Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.08.12 - klo:23:35
Varastan vähän ketjua, mutta olen saanut kritiikkiä persesyndroomasta. Nyt on mielestäni parempi.

Minusta kait tuo näyttää helv**in hyvältä, paljon paremmalta kuin mulla.
Mulla tahtoo edelleen hartialinja vääntyä takas keskustan suuntaan, vaik olen yrittänyt korjata.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.08.12 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 29.08.12 - klo:23:35
Varastan vähän ketjua, mutta olen saanut kritiikkiä persesyndroomasta. Nyt on mielestäni parempi.

Minusta kait tuo näyttää helv**in hyvältä, paljon paremmalta kuin mulla.
Mulla tahtoo edelleen hartialinja vääntyä takas keskustan suuntaan, vaik olen yrittänyt korjata.

Wehnältä hyvä vinkki: Leuka tankon päälle sisäpuolelle. Päätä voi vähän kallistaa,jos horisontti nousee liian pystöön. Carbon jutteli vastaavasti kopien harotuksesta ja olen pitänyt
pottuvarpaat sen jälkeen katteissa kiinni. Polvea ulos ja pyörästä riippuen sitä hanuria ei tarvitse hinkata niin hirveesti eestaas. Tuosta ensimmäisestä vielä,että on helppo muistaa,
paino siirtyy eteen ja sivulle ihan huomaamatta. Sopii myös katumotoristille ja kikottimille. Sekenttejä ropisee kellosta ja meno on vakaampaa.
VV

pienisopoapina

Tää harrastus alkaa mennä liian pitkälle. Kävin äsken koiran kanssa juoksulenkillä. Ajatuksissani lönköttelin ja kesken matkan huomasin, että juostessa käännän lähes alitajuisesti varpaita sisäänpäin jotta radalla jalka olisi paremmin. Minkähänlaisia muita vääntöliikkeitä olen aiemmin juostessa tehnyt, mahtanu ohiajavia kummastuttaa.
Oli tuosta jalkaterän asentovääntelystä se hyöty, ettei vanha kipupiste enää vaivannu. Tilalle tuli toki uusi.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

jarska

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 30.08.12 - klo:23:06
Tää harrastus alkaa mennä liian pitkälle. Kävin äsken koiran kanssa juoksulenkillä. Ajatuksissani lönköttelin ja kesken matkan huomasin, että juostessa käännän lähes alitajuisesti varpaita sisäänpäin jotta radalla jalka olisi paremmin. Minkähänlaisia muita vääntöliikkeitä olen aiemmin juostessa tehnyt, mahtanu ohiajavia kummastuttaa.
Oli tuosta jalkaterän asentovääntelystä se hyöty, ettei vanha kipupiste enää vaivannu. Tilalle tuli toki uusi.

Varvasongelma poistuu kun käännät joku kerta apeksiin ja rekka pyyhältää tennarin yli.

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: jarska - 30.08.12 - klo:23:46
Varvasongelma poistuu kun käännät joku kerta apeksiin ja rekka pyyhältää tennarin yli.

Osui. Tulee lenkillä mietittyä miten tämän mutkan ajaisi. Joku päivä väsyneenä saattaa jalat seurata ajatusta. Onneksi on tuo koira mukana. Se haistelee toisten koirien jälkiä ja pitää mut tien reunassa.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

T1mppa

Mitens on, kun joku kertoi, että kun ajetaan keskinopeeseen / hitaaseen mutkaan, olisi ulkokurvin jalkaa pidettävä jalkatapilla "touring"-asennossa. Eli keskellä jalkapohjaa.
Oon kattellut, että motogp kuskit menee myös näin.

Muutaman kerran viime kaudella kokeillut, eikä se mutka-ajoa missään nimessä haittaa. Päin vaston. Ainut ongelma mulla on siinä, että kaikki keskittyminen menee siihen jalan siirtämiseen, pitämiseen ym kikkailuun.

