Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nopea57

Joo, peilin paikalla.

Raaseri

http://www.motogp.com/en/photos/2012/Casey+Stoner+Repsol+Honda+Team+Jerez+Test+3

Viime vuoden mestarin näyte ja ennakkosuosikkina tän vuoden taistoihin. Aika matalalle laittaa painopisteen.

nopea57

Noin se vaan vetää, ja sujuvasti vaihtuu ukko puolelta toiselle nopeissakin suunnanvaihdoissa.   hesse_ok

Wper

itellä tuntuu, että mutkat vasemmalle on huomattavasti helpompia ajaa, kun taas oikealle. tuntuu, että ei saa pidettyä kaasua jotenkin tasaisena mutkassa kun täytyy oikeelle kaartaa. sen ekan kerran kun polvipala raapas maahan, niin tuntu et oikealle pyörää ei saa läheskään niin kallelleen mutkassa kun vasemmalle puolelle  hesse_fool
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: hogs - 04.04.12 - klo:22:05
itellä tuntuu, että mutkat vasemmalle on huomattavasti helpompia ajaa, kun taas oikealle. tuntuu, että ei saa pidettyä kaasua jotenkin tasaisena mutkassa kun täytyy oikeelle kaartaa. sen ekan kerran kun polvipala raapas maahan, niin tuntu et oikealle pyörää ei saa läheskään niin kallelleen mutkassa kun vasemmalle puolelle  hesse_fool

Sama täällä. Siksi Motoparkki on mukava rata kun vasemmalle kahdeksan ja oikealle taisi olla neljä kiemuraa. Mutta missä vika?? Alitajuntainen varovaisuus?
VV

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 04.04.12 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: hogs - 04.04.12 - klo:22:05
itellä tuntuu, että mutkat vasemmalle on huomattavasti helpompia ajaa, kun taas oikealle. tuntuu, että ei saa pidettyä kaasua jotenkin tasaisena mutkassa kun täytyy oikeelle kaartaa. sen ekan kerran kun polvipala raapas maahan, niin tuntu et oikealle pyörää ei saa läheskään niin kallelleen mutkassa kun vasemmalle puolelle  hesse_fool

Sama täällä. Siksi Motoparkki on mukava rata kun vasemmalle kahdeksan ja oikealle taisi olla neljä kiemuraa. Mutta missä vika?? Alitajuntainen varovaisuus?

Mulla taas oli tilanne päinvastoin, että vasemmalle oli vaikeamman tuntuista kääntyä. Jostain syystä kuitenkin vasemmalle kääntyvissä on suhteessa kovemmat mutkanopeudet ja parhaissa paikoissa gixerin katteet raapi maata, toisin kuin oikealla kääntyvissä. Taitaa olla jollain tapaa kätisyyteen liittyviä juttuja nämä. Sama kuin se, että lumilaudalla on helpompi laskea oikea jalka edessä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Grandi67

Lainaus käyttäjältä: hogs - 04.04.12 - klo:22:05
itellä tuntuu, että mutkat vasemmalle on huomattavasti helpompia ajaa, kun taas oikealle. tuntuu, että ei saa pidettyä kaasua jotenkin tasaisena mutkassa kun täytyy oikeelle kaartaa. sen ekan kerran kun polvipala raapas maahan, niin tuntu et oikealle pyörää ei saa läheskään niin kallelleen mutkassa kun vasemmalle puolelle  hesse_fool

Koitappas tyrkätä niitä clipareita reilusti eteenpäin.Mulla kyseinen toimenpide auttoi tohon ongelmaan,kun käänsin clipareita eteenpäin,sain itselleni paljon enemmän tilaa.

jarska

Mulla myös oikeelle kallistus tuottaa enemmän töitä, vasemmalle menee heittämällä ja rennosti.
Oli pitkään maantiepätkillä silleen, et oikeelle kun tuli kurvi, kallistin vaan pelkkää mopoa, tuosta on onneksi päässyt pois. ;D

Wper

no kemorassa kaikki mutkat muutamaa lukuunottamatta on sinne oikealle, niin pakko kai se on jossain vaiheessa kesää luonnistuttava oikellekkin kaartaminen :D
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

jarska

Simon Grafarin ja pyörän myötä mun mielestä ajoasentoni on hieman parantunut, pääsen jo paremmin matalaksi, mutta mutta...
siirränkö mä persusta liikaa sivulle kun näyttää siltä et vänkään yläkroppaa takas kohti tankkia ja miten tuota lähtis korjaan parhaiten?

