Continental RaceAttack

Aloittaja Birke, 19.08.14 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.08.21 - klo:11:04
Tuota pitää kokeilla. Ketjut-kireelle -kaasuttaminen on tuttua puuhaa Alastaron vanhan asfaltin takia. Eli sen saman pienen tasakaasun voisi koittaa laittaa joissain kohdissa ihan hetkeksi, ennen kuin apeksista ruvetaan työntämään pyörää pystyyn ja ruuvataan kaasu kokonaan auki.
Tuo tasakaasuilu on eri juttu kuin moottorijarrun eliminointi.

Moottorijarrussa mopon kiihtyvyys ennen apeksia on negatiivinen, esim jotain luokkaa -0,2...-0,3G. Jarrupaine 0%, kaasun avaus 0%.

Riippuen moottorin luonteesta ja kierrosluvusta, moottorijarrun eliminointiin vaaditaan esim 10% kaasun avaus jolloin mopon kiihtyvyys on 0,0G.

Jos taasen kaasua avaa esim 15%, niin mennään vedolle/tasakaasulle/ketjut kireäksi, ja mopon kiihtyvyys on jotain +0,1...+0,2G jo ennen apeksia.
Eli se taasen vaatii sen että muuttaa ajolinjaa ennen apeksia vähemmän optimaaliseksi, tai muutoin linja menee leveäksi apeksin jälkeen.
Se miksi jotkut ovat tuota joskus oppineet käyttämään johtuu lähinnä siitä että mopossa on joko paska alusta tai se on säädetty epätasapainoon, jolloin mopo on pompuissa keinuhevonen, varsinkin kallellaan ajettuna, ja sitä yritetään kompensoida muuttamalla ajolinjaa suoremmaksi, jolloin mopo on pystymmässä, ja sen takia joudutaan muuttamaan myöskin kaasun käyttöä, mikä on ihan hel***in tyhmä tapa.
Hyvin toimiva alusta menee apeksin pompuistakin kuin juna.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.07.21 - klo:11:55
...
Kuviosta näkee, että täytyy vähän takaiskarin reboundia höllätä. Mutta eipä sekään pahasti pielessä ole.



Ei muuten tarttee säätää reboundia. Renkaassa oli todennäköisesti liikaa painetta. Maximi tälle renkaalle on 1.7 bar. Mulla oli alastarossa vielä suuremmat rypylät kuvioiden etureunoissa. Renkaassa oli 1.9 bar painetta!

Kun laitoin 1.7 bar, ni tasoittui täydelliseksi.

JMH

Contin slickseissä olen pitänyt 1,60 lämppäripainetta. Kelistä riippumatta. Hyvin on toiminut.

Mennyt niin, että parin setin jälkeen joutuu hinan tiputtamaan ennen kolmatta settiä, ja ennen neljättä ehkä ulkolämpötilasta riippuen.

Eihän tämä ole optimi tapa mittailla, mutta käytäntö on vakio.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Powered by EzPortal