Uudet viestit

MP-Ratatori

Isomahaiselle ratanahkat

Päiväys: 05/06/2021
Kommentit (0)
Sweep Laguna hanskat koko 13, 60€ Uudet.


Hinta: 60.00 EUR
Päiväys: 19/12/2020
Kommentit (0)
GSX-R 600/750 08-10 osia

Päiväys: 30/08/2020
Kommentit (0)
Renkaanvaihtokone ja tasapainoituslaite


Hinta: 180.00 EUR
Päiväys: 25/08/2020
Kommentit (0)
Sadekelin renkaat

Päiväys: 01/07/2020
Kommentit (0)
O:Yamaha R6 kilvellinen runko

Päiväys: 11/06/2020
Kommentit (0)
O: R6r 2008 katteet

Hinta: 0.00 EUR
Päiväys: 09/05/2020
Kommentit (0)


Kirjoittaja Aihe: K6 1000 apuja vian etsintään  (Luettu 7577 kertaa)

0 Ratailijaa ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brut

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Huhti 2014
  • Viestejä: 8
  • Paikalla:21.07.18 - klo:15:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
K6 1000 apuja vian etsintään
« : 26.08.14 - klo:11:30 »
Nyt on mystinen vika iskenyt K6:seen, eli pintakaaasulla kierrosalueella 2000-5500 ajettaessa satunnaisesti pyörä sammuu kun kytkimen laittaa pohjaan, myös alakierroksilta kiihdyttäessä polttaa putkessä jonkin verran. Vikakoodia ei tule ja pyörä lähtee käyntiin sen jälkeen normaalisti. Tämä siis tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Pyörää on nyt tutkittu dynoa (TT Motorsport) avuksi käyttäen ja sammumisen syy on että pyörä tukehtuu liialliseen bensan saantiin. No kaikki moottorin yms anturit on tutkittu ja olivat kunnossa, bensapaineet normaalit. Mistä voisi johtua?

Onko jollakin ylimääräistä ecua Oulun lähialueella jota voitaisiin kokeilla?

Kiitos jo etukäteen

Poissa murmela

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 29
  • -Saadut: 163
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 5185
  • Paikalla:23.11.21 - klo:19:45
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 70
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #1 : 26.08.14 - klo:11:38 »
Mutuiluarvailua:
Ruiskusuutin/ suuttimet jää auki? Tukossa/jumissa?
Tai johtosarjassa oikosulku joka aiheuttaa sen että se kytkee suuttimet auki?
Tai johtosarjassa oikosulku joka "toimii" silloin kun painaa kytkimen pohjaan, ja se myöskin aktivoi tappokykimen piirin, jolloin sytkä loppuu ja bensa menee palamattomana läpi, ja dynokäppyrä näyttää siltä että tukehtuu liikaan bensaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Poissa Brut

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Huhti 2014
  • Viestejä: 8
  • Paikalla:21.07.18 - klo:15:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #2 : 28.08.14 - klo:17:05 »
Tuo suuttimien läpi käynti on seuraavana listalla. Pyörä on nyt kasassa ja vian etsintää jatketaan ilmojen kylmenemisen jälkeen jonkun viikon päästä. 
Jos jollakin olisi varmasti toimiva läppärunkopaketti niin sillä voisi jos sulkea useita vikavaihtoehtoja pois 

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #3 : 28.08.14 - klo:17:55 »
Käykö 07 ecu tuohon? Suuttimien läpikäynti on aika helppoa sinänsä, ainut vaan että kasaus kannattaa tehdä huolella ettei jää vuotoja. Tietty tuon pitäis vaikuttaa vain yhteen sylinteriin enimmäkseen, jonka kyl varmaan huomaisi. Onko tässä jo 8 suutinta?

Sammuuko jos irrottaa kytkinkahvan kytkimen?

Noissahan nyt voi olla vaikka mitä eksoottista, tappokatkaisin tai seisontatuen kytkimen piruilusta lähtien...

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #4 : 28.08.14 - klo:18:50 »
ECU:n vaihto on vähän työläämpi euromopoissa ajoneston sirun takia. Avaimen sirun ja ECU:n pitää olla samaa paria.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa Nitrous

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 27
  • -Saadut: 73
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 3309
  • Ikä: 36
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:eilen kello 16:06
  • Kawasaki ZX-10R -14
    • Superbike #7
    • Esa #7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 679
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #5 : 28.08.14 - klo:20:41 »
älkää missään nimessö laittako pelkkää vieraan pyörän ecua kiinni, menee pahimmillaan lukkoon molemmat ecut kun ei juttele ajoneston kanssa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Poissa juice87

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 7
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Lappeenranta
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.02.20 - klo:21:02
  • suzuki gsx-r 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 8
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #6 : 28.08.14 - klo:21:02 »
Ecu editorilla saa ajoneston ja seisontatuen anturin ym. poistettua käytöstä/kannatais kilpurista aina poistaa. Kytkinkahvan kytkin kannattais vaihtaa painonapiksi esim. mittarin viereen, se saattaa oireilla ajossa kun kahva tärisee jolloin ecuun menee eri kartta päälle.

