Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

marko_

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 15.09.13 - klo:12:22
Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.09.13 - klo:12:03
Oliko perjantailta mitään viteoo mistä näkis miten ajo sujuu?  wet-kiss-smiley
juice ajo perässä, jos sait palautetta niin......
w...t veit hienosti mopoa

Ei ihan helpolla unohdu ne palautteet mitä annoit kun tultiin varikolle. Kiitos vielä niistä.  peukku_1

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.09.13 - klo:12:03
Oliko perjantailta mitään viteoo mistä näkis miten ajo sujuu?  wet-kiss-smiley

Tulossa on vilimiä sun herkkupepusta kunhan ehdin ladata tuubiin.
Puoli päivää menee rakastellessa ja toisen puolikkaan aikana pitäs vaihtaa tulpat.

Jostain syystä pätkissä oli aika pahasti tärinää, en tiedä johtuko siitä et laitoin täydelle HD-resolle vaikko kiinnitys löysänny.

jarska

Lainaus käyttäjältä: marko_ - 15.09.13 - klo:12:03
Oliko perjantailta mitään viteoo mistä näkis miten ajo sujuu?  wet-kiss-smiley

Tässäpä:

Rooleissa --> kysytään-ny-enste-kuitenki-Pennan-Samilta-alaviivan Marko ja Kemora-taantuma-köntys-jarska

http://www.youtube.com/watch?v=lhn_G5cSVns

jarska

Sitten linssiluteena app:

Yritin app:lle sanoa että ota alkuun rauhallisesti et pysyn perässä kun lämpeen hitaasti, mut ei se malttanu, ennätysjahti-moodi koko aika päällänsä. :D
Noh, näkyy siinä edes tovin ajoa.

http://www.youtube.com/watch?v=DNVymClljZk&feature=c4-overview&list=UU98HIZ0b8ABSdfQ-mKITpYg

app

16.09.13 - klo:21:38 #394 Viimeisin muokkaus: 16.09.13 - klo:21:39 käyttäjältä app
Sinne tais livahtaa Suitsa edellä, jonka perse sai unohtamaan kaiken muun. Aina se katos horisonttiin JBP.

Pitäis hommata laajakulmien lisäksi jotain toisenlaista okulääriä näihin kameroihin. 20 m kun tulee rako, näät pisteen kuvassa.

JPB

Satuitko muuten ehtimään katsoa yhtän mun ajoasentoa tuossa? Olisi kiva saada vähän kommenttia kun en ole juuri kameroihin osunut tänäkesänä.

app

Lainaus käyttäjältä: JPB - 17.09.13 - klo:03:01
Satuitko muuten ehtimään katsoa yhtän mun ajoasentoa tuossa? Olisi kiva saada vähän kommenttia kun en ole juuri kameroihin osunut tänäkesänä.

Menit niin kovaa edellä, että ei kerinnyt asentoon juuri keskittyä, mutta kyllä se nippu kasassa on hyvin. Karusellista jäi sellainen mielikuva, kuin ois koko äijä maata laahannut.
Uskoisin ettei sun tarvitse ajoasentoa juurikaan petrata, kun ei siinä mikään silmiin pistä. Ainakaan liian pystyssä et mopon päällä ole, vaan todella hyvin sulaudut sinne päälle. Se pistää silmään aina jos selkä on pystyssä.

Kiitetään vielä vetoavuista, vaikka molemmilla kerroilla vähän sössinkin alussa, ja tuli ohitettavan ja vaihdemissin takia aika pitkä rako. Epäilemättä kuitenkin oli iso apu siitä kun sain yrittää jahdata sua. Yritys on silloin aina parempaa.

Cat

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: sloun - 28.08.13 - klo:17:42
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 25.08.13 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.08.13 - klo:10:44
Itsellä nyt liki viiden vuoden tauko aktiivi ajamisesta ja tälle kesää tarttunut kolme ratapäivää, joista kaksi Alastarolla ja yksi Motoparkissa. Viime kesää lukuunottamatta olen kuitenkin 2 - 4 päivää käynyt ajamassa lainapelillä per kesä, eli jonkinlainen tuntuma on ollut periaatteessa koko ajan.

Alastaro 1:24,8
Motopark 1:29,9

Ajat RaceChronolla ja dataa ihmettelin VBox:n Performance Toolilla. Pyöränä 2008 vuoden Yamaha R6R.

Vielä olen yli sekunnin päässä, molemmilla radoilla, omista enkoistani, mutta hissuksiin se tuntuma alkaa tulla takaisin...

Nyt pääsee päivittämään Motoparkin parasta aikaa, sekä vanhaa 1:28,924 (2008 ajettu) ennätystä hiukan uusiksi.

Lauantaina oli tälle kesälle ratapäivä numero kuusi ja samalla neljäs päivä Motoparkkia. Motoparkin aika-ajoissa pääsi tipahtamaan viralliseen ajanottoon 1:27,459 aika. Pikkasen olen tyytyväinen!
Asiasta kukkaruukkuun.tuli tossa vanha lehtijuttu mieleen ku olit niitä bemareita testaamassa monzassa (onhan sieltäkin oma ennätys olemassa. peukku_1 ) ootko sen jälkeen perehty jalan "jarruvarjona" käyttöön? Vai oliko ensimmäinen ja viimeinen kerta. :)

:) Se kokeilu riitti, ei ole tarvinnut koipea tyrkkiä ulos katteiden takaa sen jälkeen :)

Tarkoitatko tällä että jalkapöytä ei ole edes jalkatapilla, vai mitenkä?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.11.13 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:28

:) Se kokeilu riitti, ei ole tarvinnut koipea tyrkkiä ulos katteiden takaa sen jälkeen :)

Tarkoitatko tällä että jalkapöytä ei ole edes jalkatapilla, vai mitenkä?

Kyllä tämä kokeilu oli ihan koko koiven roikottamista, kuten Vale ja Cal MotoGP:ssä roikottelee, eli jalka kokonaan tapilta pois. Sellainen normaali polven aukaisu katteen takaa ei vielä samanlaista reaktiota saa aikaiseksi... ja sitä tuleekin harrastettua.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Cat

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 07.11.13 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.11.13 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:28

:) Se kokeilu riitti, ei ole tarvinnut koipea tyrkkiä ulos katteiden takaa sen jälkeen :)

Tarkoitatko tällä että jalkapöytä ei ole edes jalkatapilla, vai mitenkä?

Kyllä tämä kokeilu oli ihan koko koiven roikottamista, kuten Vale ja Cal MotoGP:ssä roikottelee, eli jalka kokonaan tapilta pois. Sellainen normaali polven aukaisu katteen takaa ei vielä samanlaista reaktiota saa aikaiseksi... ja sitä tuleekin harrastettua.

Tykkään myös tuosta polven ulostyöntämisestä, en sitä aikaisemmin harrastanut, mutta kun ajelin Valtosen Villen takana kemoralla, niin katsoin, että mitä toi oikein tekee jarrussa. Kaveri kuitenkin karkas horisonttiin, niin ajattelin ettei se huono tapa voi olla. Niimpä aloin koittamaan, ja tykkään. Mielestäni meno on vakaampaa. Vai onko siinä ideana sitten ilmanvastus vauhdin hidastumiseksi?


http://www.youtube.com/watch?v=6Gne6ZDMHRA

Esim tuossa kohdassa 0:56 Kallio työntää jarrussa juurikin polvea ulos.

PS. Kun nuo osapuolet vaihtuu eli nro 45 alkaa ajamaan takana, niin tulee sen ajoasennosta ihan marko_ mieleen?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.11.13 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 07.11.13 - klo:20:27
Lainaus käyttäjältä: Cat - 07.11.13 - klo:17:31
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 28.08.13 - klo:21:28

:) Se kokeilu riitti, ei ole tarvinnut koipea tyrkkiä ulos katteiden takaa sen jälkeen :)

Tarkoitatko tällä että jalkapöytä ei ole edes jalkatapilla, vai mitenkä?

Kyllä tämä kokeilu oli ihan koko koiven roikottamista, kuten Vale ja Cal MotoGP:ssä roikottelee, eli jalka kokonaan tapilta pois. Sellainen normaali polven aukaisu katteen takaa ei vielä samanlaista reaktiota saa aikaiseksi... ja sitä tuleekin harrastettua.

Tykkään myös tuosta polven ulostyöntämisestä, en sitä aikaisemmin harrastanut, mutta kun ajelin Valtosen Villen takana kemoralla, niin katsoin, että mitä toi oikein tekee jarrussa. Kaveri kuitenkin karkas horisonttiin, niin ajattelin ettei se huono tapa voi olla. Niimpä aloin koittamaan, ja tykkään. Mielestäni meno on vakaampaa. Vai onko siinä ideana sitten ilmanvastus vauhdin hidastumiseksi?


Itsellä se on sitä että haen vaan ajoasennon hitaampivauhtiseen mutkaan kohdalleen ajoissa, niin mutkan ajaminen on vaivattomampaa sekä sinne sisään sukeltaminen onnistuu ilman suurempia kevätjuhlaliikkeitä. Samoin pyörä pysyy vakaampana, kun ei ala jarrun loppuvaiheella itseään heiluttelemaan mutkan vaatimaan ajo-asentoon.

