Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: jarska - 16.05.13 - klo:14:43
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 16.05.13 - klo:10:57
Ja Stonerilla Pedrosalla osoittaa vielä hartialinja rumasti ulkokurviin... Sitä vois käydä vähän neuvomassa. Taitaa yleisin virhe olla, että ajetaan vaan liian hiljaa ja liian vähän. Viime reissulla unohdin koko ajoasennon ja keskityin olemaan pyörän päällä "mukavasti" ja tekemään mahdollisimman vähän töitä. En tiedä miltä näytti, mutta 4 sekuntia lähti noin minuutin mittasesta kierroksesta aika äkkiä.

Ihan sama hartialinja ku mullaki.
Odotettavissa että kohta menen samoja vauhteja, rennosti.

Erona vain se, että pedrosalla siirtyy myös pää sinne sivuun. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

eri-ernesti

Itselläni on kans tällä osa-alueella vielä korjattavaa, mutta ei näistä kannata huolissaan olla. Sen takia käydään harjottelemassa, että opitaan ajamaan.

Lauantaina orgin päiville jormoileen kaverin varikkohuoraks. Juon bensaa ja kaatelen muitten mopoja. Aion myös kaatuilla tänä lauantaina, tosin en noin kovasta vauhista kun viime lauantaina!

murmela

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 16.05.13 - klo:08:55
Hei selittäkääs nyt vielä kertaalleen, että miten se ulkokurvin jalka pitää olla, kun päkiä ei saa olla tapilla. Onko siis jalka ollenkaan tapilla vaiko eri tavalla tapilla? Ja jos ei ole suuri vaiva, niin suosituksia yleensäkin jalkaterän asennolle molemmilla puolilla.
Ainoo oikeestaan mitä sen ehkä mahdollisesti pitää olla, niin luonnollisesti varpaat haluu osottaa samaan suuntaan kuin reisi. Sen takia, jos perse on sivulla ja jalat auki, nii varpaat haluis osottaa ulkokurvin suuntaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: murmela - 16.05.13 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 16.05.13 - klo:08:55
Hei selittäkääs nyt vielä kertaalleen, että miten se ulkokurvin jalka pitää olla, kun päkiä ei saa olla tapilla. Onko siis jalka ollenkaan tapilla vaiko eri tavalla tapilla? Ja jos ei ole suuri vaiva, niin suosituksia yleensäkin jalkaterän asennolle molemmilla puolilla.
Ainoo oikeestaan mitä sen ehkä mahdollisesti pitää olla, niin luonnollisesti varpaat haluu osottaa samaan suuntaan kuin reisi. Sen takia, jos perse on sivulla ja jalat auki, nii varpaat haluis osottaa ulkokurvin suuntaan.

Tässä erätauolla kommentoin sen verran, että jos perse osuu maahan mutkassa, voi kokeilla  seuraavalla kertaa erilaista aoasentoa.

nopea57

17.05.13 - klo:08:32 #259 Viimeisin muokkaus: 17.05.13 - klo:08:33 käyttäjältä nopea57
Ja tässä 'työnnä se pyörä pystyyn'. Kaiken muun päälle. Ulkokurvin käsi on suorana, toinen ruuvimeisselissä.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.07.13 - klo:23:24
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.07.13 - klo:23:13
Tällä osallistujalistalla on saumaa saada vielä 2kpl historic suzukeja podiumille...

Et kai tarkoita meidän -03 ja -04 vuoden suzukeja? Eikö historic ole -87 ja vanhemmat? :D

Joo kannattaa testailla kahvojen levittämistä. Saa hieman lisää tilaa ja sisäkurvin rannelinja on parempi.

Kaveri sanoi tuosta cliparien avaamisesta semmosenjutun että mitä enemmän niitä avaa nii paino siirtyy kokoajan enemmän eturenkaalle. Balanssissa tämänkin asian tulisi olla... :)

Sillä painonsiirrolla tässä kohtaa on vain positiivinen vaikutus ajettavuuteen ja ajoasentoon. Ainut kriteeri klipareiden oikealle asennolle on ranteen kulma kyynervarteen nähden oikeassa (jarrutus)ajoasennossa. Ranteen tulisi olla suorassa eikä ulos (kliparit liian kiinni) tai sisään (kliparit liian auki) taittuneena.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

marko_

^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.

Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?

Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.

Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?

Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.

