Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Cat - 24.07.13 - klo:21:51
Nyt on alla 180/60

paljonko perä nousee/laskee

-190/55
-195/65

ja miten tuo lasketaan,  niin ei tarvis aina kysellä?



Ja onko ihan sama ohjausgeometrian kannalta, että korottakaako iskariin prikkaa paksuntamalla vai isommalla takarenkaalla?

Laskennallisesti se menee niin että eka luku on renkaan profiilin leveys milleissä, eli esim 180 mm. Ja toinen luku on profiilin korkeus prosentteina leveydestä, eli esim 60%. Eli esim 60% X 180 mm = 108 mm.
Käytännössä sitten vaikuttaa se, mikä on renkaan todellinen fyysinen profiili. Ja esim millä paineella rengasta ajetaan.

Suoraan ajettaessa on sama onko perä korotettu prikalla vai renkaalla. Kallistettuna mutkassa ajaessa isommalla renkaalla kääntyvyys on hieman erilainen johtuen esim siitä että samalla kallistuskulmalla renkaan tukipiste on kauempana mopon keskilinjasta kuin pienemmällä renkaalla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

marko_

24.07.13 - klo:23:31 #316 Viimeisin muokkaus: 28.07.13 - klo:23:59 käyttäjältä marko_
Tämä tästä..


Cat

26.07.13 - klo:13:47 #318 Viimeisin muokkaus: 26.07.13 - klo:15:04 käyttäjältä Cat
Testi menossa..


jarska

Eräs auringossa päänsä pehmentänyt, mutta kovasti vauhtiansa kehittänyt Susukikuski kauppaa mulle (halavalla, ku haluaa päästä mokomasta kiertopalkintopaskasta eroon?) Pirellin SC1 seosta(taakse), tosin ite vähän kyselin perään.

Kestääkö tuo ajaa kuin yhden päivän, repeekö jo pelkästä katseesta ja toimiiko millään radalla/kelillä?

tamik87

29.07.13 - klo:00:12 #321 Viimeisin muokkaus: 29.07.13 - klo:00:14 käyttäjältä tamik87
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.07.13 - klo:00:06
Eräs auringossa päänsä pehmentänyt, mutta kovasti vauhtiansa kehittänyt Susukikuski kauppaa mulle (halavalla, ku haluaa päästä mokomasta kiertopalkintopaskasta eroon?) Pirellin SC1 seosta(taakse), tosin ite vähän kyselin perään.

Kestääkö tuo ajaa kuin yhden päivän, repeekö jo pelkästä katseesta ja toimiiko millään radalla/kelillä?

Jos yhden päivän kestää niin hyvin on. Mun mopolla ne kestää yhen päivän alastaroa (rupee jo vetään aika kuopalle oikeata kylkeä). Ja alustan säädöt pitäis olla kohillaan koska sain Markolta setin käytettyjä dunlopin 9854 ja sviddu ne kesti kemoran ja botnian ja rengas on siliä kun vauvan peppu. Alotan niillä vielä ens vkonlopun alastaronkin. Ehkä ajan sillä takasella vielä ensi kesänäkin...

Muoks: Mutta toisaalta voit ajaa sillä SC1 nakilla rataenkan! Jopa minä huomaan isohkon eron pidossa tuohon 9854 dunloppiin verrattuna.

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 29.07.13 - klo:00:12
..sain Markolta setin käytettyjä dunlopin 9854...

Kyllä siinä rahaakin liikuteltiin..

jarska

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 29.07.13 - klo:00:12
Muoks: Mutta toisaalta voit ajaa sillä SC1 nakilla rataenkan! Jopa minä huomaan isohkon eron pidossa tuohon 9854 dunloppiin verrattuna.

Tämä ratkaisi asian, muulla ei ole merkitystä, laitetaan sellanen.

app

29.07.13 - klo:06:54 #324 Viimeisin muokkaus: 29.07.13 - klo:06:57 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.07.13 - klo:00:23
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 29.07.13 - klo:00:12
Muoks: Mutta toisaalta voit ajaa sillä SC1 nakilla rataenkan! Jopa minä huomaan isohkon eron pidossa tuohon 9854 dunloppiin verrattuna.

Tämä ratkaisi asian, muulla ei ole merkitystä, laitetaan sellanen.

Alastaroon pehmeempää kun kemoraan. SC1 on hyvä sinne (vaika en oo koskaan kierrostakaan missään sillä ajanut). Pitäis vaan olla lämmintä sitten, muuten repii ensin rengas, ja sit sun persees  ass_1.
Jälkimmäinen se pahempi osio, koska pisnes kärsii, ja Tuksulla ei nopsasti tienaa rengasrahoja.

tamik87

Tuossa mulla on varastossa 7x muutaman kierroksen ajettua supercorsa 180/60 SC1 nakkia. Odottaa nyt lähinnä sitä että kehityn sen verran että niistä ois mulle jotain hyötyä  :D

marko_

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 29.07.13 - klo:11:18
Tuossa mulla on varastossa 7x muutaman kierroksen ajettua supercorsa 180/60 SC1 nakkia. Odottaa nyt lähinnä sitä että kehityn sen verran että niistä ois mulle jotain hyötyä  :D

Sattaapa jäädä tonne pölyyntymään.
Enkä viittaa tällä siihen että kehitys pysähtyis.  welcome_1

murmela

Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:20:56
Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.

Eikös muuten kestänyt hyvin se 200/60 vähän käytetty SC1, jolla ajoit ~40 kierrosta lauantaina? Puolipilvistä, ja 20 asteen molemmin puolin. Ehkä puolet vielä jäljellä, 5 viiden kympin nakki.
Mulle ainakin positiivinen yllätys. Kaks samanlaista vielä jäljellä. Luulen ajavani tällä kunnolla niillä aika monta ratapäivää.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.13 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: murmela - 12.08.13 - klo:20:56
Eilen alastarossa Pirellin SC1 takanen pysy nättinä, koko lämpimän välillä jopa aurinkoisen päivän, paitsi illan viimesessä klo 1900 setissä repes. Lämpötila ehti laskea pari astetta settien välillä, ja samoin radan pinta jäähtyi kun aurinko laski hieman/ meni kunnolla pilveen.
Sinänsä ei ollu mikään yllätys, muuta aattelimpa näpytellä tänne jos siitä jollekin joskus hyötyä ois.

Eikös muuten kestänyt hyvin se 200/60 vähän käytetty SC1, jolla ajoit ~40 kierrosta lauantaina? Puolipilvistä, ja 20 asteen molemmin puolin. Ehkä puolet vielä jäljellä, 5 viiden kympin nakki.
Mulle ainakin positiivinen yllätys. Kaks samanlaista vielä jäljellä. Luulen ajavani tällä kunnolla niillä aika monta ratapäivää.

Ku on tottunu kusiaisella, ja mun vauhilla ja kaasukädellä, siihen ett sc1 tai 0 kestää vaan oikeesti kuumalla kelillä. Niin sen takia vähä epäilytti se sc1. Mut varmaankin se oli se biimerin woima joka piti sen lämpösenä. Pysty surutta antaa hanaa heti suoraa apeksista ku tiesi että luistokontrolli ei päästä perää lipeemään.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal