Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Wper - 19.06.12 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:05
Oon niinku juustonaksu lyhyt ja paksu. pituus n.170cm  muitakin ajokuvia kun katto niin näyttää siltä, että enemmän vien persettä sivulle ja yläkroppa jää pyörän päälle


Olen yhtä lyhyt kuin weeperi. Kokeilin viimeksi siirrellä yläkroppaa enempi. Ongelmana on lyhyet kädet. Vasemmalle kaarrettaessa homma toimikin jollain lailla, mutta oikealle kaarrettaessa kaasukäsi menee epämiellyttävään asentoon ja kaasun käyttö ei ole luontevaa. Pohdiskelin jälkikäteen ongelmaa ja kokeilen ensikerralla pitää kropan hieman pystympänä. Nyt yritän ehkä liikaa kaatua kaasukahvan päälle, jolloin käden asento on hankala. Voipi olla, ettei sekään auta ja jatkan persesyndroomalla.
Jostakin läheltä pitäsi löytää paikka ympyrän ajeluun. Siinä voisi keskittyä pelkästään asentoon. Radalla on niin paljon muuta parannuksen kohteita ajateltavana, että homma mene sekoiluksi niinkuin viimeksi: uusi asento +uusi ajolinja + uusi vauhti = uusi peltoajelu

itellä helpotti oikealle kaarteissa tuota kaasun käyttöä, ku käänsin klipareita aavistuksen eteenpäin. tuntu et ois vähän saanut lisää tilaa

Klipareita pikkasen auki niin saa tosiaan lisää tilaa. Ajoasennosta ei kannata lähteä tuon takia tinkimään, kun pienellä muutoksella pyörään saa ongelman korjattua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.12 - klo:12:08
Lainaus käyttäjältä: Wper - 19.06.12 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 19.06.12 - klo:10:14
Lainaus käyttäjältä: Wper - 17.05.12 - klo:12:05
Oon niinku juustonaksu lyhyt ja paksu. pituus n.170cm  muitakin ajokuvia kun katto niin näyttää siltä, että enemmän vien persettä sivulle ja yläkroppa jää pyörän päälle


Olen yhtä lyhyt kuin weeperi. Kokeilin viimeksi siirrellä yläkroppaa enempi. Ongelmana on lyhyet kädet. Vasemmalle kaarrettaessa homma toimikin jollain lailla, mutta oikealle kaarrettaessa kaasukäsi menee epämiellyttävään asentoon ja kaasun käyttö ei ole luontevaa. Pohdiskelin jälkikäteen ongelmaa ja kokeilen ensikerralla pitää kropan hieman pystympänä. Nyt yritän ehkä liikaa kaatua kaasukahvan päälle, jolloin käden asento on hankala. Voipi olla, ettei sekään auta ja jatkan persesyndroomalla.
Jostakin läheltä pitäsi löytää paikka ympyrän ajeluun. Siinä voisi keskittyä pelkästään asentoon. Radalla on niin paljon muuta parannuksen kohteita ajateltavana, että homma mene sekoiluksi niinkuin viimeksi: uusi asento +uusi ajolinja + uusi vauhti = uusi peltoajelu

itellä helpotti oikealle kaarteissa tuota kaasun käyttöä, ku käänsin klipareita aavistuksen eteenpäin. tuntu et ois vähän saanut lisää tilaa

Klipareita pikkasen auki niin saa tosiaan lisää tilaa. Ajoasennosta ei kannata lähteä tuon takia tinkimään, kun pienellä muutoksella pyörään saa ongelman korjattua.

En aluksi uskonut tätä neuvoa, mutta Jarskan pienellä painostuksella kokeilin klipareiden kääntöä. Ja homma toimi !!! Kiitos vinkistä. Mulla oli aikaisemmin puutunut oikea käsi ja kokeilin tuloksetta jopa hanskojen vaihtoa. Klipareiden pienellä käännöllä puutuminen loppui kokonaan ja nyt saan ylävartalon siirtymään myös pitkissä oikealle kaartuvissa mutkissa. 
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

RumaTero

Lähtisit ny mun kans vähä juomaan. Lähe ees viikoksi?

