Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

TommoKe

Kokolailla tiesinkin, muta kunhan nyt näitä paralympialaisia piruuttani jatkoin. :-D
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

03.11.15 - klo:13:38 #511 Viimeisin muokkaus: 03.11.15 - klo:15:04 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.11.15 - klo:12:54
Kokolailla tiesinkin, muta kunhan nyt näitä paralympialaisia piruuttani jatkoin. :-D
Kieltämättä vähän tylsää on varsinkin kun kelikin ois ratailuun parempi kuin koko alkupuoliskosta viime kesänä. Huomenna pitäs ajella Turkuun, pitäsköhän koukata takas tullessa Alastaron kautta?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.11.15 - klo:13:38
Kieltämättä vähän tylsää on varsinkin kun kelikin ois ratailuun parempi kuin koko alkupuoliskosta viime kesänä. Huomenna pitäs ajella Turkuun, pitäsköhän koukata takas tullessa Alastaron kautta?
-Esa

Haluutko lainaa mun otsalamppua? Voi tulla tarpeeseen, jos klo 17 jälkeen meinaat kurvailla. :)

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.11.15 - klo:13:38
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.11.15 - klo:12:54
Kokolailla tiesinkin, muta kunhan nyt näitä paralympialaisia piruuttani jatkoin. :-D
Kieltämättä vähän tylsää on varsinkin kun kelikin ois ratailuun parempi kuin koko alkupuoliskosta viime kesänä. Huomenna pitäs ajella Turkuun, pitäsköhän koukata takas tullessa Alastaron kautta?

-Esa


Lenkillä ei olis tarttenut nytkään pipoa, toisin kuin kesäkuussa botnialla kaipasin. Lisätäkseni hiukan off topicia taas. :-D
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.11.15 - klo:13:49
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.11.15 - klo:13:38
Kieltämättä vähän tylsää on varsinkin kun kelikin ois ratailuun parempi kuin koko alkupuoliskosta viime kesänä. Huomenna pitäs ajella Turkuun, pitäsköhän koukata takas tullessa Alastaron kautta?
-Esa

Haluutko lainaa mun otsalamppua? Voi tulla tarpeeseen, jos klo 17 jälkeen meinaat kurvailla. :)

Kai tuolla sen verran on tullu ajettua, että menee ulkomuistista? :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

wbaum

https://www.youtube.com/watch?v=uhPxXxgSCJs
Kuvailin persaustani lauantaina. Vähän reippaammat äänet videossa, varoitus!

T1mppa

14.06.17 - klo:08:42 #516 Viimeisin muokkaus: 14.06.17 - klo:08:51 käyttäjältä T1mppa
Tästä samaa meininkiä, kuin wbaumilla yllä, mutta ei niin lähelle zoomattuna hanuriin.
https://www.youtube.com/watch?v=vV1zKVQy_bs

Vois jossain vaiheessa koittaa opetella nojaamaan ulkokurvin kädellä tankin päältä (tai ottaa siitä lisätukea).
edit. Saako tohon -11 ZX6R:ään jotain OBD-lukijaa kiinni? Sais kaasun asennon sekä rpm-datan talteen ja upattua videoon.

Nitrous

^Yläkroppaa alemmas niin se ulkokäden tuki tulee itsestään. Ajat muuten kahvilan joka kerta 2 metriä leveeks. Ota enemmän vauhtia pois, että saat sen sisäkanttarin kiinni, nyt hukkaat tossa joka kerta pirusti aikaa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.06.17 - klo:08:42
Saako tohon -11 ZX6R:ään jotain OBD-lukijaa kiinni? Sais kaasun asennon sekä rpm-datan talteen ja upattua videoon.
Jarkolla ollu tarkotus pistää rdacci siihen. Potki sitä.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

14.06.17 - klo:11:19 #519 Viimeisin muokkaus: 14.06.17 - klo:11:30 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.06.17 - klo:11:00
^Yläkroppaa alemmas niin se ulkokäden tuki tulee itsestään. Ajat muuten kahvilan joka kerta 2 metriä leveeks. Ota enemmän vauhtia pois, että saat sen sisäkanttarin kiinni, nyt hukkaat tossa joka kerta pirusti aikaa.

Joo, toi oli kauden avaus, tokalta setiltä ja uus pyörä. Ajolinjat meni miten sattu. Onneks niitä ei näe kauhean tarkkaan tosta videosta :D

Mutta on tuo kahvilanmutka edelleen vaikea, vaikka 74 kertaa sen ajoin. Tekis mieli nykäistä siihen ykkönen, mutta en tiiä onko kakkosella sittenkin parempi mennä. On niin pirun ylävireinen moottori tossa. Lisäksi sain hyviä vinkkejä siihen ajolinjaan, jotka korjasin vasta klo 14 jälkeisissä seteissä.

Edit. Nii joo, pitää kai sitä koittaa vääntää tuota yläkroppaa sen muutaman sentin alemmas, jotta käden saa tankkiin. Täytyy vaan mennä johonkin jooga- tai venyttelytunneille, kun ei tällainen toimistotyöläinen taivu!

T1mppa

14.06.17 - klo:11:22 #520 Viimeisin muokkaus: 14.06.17 - klo:11:23 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.06.17 - klo:11:07
Jarkolla ollu tarkotus pistää rdacci siihen. Potki sitä.

Näinhän se muuten on jutellut. Minäpä kysäisen mikä on tämän hetken tilanne.
10Hz mokkulalla ja Racechronolla näkee aika tarkasti, missä kohtaa avaus lähtee ja jarrutus alkaa ym, mutta saadaanko sillä racedacilla kuinka merkittävää parannusta tietoihin ja kuinka tieto vängätään kuskin aivoihin, että vielä osaa sen toteuttaa? :)

Itsehän käyttäisin sitä vaan tuomaan lisäviihdettä videoihin :D

Nitrous

^Hyöty riippuu ihan suoraan siitä, että kuinka paljon sitä dataa jaksaa tuijottaa. Avauksiin tais olla itellä eniten iloo siitä kun näkee, että aukeeko se kaasu oikeesti yhdellä liikkeellä vai silleen pilkkimällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.06.17 - klo:11:22
Itsehän käyttäisin sitä vaan tuomaan lisäviihdettä videoihin :D
Viihdearvo on se suurin arvo, kaikki muut on plussaa siihen päälle. peukku_1
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Vuorela

14.06.17 - klo:20:52 #523 Viimeisin muokkaus: 14.06.17 - klo:20:58 käyttäjältä Vuorela
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 14.06.17 - klo:08:42
Tästä samaa meininkiä, kuin wbaumilla yllä, mutta ei niin lähelle zoomattuna hanuriin.


Vois jossain vaiheessa koittaa opetella nojaamaan ulkokurvin kädellä tankin päältä (tai ottaa siitä lisätukea).
edit. Saako tohon -11 ZX6R:ään jotain OBD-lukijaa kiinni? Sais kaasun asennon sekä rpm-datan talteen ja upattua videoon.

Helpottaa mutkaan sisään ajoa kun laittaa takapuolen suoralla valmiiksi siihen missä sen haluaa mutkassa olevan jo ennen jarrun aloitusta. Vaihteiden vaihtaminen ja liikkuminen jarrun lopulla näyttäis tuovan aika paljon tekemistä samalle kohtaa kun pitäis mutkaan olla taittamassa.

Tuli tämä Vinalesin Le Mansin paalu kierros mieleen. Aika vähän ylimääräisiä liikkeitä näyttäis ehtivän tekemään sit kun on kiire ajaa kovaa.
https://www.facebook.com/MotoGP/videos/10155703660775769/

Edit: Foorumi näemmä sekoilee jos tuon linkin videon laittaa tähän suoraan.

T1mppa

15.06.17 - klo:08:31 #524 Viimeisin muokkaus: 15.06.17 - klo:08:35 käyttäjältä T1mppa
Joo, tuosta oikein puhelimen välityksellä mainittiin :) Muistelisin, että en oo esim nopeen vasurin ja lemminkäisen välissä käynyt ollenkaan keskellä, vaan ollut kokoajan vasemmalla ja valmiina seuraavaan mutkaan.
Ja jos en oo koko "suoranpätkää" ollut sivussa, niin oon siirtänyt hanurin ennen jarruttamisen aloittamista sivulle. Näin muistelisin tehneeni ennen palmasia. Näin silloin, kun ajelin enemmän ja oli oma pyörä.

Tässähän rupee oikein odottamaan seuraavaa ajokertaa, kun on niin paljon kokeiltavaa ja treenattavaa! :)
Ajoin nyt oman uuden enkkani: 1.26.11. Aikaisempi oli 1.26.5. Nyt optimaalinen oli 1.25.5, joten mahikset ois seuraavalla kerralla päästä tuonne 25 puolelle oikein hyvät.

Vielä kun vaihtaa paremmin toimivan eturenkaan, niin rengas ei pompota 3.-, lemminkäinen-, kikkamutkan loppu-mutkissa. Ei tarvii himmailla :)

Ajolinjat täytyy vielä suunnitella nopeisiin mutkiin sekä kahvilanmutkaan. 

Powered by EzPortal