 8, mitkä syksyllä hamstrasin varastoon. Sekin on jo alustavasti varattu.
Tulen itse ostamaan syksymmällä pari kappaletta, kun saan puoskareilta ajoluvan, mutta niillä pärjään varmasti loppukauden.

Eniten mua ihmetyttää, että mä jäin taas viimeisellä setillä vaan kymmenyksiä tällä kumilla omasta ennätyksestä Alastarossa, joka ajettu purukumi-seoksella viime syksyn aika-ajossa. Eikä yhtään luistoa ollut. Kaatuminenkaan ei tässä kyseisessä tapauksessa johtunut pidon loppumisesta, vaan puhtaasta ajowriheestä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 09.07.13 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.

Tais löytyä hyvä seos treenirenkaaks. Aika sama mikä keli, kunhan kuivaa, ja tuntuu kestävän kulutusta kivasti. Kukaan ei ole vileä negatiivista palautetta antanut.
Mä olen nyt sitten myynyt yhtä lukuunottamatta kaikki 8, mitkä syksyllä hamstrasin varastoon. Sekin on jo alustavasti varattu.
Tulen itse ostamaan syksymmällä pari kappaletta, kun saan puoskareilta ajoluvan, mutta niillä pärjään varmasti loppukauden.

Eniten mua ihmetyttää, että mä jäin taas viimeisellä setillä vaan kymmenyksiä tällä kumilla omasta ennätyksestä Alastarossa, joka ajettu purukumi-seoksella viime syksyn aika-ajossa. Eikä yhtään luistoa ollut. Kaatuminenkaan ei tässä kyseisessä tapauksessa johtunut pidon loppumisesta, vaan puhtaasta ajowriheestä.

No se on just se juttu mitä oon yrittäny sulle sanoo. Me kädettömät kun ei osata ajaa riittävän kovaa, että siitä pehmeestä purukumista olis mitään iloo, joten fiksumpaa ajella kovilla seoksilla. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Purukumi on ihan hyvää kuumana päivänä ja merkkien häipyessä. Kovilla seoksilla ajaessa voi illalla juoda vaikka muutaman olusen ja selata foorumia, pehmeitä saa vääntään kädet ruvella vanteelle :)

Nyt on tallissa 13-paistoa olevat pehmeä etunen ja 8854 takakumi. Etunen melkein uusi, takakumissa yli puolet pintaa jäljellä. Tuntuvat ihan eri pehmeiltä ja tuoreilta kun noi wanhat renkaat, millä yleensä ajan. Meinasin laittaa ne säilöön ntp-olosuhteisiin makuuhuoneeseen peiton alle, mutta emäntä ei antanut. Pimeään ja viileään menivät odottelemaan loppukauden ycc kisoja.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 09.07.13 - klo:23:19
Nyt on tallissa 13-paistoa olevat pehmeä etunen ja 8854 takakumi. ... Pimeään ja viileään menivät odottelemaan loppukauden ycc kisoja.
Heh, mää tein melekeen saman mutta melekeen päinvasto. Irrottelin ycc:ssä olleet kummit, piilotin ne, laitoin vanahat tunlopit alle ja kaivan piilossa olleet ku tullee ycc taas kemoraan. Melekosta pelleilyä tää homma. Joku kuulemma laittaa ne lasikaappiin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

juice09

Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.
4902 toinen päivä kemoraa, aamulla pyöräytys ja menoksi. Hyvä pito aamupäivän iltapäivällä alko luistaa, mutta vakaasti mentiin, klo 16 kulutusmerkit poissa ja rengas loppu. Ajettiin kahteenpäivään paljon about 80 kiekkaa. Varikolla renkaan päällä oli koko ajan lämppärin lisäksi myös tuulisuoja. Rrannan metukka oli vielä kohtuullinen kahden päivän jälkeen, tosin ajoin kierroksia enemmän, mutta rranta paljon lujempaa.. Joka tapauksessa hieno rengas, tuo kemoran rengasnoita vaan tahtoo ottaa omansa

Powered by EzPortal