Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: paaton - 04.07.14 - klo:14:43
Minä istun itsekkin kauhean takana.
Pyörän käytös muuten muuttuu tosi paljon, jos alat istuakkin yht äkkiä edempänä.

Oheisessa kuvassa näkyy makuuasentoni. Ajaessa luulin olevani sivulla kuin markeesi, mutta kuva kertoo jotta työnnän vain pyllyä taaksepäin.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.07.14 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: paaton - 04.07.14 - klo:14:43
Minä istun itsekkin kauhean takana.
Pyörän käytös muuten muuttuu tosi paljon, jos alat istuakkin yht äkkiä edempänä.

Oheisessa kuvassa näkyy makuuasentoni. Ajaessa luulin olevani sivulla kuin markeesi, mutta kuva kertoo jotta työnnän vain pyllyä taaksepäin.
Voipi johtua siitä että mutkassa yrität ottaa ulkojalan polvella/reidellä tukea tankin ulkosivusta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:15:13
Voipi johtua siitä että mutkassa yrität ottaa ulkojalan polvella/reidellä tukea tankin ulkosivusta?
Eikö sitä niin pidä yrittääkkin?
Mää luulen, että "pylly takana" ongelmani johtuu siitä, kun YCC:ssä hävesin suorilla ja luin yheltä mprata palstalta, jotta tonnisillakin kannattaa mennä katteen taakse. Ny sitten makaan siellä aina. Ei pitäs lukea palstoja.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

paaton

Oma takana istuminen johtuu vain löysästä keulasta, eli jäin jarrun jälkeen taakse istumaan ja tuosta tuli tapa.

murmela

04.07.14 - klo:16:50 #454 Viimeisin muokkaus: 04.07.14 - klo:17:07 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.07.14 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:15:13
Voipi johtua siitä että mutkassa yrität ottaa ulkojalan polvella/reidellä tukea tankin ulkosivusta?
Eikö sitä niin pidä yrittääkkin?
Mää luulen, että "pylly takana" ongelmani johtuu siitä, kun YCC:ssä hävesin suorilla ja luin yheltä mprata palstalta, jotta tonnisillakin kannattaa mennä katteen taakse. Ny sitten makaan siellä aina. Ei pitäs lukea palstoja.
Jos haluut perseen sivulle ja eteen, niin ulkojalan pitää aueta tarpeeksi, ja silloin tukipiste on lähinnä tankin takaosa nivuselle, eikä tankin sivuosa reidelle/polvelle.

Edit: Liitteexi selwentäwä kuwa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:16:50

Edit: Liitteexi selwentäwä kuwa.

Nää oot kyllä varsinainen da vinci.
Joo. Teoriassahan ajeluasennon miellän, mutta näyttää olevan teorian toteuttaminen hankalampaa. Koko kesä on menny hakiessa. Aina kun jotain yrittää muuttaa, niin joku toinen menee pieleen. En oo ottanu kunnon känniä koko kesänä. Se varmaan nollais tuon pään ja sen jälkeen ois helpompaa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.07.14 - klo:17:20
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:16:50

Edit: Liitteexi selwentäwä kuwa.

Nää oot kyllä varsinainen da vinci.
Joo. Teoriassahan ajeluasennon miellän, mutta näyttää olevan teorian toteuttaminen hankalampaa. Koko kesä on menny hakiessa. Aina kun jotain yrittää muuttaa, niin joku toinen menee pieleen. En oo ottanu kunnon känniä koko kesänä. Se varmaan nollais tuon pään ja sen jälkeen ois helpompaa.
Toi Incscape on hyvä softa piirtää nopeesti tommosia systeemejä missä voi yhestä palikasta ottaa kiinni ja muokata vaan sitä. Tos meni minuutti pari.

Ja vielä hauskempaa on se että joka vuosi saa opetella sama asiat uudestaan.

Pidäksä ulkojalan päkiän aina, mutkassakin, jalkatapilla?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Itsellä kyllä tuntuu että mahtuis keskikokoinen koira tuonne perän ja perperin väliin aina kun kuvia kattoo. Varmaan suorillakaan muista mennä matalaksi tuonne ja nyt vielä keuliminenkin jonkinasteinen ongelma niin ei tee mielikään. Vähän saisi matalammaksi noin muuten mennä.


pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:17:29
Pidäksä ulkojalan päkiän aina, mutkassakin, jalkatapilla?

En kyllä jalkoja aattele, ne menee luonnostaan miten menee.

Ohessa on alkukesän video (hidastettu) kahvilan mutkasta. Siinä siirrän pyllyn eteen ja sivulle. Lopuksi haen ylävartalolla painopisteen kohdilleen. Mun mielestä ihan oikein menee. Tietenkin tuossa on aika paljon jumppaa verrattuna ammattilaisiin.

