Ajoasennot

Aloittaja Juha_K, 10.03.12 - klo:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Fasu

23.10.12 - klo:18:42 #210 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:18:44 käyttäjältä Fasu1000
Yritetään nakata pari kuvaa tähän ammattilaisista. Ekassa on polvi jo melko koukussa ja asento ahdas muutenkin.  Tyylejä on monenlaisia ja yksi sopii yhdelle,toinen toiselle. Viimenen kuva kuluneelta kesältä. :D
VV

Juha_K

23.10.12 - klo:19:18 #211 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:19:22 käyttäjältä Juha_K
"Normaalimittaisen" kuskin ajoasento. Tosta näkee selvästi myös käden ruuvimeisseli otteen.





K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Fasu

Voisko tuohon muuta kommentoida kun,että limiitillä mennään.
VV

pienisopoapina

Ennen asiat oli paremmin ja perse kohillaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

app

23.10.12 - klo:21:28 #214 Viimeisin muokkaus: 23.10.12 - klo:22:35 käyttäjältä app
Se lienee lopulta sama miten päin siinä roikut, kunhan painopistettä saadaan muutettua. Tuossa Doohanin asennossa kädet on paremmin kun tässä nykyisessä päätä peiliin-versiossa. Tietysti sekä pää, että perse toiminee parhaiten.

V-tyyliä odotellessa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:21:28
Se lienee lopulta sama miten päin siinä roikut, kunhan painopistettä saadaan muutettua. Tuossa Doohanin asennossa kädet on paremmin kun tässä nykyisessä päätä peiliin-versiossa. Tietysti sekä pää, että perse toiminee parhaiten.

V-tyyliä odotellessa.

Tottahan se on, että tyylillä kuin tyylillä lahjakas kaveri menee kovaa, mutta kai sillekin on syynsä miksi noita perseenroikottajia ei kovin montaa tuolla MM -tasolla missään luokassa enää nykyisin näy. Toinen juttu on se, että kumpi tyyli aloittelijan kannattaa opetella kun ajamisesta olisi tarkoitus saada alusta asti turvallista ja nykyisille pyörille sopivaa.

Ero ajotyylissä on vähän sama juttu kuin rallissa: B-ryhmäläisten aikaan tultiin koko ajan kylki edellä ja soraa siirettiin muutaman kuution minuuttitahtia. Nykyisillä kotteroilla ajetaan sorallakin lähes samaan tyyliin kuin radalla, eli keula menosuuntaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

nopea57

Niin, kyllähän menneiden aikojen suuruudet käytti vähän toisenlaista ajotyyliä, mutta olipa kalusto ja renkaatkin toisenlaiset. Voipi katsoa esim Jarno Saarisen pyörää ja kuviorenkaita.

Ilman muuta pääasia on miten mutkan pääsee läpi kovaa ilman että pyörää kallistuu yli rajan. Ja niitä mutkiahan on vielä peräkkäin, jopa eri suuntiin, ja muitakin suunnanvaihtoja voi joutua tekemään yllättäen. Itse havaitsin mainitun 'työnnä se pyörä pystyyn' -tyylin aloittelijalle helpoksi omaksua, koska se on vaivatonta ja nopeaa: homma hoituu (lähes) pelkillä käsillä. Ja huomasin myös olevan paljon helpompaa tehdä ajolinjaan muutoksia (noku tarvetta ilmeni...), varsinkin tiukentaa kaartamista.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: SamiN - 19.10.12 - klo:23:21
Löysin itsestäni kuluneelta kesältä tuommosen kuvan.  :-X
ZXR meni ulkokautta about joka mutkassa ohi... murmelalta sainkin kesällä hyviä neuvoja mutka-ajoon, mutta aivot jarruttaa vauhtia. Millä mutka kammosta pääsee eroon?

Mitään kompetenssia mulla ei neuvomiseen ole mutta kuvien perusteella näyttäisi että katsot aika lähelle. Kärsä ylemmäs ja katsetta kauempana pitämällä mutkien nopeus tuntuu vähäisemmältä ja nopeus nousee huomaamatta. Tuohonkin pitää keskittyä jotta sen muistaa ja alkaa tulla rutiiniksi.

app

24.10.12 - klo:11:46 #218 Viimeisin muokkaus: 24.10.12 - klo:11:50 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.10.12 - klo:08:03
Lainaus käyttäjältä: app - 23.10.12 - klo:21:28
Se lienee lopulta sama miten päin siinä roikut, kunhan painopistettä saadaan muutettua. Tuossa Doohanin asennossa kädet on paremmin kun tässä nykyisessä päätä peiliin-versiossa. Tietysti sekä pää, että perse toiminee parhaiten.

V-tyyliä odotellessa.

Tottahan se on, että tyylillä kuin tyylillä lahjakas kaveri menee kovaa, mutta kai sillekin on syynsä miksi noita perseenroikottajia ei kovin montaa tuolla MM -tasolla missään luokassa enää nykyisin näy. Toinen juttu on se, että kumpi tyyli aloittelijan kannattaa opetella kun ajamisesta olisi tarkoitus saada alusta asti turvallista ja nykyisille pyörille sopivaa.

Ero ajotyylissä on vähän sama juttu kuin rallissa: B-ryhmäläisten aikaan tultiin koko ajan kylki edellä ja soraa siirettiin muutaman kuution minuuttitahtia. Nykyisillä kotteroilla ajetaan sorallakin lähes samaan tyyliin kuin radalla, eli keula menosuuntaan.

