Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Kaskas, laitoin Pirellin leveitä läskejä tilaukseen, kunnes tipsahti tällanen viesti--> KLIKS
Taidan odotella lähemmäs kevättä ja postittakoot sitten.

tomik

Viime keväänä tilasin Englannista Dunloppeja ja niistä muutamassa oli halkeamia. Sain uudet renkaat tilalle, mutta aiheellinen huolenaihe kuitenkin tuo pakkasen vaikutus kisakumeihin...

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.01.14 - klo:13:49
Kaskas, laitoin Pirellin leveitä läskejä tilaukseen, kunnes tipsahti tällanen viesti--> KLIKS
Taidan odotella lähemmäs kevättä ja postittakoot sitten.
Jep ! Noitten kanssa ei kannata hätäillä, itte tilailin samasta syystä viimekeväänä vasta pariviikkoa aiemmin kuin tuli käyttöön. Viikossa tullut aina tuolta jos vain tavaraa varastossa.

jarska

Hetken kyllä mietin otanko riskin kun ei täällä pakkasiakaan juuri ole.
Mut sitte aattelin että pesevät kätensä näppärästi jos jotain vikaa ilmenee kun kerran menee omaan piikkiin.

Olis niin kiva jo hivellä ja pusutella niitä omassa varastossa, kevätkin tulis nopeemmin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.01.14 - klo:16:33
Hetken kyllä mietin otanko riskin kun ei täällä pakkasiakaan juuri ole.
Mut sitte aattelin että pesevät kätensä näppärästi jos jotain vikaa ilmenee kun kerran menee omaan piikkiin.
Eikös ne tuossa sano että ne pakkaa ne kuljetuslaatikoihin jotka maksaa 5 egee kappale?
Veikkaisin että ko laatikossa on tuet jotka estää laatikon kasaan painumisen. Ko systeemi on helppo tehä pahvista.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

jarska

Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.01.14 - klo:16:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.01.14 - klo:16:33
Hetken kyllä mietin otanko riskin kun ei täällä pakkasiakaan juuri ole.
Mut sitte aattelin että pesevät kätensä näppärästi jos jotain vikaa ilmenee kun kerran menee omaan piikkiin.
Eikös ne tuossa sano että ne pakkaa ne kuljetuslaatikoihin jotka maksaa 5 egee kappale?
Veikkaisin että ko laatikossa on tuet jotka estää laatikon kasaan painumisen. Ko systeemi on helppo tehä pahvista.
Osaan lukea, mut en raaski laittaa ylimäärästä vitosta ja mun tuurilla siltikin boxi läjässä, renkaat käy siperian kautta mutkan ja ovat umpijäässä kun saapuvat.

jarska

No nyt ne prkeleet lähetti renkaat kuitenki, vaikka sähköpostilla sovittiin et keväämmällä!!
Yhtäkkii tupsahti ovelle, -15C pakkasta, eikä mitään suojaa, paljaat kumit.
Postit on tallessa, ei oo mun moka jos pilalla ovat/menee.
Miten se ilmenee jos pakkanen panee ne pilalle?

slowrider

16.01.14 - klo:13:44 #367 Viimeisin muokkaus: 16.01.14 - klo:13:49 käyttäjältä slowrider
Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.01.14 - klo:13:05
No nyt ne prkeleet lähetti renkaat kuitenki, vaikka sähköpostilla sovittiin et keväämmällä!!
Yhtäkkii tupsahti ovelle, -15C pakkasta, eikä mitään suojaa, paljaat kumit.
Postit on tallessa, ei oo mun moka jos pilalla ovat/menee.
Miten se ilmenee jos pakkanen panee ne pilalle?

Kyttää näkyykö halkeamia. Minulla oli jossain jäätyneissä sellaisia selkeitä halkeamia. En kyllä tiedä tuliko ne heti vai vasta ajamisen jälkeen...

edit: tällaisia


jarska

Kiitos vaastraiteri.
Ei ainakaan vielä näy mitään vikoja, terhakoita ja paistoleimaa 11/13.
Tulikivenkatkunen valitus lähtee MunatPoisMotolle jos keväällä repee.

T1mppa

Mitä itse olen nähnyt, niin pakkasen pilaamat renkaat tulevat esille vasta ajossa. Eli setin jälkeen pystyy huomaamaan, että viilto on syntynyt. Muistaakseni kaikki viillot ovat olleet poikittaisia ja takarenkaassa. Viilto on voinut olla keskellä tai toisessa sivussa.

Tuskin näkee vaurioita, jos uusia renkaita tallissa tai olohuoneessa irrallaan tutkii.

PS. Pitäisikö sinne myyjälle laittaa jo nyt viestiä? Kyllä niiden luulisi tämmöinen asia tietävän. Jos ei tiedä, niin soittakoot valmistajalle.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.01.14 - klo:14:46
Kiitos vaastraiteri.
Ei ainakaan vielä näy mitään vikoja, terhakoita ja paistoleimaa 11/13.
Tulikivenkatkunen valitus lähtee MunatPoisMotolle jos keväällä repee.
Jos rengas on rikki niin se pinta on samannäköinen kuin renkaan pinta olisi lasia ja kolhaistu rikki. Vähän kuin liimaisit lasin kankaalle ja löisit sen rikki. Toki pienempiä halkeamia voi syntyä niin, etteivät ne näy, mutta niiden ei kyllä pitäisi ajoonkaan vaikuttaa.

Pakkanen ei itsessään riko rengasta, mutta kun lämpötila laskee kumin lasittumislämpötilan alle, muuttuu kumi lasimaisen kovaksi ja hauraaksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.01.14 - klo:15:20PS. Pitäisikö sinne myyjälle laittaa jo nyt viestiä? Kyllä niiden luulisi tämmöinen asia tietävän. Jos ei tiedä, niin soittakoot valmistajalle.

Niin siis koko hommahan lähti siitä kun Mynetiltä laittoivat postia jotta ovat saaneet valituksia kylmiin maihin lähettämiensä renkaiden kunnosta (talviaikana lähetetyistä) ja siksi kysyivät haluatko ottaa itte riskin.
Siihen vastasin että en halua ottaa vaan sovittiin että lähettävät renkaat vasta kun annan luvan.
Ilmeisesti joku toinen ei sitten tiennyt tästä keskustelusta vaan läsäytti renkaat tulemaan.

qazwsx

Kannattaa reklamoida tuo lähetys samantien kun pakkasta kerran oli noinkin paljon, ja kun vielä itse tuosta ensin huomauttivat.

Kuinkas ison satsin muuten tilasit / lähettivät, jos saa kysyä

jarska

Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 16.01.14 - klo:18:39
Kannattaa reklamoida tuo lähetys samantien kun pakkasta kerran oli noinkin paljon, ja kun vielä itse tuosta ensin huomauttivat.

Kuinkas ison satsin muuten tilasit / lähettivät, jos saa kysyä
Jep, lähetinki vastineen heti, jossa pakkaslukemat.

En tilannu ku 2 takasta, keväämmällä sitten lisää.

tomik

Dunlopit on herkempiä tuolle halkeamiselle kuin Pirellit. Dunlopit on aivan kivikovia pakkasella ja niihin voi tulla säröjä aivan kuin johonkin lasiin kun vähänkin kolhasee johonkin.. Ne säröt näkee kyllä aivan paljaalla silmälläkin. Vuosi sitten kaivoin lumihangesta vanhan käytetyn Pirellin dynorenkaaksi eikä se tuntunut ollenkaan niin kovalta kuin Dunlopit eikä se mennyt miksikään vaikka kuin heittelin sitä jäisenä (hakkasin jäät se sisältä pois..).

Eli tarkista tarkkaan renkaat, luultavasti ne on ok.

Powered by EzPortal