Renkaista

Aloittaja Jukka_R, 09.03.12 - klo:14:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 12.06.15 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.06.15 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 12.06.15 - klo:16:35
Onko joku oikeesti saanut kumin kusiaisella luistamaan? Tuntuu kilosellaki pitää oikeesti avata topparia vasten ellei mopo oo ihan maksilintas. Meinaan siis semmosta tervettä avausta.

hymiö tähän.
Romut tontissa kun avaa niin saa luistolle kyllä. Ja kuluneella renkaalla tietty luistelee sit herkemminkin. Ehkä maukkain paikka missä on tullu pienessä luistossa on ollu Motoparkin takasuora jälkeinen toka vasuri.

olen ajanut siellä vaan noin 50 kierrosta 2012, joista 30 endurancekisa :). Jos oikein muistan tuo mutka tulee eteen alamäen kumpareen takaa, ja siinä on sen verran jyrkkä lasku ennen taittoa, että vaikea hahmottaa mikä on pito, ja kuinka tuosta uskaltaa avata. Muistaakseni noilla kierroksilla vaan ei uskaltanut yrittääkään avata siitä kohti seuraavaa tiukempaa vasuria, kun maaston vaihtelu teki hommasta vaikeamman.
Catin perässä roikkuessa tuo pikku luisto tuli melkein kuin itestään. ;)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

23.06.15 - klo:21:57 #496 Viimeisin muokkaus: 23.06.15 - klo:22:00 käyttäjältä wbaum
Meneekö sc2 edessä suomen suvessa ok? Toki mielummin kolean kelin sc1 laittaisin mutta tallissa on ylitarjontaa sc2 etusista ja ovat tuoreempia paistoja niin tekis mieli vaan laittaa alle. Ei sen luulis mahdottoman erilainen olevan kuitenkaan.

Ennen olisin surutta laittanut, mutta etusen lipsautus parkissa vähän hillitsee. 

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 23.06.15 - klo:21:57
Meneekö sc2 edessä suomen suvessa ok? Toki mielummin kolean kelin sc1 laittaisin mutta tallissa on ylitarjontaa sc2 etusista ja ovat tuoreempia paistoja niin tekis mieli vaan laittaa alle. Ei sen luulis mahdottoman erilainen olevan kuitenkaan.

Ennen olisin surutta laittanut, mutta etusen lipsautus parkissa vähän hillitsee.
Toimii. Ainut ero mun käsittääkseni SC1 ja SC2 etusessa on runko. SC1 on vähän löysemmällä rungolla, joten se generoi enemmän lämpöä renkaaseen (=toimii kylmemmässä). Meikäläisen vauhdeissa en nyt mitään ihmeellistä eroa ole huomannut SC1 ja SC2 välillä jos lämpöä on edes normaalin suomalaisen kesäpäivän (>15C) verran ja aurinko pilkistelee. Voi toimia viileämmässäkin, mutta en muistaakseni oo kokeillu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

Tuossa vähän infoa aiheesta:

http://www.pirelli.com/tire/us/en/motorcycle/sheet/diablo_supercorsa_sc.html?url=%3Fsubtype%3Dtrack

SC2:sen etusessa on laajempi käyttöikkuna, mutta vaatii pikkusen enemmän lämmitystä ja ajoa kotimaisissa oloissa. Ja kuten Nitrous sanoin, niin isoin ero kuitenkin tulee, ainakin omien kokemuksien perusteella, rungosta. SC2:ssa se on jäykempi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

24.06.15 - klo:10:45 #499 Viimeisin muokkaus: 24.06.15 - klo:10:51 käyttäjältä wbaum
Joo, huomaa jo hanskassa että runko on jäykempi kun kumeja puristelin... Tarkistelin sitten paistoleimoja onko ne jämähtäny. Laitetaampa alle, näemmä gotlannis syöttäny 10-paistoisella sc1 joten tää nyt niin nuukaa ole.

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 24.06.15 - klo:08:47
Tuossa vähän infoa aiheesta:

http://www.pirelli.com/tire/us/en/motorcycle/sheet/diablo_supercorsa_sc.html?url=%3Fsubtype%3Dtrack


Ymmärränköhän minä tuon taulukon oikein, vai onko tosiaan niin, että SC-renkailla nuo seosnumeroinnit (SC0, SC1 ja SC2) menee eturenkaalla toisinpäin, kuin takarenkaalla? Eli tuon kartan mukaan etusessa SC1 kävisi paremmin kylmälle, kuin SC2 ja takasessa toisinpäin?
Calacucco

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 24.06.15 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 24.06.15 - klo:08:47
Tuossa vähän infoa aiheesta:

http://www.pirelli.com/tire/us/en/motorcycle/sheet/diablo_supercorsa_sc.html?url=%3Fsubtype%3Dtrack


Ymmärränköhän minä tuon taulukon oikein, vai onko tosiaan niin, että SC-renkailla nuo seosnumeroinnit (SC0, SC1 ja SC2) menee eturenkaalla toisinpäin, kuin takarenkaalla? Eli tuon kartan mukaan etusessa SC1 kävisi paremmin kylmälle, kuin SC2 ja takasessa toisinpäin?


Kyllä, ymmärrät täysin oikein.