Pitäisikö se jalka siirtää taaemmas päkijältä siinä vaiheessa, kun noustaan jarrulle ja hilataan perse ja yläkroppa sivulle?
Vai kun ollaan vaihdettu pienemmälle, niin jätetäänkö se jalka siinä vaiheessa ko kohtaan?

http://motogp-site.com/wallpapers/2010/france/lemans-motogp-wallpaper-2010-12.jpg


murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 10.10.12 - klo:17:27
Mitens on, kun joku kertoi, että kun ajetaan keskinopeeseen / hitaaseen mutkaan, olisi ulkokurvin jalkaa pidettävä jalkatapilla "touring"-asennossa. Eli keskellä jalkapohjaa.
Oon kattellut, että motogp kuskit menee myös näin.

Muutaman kerran viime kaudella kokeillut, eikä se mutka-ajoa missään nimessä haittaa. Päin vaston. Ainut ongelma mulla on siinä, että kaikki keskittyminen menee siihen jalan siirtämiseen, pitämiseen ym kikkailuun.

Pitäisikö se jalka siirtää taaemmas päkijältä siinä vaiheessa, kun noustaan jarrulle ja hilataan perse ja yläkroppa sivulle?
Vai kun ollaan vaihdettu pienemmälle, niin jätetäänkö se jalka siinä vaiheessa ko kohtaan?

http://motogp-site.com/wallpapers/2010/france/lemans-motogp-wallpaper-2010-12.jpg

Oli mutka nopee tai hidas, niin: Jalkaterän luonnollinen asento on osottaa samaan suuntaan ku reisi. Joten siinä vaiheessa ku hilaat perseen sivulle, käätyy reisi toiselle sivulle ja jalkaterä haluis kans kääntyy sinneppäin.

Viimekin kaudella aika moni kuski valitteli jalkojen loppumista muutamalla kierroksella, joten käskin kokeileen tota mainitsemaasi steppailua. Ja 100% kokeilleista totes ett autto.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

10.10.12 - klo:18:51 #172 Viimeisin muokkaus: 10.10.12 - klo:18:55 käyttäjältä T1mppa
No jätätkö itse missä vaiheessa sen jalan keskiosan tapille ja käännät jalkaterän reiden mukaiseen suuntaan?
Vaihdon jälkeen? Eli vaihto suoralla ja seuraavaksi samanaikainen prosessi: perse sivulle, yläkroppa sivulle ja jalan keskiosa pysyy tapilla. Jalkaterä kääntyy sitten itsestään ulospäin kun mutka alkaa?

Tankki-gripit varmaan aika must?

edit: Nopeassa siirrät jalan ihan tarkoituksella? Tässä en näe järkeä. Täytynee koittaa keväällä. Sillähän se selviää  cool_gif

murmela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 10.10.12 - klo:18:51
No jätätkö itse missä vaiheessa sen jalan keskiosan tapille ja käännät jalkaterän reiden mukaiseen suuntaan?
Vaihdon jälkeen? Eli vaihto suoralla ja seuraavaksi samanaikainen prosessi: perse sivulle, yläkroppa sivulle ja jalan keskiosa pysyy tapilla. Jalkaterä kääntyy sitten itsestään ulospäin kun mutka alkaa?

Tankki-gripit varmaan aika must?

edit: Nopeassa siirrät jalan ihan tarkoituksella? Tässä en näe järkeä. Täytynee koittaa keväällä. Sillähän se selviää  cool_gif
Siin vaiheessa kun siirrän persettä, eli ennen jarrua, tai ainakin yritän. Vaikka yksinkertasesta asiasta on kyse nii silti senkin voi välillä sössiä/ unohtaa.

Perus tankki-gripeistä ei oo vittujakaan hyötyä kun ne on siel tankin sivuilla. Tukipiste kun on tankin takaosassa. Mutta joo grippi siinä kohtaa auttaa, mutta 5 vuotta tuli ilmankin ajeltua. Ts menee se paljaallakin.

