Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiN

Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:

mitäs tossa 10:05 tapahtuu?
http://www.youtube.com/watch?v=QQp8y0SZ1PU&feature=player_detailpage#t=600s
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

mic

Perinteinen ei mennyt pykälä pesään...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

murmela

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 26.07.12 - klo:22:10
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:
mitäs tossa 10:05 tapahtuu?
http://www.youtube.com/watch?v=QQp8y0SZ1PU&feature=player_detailpage#t=600s
150 ratapäivää ajettu laatikko on sen verran kulunu ett tarvis jo vähä rempata. Ykkönen ei pysy päällä kovissa kiihdytyksissä ja 2-3/3-2 välistä löytyy todella helpolla välivapaa. Sen takii kerhokisassaki ajoin vitosella aika-ajokierrokset (1:39), jotta pääsin viimeseen riviin rauhassa lähtemään kakkosvaihteella ilman että tarvii polttaa kytkintä/en ole kenenkään tiellä lähdössä (turvallisuusriski).
Ts tos kohas 3-2-välivapaa, ja sen verran ajo häiriintyy, ett jarru menee pitkäks, sen jälkeen potkin vaihetta pesään, ja katselen pariin kertaan tuleeko takaa ketään (alastaron kolmosmutka) etten tempase puolivauhdista ajolinjalle sen eteen.

Ja kiitokset vielä kameran ja äänentallentimen lainasta, ja pätkän editoinnista.  mosh_rok
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

27.07.12 - klo:07:40 #123 Viimeisin muokkaus: 27.07.12 - klo:07:42 käyttäjältä Nitrous
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:


Annan vinkin ihan lupaa kysymättä. Sä jumppaat ihan turhan paljon tossa pyörän päällä. Tällä tarkotan sitä, että nostat perseen keskelle pyörää käytännössä joka mutkan jälkeen. Jos seuraava mutka on samaan suuntaan, pidä perse sivulla ja vie vain yläkroppa katteen taakse (Nopee-oikee-Las Palmas tai nopee vasen-Lemminkäinen välit). Jos mutka taas on eri suuntaan, siirrä perse yhdellä liikkeellä pyörän puolelta toiselle (2.-3.-mutka, Lemminkäinen-tuplaoikee, tuplaoikee-vika vasuri-,vika vasuri-neulansilmä). Jää paljon enemmän aikaa kaikkeen muuhun, kun ei tartte koko aikaa kiipeillä pyörän päällä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 27.07.12 - klo:07:40
Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.07.12 - klo:00:56
Sopiskohan tää video tähän triidiin/ meitsin liikehdintää mopon selässä:


Annan vinkin ihan lupaa kysymättä. Sä jumppaat ihan turhan paljon tossa pyörän päällä. Tällä tarkotan sitä, että nostat perseen keskelle pyörää käytännössä joka mutkan jälkeen. Jos seuraava mutka on samaan suuntaan, pidä perse sivulla ja vie vain yläkroppa katteen taakse (Nopee-oikee-Las Palmas tai nopee vasen-Lemminkäinen välit). Jos mutka taas on eri suuntaan, siirrä perse yhdellä liikkeellä pyörän puolelta toiselle (2.-3.-mutka, Lemminkäinen-tuplaoikee, tuplaoikee-vika vasuri-,vika vasuri-neulansilmä). Jää paljon enemmän aikaa kaikkeen muuhun, kun ei tartte koko aikaa kiipeillä pyörän päällä.
Joo, tolleen mä oon välillä tehnykkin/testannu. Sen verran tossa on ehkä eroa tonniseen ett noista nopeista toi kuussatanen lähtee niin onnettomasti ett siinä kerkee hyvin jumppaamaan/ pakko minimoida ilmanvastus jos haluu ett ees jotain tapahtuu noissa nopeuksissa.
Ja suora perseen siirto puolelta toiselle onnistu helposti orkkissatulalla/tankilla liukumalla. Mut nyt kun on penkki ja tankki joka pitää, niin joutuu hieman opiskeleen sitäkin uusiksi, ts nostamaan persettä jaloilla.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

app

Huomenta woorumin väki. Kahvilanmutkan kahvilasta käsin kirjoittelen.
Viikolla treenasin juuri Nitrousin yllä kertomalla tyylillä, ja se on hyvä. Ensin outo olla vauhtivasuri, ja oikean jälkeen perse sivulla, mutta onpa hyvä tulla jarruun sitten. Kuussatasella varmasti helpompi, kun työtää aavistuksen vöhemmän.
Mä katsoin sen murmelan videon, ja kyllä se näytti rutinoituneelta touhulta.
Mä koitan nyt opetella työntämään pyörää pystyyn päin avatessa, jos siitä mitään tulee. Kolmosella kun avaa täysin mutkan lopussa, on ihan riittävästi hommaa vetää itsensä pleksin taa. Sekin kun alkaa sujumaan luontevasti, tosi hyvä.
pääsuoralla(Alastarossa) koitan myös roikkua avaukseen asti, mutta kyllä väöntää kovaa äijää kakkosella siinä konevoima, ja tippuu samalla alaspäin ratakin. No helppo.

Päätän lähetyksen Kahvilanmutkan kahvilasta tähän.
Päätän lähetyksen kahvilanmutkan kahvilasta töhän

murmela

Klassinen Boet Van Dulmen (voitti Imatran ajot 1979) -ajoasento:

http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Trackday+2.8.2012/IMG_4778.jpg
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.08.12 - klo:00:08
Klassinen Boet Van Dulmen (voitti Imatran ajot 1979) -ajoasento:

http://kamerankantajan.kuvat.fi/kuvat/Trackday+2.8.2012/IMG_4778.jpg

Turvallista matkaa. Muutama kierros / max. ratapäivä tosta kuvasta eteenpäin kuuluu kuskin suusta: "Se vaan lipsahti, en ymmärrä miten."
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Heino

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.12 - klo:10:15
Joo, tolleen mä oon välillä tehnykkin/testannu. Sen verran tossa on ehkä eroa tonniseen ett noista nopeista toi kuussatanen lähtee niin onnettomasti ett siinä kerkee hyvin jumppaamaan/ pakko minimoida ilmanvastus jos haluu ett ees jotain tapahtuu noissa nopeuksissa.

Paljonko suoranopeuksiin tuli eroa asentoa muuttamalla?

murmela

Lainaus käyttäjältä: Heino - 07.08.12 - klo:16:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.12 - klo:10:15
Joo, tolleen mä oon välillä tehnykkin/testannu. Sen verran tossa on ehkä eroa tonniseen ett noista nopeista toi kuussatanen lähtee niin onnettomasti ett siinä kerkee hyvin jumppaamaan/ pakko minimoida ilmanvastus jos haluu ett ees jotain tapahtuu noissa nopeuksissa.
Paljonko suoranopeuksiin tuli eroa asentoa muuttamalla?
Teempä tuosta tieteellisen tutkimuksen ens la.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 07.08.12 - klo:23:32
Lainaus käyttäjältä: Heino - 07.08.12 - klo:16:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.12 - klo:10:15
Joo, tolleen mä oon välillä tehnykkin/testannu. Sen verran tossa on ehkä eroa tonniseen ett noista nopeista toi kuussatanen lähtee niin onnettomasti ett siinä kerkee hyvin jumppaamaan/ pakko minimoida ilmanvastus jos haluu ett ees jotain tapahtuu noissa nopeuksissa.
Paljonko suoranopeuksiin tuli eroa asentoa muuttamalla?
Teempä tuosta tieteellisen tutkimuksen ens la.

Veikkaan eron olevan alle 2km/h, eli ainakin mun ajossa hukkuisi kierrosten välisen normaalin vaihtelun sisään. Tietty voihan noista sit laskee keskiarvoo ja -hajontaa ja vaikka mitä jos haluu.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

app

Viime reissulla Kemorassa oli tarkoitus paneutua ajoasennon koulimiseen. Eilen sain kaverilta kuvia sieltä. Tässä 1 otos.

mic

Lainaus käyttäjältä: app - 12.08.12 - klo:18:37
Viime reissulla Kemorassa oli tarkoitus paneutua ajoasennon koulimiseen. Eilen sain kaverilta kuvia sieltä. Tässä 1 otos.
Varsinainen pilluleuka...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

app

Mutta mites kävi kun asento löytyi! Heti nurin. Olis ollut vaan parrein jatkaa krossityylillä.

murmela

Mun mielest noi ohjeet on kyl vähä päi v***ua:
http://www.youtube.com/watch?v=lSz2edKnu78
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal