Alastaro-videot

Aloittaja murmela, 23.09.14 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wbaum

https://www.youtube.com/watch?v=8pZNuDF-5s8

Laitetaan nyt omakin race jakoon. Eipä tuosta nyt oikein mitään tullut, menin ihan kujalle tuosta ekasta pölähdyksestä.

murmela

Lainaus käyttäjältä: Jone - 17.07.18 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 17.07.18 - klo:13:22
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

tonde8

Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.07.18 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Jone - 17.07.18 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 17.07.18 - klo:13:22
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.

Pääseekös B:n viivalle tosta noin vain ?  Ei tarvi jokkis taustaa yms ? En ole perehtynyt tälläsiin juttuloisiin 😁

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 18.07.18 - klo:13:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.07.18 - klo:20:31
Lainaus käyttäjältä: Jone - 17.07.18 - klo:15:21
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 17.07.18 - klo:13:22
👍Kyllähän murmis nyt sitten jokkispalkinnon hyödyntää?
Eiköhän tuo enemmin B:n viivalle mene hämmentää pakkaa?  bike_leaning
Molemmat ois tarkotus.

Pääseekös B:n viivalle tosta noin vain ?  Ei tarvi jokkis taustaa yms ? En ole perehtynyt tälläsiin juttuloisiin 😁
Kuten tonne toisaalle jo kommentoin: sekaan vaan.
Ajajatutkinnon tarttet ja jäsenyyden SML alasesta kerhosta. Sit vaan eilmon kautta ilmottautuminen sisään ja kertalisenssi sit paikan päältä.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

T1mppa

Off-topiciksi menee, mutta menkööt:
Ajajatutkinto on teoriaosuus sekä käytännön näyttö. Mun mielestä se ei maksa mitään, mutta ajajatutkintoja järjestetään vaan harvakseltaan, joten pitää olla haukkana jos sellaisen haluaa suorittaa.

Käytännössä teoriaosassa katsellaan miten radalla ja kisoissa kuuluu toimia power point -esityksistä, hieman keskustellaan ja loppuun koe. Koe uusitaan niin kauan, kunnes pääsee läpi. Näytöksi saattaa riittää, jos olet osallistunut kerhokisaan tai sitten joku tulee kattelemaan radanviereen, kun siellä kurvailet.

Pakollinen juttu, mutta siitä ei kannata stressata. Hoitaa vaan homman kotiin varmoin ottein.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 19.07.18 - klo:09:37
Off-topiciksi menee, mutta menkööt:
Ajajatutkinto on teoriaosuus sekä käytännön näyttö. Mun mielestä se ei maksa mitään, mutta ajajatutkintoja järjestetään vaan harvakseltaan, joten pitää olla haukkana jos sellaisen haluaa suorittaa.

Käytännössä teoriaosassa katsellaan miten radalla ja kisoissa kuuluu toimia power point -esityksistä, hieman keskustellaan ja loppuun koe. Koe uusitaan niin kauan, kunnes pääsee läpi. Näytöksi saattaa riittää, jos olet osallistunut kerhokisaan tai sitten joku tulee kattelemaan radanviereen, kun siellä kurvailet.

Pakollinen juttu, mutta siitä ei kannata stressata. Hoitaa vaan homman kotiin varmoin ottein.
Arvaisin, että tuon voi suorittaa myös kisavkl perjantaina, koska Front on siellä paikalla. Eli Frontille viestiä jos tarvista on.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Haba

Toi Jani Front on tosi asiallinen ja reilu mies. Itselleni hän piti viime vuonna yhtenä perjantai ehtoona teorian firmallaan että pääsin motoparkin enduranceen mukaan. Näyttö oli sit motoparkissa harjotuksissa eikä noissa kummassakaan ollut mitään jännitettävää. Oma aika kun on vähän rajallista reissu työn takia. Janille vaan faksia meneen ja kyseleen onko hänellä millai aikaa varmasti koittaa järjestää aikaa että pääsis uusia kuskeja viivalle.

tonde8

Ihan kuin yritettäis kannustaa mukaan.. 😉

LoneWolf

Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

https://youtu.be/d4d0ssubgUY

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.

murmela

Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 26.07.18 - klo:18:21
Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.

Hähähä, kuuntelin aluks ett miiiiiistä toi ääni tulee (alitajunta odotti perus kusias/tonnari/rivinelari-ääntä), sit huomasin ett sehän on sun mopo. :)
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

26.07.18 - klo:22:39 #55 Viimeisin muokkaus: 26.07.18 - klo:23:29 käyttäjältä JMH
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.07.18 - klo:19:02
Lainaus käyttäjältä: LoneWolf - 26.07.18 - klo:18:21
Kädetön kuski esittää miten missataan jokainen apeksi:

Hämmästyttävää että noin hirveällä härväämiselläkin voi päästä 1:40.90, onneksi myöhemmin tuli vielä parempi kierros jossa jopa melkein löysin sisäkanttarit.


Hähähä, kuuntelin aluks ett miiiiiistä toi ääni tulee (alitajunta odotti perus kusias/tonnari/rivinelari-ääntä), sit huomasin ett sehän on sun mopo. :)

Näyttää ihan tekemiseltä. Peukkua.
Mauno ärrällä, eli Rauno.

JMH

Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Edelleen hiljaa, mutta pientä lohtua kummiskin, koska kellossa näkyi, kun päätti vikalla setillä yrittää, eikä ajatella.

https://youtu.be/80LACGtEXnU
Mauno ärrällä, eli Rauno.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:00:02
Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.

murmela

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.18 - klo:00:40
Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:00:02
Taas paljastusten aika:

Siirryttiin ihan uudelle sekuntiluvulle. Tuossa 1.33.9 x 2

Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.
Päin vastoin, enemmän rullailua ja jättää pintakaasu kokonaan pois.
Viedo näyttää siltä että kuskin kaikki kapasiteetti menee ainoastaan pintakaasun väkinäiseen hallintaan ja ajamisesta noin muutoin ei tule yhtään mitään sen takia.
Ja keskittyä siihen että, kun vauhti kuolee liian hitaan suoravauhdin ja liian aikaisen jarruttamisen takia, ei lähde valumaan sinne mutkaan, vaan pitää jarrun/moottorijarrun aikaisen ajolinjan pyöreähkönä. Koska jos valuttelee mutkiin liian aikaisin niin mopoa ei voi kallistaa ollenkaan ja vauhdin joutuu tappamaan totaalisesti ennen apeksia.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.18 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.07.18 - klo:00:40
Tuohan on oikein tekemistä. Joskus tainnukki sanoa sun videoille että aineksia olis nopeempaankin kyytiin, perusasiat kunnossa. Jos nopeempaa haluis niin pitäis vaan vähentää rullailua.
Päin vastoin, enemmän rullailua ja jättää pintakaasu kokonaan pois.
Noh, katselin kyllä että tuossa mennään nimenomaan pitkään moottorijarrulla ja en juuri äänestä ainakaan kuullut että pintakaasulla olisi menty. Tosin laskin kommentissani myös pikkupintakaasun rullailuksi.

Powered by EzPortal