Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.07.13 - klo:08:43
Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Aika suolanen hinta kun sopiva vaahtomuovi ja jesseteippi maksaa alle 10€. Ja pirustako tuostakaan Yoshimuran patista tietää, että onko se lähellekään sopiva itselle. Talven iltoina voi sitten nuuskia liuottimia tuota pattia lasikuidusta vääntäessä kun ensin kesän arpoo omille haaroille sopivaa täytteen määrää. Menee talvikin paljon rattosammin kun on pikku pöllyssä koko ajan kun ei se eka versio ole hyvä kuitenkaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

14.07.13 - klo:18:14 #271 Viimeisin muokkaus: 14.07.13 - klo:18:16 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 12.07.13 - klo:21:06
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.07.13 - klo:23:24
Joo kannattaa testailla kahvojen levittämistä. Saa hieman lisää tilaa ja sisäkurvin rannelinja on parempi.

Kaveri sanoi tuosta cliparien avaamisesta semmosenjutun että mitä enemmän niitä avaa nii paino siirtyy kokoajan enemmän eturenkaalle. Balanssissa tämänkin asian tulisi olla... :)

Tuo on varmasti totta. Omilla vaihdeilla ajotuntumalla ja fiiliksellä on enemmän merkitystä kuin balanssin huomisella. Kunhan saisi edes joskus jarrutettua ja avattua samalla lailla :)
Ja jaloilla pitäisi ottaa jarrutus vastaan. Ei kukaan jaksa ottaa suurta painoa montaa kertaa käsilleen ja hartioilleen. Paras esimerkki (mielestäni) on Italiaano Rossi. Sillä on jäänyt ruisleivät ja kaurapuurot syömättä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.07.13 - klo:08:43
Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Aika suolanen hinta kun sopiva vaahtomuovi ja jesseteippi maksaa alle 10€. Ja pirustako tuostakaan Yoshimuran patista tietää, että onko se lähellekään sopiva itselle. Talven iltoina voi sitten nuuskia liuottimia tuota pattia lasikuidusta vääntäessä kun ensin kesän arpoo omille haaroille sopivaa täytteen määrää. Menee talvikin paljon rattosammin kun on pikku pöllyssä koko ajan kun ei se eka versio ole hyvä kuitenkaan.

Omien kokemusten perusteella väitän että riski on suuri siihen, että se patti on ensi kesänäkin "suunnitteluasteella" :)

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.07.13 - klo:08:43
Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Aika suolanen hinta kun sopiva vaahtomuovi ja jesseteippi maksaa alle 10€. Ja pirustako tuostakaan Yoshimuran patista tietää, että onko se lähellekään sopiva itselle. Talven iltoina voi sitten nuuskia liuottimia tuota pattia lasikuidusta vääntäessä kun ensin kesän arpoo omille haaroille sopivaa täytteen määrää. Menee talvikin paljon rattosammin kun on pikku pöllyssä koko ajan kun ei se eka versio ole hyvä kuitenkaan.

Omien kokemusten perusteella väitän että riski on suuri siihen, että se patti on ensi kesänäkin "suunnitteluasteella" :)

Tossahan on pitkä talvi edessä kiskoa kaljaa ja makkaraa.... Saa ihan luonnollisen ajoasennon kestotilauksena eikä mopon päällä tule tehtyä niin paljoa turhia liikkeitä, kun turha ketteryys karisee pois. 

app

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.07.13 - klo:18:14
Paras esimerkki (mielestäni) on Italiaano Rossi. Sillä on jäänyt ruisleivät ja kaurapuurot syömättä.

Veikkaanpa että Rossi pumppaa aika kovat lukemat etunojapunnerruksia yhteen settiin tarvittaessa. 100 menee varmasti. Kun toinen jalka on kovissa jarruissa sisäpuolella irti, ja toinen pudottelee vaihteita tai jarruttaa, niin?

Mulla ei väsy ojentajat tippaakaan ajaessa, vaikka nojaan käsille painon jarruissa. ranteet vaan tahtoo toisinaan puutua turhan puristamisen takia. Viime talvena pumppasin x*40-50 settejä etunojapunnerruksia. En ota jalkoja edes huomioon tukena jarruttaessa, ja tämän ohjeen ja tavan olen kopsannut erältä kurssittajaltani. Kyllä ne jalatkin siellä alhaalla tekee töitä tiedostamatta, mutta ehdottomasti pääpaino käsille jarruissa.

Kuitenkin kukin taablaa tyylillään, eikä nämä ole niin tai näin juttuja, vaan jotain siltä väliltä ja sinne päin.

T1mppa

Ihan mielenkiintoista kuulla. Itse nyt ensimmäistä kertaa kuulen, että pääpaino olisi käsillä eikä jaloilla. Jalkoja ja tankin puristamista yleensä painotetaan.
Itse kanssa puristelen niitä kahvoja turhan kovaa. Kädet ei väsy ajossa (ainakaan pahasti). Seuraavana päivänä tuntuu eniten jaloissa ja pitkissä selkälihaksissa. Jotenkin jännitän selkälihaksia, kun roikun sivussa.

app

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.07.13 - klo:19:53
Ihan mielenkiintoista kuulla. Itse nyt ensimmäistä kertaa kuulen, että pääpaino olisi käsillä eikä jaloilla. Jalkoja ja tankin puristamista yleensä painotetaan.
Itse kanssa puristelen niitä kahvoja turhan kovaa. Kädet ei väsy ajossa (ainakaan pahasti). Seuraavana päivänä tuntuu eniten jaloissa ja pitkissä selkälihaksissa. Jotenkin jännitän selkälihaksia, kun roikun sivussa.

Mä en todellakaan yritä väittää että oma tapa ois mitenkään parempi kun jotkut toiset, onhan henkilökohtaiset tottumukset ja ominaisuudetkin mukana pelissä. Tosta tankista jaloilla puristamisesta kuulemma ois hyvä luopua (itse tein näin myös, ennen kun kurssilla kehotettiin luopumaan), koska asento (perse sivulle) ois hyvä ottaa jo suoralla, hyvissä ajoin ennen jarrua.
Mulla hiukan tuntuu myös säärten takaosissa seuraavana päivinä, kun avauksissa otan aika kovastikkin tukea tapeista.
Saadaan hieroa rutiinia varmaan aika monta vuottaa, ennen kun omaa kovaa ajettaessa menoa voi kutsua edes osin rennoksi. Kyllä ittellä on koko kroppa kun vieteri, aina kun parastaan yrittää panna.

slowrider

14.07.13 - klo:20:06 #277 Viimeisin muokkaus: 14.07.13 - klo:20:33 käyttäjältä slowrider
sama homma. Itse olen kanssa luopunut kokonaan tosta tankin puristamisesta. Clipareiden asento kun on sopiva, niin ei se käsille käy se jarruttelu. Iltasella tosin kun alkaa olla sippi niin huomaa että enemmänki selkä on saanu hittiä. Varmaan se jarruttelu sinne ottaa. En oikein keksi mikä muukaan.

Edit: viime kesänä laitoin tankin kylkiin foamit ja opettelin jaloilla pitämään jarrutuksessa. Sillon tuntui auttavan ja rauhottavan elämistä kun ei tullut käsillä väännettyä tankoa mihinkään päin tms. Nyt taas en foameja laittanu ja koittanut kaikin tavoin saada käsiä rennommaksi. En kyllä oikein tajua mitä sit teen kun ei kädet enää väsy tai en purista tankista jaloilla. Yleensä jopa roikun jo seuraavan mutkan suuntaan ennen jarrua tai siirryn viimeistään jarrun aikana sinne asentoon.. Ehkä sitten enemmänkin pidän ne kädet paikallaan ja pidän selällä?

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.07.13 - klo:19:53
Ihan mielenkiintoista kuulla. Itse nyt ensimmäistä kertaa kuulen, että pääpaino olisi käsillä eikä jaloilla. Jalkoja ja tankin puristamista yleensä painotetaan.
Itse kanssa puristelen niitä kahvoja turhan kovaa. Kädet ei väsy ajossa (ainakaan pahasti). Seuraavana päivänä tuntuu eniten jaloissa ja pitkissä selkälihaksissa. Jotenkin jännitän selkälihaksia, kun roikun sivussa.

Ei sitä tankkia tartte puristaa kun antaa painon vapaasti valua ulkojalan sisäreittä vasten. Itse en tuolla App:n tyylillä pystyisi ajamaan, koska kädet loppuu kesken. Parhaan fiiliksen ajoasennosta itse olen saanut sillä, että antaa painon mennä sisäreidelle ja selällä kantaa kropan painon jarruissa ja pitää kädet rentoina. Käytännössä tuolla tyylillä ei oma fysiikka kestä ajaa kuin 2-3kierrosta ennen kuin alkaa selkä huutaa hoosiannaa, mutta tuon pari kierrosta on kyllä pirun vaivatonta kun yläkroppa on rentona koko ajan. Tuota yläkropan käyttöä voi miettiä siltäkin kannalta, että kumpaa on helpompi hallita millin tarkasti: kilon vai 20 kilon limppua kerrasta toiseen. Jos yläkropassa ja käsissä riittää ruuti, ei kumpikaan tuota ongelmia, mutta jos käsissä loppuu paukut, alkaa 20kg olla aika paljon tarkasti hallittavaksi.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.07.13 - klo:18:39
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.07.13 - klo:18:31
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.07.13 - klo:08:43
Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Aika suolanen hinta kun sopiva vaahtomuovi ja jesseteippi maksaa alle 10€. Ja pirustako tuostakaan Yoshimuran patista tietää, että onko se lähellekään sopiva itselle. Talven iltoina voi sitten nuuskia liuottimia tuota pattia lasikuidusta vääntäessä kun ensin kesän arpoo omille haaroille sopivaa täytteen määrää. Menee talvikin paljon rattosammin kun on pikku pöllyssä koko ajan kun ei se eka versio ole hyvä kuitenkaan.

Omien kokemusten perusteella väitän että riski on suuri siihen, että se patti on ensi kesänäkin "suunnitteluasteella" :)

Tossahan on pitkä talvi edessä kiskoa kaljaa ja makkaraa.... Saa ihan luonnollisen ajoasennon kestotilauksena eikä mopon päällä tule tehtyä niin paljoa turhia liikkeitä, kun turha ketteryys karisee pois.

Tossa teille vähä inspiraation alkua: http://www.mprata.fi/modit/11/tankkipatti/837/
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.07.13 - klo:19:53
Ihan mielenkiintoista kuulla. Itse nyt ensimmäistä kertaa kuulen, että pääpaino olisi käsillä eikä jaloilla. Jalkoja ja tankin puristamista yleensä painotetaan.
Itse kanssa puristelen niitä kahvoja turhan kovaa. Kädet ei väsy ajossa (ainakaan pahasti). Seuraavana päivänä tuntuu eniten jaloissa ja pitkissä selkälihaksissa. Jotenkin jännitän selkälihaksia, kun roikun sivussa.

Ei sitä tankkia tartte puristaa kun antaa painon vapaasti valua ulkojalan sisäreittä vasten. Itse en tuolla App:n tyylillä pystyisi ajamaan, koska kädet loppuu kesken. Parhaan fiiliksen ajoasennosta itse olen saanut sillä, että antaa painon mennä sisäreidelle ja selällä kantaa kropan painon jarruissa ja pitää kädet rentoina. Käytännössä tuolla tyylillä ei oma fysiikka kestä ajaa kuin 2-3kierrosta ennen kuin alkaa selkä huutaa hoosiannaa, mutta tuon pari kierrosta on kyllä pirun vaivatonta kun yläkroppa on rentona koko ajan. Tuota yläkropan käyttöä voi miettiä siltäkin kannalta, että kumpaa on helpompi hallita millin tarkasti: kilon vai 20 kilon limppua kerrasta toiseen. Jos yläkropassa ja käsissä riittää ruuti, ei kumpikaan tuota ongelmia, mutta jos käsissä loppuu paukut, alkaa 20kg olla aika paljon tarkasti hallittavaksi.

Tässä hyvä esimerkki siitä että kroppaa voi todellakin käyttää monella tavalla kovissa jarruissa. Mopossa on tukipisteinä tankki, tapit ja kliparit. Näistä sitten oman ajotyylin ja tietysti myös kyseisen mutkan sisääntuloasennon mukaisesti tuki.
Lajiharjoitteluun kun ois aikaa ja rahaa riittävästi, niin että sais asua raddoilla kesät talvet, niin kyllä se kunto siitä pikku hiljaa kohoais, ja turha puristaminenkin häviäis.

juice09

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:18:02
Lainaus käyttäjältä: juice09 - 14.07.13 - klo:08:43
Yoshimuralta saa suzukiin tilattua tankkiin jatkon/patin, hinta muistaakseni 160 .

Aika suolanen hinta kun sopiva vaahtomuovi ja jesseteippi maksaa alle 10€. Ja pirustako tuostakaan Yoshimuran patista tietää, että onko se lähellekään sopiva itselle. Talven iltoina voi sitten nuuskia liuottimia tuota pattia lasikuidusta vääntäessä kun ensin kesän arpoo omille haaroille sopivaa täytteen määrää. Menee talvikin paljon rattosammin kun on pikku pöllyssä koko ajan kun ei se eka versio ole hyvä kuitenkaan.
jep ajoin pyörällä jossa oli tämä kyseinen patti ja liimahöyryt saa myös kun tämän arvokkaan patin kiinnittää, kaiken kaikkiaan huono sijoitus mutta onneksi ei ole ensimmäinen eikä viimeinen. Plussana tulee kivat värinät alapäähän (kuskin) niin voi itelle todistella että hyvä patti, toisaalta ite tehtynä pysty vaikuttaan väriin, muotoon ja kovuuteen.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:21:07
Ei sitä tankkia tartte puristaa kun antaa painon vapaasti valua ulkojalan sisäreittä vasten.

Tällä tyylillä minäkin oon tänä kesänä opetellu jarruttaan, mut olisko sitten liian löysä alakroppa ku joudun käyttään aika paljon käsiä apuna/tukena.

RumaTero

Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.07.13 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.07.13 - klo:21:07
Ei sitä tankkia tartte puristaa kun antaa painon vapaasti valua ulkojalan sisäreittä vasten.

Tällä tyylillä minäkin oon tänä kesänä opetellu jarruttaan, mut olisko sitten liian löysä alakroppa ku joudun käyttään aika paljon käsiä apuna/tukena.

Nää oot talavella salilla unohtanu tehä mavea ;-)
Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

Cat

Minkä takia pitää roikkua? Eikö se oo sama, kunhan pyörä on kallellaan, mitä se roikkuminen enää auttaa?

Oon huomannu, että mulla on joku vamma, etten roiku nopeissa mutkissa, mutta hitaissa roikun. Ja minkä takia sateella se roikkuminen on tärkeää?

Tuossa omasta asennosta kuva


Powered by EzPortal