Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

rranta

10.07.13 - klo:23:15 #285 Viimeisin muokkaus: 11.07.13 - klo:08:10 käyttäjältä rranta
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 10.07.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?

4902 toinen päivä kemoraa, aamulla pyöräytys ja menoksi. Hyvä pito aamupäivän iltapäivällä alko luistaa, mutta vakaasti mentiin, klo 16 kulutusmerkit poissa ja rengas loppu. Ajettiin kahteenpäivään paljon about 80 kiekkaa. Varikolla renkaan päällä oli koko ajan lämppärin lisäksi myös tuulisuoja. Rrannan metukka oli vielä kohtuullinen kahden päivän jälkeen, tosin ajoin kierroksia enemmän, mutta rranta paljon lujempaa..
Tarkistin racechronosta, 85 kierrosta ajoin Metukalla kahteen päivään. Toisen päivän 37. kierroksella ajoin 1.11.70
muoks: Kyllä tuolla samasella päivän vielä ajaa. Vauhtia voi joutua vähän himmaan...

marko_

^^Nopsaan niitä menee.
Mulla lähti kans tänään merkit toiselta reunalta, samaisesta renkaasta botnialla. Aloittaessa siinä oli noin puolet pintaa jäljellä.
Aluksi se repes vähän niin se kyllä nopeutti kulumista.

Nyt pitää saada jostain kovempaa dunloppia.
Jos jollain on ylimääräsiä niin viestiä tulemaan.   jibii_gif

murmela

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 10.07.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.07.13 - klo:12:46
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 08.07.13 - klo:22:33
Tänään pääsin testaamaan APP:n lähettämää ja suosittelemaa dunlopin 4902:sta kemorassa. Koko päivä painettiin ja rengas toimi loistavasti, lisäksi rengas tuntuu kestävän kemorassa loistavasti, paremmin kuin pirelli sc2 puhumattakaan sc1:sestä, aamulla käännetään ja huomenna selviää miten kahden päivän jälkeen. Pittääkö tästä hypätä tunlopin renkaisiin?
Mä oon joutunu saman uhriksi. Ajanu ny juhannus la ja su, botnia su, auto24 ma ja ny toista päivää. Paineet oon laittanu takaseen juhannus la, tosin en muista yhtään mitä pistin. Su mitannu kerran, sen jälkeen en oo. Vieläkin rengas toimii. Vauhti jotain nopeen ryhmän hitaampaa puoliskoa hellällä kaasukädellä. 2.4-2.5mm kulutusmerkkejä viel jälellä. Ei oo lipsunu kertaakaan.
90-asteiseks irc:eillä.

8813 Eturenkaasta ois pitäny ehkä eilen lppupäivästä pudottaa painetta koska iha hituce repi sormen levyseltä alueelta. Ja tänä aamuna (viel ei oo quumaquuma, on vasta lämmin) sit taas sileenty.
4902 toinen päivä kemoraa, aamulla pyöräytys ja menoksi. Hyvä pito aamupäivän iltapäivällä alko luistaa, mutta vakaasti mentiin, klo 16 kulutusmerkit poissa ja rengas loppu. Ajettiin kahteenpäivään paljon about 80 kiekkaa. Varikolla renkaan päällä oli koko ajan lämppärin lisäksi myös tuulisuoja. Rrannan metukka oli vielä kohtuullinen kahden päivän jälkeen, tosin ajoin kierroksia enemmän, mutta rranta paljon lujempaa.. Joka tapauksessa hieno rengas, tuo kemoran rengasnoita vaan tahtoo ottaa omansa
Kemoraa la su 100(?) kierrosta + botnia su 50(?) + Auto24Ring ma ti ke ~210 kierrosta. Enkka toisiksviimesellä setillä. Yks kulutusmerkki kulunu (vasemmalta keskeltä) pois. Availin liian pehmeästi (+kusiainen), joten ei edelleenkään lipsunut. Eli joku 350 kiekkaa oon tolla ajanu, ja vielä vois alastaroa varmaankin päivän ajaa ku on ehkä milli(?) pintaa oikeella jälellä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

juice09

6854. Pengoin tuota rengas kasaa ja löyty Dunloppi 6854, näyttäs olevan ajokuntonen.
Minkälaisesta renkaasta on kyse ?

Mikko K.

12.07.13 - klo:10:15 #289 Viimeisin muokkaus: 12.07.13 - klo:10:20 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:10:11
6854. Pengoin tuota rengas kasaa ja löyty Dunloppi 6854, näyttäs olevan ajokuntonen.
Minkälaisesta renkaasta on kyse ?

http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

Medium soft hard. en suosittele isosti kovalle helteelle (varjossa +30 ja aurinko paistaa), muuten huikean hyvä rengas.

