R6R jäähdytysongelmat

Aloittaja tamik87, 02.08.14 - klo:12:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tamik87

Tämän kesän todella kuumina päivinä minulla on moottorilämpöjen kanssa ollut hieman ongelmia. Radalta tullessani lämmöt ovat tyypillisesti 90C ja "pilttuuseen" saavuttuani lämmöt lähenevät 100C kun sammutan moottorin. Tämä ei ole aiheuttanut minulle mitään kiehumisia yms vielä, mutta pelkään kuinka minun käy kisalähdössä kun pitää patsastella monta minuuttia lähtöruudukossa kone päällä. Jäähdytysveden + water wetterin olen vaihtanut kuukausi sitten. Onko muilla vastaavia ongelmia?
Tietysti voisin ottaa syylärin irti ja pestä / suoristella jäähdytysripoja huolellisesti... Ei kai siinä muukaan auta?

Juha_K

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Mulla kuussatkussa flekti omalla katkaisijalla. Kätevä kun voi jättää flektin huutaan varikolla hetkeksi


MikkoS

Oma saman vuotinen r6 tekee tismalleen samat temput näillä helteillä. Vähä auttoi kun rullailin vapaalla tyhjäkäynnillä matkan radalta ulos varikolle mutta liki sataseen mennään silti.
Tossa on vakiosähköt ja vermeet, onneksi en oo vetäny kaikkia virtoja avaimesta pois kun flekti pyörähtää yleensä päälle vasta muutamaa sekuntia sen jälkeen kun moposta on kone seis. Antaa sitten jäähdytellä ja pariin kertaan kone hetkeksi käyntiin että vedet kiertää.
En tiedä onko tämä oika tapa toimia mut oon itelleni niin uskotellut.

Janza

Mul on flekti kytkimellä syylarin "kylmällä puolella" ja laitoin bikesplastinkatesarjan mukana tulleen ilmanohjaimen paikalleen. (Pultataan kennoon kiinni) Voisin vilasta jos löydän toisen ilmanohjaimen, ni saat alastarossa sen. En oo kyllä varma onko mulla sitä enää. Tosiaan, ohjaa ilman suoraan kennon läpi + työntää sivuun sivukatteen kennon eteen tulevaa liparetta.. Peruskatteissa jää reikää sen verran et pääsee yli ja sivuista ilma ohittamaan kennon.

murmela

Lainaus käyttäjältä: MikkoS - 02.08.14 - klo:22:15
Oma saman vuotinen r6 tekee tismalleen samat temput näillä helteillä. Vähä auttoi kun rullailin vapaalla tyhjäkäynnillä matkan radalta ulos varikolle mutta liki sataseen mennään silti.
Tossa on vakiosähköt ja vermeet, onneksi en oo vetäny kaikkia virtoja avaimesta pois kun flekti pyörähtää yleensä päälle vasta muutamaa sekuntia sen jälkeen kun moposta on kone seis. Antaa sitten jäähdytellä ja pariin kertaan kone hetkeksi käyntiin että vedet kiertää.
En tiedä onko tämä oika tapa toimia mut oon itelleni niin uskotellut.
Pistä flektin termarin rinnalle katkaisija joka kestää saman virran kuin mitä flekti ottaa. Jolloin voit pistää flektin vauhdista päälle jo ennen varikkoa.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tamik87

Lainaus käyttäjältä: Janza - 02.08.14 - klo:22:47
Mul on flekti kytkimellä syylarin "kylmällä puolella" ja laitoin bikesplastinkatesarjan mukana tulleen ilmanohjaimen paikalleen. (Pultataan kennoon kiinni) Voisin vilasta jos löydän toisen ilmanohjaimen, ni saat alastarossa sen. En oo kyllä varma onko mulla sitä enää. Tosiaan, ohjaa ilman suoraan kennon läpi + työntää sivuun sivukatteen kennon eteen tulevaa liparetta.. Peruskatteissa jää reikää sen verran et pääsee yli ja sivuista ilma ohittamaan kennon.

No kiitos paljon! Olis hyvä homma. Joka tapauksessa yritän puhdistaa Ton syylärin mahd hyvin josko siitä vähän olis lisäapua.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 02.08.14 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.08.14 - klo:18:26
Flekti?
Eiole :P
Napin takana oleva flekti lienee pyörään kuin pyörään se helpoin ratkaisu lämpöongelmiin. En oo ite koskaan ymmärtäny, että miksi niin moni tuon flektin poistaa käytöstä.

Mulla pyöri Hondan lämmöt motoparkissa +32 helteessä ajossa välillä 100-105 ja varikolle rullatessa nous parhaillaan yli 115 jos ei muistanu painaa flektiä päälle. Tuohon keittää jossain 120 asteen jälkeen, eli vielä oltiin jokunen aste turvallisella puolella. Pyörän sammuttamisen jälkeen sitten annoin flektin jäähdyttää syylärissä olevaa vettä ja sitten pyörä muutamaksi sekunniksi käyntiin, että saa kannesta kuuman veden pois ja tämän toisto pari kertaa sen mukaan mitä lämmöt oli. Noilla keleillä muuten koneen lämmöt oli yli 70vielä sen jälkeen kun oyörä oli seissyt ajamatta n. 45 min. Ei paljon lämmityskäyttöä tarvinnu ennen setin alkua.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

parjan_fin

R6R:ssä on kaksi flektiä ja nehän ahdistaa ilmankiertoa syylärin läpi. Kuumalta puolelta kärsii toisen ottaa pois ja laittaa sen oikeanpuoleisen pakkokytkimen taakse.

Itse vakiosyylärillisessä tehnyt samoin kuin Janza. Se on riittänyt jo melkosen hyvään tulokseen. Jos haluaa parempaa, niin kovin kummoinen lisäsyyläri ei tartte olla siellä lisänä, niin homma toimii jo ihan eri malliin. Se on oikeasti aika pienistä kiinni.

Syylärin sivuille ja yläpuolelle tulevat ilmanohjaimet ovat aika oleellisessa osassa. Ja jos katteen sisällä oleva "lärpäke" pääsee peittämään syyläriä, kun työntyy liian sisälle, niin sekin haittaa jäähdytystä jo ihan tarpeeksi.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal