Uudet viestit

MP-Ratatori

WP takaiskari Yamaha R6 vm06-16

Hinta: 500.00 EUR
Päiväys: 03/03/2020
Kommentit (0)
M: Hp race datalogger

Hinta: 300.00 EUR
Päiväys: 24/02/2020
Kommentit (0)
O: Yamaha R6 -05 kuitukatteet

Päiväys: 11/02/2020
Kommentit (0)
KTM RC 390

Hinta: 4000.00 EUR
Päiväys: 05/02/2020
Kommentit (0)
Rev'it Spitfire 1-os nahkapuku, uusi

Hinta: 450.00 EUR
Päiväys: 04/12/2019
Kommentit (0)
Akrapovic Kuorisarja P-RKS145ACT27

Hinta: 50.00 EUR
Päiväys: 28/11/2019
Kommentit (0)
Dunlop ja pirelli käytettyjä ratarenkaita


Hinta: 150.00 EUR
Päiväys: 23/11/2019
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ajoasennot  (Luettu 265187 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.03.20 - klo:08:23
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #30 : 11.03.12 - klo:18:47 »
Simonin tyyli muistuttaa vähän Colinin ajoasentoa ja kyllä sitä lujaa pääsee vähän pystymmässäkin.
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???

Ihan oikea tiaknoosi mulla sitten oli, kovaa se kyllä päästelee ja kun katteli niitä hidastuksia, niin melkosen kallellaan oli jossain kohtaa mopo.
Pitää vaan noviisina olla varpaillaan näiden kommenttien kanssa, joku pian haastaa tonne jäsenten väliset ketjuun. :)

Poissa Turder

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 351
  • Paikkakunta: Klaukkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.07.17 - klo:10:58
  • 2006 Honda VTR1000SP-2, 2012 Aprilia RSV4 R aPRC
    • Tuppi Nurin
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 62
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #31 : 11.03.12 - klo:18:57 »
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???







Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 51
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #32 : 11.03.12 - klo:20:16 »
Simonin tyyli muistuttaa vähän Colinin ajoasentoa ja kyllä sitä lujaa pääsee vähän pystymmässäkin.
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???

Ihan oikea tiaknoosi mulla sitten oli, kovaa se kyllä päästelee ja kun katteli niitä hidastuksia, niin melkosen kallellaan oli jossain kohtaa mopo.
Pitää vaan noviisina olla varpaillaan näiden kommenttien kanssa, joku pian haastaa tonne jäsenten väliset ketjuun. :)

Jos olisikin vain yksi tapa istua mopon päällä...

Ajattelemiseksi sitten nopeita kotimaisia kuvia voi kaivella vaikka täältä: http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/

Katsoo vaikkapa superstockista Lauslehtoa ja Sarjosta. Superbikeistä esim. Korpiaho, Kuparinen, Vehniäinen ja Penna. Jokaisella oma tyylinsä ja asento vaihtelee mutkasta toiseen tarpeen mukaan. Siitä sitten miettimään mikä sopii itselle ja miksi.

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #33 : 11.03.12 - klo:20:19 »
Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiikä saa unohtaa vuonna 1979 Imatran ajoja voittanutta Boet van Dulmenia!!!

http://i136.photobucket.com/albums/q161/mukkes/motorsportsite/boettubbergen.jpg
Ajoasennot
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa VeeTee

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 13
  • Ikä: 2016
  • Paikkakunta: Sipoossa Stadin kupeessa.
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.07.14 - klo:17:15
  • BMW K13S
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #34 : 11.03.12 - klo:21:01 »
Kyllä meillä aloittelijoilla on paljon opittavaa ja tulevilla kursseilla opeteltavaa.

Tässä taivuttelee malliksi Saara jonka sain houkuteltua mukaan tähänkin foorumiin viimeviikolla.

http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/jokkis/nyman_saara_12/
.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.03.20 - klo:08:23
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #35 : 12.03.12 - klo:09:56 »
Jos olisikin vain yksi tapa istua mopon päällä...

Ajattelemiseksi sitten nopeita kotimaisia kuvia voi kaivella vaikka täältä: http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/

Katsoo vaikkapa superstockista Lauslehtoa ja Sarjosta. Superbikeistä esim. Korpiaho, Kuparinen, Vehniäinen ja Penna. Jokaisella oma tyylinsä ja asento vaihtelee mutkasta toiseen tarpeen mukaan. Siitä sitten miettimään mikä sopii itselle ja miksi.

Kah, tuolla olikin paljon hienoja kuvia, ajoasennoista ja muutenkin. shakehands_1

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #36 : 15.03.12 - klo:12:46 »
Tässä alkaa olemaan sopiva kallistuskulma respekt_1
Ei tossa nyt ihan mahdottoman ulkona mahdu roikkumaan, muuten ei saa mopoa tarpeeksi kallelleen :-X

http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Racing/1318_R11_Dovizioso_Simoncelli.jpg
Ajoasennot


http://i1099.photobucket.com/albums/g390/Juha750/Racing/motogp_037.jpg
Ajoasennot
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 60
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #37 : 15.03.12 - klo:14:17 »
Onpa hyvät kuvat.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 55
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:16.03.20 - klo:08:23
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #38 : 15.03.12 - klo:14:26 »
Siis voe kauhhia kun ovat kallellaan, ei taida onnistua kaikilla renkailla ja taidoilla. respekt_1
On muutes hyvännäköistä menoa kun pojilla on ajoasento hanskassa. bowdown_1

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 888
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:29.08.19 - klo:21:19
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #39 : 15.03.12 - klo:14:31 »
Olisi hauska tietää millaista vauhtia ne vetää tossa. Jos menee liian hiljaa niin kaatuu kyljelleen :D
Varsinkin Lorenzo vetää kohtuu kallellaan...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa poutis

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 3
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 117
  • Paikkakunta: Hki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:09.06.15 - klo:10:32
  • R1 -08
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 39
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #40 : 15.03.12 - klo:22:23 »
No eipä putoa korkeelta! Vielä täytyy vauhtia nostaa et noihin kulmiin pääsee confused_thinking
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #41 : 16.03.12 - klo:11:04 »
Renkaanhan saa kantilleen jo ajamalla ympyröitä 30-40km/h. Tehtiin testi harjoitteluradalla: liitua etu- ja takarenkaan kanttiin ja ajamalla pois. Onnistuu ihan normipyörällä, ainakin omalla. Noin hitaassa vauhdissa ei jousituskaan painu, joten kallistusvara riittää.

Sitten kun vauhti on noiden kuvien mukainen noissa mutkissa, niin pitää monikin asia olla kohdallaan. Mutta kysehän on lopultakin pystyssä pysymisestä, eli liikevoimien sovittamisesta vallitsevaan kitkaan. Kallistus ja jopa roikkuminenkin sinällään on helppoa.

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 72
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3275
  • Ikä: 34
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 21:03
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 674
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #42 : 16.03.12 - klo:11:43 »
^Jos omalla pyörälläsi vapaasti valitsemillasi renkailla pääset tuollaiseen kallistuskulmaan joko varikolla pyörittämällä tai radalla ajaen, lupaan tarjota ratakahviossa munkkikahvit.

Tuo liitu ei oikeastaan ainakaan ratarenkaissa kerro vielä kuin sen, että rengas on koko alaltaan koskettanut asvalttiin. Isoihin kallistuskulmiin päästään, koska renkaan runko joustaa, jolloin rengasta on mahdollista kallistaa pidemmälle kuin geometrinen muoto periaatteessa sallisi. Touringkumit saa sitten kaatumaan kantin yli jo keskiryhmän vauhdeissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 28
  • -Saadut: 162
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5132
  • Paikalla:eilen kello 22:05
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 69
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #43 : 16.03.12 - klo:12:11 »
Ja kun noita kuvia katselee, niin kannattaa miettiä sitäkin ett mitä leveempi takarengas ja mitä matalammalla painopiste on, niin sitä enemmän näennäisesti sitä mopoa joutuu kallistamaan että todellinen teholinen kallistuskulma ois sama kuin mitä kapealla renkaalla ja korkealla painopisteellä varustetussa mopossa.
Ja myös mopon paino vs kuskin paino vaikuttaa siihen paljonko se roikkuminen vaikuttaa eri vehkeillä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa T1mppa

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 8
  • -Saadut: 26
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 1174
  • Paikkakunta: Lahti
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.03.20 - klo:13:23
  • Triumph RS, Beta 300RR, Suzuki GR650, NSU PrimaIII
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 351
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #44 : 21.03.12 - klo:15:50 »
Pää peilin paikalle, vai miten se meni?  ajelu_1

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020