Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

4998 ja 4886 kumeja löytyy jonki verran tallista, meneekö noi motoparkissa ok? Kannattaako edes yrittää viikonlopun botnialle 9854:lla?

wehna

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 29.05.15 - klo:11:54
4998 ja 4886 kumeja löytyy jonki verran tallista, meneekö noi motoparkissa ok? Kannattaako edes yrittää viikonlopun botnialle 9854:lla?

4998 medium on erittäin hyvä rengas. Pitää ja kestää kun asfaltin lämpö on 20-40ast. Mulla on pari rengasta hajonnut kun asfatin lämpö on ollut 50+ ast.
4886 medium on sekin kohtuu hyvä. Tehty alle 20ast. asfaltille. Kesto ei ole uusien dunloppien tasolla.
9854 medium on hyvä yleisrengas mutta ei kestä kovin montaa lämmityskertaa. Eli kestävyys ei ole kovin hyvä.

4998 kestää parhaiten, mutta muista voi olla aika lyhyt ilo jos renkaat on käytettyjä. Botnia syö rengasta eniten ja motopark varmaan vähiten.

Pidä renkaita mukana ja aja varasto pois. Sitten suosittelen siirtymään H998 tai H886 seoksiin. Ne kestää huomattavasti paremmin.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.05.15 - klo:13:53
9854 medium on hyvä yleisrengas mutta ei kestä kovin montaa lämmityskertaa. Eli kestävyys ei ole kovin hyvä.

Mielenkiintoista, kun tämä tuntuu omassa harrastelijavauhdissa kestävän hyvin. Kierroksia joku 150-200. Botnialla en ole tosin kokeillut.
Paljonko on monta lämmityskertaa? Tuohon kierrosmäärään tulee helposti joku 6-7 lämmistyskertaa.

Melkoista, kun ei nämä aiemmatkaan renkaan meinaa kulua pois, että pääsis noita uusia kestävämpiä testaamaan :D

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.05.15 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.05.15 - klo:13:53
9854 medium on hyvä yleisrengas mutta ei kestä kovin montaa lämmityskertaa. Eli kestävyys ei ole kovin hyvä.

Mielenkiintoista, kun tämä tuntuu omassa harrastelijavauhdissa kestävän hyvin. Kierroksia joku 150-200. Botnialla en ole tosin kokeillut.
Paljonko on monta lämmityskertaa? Tuohon kierrosmäärään tulee helposti joku 6-7 lämmistyskertaa.

Melkoista, kun ei nämä aiemmatkaan renkaan meinaa kulua pois, että pääsis noita uusia kestävämpiä testaamaan :D
Oman kokemuksen mukaan noi uudemmat pehmeämmät kestää ainakin yhtä hyvin kun toi 54.  Testailin botnialla sekä 54 ja t998 ja h998.  Kestävät pidempään ja pitää paremmin noi uudemmat (samoin 4998), eli aika vähän järkeä ajaa noilla vanhemmilla.  Sama toki pätee muissakin seoksissa.  Esim.  13 loppuinen vanhempi softi oli huonompi kuin uudempi mediumi pidoltaan (molemmat uusia )

vernerik

Onkohan näissä uusissa dunlopeissa muuttunut painesuositus mihinkä suuntaan verrattuna vanhempiin? Meneekö pahasti metsään, jos laittaa taakse 1.40 heti ajon jälkeen mitattuna eli lämpimänä? Eteen vissiin voi laittaa sen 2.50?
Yamaha R1 -08

slowrider

Dunlopin takasessa itsellä oll haarukka 1. 1-1. 7bar radasta ja pidosta riippuen :)    jos nyt botnialle menossa ja kylmää niin voit surutta nostaa 1. 5-1. 6bar tietämiin

wehna

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.05.15 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.05.15 - klo:13:53
9854 medium on hyvä yleisrengas mutta ei kestä kovin montaa lämmityskertaa. Eli kestävyys ei ole kovin hyvä.

Mielenkiintoista, kun tämä tuntuu omassa harrastelijavauhdissa kestävän hyvin. Kierroksia joku 150-200. Botnialla en ole tosin kokeillut.
Paljonko on monta lämmityskertaa? Tuohon kierrosmäärään tulee helposti joku 6-7 lämmistyskertaa.

Melkoista, kun ei nämä aiemmatkaan renkaan meinaa kulua pois, että pääsis noita uusia kestävämpiä testaamaan :D

Hyvä jos kestää 9854 :)

Renkaan kestävyyteen vaikuttaa niin moni juttu (kuskin nopeus/ käsiala, radan lämpö, jousitus...). Joka tapauksessa uuden mallin renkaiden keston pitäisi olla vanhoja parempi.

Pirilä ajoi Botnialla uudella 9854:llä ja se meni kuulemma sököksi yhdessä ajovuorossa ajoleirillä (oli kylmä keli).

Vanhan mallin renkaita vaivaa etteivät kestä uudelleen lämmitystä paljoa. Paha sanoa montako kertaa kestää, mutta joka kerralla huononee oletan. Mulla on ollut paljon hyväkuntoisia käytettyjä vanhan mallin renkaita ja uudelleen lämmitettynä ovat revenneet heti. Uudet renkaat kestää paremmin lämmityskertoja ja siten kestävyys paranee.