Vaikka omat tavoiteet eivät näillä ikävuosilla olekaan rataennätysten pinnassa, ilman muuta treenaan tällä koko kroppaa sivulle tyylillä. Tuo yllä oleva kirjoitus oli nimenomaan tarkoitettu korostamaan sitä ettei tuo pari vuosikymmentä sitten vallinnut tyyli ollut niin huono, etteikö sitä käyttäen pääse todella hyviin suorituksiin.
Meillä tavisharrastajilla ei siis ole niinkään väliä homman hifistelyllä, kunhan saadaan kallistuskulmaa vaan lisää.

Mitä tulee B-ryhmäläiseten ralliautojen ajotyyliin, neliveto oli murrospiste auton viemisessä mutkissa, ja Heikki Mikkola ja Michelle Mouton opettelivat ensimmäisinä nelivedon salat pehmeällä alustalla. Seuraajinaan vatanen, Toivonen, ym.

Muistan vielä paikankin missä ensimmäistä kertaa luin Hämeen sanomista (v. -78?) kun Audi julkaisi uuden mullistavan Quattro-nimeä kantavan auton, jossa oli jatkuva neliveto päällä koko ajan. Duunikaverien kanssa ihmeteltiin miten helvetissä ne on saaneet sen toimimaan. Tais olla 50/50 kiinteä tuo systeemi.

Fasu

Jos tulee ajettua mukavuusalueen ulkopuolella,niin katse on jo seuraavassa mutkassa edellisen ollessa vielä kesken. Kesken oleva kaarre on tavallaan jo ajettu mielikuvissa.

Siinä Quatrossa oli keskikonsoolissa kolme vihreää nappulaa,kuten vanhassa harmoonissa. Etu-taka ja väliakselin lukot. Ei se suoran päässä kääntynyt nappulat ulkona,
mutta kyllä lähtee... :D
VV

nopea57

24.10.12 - klo:15:22 #220 Viimeisin muokkaus: 24.10.12 - klo:15:59 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:11:46
Meillä tavisharrastajilla ei siis ole niinkään väliä homman hifistelyllä, kunhan saadaan kallistuskulmaa vaan lisää.

Tuossa en näe ongelmaa, kyllä se pyörä kallistuu, mutta pystyssä pysyminen onkin toinen juttu. Eikö kuitenkin tavoitteena pitäisi olla sellainen kallistuskulma, että käytetyllä nopeudella pito vielä säilyy? Ja mitenkäs se saavutettiinkaan...

app

Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:11:46
Mitä tulee B-ryhmäläiseten ralliautojen ajotyyliin, neliveto oli murrospiste auton viemisessä mutkissa, ja Heikki Mikkola ja Michelle Mouton opettelivat ensimmäisinä nelivedon salat pehmeällä alustalla. Seuraajinaan vatanen, Toivonen, ym.

Tulikin näköjään mjuistiwirhe tuohon aamuiseen tekstiin. Se meidän rallisankarimmehan on Heikki Kahila.

app

24.10.12 - klo:15:29 #222 Viimeisin muokkaus: 24.10.12 - klo:16:00 käyttäjältä jarska
Lainaus käyttäjältä: nopea57 - 24.10.12 - klo:15:22
Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:11:46
Meillä tavisharrastajilla ei siis ole niinkään väliä homman hifistelyllä, kunhan saadaan kallistuskulmaa vaan lisää.

Tuossa en näe ongelmaa, kyllä se pyörä kallistuu, mutta pystyssä pysyminen onkin toinen juttu. Eikö kuitenkin tavoitteena pitäisi olla sellainen kallistuskulma, että käytetyllä nopeudella pito vielä säilyy? Ja mitenkäs se saavutettiinkaan...

Pito säilyy jos on säilyäkseen. Jos ei säily, mennään luistossa. Jos taas kallistuskulma luistossa nousee niin suureksi, että tulee esim. koneen poski kolmanneksi pyöräksi mukaan, sitten kannattaa useimmiten hypätä kyydistä pois. Nahkapuku luistaa huomattavasti paremmin, kun ei ole 200 kg:n mopedi päällä lasketellessa.

Fasu

Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:11:46
Mitä tulee B-ryhmäläiseten ralliautojen ajotyyliin, neliveto oli murrospiste auton viemisessä mutkissa, ja Heikki Mikkola ja Michelle Mouton opettelivat ensimmäisinä nelivedon salat pehmeällä alustalla. Seuraajinaan vatanen, Toivonen, ym.

Tulikin näköjään mjuistiwirhe tuohon aamuiseen tekstiin. Se meidän rallisankarimmehan on Heikki Kahila.

Justiinsa. Se nimi tuli siitä kun heinät alkoi kahista helmoissa lukkojen unohtuessa päällensä.
Ei se normaalisti ollut täysin tönkkö kyntökone,vaan siihenkin oli mahdollisuus tarvittaessa.
VV

app

Lainaus käyttäjältä: Fasu1000 - 24.10.12 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: app - 24.10.12 - klo:11:46
Mitä tulee B-ryhmäläiseten ralliautojen ajotyyliin, neliveto oli murrospiste auton viemisessä mutkissa, ja Heikki Mikkola ja Michelle Mouton opettelivat ensimmäisinä nelivedon salat pehmeällä alustalla. Seuraajinaan vatanen, Toivonen, ym.

Tulikin näköjään mjuistiwirhe tuohon aamuiseen tekstiin. Se meidän rallisankarimmehan on Heikki Kahila.

Justiinsa. Se nimi tuli siitä kun heinät alkoi kahista helmoissa lukkojen unohtuessa päällensä.
Ei se normaalisti ollut täysin tönkkö kyntökone,vaan siihenkin oli mahdollisuus tarvittaessa.

Niin se meni. Audilla niitetään ja Buimurilla korjataan sato  stoppie_gif

Powered by EzPortal