Eli pelkkä polven aukaisu tuskin mitään kotimaisilla radoilla vielä itsessään auttaa...
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Turder



Ihan mielenkiintoinen kuva ajoasennosta. Näkee vähän minne noita käsiä vois tarjota.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Turder - 14.04.14 - klo:14:27


Ihan mielenkiintoinen kuva ajoasennosta. Näkee vähän minne noita käsiä vois tarjota.

Näkee myöskin sen ettei se välttämättä ole se paras että kliparit ovat suorassa toisiinsa nähden...

MikkoS

13.05.14 - klo:21:22 #403 Viimeisin muokkaus: 13.05.14 - klo:22:28 käyttäjältä jarska
Koska en pääse ajamaan, enkä viiti enää ostaa aikani kuluksi enempää mopoon ruuvattavaa romua ebaysta, niin uhraan itseni tänne arvosteltavaksi.
Pari räpsyä omista kevään ajeluista on osunut siten, että noista saattais saada jotain selkoa ajoasennosta. Ei välttis mene joka kierroksella ees samalla tavalla mutta valkkasin parhaalta näyttävät.

Oon vähänku luullu roikottavani takamusta ihan reilusti, mutta vähän muuta tuolla näyttäis tapahtuvan. Mihin suuntaan tuota lähtis muuttelemaan vai odotetaanko että mopo ees kulkee kovasti?
Voisin toki lukea ajatuksen kanssa tätä ketjua 27 sivua taaksepäin, yrittää poimia ja sisäistää niistä uskottavat&tärkeät vinkit ja soveltaa niitä omiin tekemisiin mutta valkkaan nyt vaihtoehdon B.



murmela

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 13.05.14 - klo:21:22
Koska en pääse ajamaan, enkä viiti enää ostaa aikani kuluksi enempää mopoon ruuvattavaa romua ebaysta, niin uhraan itseni tänne arvosteltavaksi.
Pari räpsyä omista kevään ajeluista on osunut siten, että noista saattais saada jotain selkoa ajoasennosta. Ei välttis mene joka kierroksella ees samalla tavalla mutta valkkasin parhaalta näyttävät.

Oon vähänku luullu roikottavani takamusta ihan reilusti, mutta vähän muuta tuolla näyttäis tapahtuvan. Mihin suuntaan tuota lähtis muuttelemaan vai odotetaanko että mopo ees kulkee kovasti?
Voisin toki lukea ajatuksen kanssa tätä ketjua 27 sivua taaksepäin, yrittää poimia ja sisäistää niistä uskottavat&tärkeät vinkit ja soveltaa niitä omiin tekemisiin mutta valkkaan nyt vaihtoehdon B.
Parempi se noin päin on ett työnnät yläkroppaa reilusti mutkaan kuin ett roikottaisit vaan persettä.
Ainoo mitä tosta lähtisin oitis korjaamaan on toi sisäjalan turha ulos työntäminen. Anna se jalan olla rentona siinä mihin se "tippuu". Eli sillon polvi on abaut kyynepään alla, koska kyynerpää siirtyy sivulleppäin siin vaiheessa ku sä työnnät yläkropan sinne sisämutkaan.

Jos haluut duunata mopoos, niin duunaa siihen etuosastaan levee ja tasanen satula, jollei jo ole. Ja tankin takaosan muotoilet pystymmäksi, jolloin siitä saa helpommin tukea.
Kato mallia mistä tahansa motogp tai wsbk moposta.
Urtsi, ohut vaneri ja kuitu on pop.

Niin sit se perseen siirtämisen jälkeinen ajoasennon rentous on aivan toiselta planeetalta verrattuna siihen ett:
Vakio ratakatteissa tahtoo olla kapee ja pyöree satula josta ei saa mitään tukea kun siirtää perseen sivulle.
Ja sama vakiotankin takaosan suhteen jossa on lähinnä luiska ylöspäin josta ei saa nivuselle tukea jarrussa/mutkassa.

Niin sit se perseen siirtäminen on helppoo, JA kun saa kunnon tuen ala ja keskikropalle, niin on helppoo myöskin pitää se yläkroppa sisämutkassa ja kädet rentona.

Vs jos sulla on vakio tankki ja satula, niin tuki on olematon joten homma menee perseen siirron jälkeen helposti jäkittämiseks ja yläkroppa jää keskelle mopoa kun pitää yrittää saada käsillä sitä tukea mitä ala ja keskikroppa ei tarjoo, koska ne taasen ei saa tukea satulasta ja tankista.

Ts yksi asia johtaa toiseen johtaa kolmanteen jne. Eli yks syy miks sä et siirrä persettä voi olla se ett sä olet huomannut että sillon mopos ei tarjoo mitään tukee.


Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal