Alustan huoltoa ja öljyvalintoja

Aloittaja wbaum, 11.09.14 - klo:15:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Fasu

Kausi meni ilman vuotoja kun putsasi putket ja sen naarmusen puolen käänsi suoraan eteen, että jarrussa stefa ja liut ovat ehjää pintaa vasten ja tietysti tuoreet stefat putkiin.
VV

slowrider

14.11.14 - klo:21:28 #106 Viimeisin muokkaus: 14.11.14 - klo:21:34 käyttäjältä slowrider
Kuinka herkästi vaan tolpat toimii? Kyllä ne skraadut jotain kertoo.... otappa hiekanjyvä  ja tee naarmu ehjään putkeen....

Fasu

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 14.11.14 - klo:21:28
Kuinka herkästi vaan tolpat toimii? Kyllä ne skraadut jotain kertoo.... otappa hiekanjyvä  ja tee naarmu ehjään putkeen....
Sitähän ne kertoo, että on harhailtu päällysteen ulkopuolla ....
VV

wbaum

14.03.15 - klo:19:09 #108 Viimeisin muokkaus: 14.03.15 - klo:19:39 käyttäjältä wbaum
Katumopon huoltoa. Ducati hienon korkin laittanut että piti tehdä työkalu vanhasta spektrografin rungosta että sai korkin auki. Meni kyl muuten aika näppärästi, vielä kun saisi tietoon paljonko tuo marzocchi 50mm hypermotardin keula imee öljyä. Ainakin yli 500ml mutta mittaus meni perseelleen kun öljyt lenti taas ympäri tallia.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 14.03.15 - klo:19:09
Katumopon huoltoa. Ducati hienon korkin laittanut että piti tehdä työkalu vanhasta spektrografin rungosta että sai korkin auki. Meni kyl muuten aika näppärästi, vielä kun saisi tietoon paljonko tuo marzocchi 50mm hypermotardin keula imee öljyä. Ainakin yli 500ml mutta mittaus meni perseelleen kun öljyt lenti taas ympäri tallia.
Onko orkkispamput? Mikä on tarkka malli ja vm?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.03.15 - klo:19:46
Onko orkkispamput? Mikä on tarkka malli ja vm?
Juu. Hypermotard 1100s 08, elikkäs s mallin putket, normimallis on jotkut muut. Uudemmissa taas Marzocchit, mutta en tiä onko ne ihan samat ku täs.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 14.03.15 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: murmela - 14.03.15 - klo:19:46
Onko orkkispamput? Mikä on tarkka malli ja vm?
Juu. Hypermotard 1100s 08, elikkäs s mallin putket, normimallis on jotkut muut. Uudemmissa taas Marzocchit, mutta en tiä onko ne ihan samat ku täs.
Eipä löytyny tarkkaa tietoa, mutta foorumeilla vilahteli 120 mm öljyn pinnaks. Ei se ainakaan kovin metsässä voi olla jos keulan jousto on 156 mm.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Loppu usko 600ml kohilla kun eilen kasasin putket. Varmaan vajaa viel kun vähän löysän tuntuinen keula ja vieläkin jää 120mm kohilta ja tuntuu että pitäis pistää 100ml vielä lisää.

murmela

17.03.15 - klo:12:59 #113 Viimeisin muokkaus: 17.03.15 - klo:13:01 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 17.03.15 - klo:12:35
Loppu usko 600ml kohilla kun eilen kasasin putket. Varmaan vajaa viel kun vähän löysän tuntuinen keula ja vieläkin jää 120mm kohilta ja tuntuu että pitäis pistää 100ml vielä lisää.
Foorumeilla oli myös maininta että ~700ml per putki.

Ota vaikka mittanauha käteen ja mittaa etuputken pituus ja vertaa sitä ratakyykkäs etuputken pituuteen, nii voinee helpottaa ahistusta?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Jaha. No pitää sitten vaan kaataa lisää.

wbaum

Kikseri kävi tosipaikassa kemoralla nyt ekaa kertaa . Taakse tuli lopulta wp:n pamppu ja alusta tuntuu pelaavan aika timanttisesti varsinkin kun vertaa viime kesään. Ei pelota yhtää mopon puolesta, täähän menee tosi nätisti kunhan vaan kuski vielä saa luoton jarruttaa mutkiinki muutenki ku kerran kierroksella.

Lähtökohtahan oli se että asfaltinsauma, jarrutus tai nopee mutka aiheutti väkivaltaisia liikkeitä joka suuntaan.

Wehnä kävi koeajamassa tuon kliksutteluiden jälkeen ja tuumas että muuten ihan tontilla, mutta avaukset tunnottomia kun perä ei anna myöten. Köykäsempi jousi löytyi varikolta ja menee muuten nätisti nyt. Keulimisongelmakin on käytännössä kadonnut kokonaan, pitää melkein tahallaan yrittää jos koittaa saada keulan ilmaan.

parjan_fin

Kuis usein porukkaa pullauttaa keulaputkista pölysuojat alas, putsaa niiden sisällön ja rasvaa ne?

Tuli vaan mieleen kun RR -puolelta tuo tapa jäi selkäytimeen ja kurapuolella tahti vaan kiihtynyt putsaamisissa sekä rasvauksissa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

wbaum

19.05.15 - klo:12:02 #117 Viimeisin muokkaus: 19.05.15 - klo:12:09 käyttäjältä wbaum
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.05.15 - klo:11:47
Kuis usein porukkaa pullauttaa keulaputkista pölysuojat alas, putsaa niiden sisällön ja rasvaa ne?

Tuli vaan mieleen kun RR -puolelta tuo tapa jäi selkäytimeen ja kurapuolella tahti vaan kiihtynyt putsaamisissa sekä rasvauksissa.
Mitäs perusrasvaa tuohon pölysuojille pitäis käyttää? Olen vain wd40 suihkutellut ja pumppaillut ja sitten pyyhkäissyt mahdolliset kurat pois. Mutta sais tuossa varmaan jotain öljysempää sitten laittaa lopuksi vai pitäiskö jotain kuivavoitelua? Jos joku motonet-kama passais kun sinne on käyntiä tässä.

Ite pölysuojien taakse mulla kyllä keräänny mitää likaa, koko viime kesänkää jälkeen siellä juuri mitään ollu. Tosin etupää olikin jumissa niin miksi oliskaan. :D

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 19.05.15 - klo:12:02
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.05.15 - klo:11:47
Kuis usein porukkaa pullauttaa keulaputkista pölysuojat alas, putsaa niiden sisällön ja rasvaa ne?

Tuli vaan mieleen kun RR -puolelta tuo tapa jäi selkäytimeen ja kurapuolella tahti vaan kiihtynyt putsaamisissa sekä rasvauksissa.
Mitäs perusrasvaa tuohon pölysuojille pitäis käyttää? Olen vain wd40 suihkutellut ja pumppaillut ja sitten pyyhkäissyt mahdolliset kurat pois. Mutta sais tuossa varmaan jotain öljysempää sitten laittaa lopuksi vai pitäiskö jotain kuivavoitelua? Jos joku motonet-kama passais kun sinne on käyntiä tässä.

Ite pölysuojien taakse mulla kyllä keräänny mitää likaa, koko viime kesänkää jälkeen siellä juuri mitään ollu. Tosin etupää olikin jumissa niin miksi oliskaan. :D

Mä olen käyttänyt tuollaista lithium pohjaista kamaa; http://www.motonet.fi/fi/tuote/600109/CRC-Yleisrasvalaakerirasva-100ml

Ja tuota ihan seitin ohut siivu liukuputkeen, mahdollisimman liki stefaa, sitten pölysuojaan WD40:stä ja painanut paikoilleen. Hetken muppaillut keulaa ja pyyhkinyt ylimääräiset pois rätillä. Tuon tekee nyt kurapuolella joka ajon jälkeen, niin pysyy keulassa stefat ehjänä sekä keula herkkänä. Meinaan aika järjettömän kitkan aiheuttaa jo pelkkä kuiva pölysuoja.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

jiknnn

http://www.motonet.fi/fi/tuote/606034/CRC-Silikoni-400ml

ite olen suihkutellut tuota pölysuojan alle. Isot pojat joskus sano, että wd40 voi kovettaa stefoja ja tuo chilikoni olis sen puolesta parempaa.
ja joo, jos ei suihkauttele noita rasvoja, niin herkkyydestä ei ole tietoakaan....

Powered by EzPortal