Tässä on yksi, joka viime kesänä sai wehnältä kurssilla kehoituksen tehdä jotain liian edessä olevalle asennolle. Johtuu mun kohdalla täysin oikoryhtisestä selkärangasta. Tankkiin laitettiinkin stoppari, joka ratkaisi ongelman. Selkäreuman jäykistämä ranka tekee mahdottomaksi selän taivuttamisen, josta syystä yläkroppa meni liian eteen, kun jarruissa tankkiin kiinni.
Hieroessani asentoa edelleen, olen saanut avauksiin takaselle paremmin pitoa säätämällä hitaitten mutkien avauksissa asentoa pystymmäksi, yksinkertaisesti työntämällä käsiä suoremmiksi, kuitenkin edelleen "pää peilissä". Auttaa kuluneella kovalla renkalla ajettaessa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 13.07.13 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.

Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?

Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.

Tässä on yksi, joka viime kesänä sai wehnältä kurssilla kehoituksen tehdä jotain liian edessä olevalle asennolle. Johtuu mun kohdalla täysin oikoryhtisestä selkärangasta. Tankkiin laitettiinkin stoppari, joka ratkaisi ongelman. Selkäreuman jäykistämä ranka tekee mahdottomaksi selän taivuttamisen, josta syystä yläkroppa meni liian eteen, kun jarruissa tankkiin kiinni.
Hieroessani asentoa edelleen, olen saanut avauksiin takaselle paremmin pitoa säätämällä hitaitten mutkien avauksissa asentoa pystymmäksi, yksinkertaisesti työntämällä käsiä suoremmiksi, kuitenkin edelleen "pää peilissä". Auttaa kuluneella kovalla renkalla ajettaessa.

Tuo on kyllä totta, että varsinkin moni pitkä kuski tarvitsee tuon stopparin tankkiin, ettei lopu tila kesken tankin ja stongan välissä. Vähän hätäisesti oli siis kirjoitettu tuo mun aiempi viesti. Mullahan on vastaava stoppari perseen takana, etten valu lyhytselkäsenä liian taakse avauksissa.
Mulla on ollu taas avauksissa ongelmia lähinnä keulimisen, ei niinkään pidon kanssa. Lisäksi toi Yamahan keula on sellainen, että vaatii kovalla jarrulla mutkaan menemistä, että mopo kääntyy.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: app - 13.07.13 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.

Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?

Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.

Tässä on yksi, joka viime kesänä sai wehnältä kurssilla kehoituksen tehdä jotain liian edessä olevalle asennolle. Johtuu mun kohdalla täysin oikoryhtisestä selkärangasta. Tankkiin laitettiinkin stoppari, joka ratkaisi ongelman. Selkäreuman jäykistämä ranka tekee mahdottomaksi selän taivuttamisen, josta syystä yläkroppa meni liian eteen, kun jarruissa tankkiin kiinni.
Hieroessani asentoa edelleen, olen saanut avauksiin takaselle paremmin pitoa säätämällä hitaitten mutkien avauksissa asentoa pystymmäksi, yksinkertaisesti työntämällä käsiä suoremmiksi, kuitenkin edelleen "pää peilissä". Auttaa kuluneella kovalla renkalla ajettaessa.

Tuo on kyllä totta, että varsinkin moni pitkä kuski tarvitsee tuon stopparin tankkiin, ettei lopu tila kesken tankin ja stongan välissä. Vähän hätäisesti oli siis kirjoitettu tuo mun aiempi viesti. Mullahan on vastaava stoppari perseen takana, etten valu lyhytselkäsenä liian taakse avauksissa.
Mulla on ollu taas avauksissa ongelmia lähinnä keulimisen, ei niinkään pidon kanssa. Lisäksi toi Yamahan keula on sellainen, että vaatii kovalla jarrulla mutkaan menemistä, että mopo kääntyy.