EDIT: Näppis suoltaa tekstiä nopeemmin kun ajatus kulkee.

Streethawk

12.07.13 - klo:10:16 #290 Viimeisin muokkaus: 12.07.13 - klo:11:06 käyttäjältä Streethawk
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:10:11
6854. Pengoin tuota rengas kasaa ja löyty Dunloppi 6854, näyttäs olevan ajokuntonen.
Minkälaisesta renkaasta on kyse ?

Med-Hard. Ja pitäisi olla aika pätevä yleisrengas. Kestää ja pitää.

Edit. Korjattu hard --> med-hard.

T1mppa

12.07.13 - klo:10:22 #291 Viimeisin muokkaus: 12.07.13 - klo:10:24 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.07.13 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:10:11
6854. Pengoin tuota rengas kasaa ja löyty Dunloppi 6854, näyttäs olevan ajokuntonen.
Minkälaisesta renkaasta on kyse ?

http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

Medium soft. en suosittele isosti kovalle helteelle (varjossa +30 ja aurinko paistaa), muuten huikean hyvä rengas.

Vai oliko se sittenkin Medium-Hard?
200 / 55 ZR 17 | D211 GP (6854/3854) medium/hard up to 15° Asphalt

En osaa sanoa minkälaisella Englantilaisella talvisäällä tuolla on tarkoitus ajaa (jos katsoo tuota up to 15º asphalt). Itse pyöräyttäisin alle ja ajelisin tyytyväisenä. Paineet kun on kohdillaan, niin tuskin se lähtee repeemään.

Kulutuskestävyys on ollut loistava tuossa D211GP-mallissa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 12.07.13 - klo:10:22
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.07.13 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:10:11
6854. Pengoin tuota rengas kasaa ja löyty Dunloppi 6854, näyttäs olevan ajokuntonen.
Minkälaisesta renkaasta on kyse ?

http://www.bike-promotion.de/pdf/reifen2012/Mischungen%20-%20Temperaturen%20-%20Reifendruck%20Stand%202012-03-31.pdf

Medium soft. en suosittele isosti kovalle helteelle (varjossa +30 ja aurinko paistaa), muuten huikean hyvä rengas.

Vai oliko se sittenkin Medium-Hard?
200 / 55 ZR 17 | D211 GP (6854/3854) medium/hard up to 15° Asphalt

En osaa sanoa minkälaisella Englantilaisella talvisäällä tuolla on tarkoitus ajaa (jos katsoo tuota up to 15º asphalt). Itse pyöräyttäisin alle ja ajelisin tyytyväisenä. Paineet kun on kohdillaan, niin tuskin se lähtee repeemään.

Jotkut nopeet sedät käyttää tota ihan kisa renkaana, joten oikeelle kelille oikea rengas. Ja tosiaan kuten tuonne ylös korjasin, niin se on med-hard. Tohon 15 asteen asfalttii lisäisin harrastelijalla ainakin 10 astetta... Ei se nyt niin kovaa kyytiä saa kuitenkaan.

Tai mistä sen tietää, kun +30 vuotiaat ei julkaise täällä kierrosaikojaan ja asuu ratalla :D

T1mppa

Juice ajaa niin kovaa, että harva sitä kiinni saa.
Jos mutulla heitän, niin muutama vuosi sitten 2/3 600cc:stä ajoi jokkista tai SM-b/ tai SM-a sarjaa 190-55 kokoisella Dunlopin D211GP:llä. Erittäin suosittu rengas. Käytetyistä seoksista en osaa sanoa.

Sitten tuli D212GP, joka ei saanut yhtä suurta suosiota ja ruvettiin budjetin pienenemisenkin takia miettimään muita valmistajia. Pari vuotta sitten Pirelli oli kova kilpailija, mutta sen kulutuskestävyys oli aika huono. Nyt asiat erilailla ja en osaa sanoa tämän päivän faktoja. Kuviorenkaita käytetään edelleen paljon.

juice09

kiitos tiedoista, on nuo tunlopit vähä outo juttu, noitten pirellien kanssa tullu touhuttua. Mahtaa olla wehnältä tullu tuo kumi. Pitää laittaa alle sitten kun on sopiva keli ja testata.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:11:01
kiitos tiedoista, on nuo tunlopit vähä outo juttu, noitten pirellien kanssa tullu touhuttua. Mahtaa olla wehnältä tullu tuo kumi. Pitää laittaa alle sitten kun on sopiva keli ja testata.