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.12 - klo:12:08

itellä helpotti oikealle kaarteissa tuota kaasun käyttöä, ku käänsin klipareita aavistuksen eteenpäin. tuntu et ois vähän saanut lisää tilaa

Klipareita pikkasen auki niin saa tosiaan lisää tilaa. Ajoasennosta ei kannata lähteä tuon takia tinkimään, kun pienellä muutoksella pyörään saa ongelman korjattua.
[/quote]

Auttoi uskomattoman paljon. Lisäksi penkin nosto vapautti jalat aktiiviseen kropan siirtelyyn ym. Nyt vasta tajusin, kuinka hankalassa asennossa olen joutunut olemaan selkäreuman jäykistämän rankani kanssa, kun ei ole taipunut vaan oikeampaan asentoon pelkistä lonkkanivelistä. Pientä totuttelua, ja ei kun yritystä kohti parempia aikoja.
Olihan se hiukan outoa näin alussa, kun meni aivan uusiks koko asento, mutta totuttelua se vaan vaatii.

app

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.07.12 - klo:15:37

Paluupostissa wehnan vinkki sinulle: Kun tulet (vauhdikkaammasta) mutkasta ulos, ja näet että suunta on oikea, kaasu kerralla täysin auki. Se että mopo alkaa elää alla  ei haiitta mitään. Päasia on, että avaus on mahdollisimman raju . Mitä aikaisemmin saat maksimaalisen työntövoiman, sitä...
Tolla lääkkeellä katos Kemorassa yhteensä sekunti nelosmutkan ja karusellin avauksista. Aiemmin tosiaan nelonen riitti paluusuoralle, mutta nyt joutu tarjoomaan vitosta jo ennen vasurin sisäkanttaria.
[/quote]

Aika on sen mukainen.  Itsellä ei motoriikka riitä vielä, kun on taas (seliseli) niitä kierroksia liian vähän. Uskoisin, jos satteet sallii, pääseväni vielä tänä kesänä ajamaan riittävästi siellä, että saa rutiinia suorittamiseen. Mopon ajoasennon muutos oli yllättävän iso muutos, kun ei tää nuppi taivu ihan päivässä uusiin säätöihin. Oli erittäin hankalaa saada juuri siinä paluusuoran avauksessa mopoa pysymään suorassa. Sama kaikissa muissakin vauhdikkammissa mutkissa. Nyt saan tuettua ulkokädellä itseni tankkiin, ja löysin paikan ulkoreidellekin mopon kyljessä. Alastaron kurssilla vihdoin sain totuttauduttua uuteen tapaan ajaa, ja nyt vaan työstämään tätä.

app

23.07.12 - klo:19:50 #110 Viimeisin muokkaus: 23.07.12 - klo:20:16 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:00:35

Oma veikkaukseni on, että jos ajoasentoa ja pyörän kallistuskulmaa et muuta, niin pyörä tulee lähtemään "yllättäen" alta. Neuvomaan en pyytämättä ala, kunhan laitoin oman arvaukseni tänne johon voin sitten viitata kun kärry perässä radan reunalle taas saavun.


Kisassa oli asennot mitä oli, mutta tässä on kuvia torstailta. Alkaa olla sinne päin kuitenkin? Kuvia löytyy lisää useita, kiitos Slowriderin. Todella hyviä otoksia.
Tästä jatketaan, ja kunhan tämä jää perusasennoksi, on jo parempi.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.05.12 - klo:15:53

Saanko antaa vinkin? No annan joka tapauksessa ennen kun lupaa tulee.
1) Siirrä vähemmän persettä
2) Siirrä päätä enemmän sivulle ja alas.
3) Jos siirrät persettä, tee se reilusti ennen jarrua, ei silloin kun taitat mutkaan.

Tällä hetkellä ajoasento näyttää "polvi maahan" -syndroomalta, eli perse tippuu penkiltä lähes kokonaan ja pää jää keskelle pyörää. Olet varmasti jo saanut polven maahan, joten nyt voi aloittaa polvipalojen säästämisen.  peukku_1

Siirsin ylläolevan lainauksen toisesta ketjusta.
Laitoin siellä persesyndroomavideon näytille ja Nitrous antoi ton lainatun vinkin. Wper antoi lisäksi vinkin kääntää klipareita ulospäin. Omasta mielestäni asentoni on nyt hieman kehittynyt, kuten oheisista kuvista ja allaolevasta videosta näkyy (jotain 10 min kohdilla).

