Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: Ajoasennot  (Luettu 305705 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu Tanila

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 139
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:02.06.21 - klo:17:39
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 27
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #60 : 04.05.12 - klo:16:50 »
Aika loppuun kaluttu aihe tämä ajo-asento mutta kyllähän noita asentoja on vaikka minkälaisia nopeillakin kuskeilla. Jonkinmoisen optimaalisen ajo-asennon metsästäminen tuntuu hieman turhalta hommalta vaikka kyllä mulla itsellänikin on ajatus siitä millanen ajo-asento on hyvä.

Itse yritän ajaa niin että persettä ei kovin paljoa siirretä. Ideana jotakuinkin se, että persvako menee siinä satulan reunan kohdalla eli että toinen kankku on aina tukevasti penkillä. Yläkroppaa sitten sinne mutkan suuntaan sen verran kun on tarvista. Sitä pyörää on tarkoitus kallistaa kunnolla, mitä enemmän se on kyljellään sitä paremmin/pienemmällä säteellä sillä on edellytykset :) mennä mutkan läpi. Järjen käyttö tietenkin suotavaa.

Tota sun kuvaa kun jarska katsoo niin vaikuttaa siltä että sulla on ideologiana heitellä hanuria puolelta toiselle yläkropan ollessa aika lailla paikallaan. Voin olla väärässäkin, ei yhdestä kuvasta sitä näe. Jos haluat enemmän sitä yläkroppaa alkaa siirteleen niin keskity siihen että liikutat aluks hiukan vähemmän sitä hanuria sivulle ja sitten oikein tietoisesti työnnät ulkopuolen kättä suoremmaksi jolloin sun yläkroppa menee väkisinkin sinne mutkan suuntaan reilummin. Sitten jos haluat oikein pro tyyliä hakea niin keskityt vielä siihen että pää ei hakeudu pystyasentoon eli taitu niskasta kun yläkroppa on siellä sivulla vaan on suorana kropan jatkeena.

Noi on jotenkin ei-luontevia asentoja ihmiselle ja motoriikka haraa siinä vastaan aluksi. Mun kokemuksen mukaan siinä pitää tavallaan tietoisesti/pakottaa se kroppa käyttäytymään tuolla lailla.

Teemu 

Poissa Birke

  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 176
  • Ikä: 44
  • Paikkakunta: Oulu
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:06.11.15 - klo:16:44
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 242
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #61 : 04.05.12 - klo:16:54 »
Ehkä tuo kahvilan mutka korostaa ongelmaa, muttei se ajoasento takana ajellessa miltään pahalta näyttänyt. Toki siinä oli hetken välissä erään foorumilaisen sininen Suzuki joka sitten samalla päätti näyttää miten karusellissa ohitetaan. Vissiin ihan vaan ettei jäänyt varikkokeskusteluista asia epäselväksi    :D

Tuosta kuvasta tuli semmonen mieleen, että väsyykö sulla kädet kovasti? Ainakaan kovin rennolta menolta toi ei näytä.
Krhöm :) Itsellä myös samaa ongelmaa, mutta parani paljon kun avasi clipareita ja pitää ajoasennon matalana. "Pää edellä" mutkaan. Kemoran karusellissa on tapana heilutella sormia, jotta ei tulisi puristettua tangoista rystyset valkoisena. Ajoasento ja paketti muuten kun on kasassa, niin kyllä siinä pyörän päällä pysyy putoamatta. Mutta ihan asiaakin, niin vaatii itsellä keskittymistä varsinkin näin alkukesästä.

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #62 : 04.05.12 - klo:17:18 »
Jos haluat enemmän sitä yläkroppaa alkaa siirteleen niin keskity siihen että liikutat aluks hiukan vähemmän sitä hanuria sivulle ja sitten oikein tietoisesti työnnät ulkopuolen kättä suoremmaksi jolloin sun yläkroppa menee väkisinkin sinne mutkan suuntaan reilummin. Sitten jos haluat oikein pro tyyliä hakea niin keskityt vielä siihen että pää ei hakeudu pystyasentoon eli taitu niskasta kun yläkroppa on siellä sivulla vaan on suorana kropan jatkeena.