No ainakin täällä jyväskylässä on sopva keli, en tiedä miten jossain muualla päin suomea. pihalla parikymmentä astetta, aurinko paistaa eikä nyt ihan mauttoman kuuma.

wehna

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.07.13 - klo:11:03
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:11:01
kiitos tiedoista, on nuo tunlopit vähä outo juttu, noitten pirellien kanssa tullu touhuttua. Mahtaa olla wehnältä tullu tuo kumi. Pitää laittaa alle sitten kun on sopiva keli ja testata.

No ainakin täällä jyväskylässä on sopva keli, en tiedä miten jossain muualla päin suomea. pihalla parikymmentä astetta, aurinko paistaa eikä nyt ihan mauttoman kuuma.

Joskus kun kemorassa oli uusi pinta, oli ongelmat miltei samoja kuin Botniaringillä nyt. Suosittelen kokolailla kovan seoksen renkaita alle.
-Eteen esim 302(strong) tai vähintään 343(med)
-Taakse 9854(med) tai jopa 9838(strong)

Viikon päästä ollaan varmaan viisaampia kun päästään testaamaan :)

-K-
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

murmela

12.07.13 - klo:11:39 #297 Viimeisin muokkaus: 12.07.13 - klo:22:43 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wehna - 12.07.13 - klo:11:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 12.07.13 - klo:11:03
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:11:01
kiitos tiedoista, on nuo tunlopit vähä outo juttu, noitten pirellien kanssa tullu touhuttua. Mahtaa olla wehnältä tullu tuo kumi. Pitää laittaa alle sitten kun on sopiva keli ja testata.

No ainakin täällä jyväskylässä on sopva keli, en tiedä miten jossain muualla päin suomea. pihalla parikymmentä astetta, aurinko paistaa eikä nyt ihan mauttoman kuuma.

Joskus kun kemorassa oli uusi pinta, oli ongelmat miltei samoja kuin Botniaringillä nyt. Suosittelen kokolailla kovan seoksen renkaita alle.
-Eteen esim 302(strong) tai vähintään 343(med)
-Taakse 9854(med) tai jopa 9838(strong)

Viikon päästä ollaan varmaan viisaampia kun päästään testaamaan :)

-K-

Tuolla Auto24Ringillä on varmaankin vähän samanlainen asfaltti kuin botnialla (musta, uusi, sileä), ja sielläkin populalla tahtoi kovemmassa ajossa "normi"renkaat sulaa. Esim yhdessä dunlopin takasessa näky selkeesti että reunan pehmeämpi seos oli sulanut koko leveydeltä, kun taasen kovempi keskisuikale oli ok, ja raja oli tosiaan aivan veitsellä leikaten. Eli ko rata ja kuuma keli olis vaatinut kovempaa seosta alle.
Samoin etusessa jopa mun vauhdeilla huomas että jos oli oikein kuuma, niin renkaan vasen kylki alko kuumeneen liikaa. Samaa etusta käytti nopeemmatkin kuskit ja eri paineilla, mutta ei auttanut siihen sulamiseen.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

12.07.13 - klo:16:45 #298 Viimeisin muokkaus: 12.07.13 - klo:16:48 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 12.07.13 - klo:11:01
kiitos tiedoista, on nuo tunlopit vähä outo juttu, noitten pirellien kanssa tullu touhuttua.

Muistutan vielä, että tuo kyseinen dunlop on NTEC, eli matalapainerengas. Siinä edellisen postauksen linkissä taisi olla annettu lämminpaineet.

1,45 bar olen koittanut itse pitää ~80deg lämpötilassa. Nopeassa ajossa ne kuitenkin lämpenee hieman kuumemmiksi.

slowrider

Mikä olisi hyvä treenirengas taakse kun tarkoitus ajaa vain kierroksia mahdollisimman paljon? Chronosta kun katsonut noita ajomääriä niin kilsoja tullut täydessä päivässä noin 170. Nyt tämän kesän yrittänyt vain keskittyä täysien settien/päivien ajamiseen. Pehmeillä renkailla se taas turhan kallista ja  hyvän renkaan tuhlaamista :)

Pito ei tarvitse olla ihan huippua kunhan rengas toimii loogisesti, eikä pito lähde/palaa varoittamatta.
Tärkeintä siis olisi että rengas kestää ajoa paljon ja toimii repeämättä eri lämmöissä.

Dunlopin 4902 tähän mennessä paras mikä tullut vastaan, mutta olisiko muita vastaavia tai parempia? Millaisilla takasilla esim.endurancea ajetaan?


Powered by EzPortal