Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaria

12.08.14 - klo:12:25 #405 Viimeisin muokkaus: 12.08.14 - klo:12:46 käyttäjältä Jaria
Arvon rengasraati, saisinko arvion linkin kuvista: https://picasaweb.google.com/111253029068003499893/August122014?authkey=Gv1sRgCLGr5vC4gLPGwgE

Kuvia voi zoomata linkin työkaluista...

Rata: Ahvenisto, lämmintä 31 astetta
Pyörä: Aprilia RSV 1000R -04
Kierrosaika: noin 1:35
Renkaat: Pirelli Superbike SC1 edessä ja takana - lämminpaineet heti lämppäreistä, sekä ajon jälkeen mitattuna etu: 2.2 - 2.3bar, taka 1.8 - 1.9bar. Alempi paine on lämppäripaine (Thermal Technologyn peruslämppärit)

Tuntuma ja luotto erittäin hyvä, ei lipsumisia omasta mielestä.

Kysymys eturenkaasta: Noi jäljet on kummalliset, sillä se näyttää aivan lipsumiselta jarrussa, mutta että samassa kohtaa eri puolilla rengasta ja tuossa kulmassa en kyllä oleta jarruttaneeni noin raskaasti (sentäs jonkinlainen itsesuojeluvaisto löytyy). Olisiko edes teoriassa mahdollista, että lämppäri olisi ollut huonosti kiinni ja siksi ollu kylmä jossain kohtaa ja en olis sitä lipsahdusta huomannu? Myöskään rengas ei ole kovin siististi kulunut, mutta tuossa oli väärä seos olosuhteisiin nähden ainakin Pirellin sivuston mukaan.

Kysymys takarenkaasta: Rengas ei ole kulunut kovin siististi, eli mikä voisi potentiaalisesti olla vikana? Tässä on Pirellin sivuston mukaan oikea seos, mutta en nyt oikein tiedä onko millainen repeäminen kyseessä, vaikka tuolta netistä yritin tulkata.

Ajoin aikaisemmin sekunnin hitaampaa emännän vakioalustaisella, supersorsilla varustetulla -07 600cc Ninjalla ja silloin tosiaan renkaat kuluivat oppikirjamaisesti  facepalm

paaton

Etusen jälki taitaa tulla ihan kärrin/pakun kyydissä.

Jaria

Lainaus käyttäjältä: paaton - 12.08.14 - klo:12:43
Etusen jälki taitaa tulla ihan kärrin/pakun kyydissä.

  withstupid_1 Miksi en tullut ajatelleeksi tuota - tuohan on selvä eturengastelineen jälki. withstupid_1

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jaria - 12.08.14 - klo:12:25
Kysymys takarenkaasta: Rengas ei ole kulunut kovin siististi, eli mikä voisi potentiaalisesti olla vikana? Tässä on Pirellin sivuston mukaan oikea seos, mutta en nyt oikein tiedä onko millainen repeäminen kyseessä, vaikka tuolta netistä yritin tulkata.
Takasessa pikkasen liikaa painetta, ja ehkä liikaa reboundiakin, ja avaus vähä myöhässä ja liian äkkinäinen, ehkä.
Minkä vuoden paisto?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous


Lainaus käyttäjältä: Jaria - 12.08.14 - klo:12:25Myöskään rengas ei ole kovin siististi kulunut, mutta tuossa oli väärä seos olosuhteisiin nähden ainakin Pirellin sivuston mukaan.

Oikeestaan Suomessa ei oo väliä ajaako SC1 vai SC2 seoksella. Ite en ainakaan ole huomannut kummoista eroa noiden välillä. Painetta sais ehkä olla 0,1-0,2bar lisää. 2,4-2,5 väliin oon yrittäny ite tähdätä ton Pirellin lämminpaineen niin kääntyy vähän paremmin kuin matalammalla paineella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

Sama ku nitrous, laittaisin eteen vähän lisää, mulla ainakin tuntuu kuluvan ruvelle jos menee tuonne 2.3 alle.

Jaria

Kiitos vastauksista - pääsen testaamaan noita paineita Alastarolle ens tiistaina. Murmela: paisto takarenkaassa -13 ja eturenkaassa -11

jarska

OPI lukemaan rengastasi.

kp

Varmaan asiatekstiä, mut tutut kirjaimet hassussa järjestyksesä :o

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: kp - 10.03.15 - klo:21:48
Varmaan asiatekstiä, mut tutut kirjaimet hassussa järjestyksesä :o
Jos tota artikkelia meinaat niin eiköhän joku siitä väsää käännöksen tarvittaessa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

kp

Se olis varmaan loisto homma, ehkä sitä vois sen jälkeen nähdä renkaasta jotain.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: kp - 10.03.15 - klo:22:38
Se olis varmaan loisto homma, ehkä sitä vois sen jälkeen nähdä renkaasta jotain.

Jos ei kukaan muu ehdi ensin niin huudelkaa täällä. Mä oon ens viikon lomalla niin olis varmasti aikaa naputella jonkin näkönen käännös tosta.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7


jarska

Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 11.03.15 - klo:08:17
googlen kääntäjällä :). ihan pikkusen virheitä..
https://translate.google.fi/translate?sl=en&tl=fi&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fbiketrackdayshub.com%2Fmotorcycle-tyre-wear-guide%2F&edit-text=

Setin jälkeen ku menen varikolle, tepastelen Murmiksen luokse ja kysyn...mikähän täsä renkaasa on ku tuollain kuluu...Murmis vastaa..ja juuri tuollaselta kuulostaa teksti minun korviini.

Syy-Kylmä kyynel.

TappisMC

Sen verran lyhyt teksti että voisihan tuosta koittaa ehtiä vielä tämän viikon aikana käännöksen vääntää

Powered by EzPortal