Dunlopin suurin vahvuus on myös samanlainen pito alusta loppuun. Rengas ei juuri muutu käytön aikana.
Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

wehna

Mä ajoin viime kesänä aika matalalla paineella niin oli miellyttävämpi ajaa. Ehkä vähän vetelä, mutta ei tehnyt yllättäviä liikkeitä.

-Lämmittimissä (80C) edessä 2,3bar ja takana 1,3bar
-ajon jälkeen edessä 2,3-2,6bar ja takana 1,3-1,6bar

Paineen nousuun vaikuttaa myös miten paljon rengasta rasittaa. Eli kun ajaa kovaa niin paine nousee enemmän ja päinvastoin. Matala paine on miellyttävä mutta rengas näyttäisi repeävän hieman helpommin. Korkeampi paine taas tekee renkaasta tarkemman ajaa, mutta hieman äkkinäisemmän.

Jos jotain yleispätevää pitäisi sanoa niin eteen 2,5bar ja taakse 1,4bar ajon jälkeen. Mittaa heti kun tulet radalta.


Road Racing pyörien huollot, muutokset ja osat verkkokaupasta www.kvr.fi

santerik

Joskus taannoin täällä oli juttua ko jollain oli takanen kulunut "laikuille". Eli apaut avauskohdassa 10-20cm välein on tulitikkuaskin kokoinen laikku mistä vähän meinaa lähtä repeemään. Löytäiskö joku ton vielä, mikä tuolloin arvottiin syyksi?

Lisäksi mulla meinaa kuvion reuna lähtä rullalle. Jarskan linkkaamassa rengastietopläjäyksessä tuo arvottiin liian ison/pienen riparin syyksi.

Rikkaren vanhempi r10 kyseessä.

Ps. Terveiset kawamiehelle motomajan aamiaispöytään, olit ihan oikeessa tosta kuvion reunan rullaantumisesta!

Taffu

Jaa kertokaas muuten raati, toimiiko Dunlopin 9854 med/hard nyt motoparkissa vähän viileähköllä säällä takana?

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 12.06.15 - klo:13:03
Jaa kertokaas muuten raati, toimiiko Dunlopin 9854 med/hard nyt motoparkissa vähän viileähköllä säällä takana?
Aika huoletta itse ainakin lähden tolla. Toki takataskus pehmeempääkin varalla. Eiköhän siellä sada 2 päivää kuitenki niin sama se.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 12.06.15 - klo:13:03
Jaa kertokaas muuten raati, toimiiko Dunlopin 9854 med/hard nyt motoparkissa vähän viileähköllä säällä takana?

Viime syksynä +7-10c kelissä 1.33.x vauhdissa en sitä ainakaan saanu luistamaan, enkä hirveesti kulumaankaan.

wbaum

12.06.15 - klo:16:35 #492 Viimeisin muokkaus: 12.06.15 - klo:16:37 käyttäjältä wbaum
Onko joku oikeesti saanut kumin kusiaisella luistamaan? Tuntuu kilosellaki pitää oikeesti avata topparia vasten ellei mopo oo ihan maksilintas. Meinaan siis semmosta tervettä avausta.

hymiö tähän.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.06.15 - klo:16:35
Onko joku oikeesti saanut kumin kusiaisella luistamaan? Tuntuu kilosellaki pitää oikeesti avata topparia vasten ellei mopo oo ihan maksilintas. Meinaan siis semmosta tervettä avausta.

hymiö tähän.
Romut tontissa kun avaa niin saa luistolle kyllä. Ja kuluneella renkaalla tietty luistelee sit herkemminkin. Ehkä maukkain paikka missä on tullu pienessä luistossa on ollu Motoparkin takasuora jälkeinen toka vasuri.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.06.15 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.06.15 - klo:16:35
Onko joku oikeesti saanut kumin kusiaisella luistamaan? Tuntuu kilosellaki pitää oikeesti avata topparia vasten ellei mopo oo ihan maksilintas. Meinaan siis semmosta tervettä avausta.

hymiö tähän.
Romut tontissa kun avaa niin saa luistolle kyllä. Ja kuluneella renkaalla tietty luistelee sit herkemminkin. Ehkä maukkain paikka missä on tullu pienessä luistossa on ollu Motoparkin takasuora jälkeinen toka vasuri.

olen ajanut siellä vaan noin 50 kierrosta 2012, joista 30 endurancekisa :). Jos oikein muistan tuo mutka tulee eteen alamäen kumpareen takaa, ja siinä on sen verran jyrkkä lasku ennen taittoa, että vaikea hahmottaa mikä on pito, ja kuinka tuosta uskaltaa avata. Muistaakseni noilla kierroksilla vaan ei uskaltanut yrittääkään avata siitä kohti seuraavaa tiukempaa vasuria, kun maaston vaihtelu teki hommasta vaikeamman.

Powered by EzPortal