Noi on jotenkin ei-luontevia asentoja ihmiselle ja motoriikka haraa siinä vastaan aluksi. Mun kokemuksen mukaan siinä pitää tavallaan tietoisesti/pakottaa se kroppa käyttäytymään tuolla lailla.

Teemu

Tämä oli hyvä vinkki. Sama vika mulla, että jää koko kroppa sinne eteen, ja molemmat kädet koukussa. Kurssilla viikonloppuna sanoi minulle vetäjä, että hiukan pystympään avauksessa (olen pää pleksissä), ja enemmän yläkroppaa sivulle. Tuohon ulkokurvin käteen pitääkin kiinittää huomio, niin ei käy päin vastoin, eli sisempi käsi alkaa työtämään sarvea.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #63 : 04.05.12 - klo:19:25 »
Aika loppuun kaluttu aihe tämä ajo-asento mutta kyllähän noita asentoja on vaikka minkälaisia nopeillakin kuskeilla. Jonkinmoisen optimaalisen ajo-asennon metsästäminen tuntuu hieman turhalta hommalta vaikka kyllä mulla itsellänikin on ajatus siitä millanen ajo-asento on hyvä.

Itse yritän ajaa niin että persettä ei kovin paljoa siirretä. Ideana jotakuinkin se, että persvako menee siinä satulan reunan kohdalla eli että toinen kankku on aina tukevasti penkillä. Yläkroppaa sitten sinne mutkan suuntaan sen verran kun on tarvista. Sitä pyörää on tarkoitus kallistaa kunnolla, mitä enemmän se on kyljellään sitä paremmin/pienemmällä säteellä sillä on edellytykset :) mennä mutkan läpi. Järjen käyttö tietenkin suotavaa.

Tota sun kuvaa kun jarska katsoo niin vaikuttaa siltä että sulla on ideologiana heitellä hanuria puolelta toiselle yläkropan ollessa aika lailla paikallaan. Voin olla väärässäkin, ei yhdestä kuvasta sitä näe. Jos haluat enemmän sitä yläkroppaa alkaa siirteleen niin keskity siihen että liikutat aluks hiukan vähemmän sitä hanuria sivulle ja sitten oikein tietoisesti työnnät ulkopuolen kättä suoremmaksi jolloin sun yläkroppa menee väkisinkin sinne mutkan suuntaan reilummin. Sitten jos haluat oikein pro tyyliä hakea niin keskityt vielä siihen että pää ei hakeudu pystyasentoon eli taitu niskasta kun yläkroppa on siellä sivulla vaan on suorana kropan jatkeena.

Noi on jotenkin ei-luontevia asentoja ihmiselle ja motoriikka haraa siinä vastaan aluksi. Mun kokemuksen mukaan siinä pitää tavallaan tietoisesti/pakottaa se kroppa käyttäytymään tuolla lailla.

Teemu

Juu mä tiedän, yhtä loppuun kaluttu aihe kuin seksi ja aina siitä vaan jaksaa puhua...ja näin vanhempana vaan puhua. :-[ :D

Mut asiaan, kiitos Teemu, tuossa oli pirun hyviä vinkkejä ja helppoja näin maallikonkin tajuta. shakehands_1
Ens viikolla opetteleen Botnialle... airrev_1

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #64 : 04.05.12 - klo:21:24 »
No tattista vaan, hyvä jos ei ihan kauheelta näyttäny, mä vaan olen niin itsekriittinen. :D

Ettei jää liian positiivinen kuva kommentista, niin lisätään, että ajoasennon sijaan/lisäksi kannattaa keskittyä ajolinjoihin. Jotain samaa oli linjoissa havaittavissa kuin itsellä toissa kesänä. Eli vähän sellaista pyöreetä rullailua  ajelu_1

Toki nyt oli vasta kauden ekat päivät ja omakin tekeminen ihan mitä sattuu. Pitäs taas kasata pakettia toistettavuuden ja ajolinjojen kautta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #65 : 04.05.12 - klo:22:24 »
No tattista vaan, hyvä jos ei ihan kauheelta näyttäny, mä vaan olen niin itsekriittinen. :D

Ettei jää liian positiivinen kuva kommentista, niin lisätään, että ajoasennon sijaan/lisäksi kannattaa keskittyä ajolinjoihin. Jotain samaa oli linjoissa havaittavissa kuin itsellä toissa kesänä. Eli vähän sellaista pyöreetä rullailua  ajelu_1

Toki nyt oli vasta kauden ekat päivät ja omakin tekeminen ihan mitä sattuu. Pitäs taas kasata pakettia toistettavuuden ja ajolinjojen kautta.

No en mä ehtiny tuosta kovin ylypistyä, maan pinnalla ollaan vielä. :)
Ajolinjat oli mulla akilleen kantapäänä viimekin kesänä nopeessa, nekin menee tarkkailun alle.

Poissa nopea57

  • Not2Fast
  • ***
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 2
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 196
  • Paikalla:08.06.19 - klo:10:43
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #66 : 07.05.12 - klo:09:21 »
Vielä vähän teoretisointia tuon edellisen pohjalta. Meillä useimmillahan on ahteri raskaampi kuin yläkroppa. Jälkimmäisen siirtely sivusuunnassa on muutenkin nopeampaa, sen kun käsillä 'työntää' pyörää sivullepäin, pystympään. Kädethän meillä kaikilla on tosi vikkelät, right? Jonkin verran tietysti kankun painopistettäkin joutuu muuttamaan, mutta ei välttämättä tarvii paljoa muljahdella satulassa.

Viikonlopun MotoGP-ajoja oikein urakalla seuranneena oli mielenkiintoista seurata varsinkin Stonerin ja Marquesin roikkumista. Äijät työntää monesti pyörän aivan sivulle, vähän kuin sivuvaunusta ohjastusta. Vaikka kallellaan ajo toki on välttämätöntä, niin kaasulla ja jarrulla voi olla vahvemmin jos pyörä on hitusen pystymmässä tuon roikkumisen kautta.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #67 : 07.05.12 - klo:09:31 »
Vielä vähän teoretisointia tuon edellisen pohjalta. Meillä useimmillahan on ahteri raskaampi kuin yläkroppa. Jälkimmäisen siirtely sivusuunnassa on muutenkin nopeampaa, sen kun käsillä 'työntää' pyörää sivullepäin, pystympään. Kädethän meillä kaikilla on tosi vikkelät, right? Jonkin verran tietysti kankun painopistettäkin joutuu muuttamaan, mutta ei välttämättä tarvii paljoa muljahdella satulassa.

Viikonlopun MotoGP-ajoja oikein urakalla seuranneena oli mielenkiintoista seurata varsinkin Stonerin ja Marquesin roikkumista. Äijät työntää monesti pyörän aivan sivulle, vähän kuin sivuvaunusta ohjastusta. Vaikka kallellaan ajo toki on välttämätöntä, niin kaasulla ja jarrulla voi olla vahvemmin jos pyörä on hitusen pystymmässä tuon roikkumisen kautta.

Hyvä pointti, mä luulen että omalla kohdalla olen liiankin keskittynyt siirtään persusta, jolloin muu kroppa jää ikäänkuin vähemmälle huomiolle ja kiertyy väärään suuntaan.
Jos kokeilis keskittyä siirtään kroppaa ja "töniin" pyörää, niin eiköhän se persekkin sieltä perässä tule...tai ainakin maltillisempi siirto alkuun. idea_1

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #68 : 07.05.12 - klo:09:38 »
Vielä vähän teoretisointia tuon edellisen pohjalta. Meillä useimmillahan on ahteri raskaampi kuin yläkroppa. Jälkimmäisen siirtely sivusuunnassa on muutenkin nopeampaa, sen kun käsillä 'työntää' pyörää sivullepäin, pystympään. Kädethän meillä kaikilla on tosi vikkelät, right? Jonkin verran tietysti kankun painopistettäkin joutuu muuttamaan, mutta ei välttämättä tarvii paljoa muljahdella satulassa.

Viikonlopun MotoGP-ajoja oikein urakalla seuranneena oli mielenkiintoista seurata varsinkin Stonerin ja Marquesin roikkumista. Äijät työntää monesti pyörän aivan sivulle, vähän kuin sivuvaunusta ohjastusta. Vaikka kallellaan ajo toki on välttämätöntä, niin kaasulla ja jarrulla voi olla vahvemmin jos pyörä on hitusen pystymmässä tuon roikkumisen kautta.

Ja iskaritkin työntää enempi alas päin renkaita pinnan eläessä, kuin sinne nurmikon suuntaan.

Poissa Vuorela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 17
  • -Saadut: 52
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 997
  • Paikalla:27.11.18 - klo:17:57
  • R6R
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 637
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #69 : 07.05.12 - klo:09:59 »
Aiheeseen liittyen esimerkki omasta ajosta. Alastaron eka tai toka setti tänä vuonna. Katseen käyttö jopa usean sentin eturenkaasta, ajolinja menossa  leveäksi ja hurjat kallistusvarat tourinki ajoasennossa.

http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/6.5.+MOTORG++Alastaro/IMG_1144.jpg

Poissa app

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 43
  • -Saadut: 27
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 2322
  • Ikä: 62
  • Paikkakunta: Lohja
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:01.06.19 - klo:18:49
  • s 1000 RR
    • YCC 2
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1605
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #70 : 07.05.12 - klo:10:13 »
Aiheeseen liittyen esimerkki omasta ajosta. Alastaron eka tai toka setti tänä vuonna. Katseen käyttö jopa usean sentin eturenkaasta, ajolinja menossa  leveäksi ja hurjat kallistusvarat tourinki ajoasennossa.

http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/6.5.+MOTORG++Alastaro/IMG_1144.jpg

Ei paha! Mulla virheenä, että pää liian edessä, eikä yläkroppaa riittävästi sivulla. Sinulla on riittävän pysty asento tuossa kohtaa, ja minulla pää pleksissä, ja aivan liian keskellä. Maestro moneen kertaan sanoi kurssilla nyt, että avauksessa ei liian eteen sitä kroppaa, että saa takarenkaalle painoa. Kehott siirtymään jakkarallakin taakse päin tämän takia.
Suunta sulla on selvästi yläkropalla oikea, hiukan lisää vaan sivulle, mutta hionosäätöä vaan vajaa.

Tämä 31:n ratapuolipäivän rautaisella rutiinilla. Taidanpa siirtyä valmennuspuolelle.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #71 : 07.05.12 - klo:10:14 »
Aiheeseen liittyen esimerkki omasta ajosta. Alastaron eka tai toka setti tänä vuonna. Katseen käyttö jopa usean sentin eturenkaasta, ajolinja menossa  leveäksi ja hurjat kallistusvarat tourinki ajoasennossa.

http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/6.5.+MOTORG++Alastaro/IMG_1144.jpg

No on sullakin itsekritiikki kohdillaan ja sanoissasi on kyllä perääkin vaikka jäävi olen sanomaan. :D