Poissa marko_

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 14
  • -Saadut: 15
  • Liittynyt: Syys 2012
  • Viestejä: 636
  • Ikä: 42
  • Paikkakunta: Helsinki
  • Paikalla:13.12.15 - klo:02:46
  • R1000 K4
    • Superbike B #21
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 948
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #7 : 29.08.14 - klo:00:05 »
älkää missään nimessö laittako pelkkää vieraan pyörän ecua kiinni, menee pahimmillaan lukkoon molemmat ecut kun ei juttele ajoneston kanssa.

Eipä noissa passaa edes liittimet keskenään joten turha huolestua  mp_rata

Poissa juice87

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 2
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Touko 2013
  • Viestejä: 7
  • Ikä: 33
  • Paikkakunta: Lappeenranta
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:24.02.20 - klo:21:02
  • suzuki gsx-r 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 8
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #8 : 29.08.14 - klo:10:34 »
Tyhjäkäynti piiri voi olla vikana. Jos tyhjäkäyntiventtiili on likanen tai rikki niin menee seokset kuralle just noilla kierrosalueilla. Tyhjäkäyntipiirin saa myös pois ecu editorilla, jonka jälkeen tyhjäkäynti säädetään manuaalisesti.Kylmäkäynnistyksessä pitää vähän käyttää kaasua muuta haittaa sen poistosta ei ole.

Poissa Brut

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Huhti 2014
  • Viestejä: 8
  • Paikalla:21.07.18 - klo:15:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #9 : 03.09.14 - klo:11:01 »
Pyörä on tällä hetkellä kasattuna kun vielä jonkun aikaa kelit sallii ajamisen. Siinä mielessä vika on ihmeellinen kun se ilmenee satunnaisesti eikä joka kerta kun pyörällä lähtee ajamaan. Toinen ongelma on se että tämän tason näpertely ei itselta 100% varmuudella onnistu joten pyörä pitää viedä aina ammattilaiselle huoltoon/korjaukseen. Pitää seuraavaksi tarkistaa suuttimien toiminta ja tyhjäkäyntipiiri. Eiköhän tämä viimeistään talven aikana saada korjattua mutta toki omaa mieltä häiritsee kun pyörä ei ole kunnossa. Edelleen jos forumilaisilla tulee mieleen mahdollisia vikoja, paikkoja voista voisi saada apua yms kaikkea mahdollista niin kirjoitelkaa tänne. kiitos

Poissa Juha_K

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 30
  • Liittynyt: Helmi 2012
  • Viestejä: 889
  • Paikkakunta: Tampere
  • Sukupuoli: Mies
  • Paikalla:23.11.21 - klo:21:50
  • K5 1000
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 21
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #10 : 03.09.14 - klo:11:43 »
Pitää seuraavaksi tarkistaa suuttimien toiminta ja tyhjäkäyntipiiri. 
ISC tulee vasta K7 lähtien...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Poissa wbaum

  • *****
  • Kiitokset
  • -Annetut: 32
  • -Saadut: 34
  • Liittynyt: Elo 2012
  • Viestejä: 1227
  • Paikalla:17.11.20 - klo:15:01
  • gsxr1000 k7
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 289
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #11 : 03.09.14 - klo:12:29 »
Mulla olis sit oulussa liitin ja patteri+kytkin ja putki-viritelmä lainata, jos haluat helposti naksutella niitä suuttimia auki-kiinni. Hukkaanhan tuo työ ei mene vaikka ongelma ei selviäiskään, noi suuttimet on varmaan joka toisessa mopossa enemmän ja vähemmän tukossa.

Poissa Brut

  • *
  • Kiitokset
  • -Annetut: 0
  • -Saadut: 0
  • Liittynyt: Huhti 2014
  • Viestejä: 8
  • Paikalla:21.07.18 - klo:15:28
  • Saadut tykkäykset:
  • Annetut tykkäykset: 0
Vs: K6 1000 apuja vian etsintään
« Vastaus #12 : 10.09.14 - klo:19:25 »
Wbaum: pitää olla yhteydessä kunhan ajokausi loppuu, pyörällä voi tosiaan ajaa koska vika ilmestyy säännölisen epäsäännöllisesti.

Tägit:
 

TinyPortal 1.6.5 © 2005-2020