Alustan huoltoa ja öljyvalintoja

Aloittaja wbaum, 11.09.14 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TommoKe

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:12:11


5baria siel oli painetta, laitettiin nyt 7.



Varmistukseksi kysyn, että löytyikö tuo 7bar jostain katalokista painesuositukseksi vai mistä päädytty tuohon?
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän -

wbaum

26.09.14 - klo:17:21 #91 Viimeisin muokkaus: 26.09.14 - klo:17:23 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 26.09.14 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:12:11
5baria siel oli painetta, laitettiin nyt 7.
Varmistukseksi kysyn, että löytyikö tuo 7bar jostain katalokista painesuositukseksi vai mistä päädytty tuohon?
Seppä arvioi itse. Nää pamputhan ovat "ei-huollettavia" niin siihen nyt mitään validia arvoa varmaan löydykkään. Joku pussukka oli rutussa tuolla, mutta en mä taas tiedä mistä se puhui :D

Tää on just tätä kun itse ei ole nähnyt rakennetta. Erotetaanko öljy ja kaasu tuolla pussukalla sit, en tiedä.

@jarska vaihdatko otsikoksi Alustan modausta ja öljyvahinkoja


visu

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:13:25
En löydä taakse mitään gold valve settejä racetechiltä mutta niitä on ilmeisesti saanut tähän joskus kun gsxr.com niitä on asenneltu. Menee kyl lähelle hintaa jolla sais jo käytettyä wp penskee jne.. Jos noita vaan löytyis jostain. No pitää pitää silmät auki nyt talvella, ja laittaa ostoilmo...

Täältä löytyy suoraan hyllystä tarvittavat Racetechin muutososat vakioiskariin ja myös tarvittavat adapterit joilla iskariin sopii esim. Öhlins jouset joita saatavana jousivakioltaan 5N/mm välein.

T: Motoville

wbaum

Loistohomma, pidetäänpä mielessä.

Taffu

On se säätäjä. Pitää varmaan tipauttaa omatkin varapumput ouluun pumppuhuoltoon @wbaum :)

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Taffu - 26.09.14 - klo:18:23
On se säätäjä. Pitää varmaan tipauttaa omatkin varapumput ouluun @wbaumin pumppuhuoltoon :)
Ei ihan pysty kaupallistamaan tätä kovan luokan tietotaitoa ja huoltopalvelua vielä. Pitäis oikein dokumentoida itseväännetyt työkalut, on niin järkyn näköistä touhua että joku heikkohermoinen varmaan lähtis juosten karkuun vaikka ilmaisena tekis...

Lisäksi vois perustaa suutinhuollon ja bazzazin säätöpalvelun samaan konkurssiin. Tänne vain tuunattavaksi ja eikun nauraen kemoraan painelemaan kierrosenkat uusiksi.



paaton

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.09.14 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 26.09.14 - klo:18:23
On se säätäjä. Pitää varmaan tipauttaa omatkin varapumput ouluun @wbaumin pumppuhuoltoon :)
Ei ihan pysty kaupallistamaan tätä kovan luokan tietotaitoa ja huoltopalvelua vielä. Pitäis oikein dokumentoida itseväännetyt työkalut, on niin järkyn näköistä touhua että joku heikkohermoinen varmaan lähtis juosten karkuun vaikka ilmaisena tekis...

Lisäksi vois perustaa suutinhuollon ja bazzazin säätöpalvelun samaan konkurssiin. Tänne vain tuunattavaksi ja eikun nauraen kemoraan painelemaan kierrosenkat uusiksi.




Millaista tuntitaksaa ajattelit? Meinaan vaan että jos veloitat tuon 35h etupamppujen perushuollosta, niin huoltohinta saattaa äkkiä karata käsistä.

wbaum

Pitää vielä miettiä tätä liikeideana. Mitään normihuoltoa ei kannata lähteä edes tarjoamaan, liikkeellä on paljon yrittäjiä. Ehkä semmosena ennakkoluulottomana höntsäily-modaus-luxus-huoltona. Jos kaikki osat pysyy tallessa niin mopolla on hyvä fengsui.

Anekdoottina mainittakoon, että ketjujen ja rattaiden vaihto toiseen mopoon kesti kahdeksan tuntia, siinä piti käydä välillä ostamassa pulttipyssy ja rälläkkä, mutta ei sekään nyt ihan putkeen mennyt.

Damsku

Tutkiskelin tossa levällään olevia keulaputkia ja totesin toisessa liukuputkessa naarmun joka vois mahollisesti aiheuttaa stefan vuodon. Saako noita hiottua/kiillotettua mitenkään järkevästi? Naarmu on n.10cm matkalla, ihan ku ois joku hiekanjyvä jääny stefan tai pölysuojan alle ja hangannu. Just ja just tuntuu kynnellä pykälä kun naarmua kokeilee.

Juha_K

Loppuukohan Öhlins SU-149 iskarista paluuvaimennus kesken jos siihen laittaa 95 jousen? Iskaria myydään 68 jousella.
K5 1000

Perus ECU flashaus onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750

murmela

Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 14.11.14 - klo:14:40
Loppuukohan Öhlins SU-149 iskarista paluuvaimennus kesken jos siihen laittaa 95 jousen? Iskaria myydään 68 jousella.
Kyl se kannattais shimmauttaa kohilleen huollon yhteydessä. Sen verran kaukana se kumminkin on tontilta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 14.11.14 - klo:13:23
Tutkiskelin tossa levällään olevia keulaputkia ja totesin toisessa liukuputkessa naarmun joka vois mahollisesti aiheuttaa stefan vuodon. Saako noita hiottua/kiillotettua mitenkään järkevästi? Naarmu on n.10cm matkalla, ihan ku ois joku hiekanjyvä jääny stefan tai pölysuojan alle ja hangannu. Just ja just tuntuu kynnellä pykälä kun naarmua kokeilee.
Liukuputkia saa ostettua irtotavarava. Muistelen, että n. 100-150€/putki pyörii hinnat.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 14.11.14 - klo:13:23
Tutkiskelin tossa levällään olevia keulaputkia ja totesin toisessa liukuputkessa naarmun joka vois mahollisesti aiheuttaa stefan vuodon. Saako noita hiottua/kiillotettua mitenkään järkevästi? Naarmu on n.10cm matkalla, ihan ku ois joku hiekanjyvä jääny stefan tai pölysuojan alle ja hangannu. Just ja just tuntuu kynnellä pykälä kun naarmua kokeilee.
Liukuputkia saa ostettua irtotavarava. Muistelen, että n. 100-150€/putki pyörii hinnat.

Saa hiottua, mutta liukuputki toimii myös laakeripintana + huolehtii osittain tiivisteen voitelusta, joten ihan millasta sattuu kuviota siihen ei passaa tarjota.

Damsku

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 14.11.14 - klo:13:23
Tutkiskelin tossa levällään olevia keulaputkia ja totesin toisessa liukuputkessa naarmun joka vois mahollisesti aiheuttaa stefan vuodon. Saako noita hiottua/kiillotettua mitenkään järkevästi? Naarmu on n.10cm matkalla, ihan ku ois joku hiekanjyvä jääny stefan tai pölysuojan alle ja hangannu. Just ja just tuntuu kynnellä pykälä kun naarmua kokeilee.
Liukuputkia saa ostettua irtotavarava. Muistelen, että n. 100-150€/putki pyörii hinnat.

Ne ostetaan vasta lukuisten turhien työtuntien ja katastrofaalisten lisävahinkojen jälkeen. :)

Eli jos säästöbudjetilla kokeilis ensin jollain 1000-2000 vesihiomapapereilla ja loppuun vaikka krominkiillotustahnalla ja laikalla? Putken pinta lienee kromattu, kuluuko kromaus puhki tms. noilla hiomalla? Naarmua tuskin täysin tarviikaan saada pois, kuhan terävät reunat pehmenis ettei riko stefoja.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Damsku - 14.11.14 - klo:19:28
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.11.14 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: Damsku - 14.11.14 - klo:13:23
Tutkiskelin tossa levällään olevia keulaputkia ja totesin toisessa liukuputkessa naarmun joka vois mahollisesti aiheuttaa stefan vuodon. Saako noita hiottua/kiillotettua mitenkään järkevästi? Naarmu on n.10cm matkalla, ihan ku ois joku hiekanjyvä jääny stefan tai pölysuojan alle ja hangannu. Just ja just tuntuu kynnellä pykälä kun naarmua kokeilee.
Liukuputkia saa ostettua irtotavarava. Muistelen, että n. 100-150€/putki pyörii hinnat.

Ne ostetaan vasta lukuisten turhien työtuntien ja katastrofaalisten lisävahinkojen jälkeen. :)

Eli jos säästöbudjetilla kokeilis ensin jollain 1000-2000 vesihiomapapereilla ja loppuun vaikka krominkiillotustahnalla ja laikalla? Putken pinta lienee kromattu, kuluuko kromaus puhki tms. noilla hiomalla? Naarmua tuskin täysin tarviikaan saada pois, kuhan terävät reunat pehmenis ettei riko stefoja.


unohda se kiillotustahna ja laikka.. mahd. kiiltävä =! mahd. hyvä

Powered by EzPortal