No nyt on tyyny pyllyssä, joten edestakaisin jumppa vähenee.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

04.07.14 - klo:20:51 #460 Viimeisin muokkaus: 04.07.14 - klo:20:55 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.07.14 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:17:29
Pidäksä ulkojalan päkiän aina, mutkassakin, jalkatapilla?

En kyllä jalkoja aattele, ne menee luonnostaan miten menee.

Ohessa on alkukesän video (hidastettu) kahvilan mutkasta. Siinä siirrän pyllyn eteen ja sivulle. Lopuksi haen ylävartalolla painopisteen kohdilleen. Mun mielestä ihan oikein menee. Tietenkin tuossa on aika paljon jumppaa verrattuna ammattilaisiin.

No nyt on tyyny pyllyssä, joten edestakaisin jumppa vähenee.
Kannattaa aatella, koska jos väkisin pitää päkiän tapilla, niin sillä pilaa helposti koko ajoasennon. Toki lyhytkoipisella pelastaa tilanteen jos nostaa kantapäätä ylemmäks, jolloin jalkaterä pääsee kääntymään reiden suuntaseks, vaikka päkiä on tapilla. Pitkäkoipisella se taas johtaa siihen ett reisi nousee liikaa ja taas on homma vituillaan.

Tos esim markee lyhytkoipisempana ja rossi pitkäkoipisempana:
http://es.wikipedia.org/wiki/Marc_M%C3%A1rquez#mediaviewer/Archivo:Marc_Marquez.jpeg
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 04.07.14 - klo:20:12
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.07.14 - klo:17:29
Pidäksä ulkojalan päkiän aina, mutkassakin, jalkatapilla?

En kyllä jalkoja aattele, ne menee luonnostaan miten menee.

Ohessa on alkukesän video (hidastettu) kahvilan mutkasta. Siinä siirrän pyllyn eteen ja sivulle. Lopuksi haen ylävartalolla painopisteen kohdilleen. Mun mielestä ihan oikein menee. Tietenkin tuossa on aika paljon jumppaa verrattuna ammattilaisiin.

No nyt on tyyny pyllyssä, joten edestakaisin jumppa vähenee.
Kannattaa aatella, koska jos väkisin pitää päkiän tapilla, niin sillä pilaa helposti koko ajoasennon. Toki lyhytkoipisella pelastaa tilanteen jos nostaa kantapäätä ylemmäks, jolloin jalkaterä pääsee kääntymään reiden suuntaseks, vaikka päkiä on tapilla. Pitkäkoipisella se taas johtaa siihen ett reisi nousee liikaa ja taas on homma vituillaan.

Tos esim markee lyhytkoipisempana ja rossi pitkäkoipisempana:
http://es.wikipedia.org/wiki/Marc_M%C3%A1rquez#mediaviewer/Archivo:Marc_Marquez.jpeg

Mie en osaa stepata tapeilla vaan päkiät pysyy siellä koko ajan. Toistaseks on taipunu joka mutkaan vähän sinne päin. Toisaalta mä nyt en paljon puutarhatonttua pidempi ole, joten voi johtua siitäkin.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

07.07.14 - klo:12:28 #462 Viimeisin muokkaus: 07.07.14 - klo:12:39 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.07.14 - klo:21:05
Mie en osaa stepata tapeilla vaan päkiät pysyy siellä koko ajan. Toistaseks on taipunu joka mutkaan vähän sinne päin. Toisaalta mä nyt en paljon puutarhatonttua pidempi ole, joten voi johtua siitäkin.

Sama mulla. Yks muuttuja vähemmän, ja voi keskittyä muuhun. Kemoran kolmosmutkan jälkeen tää tapa ei ole hyvä, kun pitää pudottaa neloselle siinä avauksessa kallellaan. Tulee välillä vaihdemissejäkin. Koitan opetella laittamaan kolmoseen tullessa vaihdejalan tapin sinne kengän koloon valmiiks. Mulla kuitenkin noi jalat kohtuullisessa tikissä, eivätkä väsy ajaesssa, ja voin liikkua niiden puolesta vapaasti.

Kädet ei taas ole lihaskunnoltaan nyt toivotunlaiset ton olkapää- ja rannehärdelin takia. Ei kuitenkaan haittaa kun oikeelle roikkumista hiukan, enkä pääse niin sivulle kun toivoisin.
Toisaalta heikot kädet rauhottaa omalta osaltaan ajamista, ja ikään kuin pakon kautta oppii käyttämään jalkojen ja torson lihalsia ajaessa.

Edit. Tässä viikonvaihteen kuvassa näkyy kuinka jää ujoks oikeelle roikkuminen.

paaton

Sulla on app ongelma. Vaihde vaihdetaan pienemmälle ennen mutkaa, ei sen jälkeen.

wbaum

Tokko siinä hirveesti häviää vaikka ajais nelosella kemoran kolmosen. Nyt kyllä kun vaihdoin pitemmät välit itselle että voin tykittää kakkosella kahvilaan asti niin pakko jo vaihtaa kolmonen kolmoseen.

Powered by EzPortal