K6 1000 apuja vian etsintään

Aloittaja Brut, 26.08.14 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Brut

Nyt on mystinen vika iskenyt K6:seen, eli pintakaaasulla kierrosalueella 2000-5500 ajettaessa satunnaisesti pyörä sammuu kun kytkimen laittaa pohjaan, myös alakierroksilta kiihdyttäessä polttaa putkessä jonkin verran. Vikakoodia ei tule ja pyörä lähtee käyntiin sen jälkeen normaalisti. Tämä siis tapahtuu säännöllisen epäsäännöllisesti. Pyörää on nyt tutkittu dynoa (TT Motorsport) avuksi käyttäen ja sammumisen syy on että pyörä tukehtuu liialliseen bensan saantiin. No kaikki moottorin yms anturit on tutkittu ja olivat kunnossa, bensapaineet normaalit. Mistä voisi johtua?

Onko jollakin ylimääräistä ecua Oulun lähialueella jota voitaisiin kokeilla?

Kiitos jo etukäteen

murmela

Mutuiluarvailua:
Ruiskusuutin/ suuttimet jää auki? Tukossa/jumissa?
Tai johtosarjassa oikosulku joka aiheuttaa sen että se kytkee suuttimet auki?
Tai johtosarjassa oikosulku joka "toimii" silloin kun painaa kytkimen pohjaan, ja se myöskin aktivoi tappokykimen piirin, jolloin sytkä loppuu ja bensa menee palamattomana läpi, ja dynokäppyrä näyttää siltä että tukehtuu liikaan bensaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Brut

Tuo suuttimien läpi käynti on seuraavana listalla. Pyörä on nyt kasassa ja vian etsintää jatketaan ilmojen kylmenemisen jälkeen jonkun viikon päästä. 
Jos jollakin olisi varmasti toimiva läppärunkopaketti niin sillä voisi jos sulkea useita vikavaihtoehtoja pois 

wbaum

28.08.14 - klo:17:55 #3 Viimeisin muokkaus: 28.08.14 - klo:18:00 käyttäjältä wbaum
Käykö 07 ecu tuohon? Suuttimien läpikäynti on aika helppoa sinänsä, ainut vaan että kasaus kannattaa tehdä huolella ettei jää vuotoja. Tietty tuon pitäis vaikuttaa vain yhteen sylinteriin enimmäkseen, jonka kyl varmaan huomaisi. Onko tässä jo 8 suutinta?

Sammuuko jos irrottaa kytkinkahvan kytkimen?

Noissahan nyt voi olla vaikka mitä eksoottista, tappokatkaisin tai seisontatuen kytkimen piruilusta lähtien...

Juha_K

ECU:n vaihto on vähän työläämpi euromopoissa ajoneston sirun takia. Avaimen sirun ja ECU:n pitää olla samaa paria.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

Nitrous

älkää missään nimessö laittako pelkkää vieraan pyörän ecua kiinni, menee pahimmillaan lukkoon molemmat ecut kun ei juttele ajoneston kanssa.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

juice87

Ecu editorilla saa ajoneston ja seisontatuen anturin ym. poistettua käytöstä/kannatais kilpurista aina poistaa. Kytkinkahvan kytkin kannattais vaihtaa painonapiksi esim. mittarin viereen, se saattaa oireilla ajossa kun kahva tärisee jolloin ecuun menee eri kartta päälle.

marko_

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 28.08.14 - klo:20:41
älkää missään nimessö laittako pelkkää vieraan pyörän ecua kiinni, menee pahimmillaan lukkoon molemmat ecut kun ei juttele ajoneston kanssa.

Eipä noissa passaa edes liittimet keskenään joten turha huolestua  mp_rata

juice87

Tyhjäkäynti piiri voi olla vikana. Jos tyhjäkäyntiventtiili on likanen tai rikki niin menee seokset kuralle just noilla kierrosalueilla. Tyhjäkäyntipiirin saa myös pois ecu editorilla, jonka jälkeen tyhjäkäynti säädetään manuaalisesti.Kylmäkäynnistyksessä pitää vähän käyttää kaasua muuta haittaa sen poistosta ei ole.

Brut

Pyörä on tällä hetkellä kasattuna kun vielä jonkun aikaa kelit sallii ajamisen. Siinä mielessä vika on ihmeellinen kun se ilmenee satunnaisesti eikä joka kerta kun pyörällä lähtee ajamaan. Toinen ongelma on se että tämän tason näpertely ei itselta 100% varmuudella onnistu joten pyörä pitää viedä aina ammattilaiselle huoltoon/korjaukseen. Pitää seuraavaksi tarkistaa suuttimien toiminta ja tyhjäkäyntipiiri. Eiköhän tämä viimeistään talven aikana saada korjattua mutta toki omaa mieltä häiritsee kun pyörä ei ole kunnossa. Edelleen jos forumilaisilla tulee mieleen mahdollisia vikoja, paikkoja voista voisi saada apua yms kaikkea mahdollista niin kirjoitelkaa tänne. kiitos

Juha_K

Lainaus käyttäjältä: Brut - 03.09.14 - klo:11:01Pitää seuraavaksi tarkistaa suuttimien toiminta ja tyhjäkäyntipiiri. 
ISC tulee vasta K7 lähtien...
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

wbaum

Mulla olis sit oulussa liitin ja patteri+kytkin ja putki-viritelmä lainata, jos haluat helposti naksutella niitä suuttimia auki-kiinni. Hukkaanhan tuo työ ei mene vaikka ongelma ei selviäiskään, noi suuttimet on varmaan joka toisessa mopossa enemmän ja vähemmän tukossa.

Brut

Wbaum: pitää olla yhteydessä kunhan ajokausi loppuu, pyörällä voi tosiaan ajaa koska vika ilmestyy säännölisen epäsäännöllisesti.

Powered by EzPortal