Aina kun siirrän persettä, niin siirrän jalkaterääkin jotta saan jalan luonnolliseen ja rentoon asentoon.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

T1mppa

Noni. Vedän tän pari kertaa unissani ja sitten keväällä testaan, kuinka se luonnistuu.

jarska

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 10.10.12 - klo:17:27
Ainut ongelma mulla on siinä, että kaikki keskittyminen menee siihen jalan siirtämiseen, pitämiseen ym kikkailuun.

Mulla taas kävi kenkä jatkuvasti maahan, opettelin joka setillä pitämään oikeen, haittasi alkuun ajoa kun keskittyi, mut aikansa kun hinkkas, alkoi mennä jo ihan itestään päkiälle.
Vieläkin tulee ajoittain virheitä, mut enimmäkseen menee jo oikein...ilman et tarvii sen kummemmin miettiä.

SamiN

Löysin itsestäni kuluneelta kesältä tuommosen kuvan.  :-X
ZXR meni ulkokautta about joka mutkassa ohi... murmelalta sainkin kesällä hyviä neuvoja mutka-ajoon, mutta aivot jarruttaa vauhtia. Millä mutka kammosta pääsee eroon?
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

jarska

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 19.10.12 - klo:23:21
Löysin itsestäni kuluneelta kesältä tuommosen kuvan.  :-X
ZXR meni ulkokautta about joka mutkassa ohi... murmelalta sainkin kesällä hyviä neuvoja mutka-ajoon, mutta aivot jarruttaa vauhtia. Millä mutka kammosta pääsee eroon?

Komea kuva!
Mulla toimi parhaiten nopeamman perässä ajamalla.
Edellä ajava kun nostaa asteittain nopeutta ja huomaa et prkle, tuohan pysyy pystyssä, kyllä mäkin tuuttaan perässä noin...pikkuhiljaa uskalsi ja mutkanopeus kasvoi.
Alkuun tosin pelotti ja tuli jännäkakkapaikkoja, mut jokaisen ylimääräisen hengenvedon jälkeen tuli myös luottamusta lisää, ei tää mihkään kaadu.

SamiN

20.10.12 - klo:00:49 #178 Viimeisin muokkaus: 20.10.12 - klo:01:55 käyttäjältä SamiN
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.10.12 - klo:23:30

Mulla toimi parhaiten nopeamman perässä ajamalla.

Mulla ei.
Parhaat kierrosajat on tulleet aina kun edellä ei näy ketään ja tiedän ettei varsinkaan takana ole ketään.  pokal_bronze

Edit: hitauteni ei selity lyhyeydelläni, mutta tuosta kuvasta ehkä näkee polvikulman joka ahdistaa ajoasennossa (kantapää about takareidessä kiinni)  :P.


tldr; miten ajoasentoani voisi parantaa?
Allekirjoitus:
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBC-koodia.
Enintään 300; merkkiä, jäljellä: 204

Fasu

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 20.10.12 - klo:00:49
Lainaus käyttäjältä: jarska - 19.10.12 - klo:23:30

Mulla toimi parhaiten nopeamman perässä ajamalla.

Mulla ei.
Parhaat kierrosajat on tulleet aina kun edellä ei näy ketään ja tiedän ettei varsinkaan takana ole ketään.  pokal_bronze

Edit: hitauteni ei selity lyhyeydelläni, mutta tuosta kuvasta ehkä näkee polvikulman joka ahdistaa ajoasennossa (kantapää about takareidessä kiinni)  :P.


tldr; miten ajoasentoani voisi parantaa?

Tuli ajeltua enemmän tourinki tyyppisellä kilpipelillä viime kaudella ja vähän samaa ongelmaa pukkasi. Jakkaraa pitäisi jalostaa,että saa ahteria taakse ja polvikulma aukeaa,sitten on vara nostaa tappeja korkeammalle. Yläkroppaa pitäs saada eteen,eli tanko remonttiin.Nyt kädet jää sellaiseen kulmaan,että ovat "voimattomat" ottamaan vastaan kovia jarruja tai avauksia. Kierrosajat paranee,kunhan sinut on ohitettu tarpeeksi monta kertaa ulkokautta. reps_1
VV

Powered by EzPortal