Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 17.05.12 - klo:10:00
Helevetin hyvä asento Nitrous! Kuva hiukan yläviistosta otettu, joten näyttää olevan keskemällä.
Sitä paitsi: Kun yrittää parasta mahdollista kierrosaikaa, asento on vielä tällä meidän kokemuksella varovaisempi, ja hieman keskemmällä.

Voi kyllä olla, että tuo kuvakulma hämää. Pitäs päästä näkemään suoraan edestä tai takaa otettu kuva niin näkis paremmin asennon.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

^ Vertaa vaikka sarjan seuraavaan kuvaan. Jos oikein tunnistan, niin kyseinen bmw on kiertänyt tänä kesänä alastaron 1:21 aikaan. Ei ajoasennossa niin paljoa eroa ole, ajolinjassa ehkä jonkun verran. Tosin kuva ei ole ihan samasta kohdasta.

app

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 17.05.12 - klo:10:26
^ Vertaa vaikka sarjan seuraavaan kuvaan. Jos oikein tunnistan, niin kyseinen bmw on kiertänyt tänä kesänä alastaron 1:21 aikaan. Ei ajoasennossa niin paljoa eroa ole, ajolinjassa ehkä jonkun verran. Tosin kuva ei ole ihan samasta kohdasta.

Tuskin paria tuumaa yläkroppa buimurikuskilla sivummalla. Kyllä toimii.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 17.05.12 - klo:08:17
Ei kai kukaan pumppaa kaasua avatessa..

Kyllä tuotakin näkyy melkein joka kierroksella. Vähän ennen kolmoselle vaihtoa tuppaa kaasunasento jostain syystä pienenemään pari kymmentä prosenttia. Ei kai kukaan myöskään pumppaa jarrua mutkaan mennessään tai jätä kaasua vain puoliksi auki pääsuoralla...  innocent_1

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:07:35
Kuten eräs rdacin omistaja juuri totesi:
"Sama homma tuntuu toistuvan eri alueilla, luulee tekevänsä jotain ja data kertoo kuinka väärässä on."

Mukavasti kehitys on tähän asti mennyt ilman datan keruuta, nyt tuo vain toimii lisäapuna kertomassa mitä oikeasti tapahtuu. Syksyllä sitten näkee mihin on päästy.

murmela

Lainaus käyttäjältä: app - 17.05.12 - klo:08:17
En väitä etteikö näistä tiedonkeruu-ohjelmista hyötyä olisi, mutta se kehitys käy ilman näitäkin yhtä hyvin. Avauksissa vaan niin paljon siitä kaasua auki, kun pito riittää. Ei kai kukaan pumppaa kaasua avatessa.. Luiskahtelujen kautta oppii sen missä kohtaa pito ei riitä.
No huomaat sitten kun rupeet sitä dataa käyttämään, että kuinka kaukana sun omat luulot siitä sun omasta ajamisesta on. Muiden ajamisesta puhumattakaan.

Toinen jatkuvasti toistuva esimerkki on:"Kyl mää roikun iha varmanan niiku niinku ne isot pojat siel mopogeepees!" Ja sit ku ne näkee kuvan tai videonpätkän siit omasta ajamisesta, niin:"Oho............."  :o
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:07:35
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.05.12 - klo:22:07
kanttikaasua en tunnusta.  TL1000S  radalla opetti aikoinaan pois tosta kanttikaasusta :D lisäksi kytkin luisti pirusti sunnuntaina eli avaukset oli todella "pikkuhiljaa" kiihdytettyjä. esim. pääsuoran max 170km/h
Takarenkaasi vaan väittää toisin. Jos et muutoin usko, niin pistä mopoos vaikkapa racedakki, niin se kertoo objektiivisesti absoluuttisen totuuden tosta sun kaasun käytöstä.
Kuten eräs rdacin omistaja juuri totesi:
"Sama homma tuntuu toistuvan eri alueilla, luulee tekevänsä jotain ja data kertoo kuinka väärässä on."

Kyllä se varmaan niin on, vaikka tietoisesti yritin varovasti avata kun epäilin renkaan pitoa ja pelkäsin sen lähtevän alta. Voihan se olla että tuota varomista tapahtui sitten vain palmasin ja pääsuoran alun mutkissa ja muissa mutkissa sitten runttasin kaasua liika hätäseen  :-\

ei muuta ku treeniä treeniä. Ei taas millään malttais odotaa että seuraavan kerran pääsee ajamaan  :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:09:30
Entäs tässä kuvassa oleva terhakka urheilijanuorukainen Wper, sallinet että käytän esimerkkinä.
Näiden oppien mukaan, onko ajoasento hieman liian takana, eli kikkeli tankkiin?
Jos o iso äijä ja pieni mopo, nii toi voi hyvinki olla sopiva painojakauma.

Ts jos haluut hifistellä oman persees paikkaa, niin pistä puntarit mopos etu ja takarenkaan alle ja kato mikä sen painojakauma on, ja sit hyppäät kyytii ja avustaja kattoo mitä painojakaumat on sillon ku sul on perse edessä/takana, niin ne luvut kertoo paljo enemmän kuin hihamutut.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Wper

17.05.12 - klo:12:05 #97 Viimeisin muokkaus: 17.05.12 - klo:13:10 käyttäjältä Wper
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.05.12 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: jarska - 17.05.12 - klo:09:30
Entäs tässä kuvassa oleva terhakka urheilijanuorukainen Wper, sallinet että käytän esimerkkinä.
Näiden oppien mukaan, onko ajoasento hieman liian takana, eli kikkeli tankkiin?
Jos o iso äijä ja pieni mopo, nii toi voi hyvinki olla sopiva painojakauma.

Ts jos haluut hifistellä oman persees paikkaa, niin pistä puntarit mopos etu ja takarenkaan alle ja kato mikä sen painojakauma on, ja sit hyppäät kyytii ja avustaja kattoo mitä painojakaumat on sillon ku sul on perse edessä/takana, niin ne luvut kertoo paljo enemmän kuin hihamutut.

Oon niinku juustonaksu lyhyt ja paksu. pituus n.170cm  muitakin ajokuvia kun katto niin näyttää siltä, että enemmän vien persettä sivulle ja yläkroppa jää pyörän päälle
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Wper

17.05.12 - klo:12:09 #98 Viimeisin muokkaus: 17.05.12 - klo:14:18 käyttäjältä jarska



tässä on aika hyvin tuota perse sivulla ja muu kroppa pyörän päällä kuvaava kuva.


miten saan ton kuvan suoraan näkymään tähän?
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:09
http://s1063.photobucket.com/albums/t514/Wper/?action=view&current=IMG_0320.jpg


tässä on aika hyvin tuota perse sivulla ja muu kroppa pyörän päällä kuvaava kuva.


miten saan ton kuvan suoraan näkymään tähän?
Jarska osaa ton kuvahomman paremmin.Win7:lla oon joutunu tallentaan kansioon ja siirtään sieltä liitteenä mukaan. Ittellä on leveä tankkinen mopo,jossa posket vielä pullistettu ulos,että haarukka
pitäs aueta 180 astetta ennenkun pääsee kunnolla sivulle. Lopetin koko hel***in akropatian ja pistin suurimman pykälän päälle,mielessä ajaa tourinkia. Kas mokomaa,pieni takapuolen siirtely,rauhalliset jarrutukset ja vähän polvella avittaa kääntymistä nopeutti menoa minuuttikaupalla matkan vastatessa kymmentä kierrosta Kemoralla. Siis kaikki hosuminen pois ja renkaatkin lämpesi kunnolla
vauhdin parantuessa totaalisesti. Jarrua yhdellä sormella ja kaikki harkitun rauhallisesti. Ajosta alkoi jopa naattia ja jäi aikaa seurata kaikkea muutakin ympärillä tapahtuvaa.Mittarit jätin kattelematta
ja kuuntelin koneen käyntiä,sen mitä siitä nyt kuulee potan sisälle. Olin jo aiemmin antamassa häätöä samaiselle mopolle ja nyt se alkoi tuntua omalle ja luotettavalle kamppeelle.
Aiemmin on tullut yrittettyä liikaa ja häirittyä vaan pyörän omaa työtä.
VV

jarska

Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:09
miten saan ton kuvan suoraan näkymään tähän?

Työkalurivin vasemmassa reunassa, b-kirjaimen alla on nappi, jossa kuva.
Sitä painamalla tulee img- tagit, niiden väliin kuvan osoite ja lähetä.

Toki voi tallentaa kuvan omalle koneelle ja ladata sieltä liitteenä.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 17.05.12 - klo:13:21
Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:09
http://s1063.photobucket.com/albums/t514/Wper/?action=view&current=IMG_0320.jpg


tässä on aika hyvin tuota perse sivulla ja muu kroppa pyörän päällä kuvaava kuva.


miten saan ton kuvan suoraan näkymään tähän?
Jarska osaa ton kuvahomman paremmin.Win7:lla oon joutunu tallentaan kansioon ja siirtään sieltä liitteenä mukaan. Ittellä on leveä tankkinen mopo,jossa posket vielä pullistettu ulos,että haarukka
pitäs aueta 180 astetta ennenkun pääsee kunnolla sivulle. Lopetin koko hel***in akropatian ja pistin suurimman pykälän päälle,mielessä ajaa tourinkia. Kas mokomaa,pieni takapuolen siirtely,rauhalliset jarrutukset ja vähän polvella avittaa kääntymistä nopeutti menoa minuuttikaupalla matkan vastatessa kymmentä kierrosta Kemoralla. Siis kaikki hosuminen pois ja renkaatkin lämpesi kunnolla
vauhdin parantuessa totaalisesti. Jarrua yhdellä sormella ja kaikki harkitun rauhallisesti. Ajosta alkoi jopa naattia ja jäi aikaa seurata kaikkea muutakin ympärillä tapahtuvaa.Mittarit jätin kattelematta
ja kuuntelin koneen käyntiä,sen mitä siitä nyt kuulee potan sisälle. Olin jo aiemmin antamassa häätöä samaiselle mopolle ja nyt se alkoi tuntua omalle ja luotettavalle kamppeelle.
Aiemmin on tullut yrittettyä liikaa ja häirittyä vaan pyörän omaa työtä.

Tuonko muistaisi ja malttaisi noin toimia niin voisi olla apua. Nyt turhaa hosumista ja itseltä liikojen vaatimista niin tuu koko hommasta mitään. Perusasiatkin välillä unohtuu esim. katseen käyttö. Nyt pohkeet ja käsivarret kipeinä vi***taa kun ei onnistu ja vähäinenkin kehitys taantunu. No on kroppa ennenkin liian pystyssä ollut mutta ajoasento ja meno silti luontevampaa. Mites muuten tälläiselle 187cm pitkälle kannattaisi nuo jalkatapit säätää, taisi olla turha investointi kun vakiotapeilla taiteilu onnistui mielestäni helpommin?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 17.05.12 - klo:14:28
Mites muuten tälläiselle 187cm pitkälle kannattaisi nuo jalkatapit säätää, taisi olla turha investointi kun vakiotapeilla taiteilu onnistui mielestäni helpommin?

Tapit/kliparit/kahvat yms. kannattaa aina säätää niin, että ajoasento mopon päällä on mahdollisimman luonteva ja tukeva. Tappien sopivaa asentoa voi mallailla tallilla pyörän päällä, mutta tod. näk. niitä joutuu vielä siirtämään kun pääsee muutaman kierroksen kiertämään rataa. Mitä ylempänä tapit on, sitä enemmän on periaatteessa kallistusvaraa, mutta jos tapit ei raavi missään, kannattaa pitkän kaverin ehkä laskee niitä alemmas. Eteen-taakse suunta sit ihan oman maun ja fiiliksen mukaan. Kun tapit on taaempana, on ehkä helpompi pitää jaloilla paino edessä kiihdytyksissä, mutta jos penkissä valuminen ei ole ongelma, ei tuotakaan tartte huomioida.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:05
Oon niinku juustonaksu lyhyt ja paksu. pituus n.170cm  muitakin ajokuvia kun katto niin näyttää siltä, että enemmän vien persettä sivulle ja yläkroppa jää pyörän päälle


Olen yhtä lyhyt kuin weeperi. Kokeilin viimeksi siirrellä yläkroppaa enempi. Ongelmana on lyhyet kädet. Vasemmalle kaarrettaessa homma toimikin jollain lailla, mutta oikealle kaarrettaessa kaasukäsi menee epämiellyttävään asentoon ja kaasun käyttö ei ole luontevaa. Pohdiskelin jälkikäteen ongelmaa ja kokeilen ensikerralla pitää kropan hieman pystympänä. Nyt yritän ehkä liikaa kaatua kaasukahvan päälle, jolloin käden asento on hankala. Voipi olla, ettei sekään auta ja jatkan persesyndroomalla.
Jostakin läheltä pitäsi löytää paikka ympyrän ajeluun. Siinä voisi keskittyä pelkästään asentoon. Radalla on niin paljon muuta parannuksen kohteita ajateltavana, että homma mene sekoiluksi niinkuin viimeksi: uusi asento +uusi ajolinja + uusi vauhti = uusi peltoajelu
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Wper

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:05
Oon niinku juustonaksu lyhyt ja paksu. pituus n.170cm  muitakin ajokuvia kun katto niin näyttää siltä, että enemmän vien persettä sivulle ja yläkroppa jää pyörän päälle


Olen yhtä lyhyt kuin weeperi. Kokeilin viimeksi siirrellä yläkroppaa enempi. Ongelmana on lyhyet kädet. Vasemmalle kaarrettaessa homma toimikin jollain lailla, mutta oikealle kaarrettaessa kaasukäsi menee epämiellyttävään asentoon ja kaasun käyttö ei ole luontevaa. Pohdiskelin jälkikäteen ongelmaa ja kokeilen ensikerralla pitää kropan hieman pystympänä. Nyt yritän ehkä liikaa kaatua kaasukahvan päälle, jolloin käden asento on hankala. Voipi olla, ettei sekään auta ja jatkan persesyndroomalla.
Jostakin läheltä pitäsi löytää paikka ympyrän ajeluun. Siinä voisi keskittyä pelkästään asentoon. Radalla on niin paljon muuta parannuksen kohteita ajateltavana, että homma mene sekoiluksi niinkuin viimeksi: uusi asento +uusi ajolinja + uusi vauhti = uusi peltoajelu

itellä helpotti oikealle kaarteissa tuota kaasun käyttöä, ku käänsin klipareita aavistuksen eteenpäin. tuntu et ois vähän saanut lisää tilaa
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Powered by EzPortal