http://www.youtube.com/watch?v=CavfXy7gF-0&feature=plcp

Kiitos vinkeistä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:
http://www.youtube.com/watch?v=QQp8y0SZ1PU
Jarrut paskana, paha hidastaa.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:
Olipa hauska kuvakulma. Kuin pitkä sinä olet? Tuntuu kuin sulla ois joku pieni kevari käsien välissä. Minä olen kääpiö ja K2-kikseri tuntuu täyttävän koko sylin verrattuna sun videoon.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

murmela

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.07.12 - klo:01:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:
Olipa hauska kuvakulma. Kuin pitkä sinä olet? Tuntuu kuin sulla ois joku pieni kevari käsien välissä. Minä olen kääpiö ja K2-kikseri tuntuu täyttävän koko sylin verrattuna sun videoon.
Se on toi laajakulma joka vääristää mittasuhteet täysin. Ei mulla oikeesti oo noin iso pää.  :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Lainaus käyttäjältä: mako - 25.07.12 - klo:09:45
RAUHAA RARALLE ei tollasista vedonlyönneistä hyvää heilu ,sirra se vaan siellä vilkuttaa .malttia app !!! on niitä ennätyksiä varaa jättää vähän ensi vuodellekin

lisäys: app ,katoin pääkatsomosta aika-ajoa niin mun mielestä sun ajo asentosi oli hyvä mut suoralla olit pystyssä  . mic ajaa ku ammattilainen kyllä siltä on varmaan varaa ottaa oppia. no niin tulipahan lipastua molempia riitapukareita niin kaikilla on hyvä mieli .

Pitää keskittyä menemään sinne pleksin taakse. On hiukan hankalampaa kuitenkin minulla, kun selkärankareuma on jäykistänyt rangan täysin, ja selkä on lauta, ekä taivu tippaakaan, vaan lonkista on otettava kaikki taitto. Olen ollut tämän reuman takia eläkkeellä jo vuodesta 1996.
Wehnä nosti penkkiä juuri 5 senttiä, laittaen samalla uudet kliponit, joilla käsiä pari senttiä eteen päin. Pitää vaan koittaa saada tämä kroppa taipumaan oikeampaan asentoon suorilla.

app

26.07.12 - klo:10:42 #116 Viimeisin muokkaus: 26.07.12 - klo:10:44 käyttäjältä app
Kemoraan lähtö tänään. Nyt listaan tänne, mitä kesiktyn koulimaan viikonloppuna. Suluissa palautteen antajat, joille ööö.. kiitos.

- Roikkuminen (Jukka_R)
- Päätä alas suorilla (Vuorela, Maco)
-Rauhallista tekemistä, maltin kanssa (mic)

Ajolinjat on käluttu teoriassa läpi moneen kertaan, mutta niitä pitäänyt hakea pikkuhiljaa käytännön tekemisellä.
Jarrupaikkoja samalla siirrellen, ja pari on vielä löytämättäkin kokonaan.
Avaukset.
Jarrut.

Säätäminen pois, kunhan ruuvaa menovaimennuksia muutaman naksun kiinni.

Sunnuntaina vasta saatan katsoa kierosaikoja. En laita majakkaa taaskaan pilaamaan harjoittelua ennätysmetsästykseksi.

jarska

Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.12 - klo:10:42
Kemoraan lähtö tänään. Nyt listaan tänne, mitä kesiktyn koulimaan viikonloppuna. Suluissa palautteen antajat, joille ööö.. kiitos.

- Roikkuminen (Jukka_R)
- Päätä alas suorilla (Vuorela, Maco)
-Rauhallista tekemistä, maltin kanssa (mic)

-Kaksi väliolutta ja analyysi päivän tapahtumista (jarska)

Aamulla Kemoraan.

app

Lainaus käyttäjältä: jarska - 26.07.12 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: app - 26.07.12 - klo:10:42
Kemoraan lähtö tänään. Nyt listaan tänne, mitä kesiktyn koulimaan viikonloppuna. Suluissa palautteen antajat, joille ööö.. kiitos.

- Roikkuminen (Jukka_R)
- Päätä alas suorilla (Vuorela, Maco)
-Rauhallista tekemistä, maltin kanssa (mic)

-Kaksi väliolutta ja analyysi päivän tapahtumista (jarska)

Aamulla Kemoraan.

Välioluet ei pysy kahdessa, ja pois tältä reissulta. Analyysi...

Fasu

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 25.07.12 - klo:01:07
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:
Olipa hauska kuvakulma. Kuin pitkä sinä olet? Tuntuu kuin sulla ois joku pieni kevari käsien välissä. Minä olen kääpiö ja K2-kikseri tuntuu täyttävän koko sylin verrattuna sun videoon.

Pitää näitä välillä käydä vakoilemassa miten pitkään ollaan jarrulla,missä avaus jne. ppa:n ajo on rauhoittunut huomattavasti ja vauhti on parantunut samalla.
Tuo roikkuminen näytti jo vaaralliselta ja mites tuosta äkkiä vaihdat linjaa jonkun hässäkän tullen? Nyt työtä on huomattavasti vähemmän eikä ajaminen ole mitenkään
väkinäisen näköistä. peukku_1
VV

Powered by EzPortal