Laitan liitteeksi kropatun esimerkin, vähän pienoinen kuva mut näkee tosta mitä tarkootan:

raukkis

04.05.12 - klo:12:19 #55 Viimeisin muokkaus: 04.05.12 - klo:19:15 käyttäjältä raukkis
Lainaus käyttäjältä: jarska - 04.05.12 - klo:10:10
Simon Grafarin myötä

?????

edittiä, jostakin syystä ku tuuppaa tarpeeksi kysymysmerkkejä ne muuttuu tollaseksi hymiöksi. Mutta itse asia selvisi eli kyse oli videon tapaisesta oppimateriaalista

nopea57

Aivan noviisina ja kuvia katselleena näyttää pää olevan melkein 'väärän' puolen peilin kohdalla. Aika vaikea kompensoida pyörän kallistumista, kun yläkroppa on tankin päällä? Mitä suurempi osa ukosta on sisäkurvin puolella, niin sitä enemmän saa työnnettyä pyörää pystympään, siis äärimmilleen vietynä.  confused_thinking

jarska

Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 04.05.12 - klo:13:20
Aivan noviisina ja kuvia katselleena näyttää pää olevan melkein 'väärän' puolen peilin kohdalla. Aika vaikea kompensoida pyörän kallistumista, kun yläkroppa on tankin päällä? Mitä suurempi osa ukosta on sisäkurvin puolella, niin sitä enemmän saa työnnettyä pyörää pystympään, siis äärimmilleen vietynä.  confused_thinking

Kyllä, näin minäkin sen analysoin, jostain syystä taas kerran tuntui, et roikkuu oikeen mukavasti ja ei se kuvissa siltä näytä. :(
En enää kuiten näytä olevan niin pystyssä kuin viime kesänä, jotain parannusta sentään.
Voipi olla et mun pitää keskittyä enempi siirtään kroppaa sivulle kuin tarjota persusta, jotenkin noin...ehkä.

Vuorela

Ehkä tuo kahvilan mutka korostaa ongelmaa, muttei se ajoasento takana ajellessa miltään pahalta näyttänyt. Toki siinä oli hetken välissä erään foorumilaisen sininen Suzuki joka sitten samalla päätti näyttää miten karusellissa ohitetaan. Vissiin ihan vaan ettei jäänyt varikkokeskusteluista asia epäselväksi    :D

Tuosta kuvasta tuli semmonen mieleen, että väsyykö sulla kädet kovasti? Ainakaan kovin rennolta menolta toi ei näytä.

jarska

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 04.05.12 - klo:16:14
Ehkä tuo kahvilan mutka korostaa ongelmaa, muttei se ajoasento takana ajellessa miltään pahalta näyttänyt. Toki siinä oli hetken välissä erään foorumilaisen sininen Suzuki joka sitten samalla päätti näyttää miten karusellissa ohitetaan. Vissiin ihan vaan ettei jäänyt varikkokeskusteluista asia epäselväksi    :D

Tuosta kuvasta tuli semmonen mieleen, että väsyykö sulla kädet kovasti? Ainakaan kovin rennolta menolta toi ei näytä.

No tattista vaan, hyvä jos ei ihan kauheelta näyttäny, mä vaan olen niin itsekriittinen. :D
Alkuun väsyi kädet ja aika jäykkänä olin, mut pikkusen jo rentoutui loppua kohden.

Muistan kun viime vuonna pääsin jo loppusyksystä hiton rennoksi, oli voinu vaikka savut vetästä kurvissa...siihen pitää pyrkiä uudella pyörällä ja asentoa hiomalla.

Powered by EzPortal