Toi mun ex suzuki oli tosi herkkä keulimaan hitaiden mutkien avauksista (vakio jousi ja iskari). Pyörän väkisin pystyyn työntämäminen, muttei kutenkaan liian nopeasti, auttoi asiaa. Vaikea selittää, mutta siten, että antaa sen pidon irrota ihan rauhassa vähän ja pikku hiljaa työntää mopoa pystyyn, koittaa mennä alas ja vähän taakse, kun mopo on pystymmässä, taas eteenpäin. Kuullostaa siltä, että tossa liikutaan paljon, mutta teen aika pieniä ja "laiskoja" liikkeitä. Väärin ne menee joka tapauksessa vielä muutaman sekunnin verran..
Tässä taas lentokentällä kuuden tunnin odottelusessioita viettäessä on ehtinyt ihmettelemään wsbk pätkän jos toisenkin. Ajoasennot näyttää heittelevän aika paljon kuskista toiseen sielläkin, joten jatkan siten kuin hyvältä tuntuu, mutta jos jollakin on ehdottaa jotain parannuksia, niin eihän se koittaminen mitään maksa :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: app - 13.07.13 - klo:12:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 13.07.13 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:37
^^Ok. En sitä oikeen alkanu uskomaan ja tässä oli nyt hyvä kirjottaa se foorumille.
Eikös se oo ainakin nopeissa mutkissa tarkoituskin siirtää painoa sinne etuselle?
Hitaissa sais sitten roikkua taaempana...
offtopic_1

En kyllä Suomessa ole ratapäivillä vielä nähnyt yhtään kuskia joka roikkuisi liian edessä ja sivulla. Liian takana ja pystyssä pönöttäviä perseenroikottajia sen sijaan mahtuu jokaisella päivällä jokaiseen ryhmään.

Miksi muuten hitaissa paikoissa pitäisi roikkua taaempana?

Edit. Sen verran lisäyksenä, että etusella pitää olla painoa, että se pitää mutkassa.

Tässä on yksi, joka viime kesänä sai wehnältä kurssilla kehoituksen tehdä jotain liian edessä olevalle asennolle. Johtuu mun kohdalla täysin oikoryhtisestä selkärangasta. Tankkiin laitettiinkin stoppari, joka ratkaisi ongelman. Selkäreuman jäykistämä ranka tekee mahdottomaksi selän taivuttamisen, josta syystä yläkroppa meni liian eteen, kun jarruissa tankkiin kiinni.
Hieroessani asentoa edelleen, olen saanut avauksiin takaselle paremmin pitoa säätämällä hitaitten mutkien avauksissa asentoa pystymmäksi, yksinkertaisesti työntämällä käsiä suoremmiksi, kuitenkin edelleen "pää peilissä". Auttaa kuluneella kovalla renkalla ajettaessa.

Tuo on kyllä totta, että varsinkin moni pitkä kuski tarvitsee tuon stopparin tankkiin, ettei lopu tila kesken tankin ja stongan välissä. Vähän hätäisesti oli siis kirjoitettu tuo mun aiempi viesti. Mullahan on vastaava stoppari perseen takana, etten valu lyhytselkäsenä liian taakse avauksissa.
Mulla on ollu taas avauksissa ongelmia lähinnä keulimisen, ei niinkään pidon kanssa. Lisäksi toi Yamahan keula on sellainen, että vaatii kovalla jarrulla mutkaan menemistä, että mopo kääntyy.

Mä (pituus 188 + pitkä selkä) huomasin tolla appn kompaktilla bemarilla heti ensimmäiseks, ett mun oli ihan turha yrittää painaa päätä sinne minne normisti sen pistän tolla mun omalla ninjalla (joka on käytännössä noin tuplasti isompi kuin bemu), koska en vaan mahtunu siihen penkin ja klipareiden/ pleksin väliin. Joten ajoasento muuten suht normaali, mut pää/yläkroppa huomattavasti ylempänä, jolloin paino oli ihan riittävästi etusella.

Sitten taasen kun tein siihen appn bemuun appn pyynnöstä sen tankkipatin, niin pystyin itsekkin ajelemaan sillä bemulla ihan samalla tavalla pää alhaalla kuin omalla ninjallanikin, koska kropan tukipiste siirty sen patin ansiosta huomattavasti taaemmaksi.l

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Heino

Itsellä kävi ainakin niin, että osui rojut tonttiin Kemoran karuselleissa ja ajattelin että alanpa sitten roikkua oikein urakalla. Lisääntyneen roikkumisen seurauksena tuntui pito loppuvan takasen lisäksi jo etuseltakin. Varmaan oli muitakin tekijöitä tähän ongelmaan, vähintään ajolinja ja asento jossa roikuin. Pitää tehdä tuo patti tankkiin itsellekin kun sitä on jo suositeltu mulle ihan henkilökohtaisesti.

juice09

Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Heino

Eli tämä?



On kyllä melkoisen komea!

Powered by EzPortal