Edessä SC1 viileämälle kelille ja SC2 lämpösemmälle kelille.

Takana viileälle kelille SC2, lämpöiselle SC1 ja kuumalle SC0.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

qazwsx

Oliko noissa eturenkaissa eroa välissä -12/-13 siis valmistusvuosissa. Takarenkaissahan muuttui rakenne tuossa kohtaa, pirelin sc seosrenkaat siis kyseessä.

Nitrous

24.06.15 - klo:13:20 #503 Viimeisin muokkaus: 24.06.15 - klo:13:22 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 24.06.15 - klo:11:48
Oliko noissa eturenkaissa eroa välissä -12/-13 siis valmistusvuosissa. Takarenkaissahan muuttui rakenne tuossa kohtaa, pirelin sc seosrenkaat siis kyseessä.
Muistaakseni ne muuttu jo -11, mutta voin olla väärässä. Kuvio on erilainen uudessa ja vanhassa, joten niistä sen erottaa helpoiten. Jos kuvio on salaman mallinen, on rengas uudempaa mallia ja jos kuvio on semmonen kessun väkänen, on rengas vanhempaa.  

Uusi: http://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=30472
Vanha: http://hintaseuranta.fi/API/products/2438155/defaultimage/jpg300x270?pirelli-diablo-supercorsa-sc1-19055-zr17-tl-75w-mc-

Edit. Ja vastaus kysymykseen: En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa, mutta mä nyt ajan muutenkin mustilla ja pyöreillä...  :o
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

qazwsx

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.06.15 - klo:13:20
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 24.06.15 - klo:11:48
Oliko noissa eturenkaissa eroa välissä -12/-13 siis valmistusvuosissa. Takarenkaissahan muuttui rakenne tuossa kohtaa, pirelin sc seosrenkaat siis kyseessä.
Muistaakseni ne muuttu jo -11, mutta voin olla väärässä. Kuvio on erilainen uudessa ja vanhassa, joten niistä sen erottaa helpoiten. Jos kuvio on salaman mallinen, on rengas uudempaa mallia ja jos kuvio on semmonen kessun väkänen, on rengas vanhempaa. 

Uusi: http://www.pirelli.com/asset/index.php?idelement=30472
Vanha: http://hintaseuranta.fi/API/products/2438155/defaultimage/jpg300x270?pirelli-diablo-supercorsa-sc1-19055-zr17-tl-75w-mc-

Edit. Ja vastaus kysymykseen: En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa, mutta mä nyt ajan muutenkin mustilla ja pyöreillä...  :o
Unohtui mainita että tarkoitin mustia ja sileitä renkaita, tai onkohan noissa muuta eroa kuin että toisessa kuvio ja toisessa ei? Siis Supercorsa vs Superbike

JULLE

GP503.de
Onko kokemuksia, toimittaako Suomeen viikossa? Eli jos tänään tilaa kumit, saanko torstaiksi kotiin?

-Julle
-Provosoiva kilpikuski

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 09.07.15 - klo:15:39
GP503.de
Onko kokemuksia, toimittaako Suomeen viikossa? Eli jos tänään tilaa kumit, saanko torstaiksi kotiin?

-Julle
En nyt muista tuliko ihan viikossa, mutta nopeesti kylläkin. Kannattaa tarkistaa, että tilauksessa on sitä mitä on tilannut. Hinnat on ihan ok, mutta esim. mulle SC1-takaset tuli 200-leveinä vaikka kaikkien piti olla 180-leveitä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

El Gordo

Mulla meni huhtikuussa tilauksesta 8 arkipäivää paikalliseen postiin.
Ain't No Fun Waiting Around To Be a Millionaire...

Bobo

Lainaus käyttäjältä: wehna - 29.05.15 - klo:16:07
Mä ajoin viime kesänä aika matalalla paineella niin oli miellyttävämpi ajaa. Ehkä vähän vetelä, mutta ei tehnyt yllättäviä liikkeitä.

-Lämmittimissä (80C) edessä 2,3bar ja takana 1,3bar
-ajon jälkeen edessä 2,3-2,6bar ja takana 1,3-1,6bar

Paineen nousuun vaikuttaa myös miten paljon rengasta rasittaa. Eli kun ajaa kovaa niin paine nousee enemmän ja päinvastoin. Matala paine on miellyttävä mutta rengas näyttäisi repeävän hieman helpommin. Korkeampi paine taas tekee renkaasta tarkemman ajaa, mutta hieman äkkinäisemmän.

Jos jotain yleispätevää pitäisi sanoa niin eteen 2,5bar ja taakse 1,4bar ajon jälkeen. Mittaa heti kun tulet radalta.

Riittääkö näihin uusiin Dunlopeihin 80 asteen lämppärilämpö? Jotkuthan niitä vanhempia takasia lämmitti 90 jopa 100 asteeseen. Ostin viime kaudeksi uudet lämppärit, joissa ei ole lämpötilansäätöä (vakio 80 astetta) ja mietin, että jos ajaisikin ensi kauden Dunlopeilla Pirellin sijaan, niin pitääkö mennä lämppärikaupaan?
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011

slowrider

Minä mistään tiiä, mut kyllä tuonne sataan olen noi grillannut. Jähtyy jo jonkinverran ennen ensimmäistä mutkaa...

Powered by EzPortal