Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 30.03.14 - klo:12:23
Mites tuossa pirellillä kun katoin että mulla on nyt 190/60 SC2 alla, mutta ainakaan mynetmotossa ei ole enää kuin 190/55?

Tarkoitus olisi kulutuskestäviä renkaita tilailla ja tuo ainakin syksyllä tuntui kestävän ihan eri malliin kuin SC1.

Onko tuo V2 uusi versio?

Supercorsa vai superbike? Supercorsasta ainakin oli viime kesänä jo V2 versio, jota tuli pari rinkulaa käytettyä. Ota vaan sitä 200 leveetä versioo tonniseen. 200/60 tai 200/55 oli se kumi sitten slicksi tai kuviollinen.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 30.03.14 - klo:12:39
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 30.03.14 - klo:12:23
Mites tuossa pirellillä kun katoin että mulla on nyt 190/60 SC2 alla, mutta ainakaan mynetmotossa ei ole enää kuin 190/55?

Tarkoitus olisi kulutuskestäviä renkaita tilailla ja tuo ainakin syksyllä tuntui kestävän ihan eri malliin kuin SC1.

Onko tuo V2 uusi versio?

Supercorsa vai superbike? Supercorsasta ainakin oli viime kesänä jo V2 versio, jota tuli pari rinkulaa käytettyä. Ota vaan sitä 200 leveetä versioo tonniseen. 200/60 tai 200/55 oli se kumi sitten slicksi tai kuviollinen.
Superbike on nyt. Periaatteessa kai noissa ei ole kuin kuviot erona kai jos versio matchaa?

Mynetmotossa on niin että supercorsasta on tullut V2, mutta superbikesta ei.. En tiedä onko tuolla V2 mitään väliä, mutta ainakin netissä kehuvat kestävyyttä.
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000008252/pirelli_200/55_r17_(78w)_diablo_supercorsa_sc2_v2.html

Ja superbike on vielä ilman v2 ja koko on 200/60. kuitenkin "NEW 2013" tuolla lukee, joten liekö silti "yhtä hyvä" kuin supercorsa...
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000008192/pirelli_200/60_r17_nhs_diablo_superbike_sc2.html

Vielä tuollainen halvempi 190/55 superbike proo löytyisi näemmä, vissiin snadisti rauhallisempaan rata-ajoon, liekö olisi ihan pätevä mulle kun tässä nyt ei ainakaan alastaroon keltanokka uskalla suoraan nopeaan mennä, tai ainakin pitäisi käydä ennen ruuhkaisia päiviä testaamassa miten siellä kulkisi. http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_details.cfm/artikelnr/mnm000007066/pirelli_190/55r17___nhs_diablo_superbike_pro.html

Pitää vissiin päivittää lämppärit kun tuo 190/60 on jo vähän vajaa ja liekö noissa oikein tehoakaan tarpeeksi.



Cat

Dunlop sportmax D212 GP PRO NTEC 8854 paisto 12

TOllanen on takana nyt, mahtaako kestää viileällä? Muistelisin että tuo 8854 on kestävä?

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Cat - 30.03.14 - klo:17:44
Dunlop sportmax D212 GP PRO NTEC 8854 paisto 12

TOllanen on takana nyt, mahtaako kestää viileällä? Muistelisin että tuo 8854 on kestävä?

Hyvä rengas. Kestää pitkään eikä repeile.

Mikko K.

Valtakunnan foorumilla kehutaan uusia Bridgejä jo kovasti.

http://www.racing4fun.de/viewtopic.php?f=2&t=35068&start=40


Damsku

Tulinpa tossa miettineeksi renkaiden säilytystä..Uuden taloyhtiön tiloissa on joka asunnolle isot "kylmäkellarit", oiskohan niissä lämpötila jotain 10 asteen luokkaa. Vaihtoehtona toi tai normi häkkikellari, kumpaan työnnän renkaat? Molemmat valolta suojassa, ja kylmäkellarin hyllyt näytti houkuttelevan sopivalta renkaita ajatellen.. :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 04.07.14 - klo:15:22
Tulinpa tossa miettineeksi renkaiden säilytystä..Uuden taloyhtiön tiloissa on joka asunnolle isot "kylmäkellarit", oiskohan niissä lämpötila jotain 10 asteen luokkaa. Vaihtoehtona toi tai normi häkkikellari, kumpaan työnnän renkaat? Molemmat valolta suojassa, ja kylmäkellarin hyllyt näytti houkuttelevan sopivalta renkaita ajatellen.. :)

Viileessä haihtuu liuottimet renkaasta hitaammin. Eli viileeseen kunhan ei vaan mene kumin lasittumisrajan alle.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

m1kk0

Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.

Joo kokeilin sunnuntaina myös vakiota jossa pidempi isku et jos olis auttanu mutta samanlainen vikuroija persana  :(  tossa on myös korottavat kilkeet linkustossa niin mietin että onkohan geometria mennyt jotenkin päin perskelettä ettei sen takia pitoa... mitäs jos keulaputkia vähän nostaa niin muuttuiskohan... emmä ainakaan viittis laskea sitä kun nyt jo paukkuu laturinkoppa maihin :)  no joo katotaan... menee jo vähän offtopic. Kohta pitää ostaa murmikselta tietotaitoa ja säätöapua jossei ala omilla konsteilla toimimaan...  :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.
Joo kokeilin sunnuntaina myös vakiota jossa pidempi isku et jos olis auttanu mutta samanlainen vikuroija persana :( tossa on myös korottavat kilkeet linkustossa niin mietin että onkohan geometria mennyt jotenkin päin perskelettä ettei sen takia pitoa... mitäs jos keulaputkia vähän nostaa niin muuttuiskohan... emmä ainakaan viittis laskea sitä kun nyt jo paukkuu laturinkoppa maihin :) no joo katotaan... menee jo vähän offtopic. Kohta pitää ostaa murmikselta tietotaitoa ja säätöapua jossei ala omilla konsteilla toimimaan... :)
Jos sulla on gopro, niin pistä se kuvaamaan berberiä/takahaarukkaa, niin ainakin näet että toppaako tai pohjaako perä avauksissa, ja sitä kautta pito häipyy.
Ons sul hajuu linkkusuhteesta? /Sen lineaarisuudesta tai progressiivisuudesta? Ts mikä sulla on loppujen lopuks taka-akselilla vaikuttava jousivakio?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0



Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.
Joo kokeilin sunnuntaina myös vakiota jossa pidempi isku et jos olis auttanu mutta samanlainen vikuroija persana :( tossa on myös korottavat kilkeet linkustossa niin mietin että onkohan geometria mennyt jotenkin päin perskelettä ettei sen takia pitoa... mitäs jos keulaputkia vähän nostaa niin muuttuiskohan... emmä ainakaan viittis laskea sitä kun nyt jo paukkuu laturinkoppa maihin :) no joo katotaan... menee jo vähän offtopic. Kohta pitää ostaa murmikselta tietotaitoa ja säätöapua jossei ala omilla konsteilla toimimaan... :)
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:58
Jos sulla on gopro, niin pistä se kuvaamaan berberiä/takahaarukkaa, niin ainakin näet että toppaako tai pohjaako perä avauksissa, ja sitä kautta pito häipyy.
Ons sul hajuu linkkusuhteesta? /Sen lineaarisuudesta tai progressiivisuudesta? Ts mikä sulla on loppujen lopuks taka-akselilla vaikuttava jousivakio?
Eip oo gameraa eikä hajua :D

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:22:26Eip oo gameraa eikä hajua :D
Yritä ny ees vähä mittailla...? :)

Jarrut paskana, paha hidastaa.

m1kk0

Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.
Joo kokeilin sunnuntaina myös vakiota jossa pidempi isku et jos olis auttanu mutta samanlainen vikuroija persana :( tossa on myös korottavat kilkeet linkustossa niin mietin että onkohan geometria mennyt jotenkin päin perskelettä ettei sen takia pitoa... mitäs jos keulaputkia vähän nostaa niin muuttuiskohan... emmä ainakaan viittis laskea sitä kun nyt jo paukkuu laturinkoppa maihin :) no joo katotaan... menee jo vähän offtopic. Kohta pitää ostaa murmikselta tietotaitoa ja säätöapua jossei ala omilla konsteilla toimimaan... :)
Jos sulla on gopro, niin pistä se kuvaamaan berberiä/takahaarukkaa, niin ainakin näet että toppaako tai pohjaako perä avauksissa, ja sitä kautta pito häipyy.
Ons sul hajuu linkkusuhteesta? /Sen lineaarisuudesta tai progressiivisuudesta? Ts mikä sulla on loppujen lopuks taka-akselilla vaikuttava jousivakio?

Tota joo mitäs kaikkia mittoja tuosta pitäis ottaa?  :o  bike_leaning

murmela

Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 22.07.14 - klo:21:17
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:58
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:49
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.07.14 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 21.07.14 - klo:21:30Pitääkö tommoset endurance seokset mitään vai vastaako lähinnä katukumeja kovuudeltaan? Lähinnä kertooko luistossa mitään ennenkuin luiskahtaa alta? Eihän noilla rataennätyksiä ajeta, mutta jos kestäis vähän pidempään alla...
Jos sulla on r6seb vakio takaiskari, niin tilaa ebaystä racetekin goldvalve ja takaiskuventtiilimutteri, niin saat renkaan kestämään.
Joo kokeilin sunnuntaina myös vakiota jossa pidempi isku et jos olis auttanu mutta samanlainen vikuroija persana :( tossa on myös korottavat kilkeet linkustossa niin mietin että onkohan geometria mennyt jotenkin päin perskelettä ettei sen takia pitoa... mitäs jos keulaputkia vähän nostaa niin muuttuiskohan... emmä ainakaan viittis laskea sitä kun nyt jo paukkuu laturinkoppa maihin :) no joo katotaan... menee jo vähän offtopic. Kohta pitää ostaa murmikselta tietotaitoa ja säätöapua jossei ala omilla konsteilla toimimaan... :)
Jos sulla on gopro, niin pistä se kuvaamaan berberiä/takahaarukkaa, niin ainakin näet että toppaako tai pohjaako perä avauksissa, ja sitä kautta pito häipyy. Ons sul hajuu linkkusuhteesta? /Sen lineaarisuudesta tai progressiivisuudesta? Ts mikä sulla on loppujen lopuks taka-akselilla vaikuttava jousivakio?
Tota joo mitäs kaikkia mittoja tuosta pitäis ottaa? :o bike_leaning
Jos ny alotat vaikka siitä ett mittaat paljoko takaiskarin pituus muuttuu, kun muutat taka-akselin korkeutta esim 10 mm kerrallaan.
Tai jos harrastuneisuutta riittää, niin tee esim kierretangosta "taka-iskari", jolloin aina mutteria kierroksen vääntämllä/ mittaat taka-akselin liikkeen, niin saat tarkan linkkusuhteen/ käppyrän linkkusuhteen muutoksesta iskarin koko iskun pituudella.

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal