Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Juha - 11.03.12 - klo:18:36
Simonin tyyli muistuttaa vähän Colinin ajoasentoa ja kyllä sitä lujaa pääsee vähän pystymmässäkin.
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???

Ihan oikea tiaknoosi mulla sitten oli, kovaa se kyllä päästelee ja kun katteli niitä hidastuksia, niin melkosen kallellaan oli jossain kohtaa mopo.
Pitää vaan noviisina olla varpaillaan näiden kommenttien kanssa, joku pian haastaa tonne jäsenten väliset ketjuun. :)

Turder

Lainaus käyttäjältä: Juha - 11.03.12 - klo:18:36
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???







Vuorela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 11.03.12 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Juha - 11.03.12 - klo:18:36
Simonin tyyli muistuttaa vähän Colinin ajoasentoa ja kyllä sitä lujaa pääsee vähän pystymmässäkin.
Noilla kahdellahan on jo hyvä ajoasento verrattuna Doohaniin ja Baylisiin, ja taisi ne ihan kohtuullista vauhtia päästellä vaikka ajoasento on aika kaukana optimaalisesta ???

Ihan oikea tiaknoosi mulla sitten oli, kovaa se kyllä päästelee ja kun katteli niitä hidastuksia, niin melkosen kallellaan oli jossain kohtaa mopo.
Pitää vaan noviisina olla varpaillaan näiden kommenttien kanssa, joku pian haastaa tonne jäsenten väliset ketjuun. :)

Jos olisikin vain yksi tapa istua mopon päällä...

Ajattelemiseksi sitten nopeita kotimaisia kuvia voi kaivella vaikka täältä: http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/

Katsoo vaikkapa superstockista Lauslehtoa ja Sarjosta. Superbikeistä esim. Korpiaho, Kuparinen, Vehniäinen ja Penna. Jokaisella oma tyylinsä ja asento vaihtelee mutkasta toiseen tarpeen mukaan. Siitä sitten miettimään mikä sopii itselle ja miksi.

murmela

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiikä saa unohtaa vuonna 1979 Imatran ajoja voittanutta Boet van Dulmenia!!!

Jarrut paskana, paha hidastaa.

VeeTee

Kyllä meillä aloittelijoilla on paljon opittavaa ja tulevilla kursseilla opeteltavaa.

Tässä taivuttelee malliksi Saara jonka sain houkuteltua mukaan tähänkin foorumiin viimeviikolla.

http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/jokkis/nyman_saara_12/
.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.03.12 - klo:20:16
Jos olisikin vain yksi tapa istua mopon päällä...

Ajattelemiseksi sitten nopeita kotimaisia kuvia voi kaivella vaikka täältä: http://motofoto.kuvat.fi/kuvat/Roadracing+kuvia/kuskit_2011/

Katsoo vaikkapa superstockista Lauslehtoa ja Sarjosta. Superbikeistä esim. Korpiaho, Kuparinen, Vehniäinen ja Penna. Jokaisella oma tyylinsä ja asento vaihtelee mutkasta toiseen tarpeen mukaan. Siitä sitten miettimään mikä sopii itselle ja miksi.

Kah, tuolla olikin paljon hienoja kuvia, ajoasennoista ja muutenkin. shakehands_1

Juha_K

Tässä alkaa olemaan sopiva kallistuskulma respekt_1
Ei tossa nyt ihan mahdottoman ulkona mahdu roikkumaan, muuten ei saa mopoa tarpeeksi kallelleen :-X



K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

app

Onpa hyvät kuvat.

jarska

Siis voe kauhhia kun ovat kallellaan, ei taida onnistua kaikilla renkailla ja taidoilla. respekt_1
On muutes hyvännäköistä menoa kun pojilla on ajoasento hanskassa. bowdown_1

Juha_K

Olisi hauska tietää millaista vauhtia ne vetää tossa. Jos menee liian hiljaa niin kaatuu kyljelleen :D
Varsinkin Lorenzo vetää kohtuu kallellaan...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

poutis

No eipä putoa korkeelta! Vielä täytyy vauhtia nostaa et noihin kulmiin pääsee confused_thinking
Ei taidolla vaan tuurilla
YCC#14
SBB#70

nopea57

Renkaanhan saa kantilleen jo ajamalla ympyröitä 30-40km/h. Tehtiin testi harjoitteluradalla: liitua etu- ja takarenkaan kanttiin ja ajamalla pois. Onnistuu ihan normipyörällä, ainakin omalla. Noin hitaassa vauhdissa ei jousituskaan painu, joten kallistusvara riittää.

Sitten kun vauhti on noiden kuvien mukainen noissa mutkissa, niin pitää monikin asia olla kohdallaan. Mutta kysehän on lopultakin pystyssä pysymisestä, eli liikevoimien sovittamisesta vallitsevaan kitkaan. Kallistus ja jopa roikkuminenkin sinällään on helppoa.

Nitrous

^Jos omalla pyörälläsi vapaasti valitsemillasi renkailla pääset tuollaiseen kallistuskulmaan joko varikolla pyörittämällä tai radalla ajaen, lupaan tarjota ratakahviossa munkkikahvit.

Tuo liitu ei oikeastaan ainakaan ratarenkaissa kerro vielä kuin sen, että rengas on koko alaltaan koskettanut asvalttiin. Isoihin kallistuskulmiin päästään, koska renkaan runko joustaa, jolloin rengasta on mahdollista kallistaa pidemmälle kuin geometrinen muoto periaatteessa sallisi. Touringkumit saa sitten kaatumaan kantin yli jo keskiryhmän vauhdeissa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Ja kun noita kuvia katselee, niin kannattaa miettiä sitäkin ett mitä leveempi takarengas ja mitä matalammalla painopiste on, niin sitä enemmän näennäisesti sitä mopoa joutuu kallistamaan että todellinen teholinen kallistuskulma ois sama kuin mitä kapealla renkaalla ja korkealla painopisteellä varustetussa mopossa.
Ja myös mopon paino vs kuskin paino vaikuttaa siihen paljonko se roikkuminen vaikuttaa eri vehkeillä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Pää peilin paikalle, vai miten se meni?  ajelu_1

Powered by EzPortal