Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.08.13 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:13:13
Kun tuli aihe puheeks, tämä mua kiinnostaa: Kun tulette apeksin ohi, siirrättekö asentoa taakse avauksessa laittamalla painon tapeille, ja siirtämällä persettä taakse päin? Mulla ei käsitystä onko käytännössä mahdollista. Vai teettekö homman nimenomaan niin, että nostatte yläkroppaa pystympään.

Jotenkin hirvittää ajatus, mopon ollessa vielä lähes maksimikalistuksessa, liuuttaa kroppaa penkissä taakse.

Ainakaan meikäläisen fysiikalla ja koordinaatiokyvyllä on ihan turha yrittää tollasia akrobaattitemppuja. On jo riittävästi tekemistä siinäkin, että yrittää olla suurinpiirtein oikealla puolella mopoa mutkissa. Tästä johtuen pyrinkin liikkumaan mahdollisimman vähän ja vain silloin kun mopo on suhteellisen pystyssä.

Nyt saatiin jo kahdelta vastaus. Hyvä. Löytyykö porukasta ketään, joka siirtää painoa avaukseen tullessa persettä siirtämällä?

Löytyy :)

app

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 01.08.13 - klo:13:38
Hyvää keskustelua ja monenlaisella tyylillä mennään. Viittaanpa taas aiempaan kuvaan Korpiahon pyörästä ja näkyy siellä taustalla toinenkin. Siis tankkipatit. Jos tollasen järkkää, niin varmaankin on tarkoitus nojata siihen jarrussa. Vaikka penkissä olisikin hyvä pito, mutta tankin ja haarojen välissä on tyhjää tilaa, niin aika paljon tulee käsille painoa. Tuossa kuvan penkissä on vielä takapatti, joten aikalailla vakioitu on persuksen paikka niin kiihdytyksessä kuin jarrussakin. Kuvan pyörien kuskeilla oli tyylinä nousta hyvinkin pystyyn kovempiin jarruihin, jolloin selkä menee hiukan kaarelle taaksepäin ja pattia vasten 'ponnistaminen' onnistuu helpommin. Näin spekuloin. Ai hitto kun tulee suurena tuo vanha kuva kun poimin sen tähän?



Alapuolella sama mopo ilman patteja.

app

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.08.13 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.08.13 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:13:13
Kun tuli aihe puheeks, tämä mua kiinnostaa: Kun tulette apeksin ohi, siirrättekö asentoa taakse avauksessa laittamalla painon tapeille, ja siirtämällä persettä taakse päin? Mulla ei käsitystä onko käytännössä mahdollista. Vai teettekö homman nimenomaan niin, että nostatte yläkroppaa pystympään.

Jotenkin hirvittää ajatus, mopon ollessa vielä lähes maksimikalistuksessa, liuuttaa kroppaa penkissä taakse.

Ainakaan meikäläisen fysiikalla ja koordinaatiokyvyllä on ihan turha yrittää tollasia akrobaattitemppuja. On jo riittävästi tekemistä siinäkin, että yrittää olla suurinpiirtein oikealla puolella mopoa mutkissa. Tästä johtuen pyrinkin liikkumaan mahdollisimman vähän ja vain silloin kun mopo on suhteellisen pystyssä.

Nyt saatiin jo kahdelta vastaus. Hyvä. Löytyykö porukasta ketään, joka siirtää painoa avaukseen tullessa persettä siirtämällä?

Löytyy :)

Hyvä! laittakaahan muutkin tähän vastauksia. Kiinnostaa kovasti.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:14:21
Hyvä! laittakaahan muutkin tähän vastauksia. Kiinnostaa kovasti.

Pakko myöntää, että en tiedä onko tämä mennyt jo huumorin puolelle. Itselläni ei ole mitään käsitystä siitä mistä puhutte. Minulla ei ole riittänyt keskittyminen tämmöisiin asoihin.

slowrider

Minulla luultavasti takaiskarissa säädöt pielessä tai väärä jousi tms. Sen takia luultavasti avaukaissa lipsuu joillakin renkailla.