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:tänään kello 01:00
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #72 : 07.05.12 - klo:10:29 »
mä luulen että omalla kohdalla olen liiankin keskittynyt siirtään persusta, jolloin muu kroppa jää ikäänkuin vähemmälle huomiolle ja kiertyy väärään suuntaan.
Mites lantiolinja? Aukeeko ulkojalka tarpeeks, ett saat lantion auki jolloin ruoto lähtee ristiselästä asti suoraan eteenpäin?
Ts jos perse/lantio kiertyy sisäänpäin, niin siinäpä se ajoasento sitten olikin...
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa jarska

  • Ylläpitäjä
  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 69
  • -Saadut: 64
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 3775
  • Ikä: 57
  • Paikkakunta: Kempele
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:17.11.21 - klo:21:43
  • GSX-R 1000 k9
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 1701
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #73 : 07.05.12 - klo:10:33 »
mä luulen että omalla kohdalla olen liiankin keskittynyt siirtään persusta, jolloin muu kroppa jää ikäänkuin vähemmälle huomiolle ja kiertyy väärään suuntaan.
Mites lantiolinja? Aukeeko ulkojalka tarpeeks, ett saat lantion auki jolloin ruoto lähtee ristiselästä asti suoraan eteenpäin?
Ts jos perse/lantio kiertyy sisäänpäin, niin siinäpä se ajoasento sitten olikin...

Jalka aukee joskus liikaakin, mut lantiota kierrän ilmeisesti sisäänpäin.

Poissa Turder

  • ****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 3
  • Liittynyt: Tammi 2012
  • Viestejä: 351
  • Paikkakunta: Klaukkala
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:21.07.17 - klo:10:58
  • 2006 Honda VTR1000SP-2, 2012 Aprilia RSV4 R aPRC
    • Tuppi Nurin
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 62
Vs: Ajoasennot
« Vastaus #74 : 07.05.12 - klo:10:38 »
Viikonlopun MotoGP-ajoja oikein urakalla seuranneena oli mielenkiintoista seurata varsinkin Stonerin ja Marquesin roikkumista. Äijät työntää monesti pyörän aivan sivulle, vähän kuin sivuvaunusta ohjastusta. Vaikka kallellaan ajo toki on välttämätöntä, niin kaasulla ja jarrulla voi olla vahvemmin jos pyörä on hitusen pystymmässä tuon roikkumisen kautta.

Varsinkin Stonerin ajotapa tuntuisi perustuvan mahdollisimman aikaiseen ja kovaan kaasuun avaukseen. Kun radan varresta katsoo, niin aussi hyppää kaasulle x metrejä aiemmin kuin kukaan muu (riippuen hieman mutkasta). Samaahan Kalliokin sanoi kun Ducatilla ajaessaan pääsi tutkimaan Stonerin dataa: Stoner on kaasulla paljon aiemmin. Uskoisin, että tuosta johtuu hänen ajotyylinsä eli kova roikkuminen ja pyörä melko pystyssä sekä sisäkanttareiden yli ajaminen kun pitää etsiä mahdollisimman "suora" ajolinja ulostulossa.  Nyt mm. Estorilin kisassa näkyi hyvin Lorenzon onboardista kuinka Stoner ajoi viimeisen pitkän mutkan. Keskimutkassa Lorenzo sai Stonerin kiinni, melkein pystyi ulkokautta ajamaan rinalle, mutta sitten loppupuolella Stonerin Honda alkoi piirtämään lakua ja sisäkanttarin kautta karkuun.

Pedrosa myös nostaa pyörän hanakasti pystyyn. Varmaan syynä parempi pito ja luistoneston toiminta kun pyörän kallistuskulma vaikuttaa siihen. Pyörä pystyyn ja TC puuttuu vähemmän tehontuottoon. Toki ne voi noita ohjelmoida miten haluavat, mutta karkea periaate on tuo (enemmän kallistusta, enemmän luistonestoa).

En tiedä sitten miten hyödyllisiä nuo MotoGP-esimerkit on perusharrastajalle kun on ihan eri laitteet, renkaat ja vauhdit confused_thinking

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020