Renkaiden säilytyksestä

Aloittaja Huttu, 25.09.14 - klo:09:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Huttu

Ajattelin kysyä raadilta mielipidettä renkaiden säilytyksestä, lähinnä siihen että pilasinkohan rengasläjäni toissayön pakkaskelissä. Olen yhtä poikkeusta lukuunottamatta säilönyt renkaat kellarissa, missä lämpötila noin 17 astetta ja auringinvalo ei pääse pilaamaan renkaita. Tein tähän kuitenkin ensimmäisen poikkeuksen toissapäivänä jolloin siirsin rengasläjän koppikärryyn odottamaan siirtoa uuteen mopotalliin.
No yöllä keli kävi tuusulassa pakkasen puolella (1 tai puolikas pakkasta) ja renkaat odottivat kärryssä. Kärry on eristetty umpikärry eli saattaa pysyä lämpimämpänä.

Mitä mieltä olette, kärsiikö sliksit tuollaisesta? Toisaalta kauden ensimmäisen MP-tuen vapun ratapäivillä yöllä oli satanut lunta maahan ja mopot odottelivat varikolla hyvin jäähtyneinä.

Terveisin, epätietoinen.

Nitrous

Yksittäinen pakkasyö tai hieman pidempikään jakso lasittumislämpötilan alapuolella ei sinänsä aiheuta vaurioita renkaille, mutta lasittumislämpötilan alapuolella olevan renkaan siirtelyssä tarttee olla aika pirun varovainen, koska "jäätynyt" kumi käyttäytyy hyvin samoin kuin lasi, eli se on pirun haurasta ja halkeilee helposti. Tästä syystä esim. sliksejä ei kannata tilata suomeen talviaikaan. Enemmän rengas ottaa itseensä suorasta auringonvalosta ja kuumuudesta kuin kylmästä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Huttu

Kiitos infosta. Kärry sisältöineen kerkesi lämmetä hyvän tovin ennen kuin aloin siirrellä renkaita, kovihan ne tietysti puolen päivän aikaan +10 lämpötilassa olivat mutta muuten normalissa kunnossa.
Hyvä tietää jatkossa että kylmä ei sinänsä tee renkaalle mitään, aloinkin ihmetellä että miksi kumiseos ei kestäisi kylmää jos se lämpenee siitä takaisin.

Ensiyönä nukun paremmin kun ei tarvitse miettiä koko rengasnipun kohtaloa.

tamik87

Mulla on renkaat kylmässä varastossa. Ei ne miksikään mene kun ei käy potkimassa ja heittelemässä niitä.
Sent from my Lumia 1020

wbaum

Ite kans mietin roudaanko sisävarastoon renkaat vai selviytyykö ne heikosti lämmitetyssä varastossa eli pakkaselle menee.

Juha_K

26.09.14 - klo:13:42 #5 Viimeisin muokkaus: 26.09.14 - klo:18:21 käyttäjältä Juha_K
Pari kuvaa pakkasessa säilytetyistä ratarenkaista. Liekö Jenkeissä eri seokset kun eivät kestä pakkasta. :)

K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

wbaum

Mulla oli aika pakkases tuo yks sc0 ja kyllä se on ihan selkeesti kovettunut, en tiä onko pakkasen vai vanhenemisen takia.

paaton

No nuo renkaat on tainnut tosiaan jäätyä. Siis ihan umpijään sisään. Vettähän tuolla on vieläkin.

app

Ulkovarastossa säilytin kaikki renkaat viime talven. Luonnonmateriaali säilyy hyvin kylmässä. Lämpimässä huonommin.
Ei ollut ongelmia niiden kanssa.

Powered by EzPortal