Pahimmissa ongelmakohdissa tosiaan siirrän persettä pikkasen taaksepäin samalla kun työnnän pyörää pystyyn.  Tämä pieni liike on auttanut varsinkin kemoran Karusellin avauksessa missä muuten lipsuu pahasti

Näin tosiaan vain liukkaammalla takasella.  Liimakumin kans en sitten liiku

nopea57

Lainaus käyttäjältä: paaton - 01.08.13 - klo:13:55
Mietinkin jo kirjoittaessani, että etu/takapattien avulla voisi asteittain muuttaa voimaa pois käsiltä.

Mulla on vaan aika koominen este etupatille. Samalla mopolla ajaa 15cm lyhempi puoliso :)

Nuo teipithän myös irtoaa. Tuskin saa onnistumaan mitoituksen muutenkaan laakista kohdalleen, joten eri paksuiset solukumit ja teippi lienevät hyvät rakennusaineet. Helppohan noita on kokeilla. Siinä on vaan se, että jos on tottunut ottamaan tuen muualta, niin menee aikaa ennenkuin hoksaa tuollaista tukea hyödyntää. Huomasin kun kokeilin... :-[

tamik87

01.08.13 - klo:14:42 #366 Viimeisin muokkaus: 01.08.13 - klo:14:51 käyttäjältä tamik87
Nyt kun olen päässyt hyviin paskanjauhamisväleihin Kallio Racingin väen kanssa ja mitä olen näistä jutellut, niin heillä tuntuu trendi olevan että mahdollisimman "löysä" ja "eläväinen" alusta jota sitten paikkaillaan koko ajan ylävartalon painonsiirroilla tilanteen mukaan. "Pyörää pitää osata viedä" kuului lause.

EDIT: Eli siis jos alusta on säädetty kivireeksi niin ei kuskin asento paljon hetkauta pyörän ajogeometriaa. Toki se vaikuttaa painonjakaumaan minkä luulisi vaikuttavan etu- tai takarenkaan pitoon.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 01.08.13 - klo:14:15
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 01.08.13 - klo:13:36
Lainaus käyttäjältä: app - 01.08.13 - klo:13:13
Kun tuli aihe puheeks, tämä mua kiinnostaa: Kun tulette apeksin ohi, siirrättekö asentoa taakse avauksessa laittamalla painon tapeille, ja siirtämällä persettä taakse päin? Mulla ei käsitystä onko käytännössä mahdollista. Vai teettekö homman nimenomaan niin, että nostatte yläkroppaa pystympään.

Jotenkin hirvittää ajatus, mopon ollessa vielä lähes maksimikalistuksessa, liuuttaa kroppaa penkissä taakse.

Ainakaan meikäläisen fysiikalla ja koordinaatiokyvyllä on ihan turha yrittää tollasia akrobaattitemppuja. On jo riittävästi tekemistä siinäkin, että yrittää olla suurinpiirtein oikealla puolella mopoa mutkissa. Tästä johtuen pyrinkin liikkumaan mahdollisimman vähän ja vain silloin kun mopo on suhteellisen pystyssä.

Nyt saatiin jo kahdelta vastaus. Hyvä. Löytyykö porukasta ketään, joka siirtää painoa avaukseen tullessa persettä siirtämällä?

Löytyy :)

Hyvä! laittakaahan muutkin tähän vastauksia. Kiinnostaa kovasti.

Eiköhän mun tekemiset tullu jo selväksi, mutta vastataan kuitenkin. Ei ole pidon kanssa ongelmia (ajan liian hiljaa), ei siis tarvitse liikkuakkaan. Tosin istun varsin takana koko ajan, koska tätä alustan säädön yhteydessä suositeltiin. Ainoa mitä joskus ehtii/muistaa tehdä on työntää mopoa pystyyn ja etukroppaa enemmän sivulle avauksissa.

eri-ernesti

Miten te saatte tän lajin kuulostaan niin saa****an vaikeelta? Emmä ainaka mieti siinä ennen mutkaa mitään funktion absoluuttista matemaattista summaa. Eihän tossa kerkee ajaan ollenkaan, kun noin saatanasti tarvii miettiä  bike_leaning

Nähdään kemoralla aamulla.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 02.08.13 - klo:17:58
Miten te saatte tän lajin kuulostaan niin saa****an vaikeelta? Emmä ainaka mieti siinä ennen mutkaa mitään funktion absoluuttista matemaattista summaa. Eihän tossa kerkee ajaan ollenkaan, kun noin saatanasti tarvii miettiä  bike_leaning

Nähdään kemoralla aamulla.

Kyllä sä tiedät.  Kato kuussatkun kans ehtii hyvin mietiskellä siinä kiihdytyksen aikana kun ei tarvi tapella pyörän kanssa :)

murmela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 02.08.13 - klo:17:58
Miten te saatte tän lajin kuulostaan niin saa****an vaikeelta? Emmä ainaka mieti siinä ennen mutkaa mitään funktion absoluuttista matemaattista summaa. Eihän tossa kerkee ajaan ollenkaan, kun noin saatanasti tarvii miettiä  bike_leaning

Nähdään kemoralla aamulla.

No niin no, mieti mistä "The Doctor" on saanut lempinimensä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Wper

http://www.youtube.com/watch?v=g43JURuGIy8&feature=c4-overview&list=UUp1fPR6R1v63-oWuMN-97_g

heitetään raadille (susille) pätkä omaa ajoa ja liikkumista pyörän päällä.
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

app

Wperillä tyylikästä menoa.
Minä ajoin tänään kolme tynkäsettiä. Ensin yhden keskiryhmässä, mutta jouduin ohitetuksi. Kaksi jälkimmäistä hitaassa ryhmässä. Ohitin ainakin kolme pyörää, eikä kukaan tullut ohi.
Persettä en siirtänyt kertaakaan. Turhaa hommaa, kun vauhtia oli liikaa siirtelemättäkin.

Ensimmäisen setin paras kierros 1.34.8. Seuraavan 1.26.1, eli vajaa 9s/setti oli päivän kehitysvauhti. Tallimme kuitenkin teki neuvottelun jälkeen päätöksen, etten paranna viimeiseen settiin enää tutoa vakioitunutta petrausta, koska se olisi johtanut rataennätyksen rikkoutumiseen. Wehnän ollessa samaan aikaan lomalla, katsoimme sen olevan epäreilua.

juice09

Lainaus käyttäjältä: app - 03.08.13 - klo:19:51
Wperillä tyylikästä menoa.
Minä ajoin tänään kolme tynkäsettiä. Ensin yhden keskiryhmässä, mutta jouduin ohitetuksi. Kaksi jälkimmäistä hitaassa ryhmässä. Ohitin ainakin kolme pyörää, eikä kukaan tullut ohi.
Persettä en siirtänyt kertaakaan. Turhaa hommaa, kun vauhtia oli liikaa siirtelemättäkin.

Ensimmäisen setin paras kierros 1.34.8. Seuraavan 1.26.1, eli vajaa 9s/setti oli päivän kehitysvauhti. Tallimme kuitenkin teki neuvottelun jälkeen päätöksen, etten paranna viimeiseen settiin enää tutoa vakioitunutta petrausta, koska se olisi johtanut rataennätyksen rikkoutumiseen. Wehnän ollessa samaan aikaan lomalla, katsoimme sen olevan epäreilua.
tuota pilkettä mikä näky kaihin sumentamasta oikeasta silmästä, teräsukko

kuntoon  juice

slowrider

Lainaus käyttäjältä: app - 03.08.13 - klo:19:51
Wperillä tyylikästä menoa.
Minä ajoin tänään kolme tynkäsettiä. Ensin yhden keskiryhmässä, mutta jouduin ohitetuksi. Kaksi jälkimmäistä hitaassa ryhmässä. Ohitin ainakin kolme pyörää, eikä kukaan tullut ohi.
Persettä en siirtänyt kertaakaan. Turhaa hommaa, kun vauhtia oli liikaa siirtelemättäkin.

Ensimmäisen setin paras kierros 1.34.8. Seuraavan 1.26.1, eli vajaa 9s/setti oli päivän kehitysvauhti. Tallimme kuitenkin teki neuvottelun jälkeen päätöksen, etten paranna viimeiseen settiin enää tutoa vakioitunutta petrausta, koska se olisi johtanut rataennätyksen rikkoutumiseen. Wehnän ollessa samaan aikaan lomalla, katsoimme sen olevan epäreilua.

Miltä se kusiainen tuntui?

Powered by EzPortal