Alastaro-videot

Aloittaja murmela, 23.09.14 - klo:14:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JMH

Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Mauno ärrällä, eli Rauno.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:12:38
pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
En tiedä oonko mikään neuvomaan alastaroa, mutta itsellä alkoi paremmin löytyä kolmonen niin ettei jarruta siihen kuin ihan minimaalisesti, että vähän etusella painetta, sitten vaan kioski lintalleen ja odotellaan sitä apeksia. Toki riippuu taas miten raivoisasti osaa avata kakkosesta jne. Mutta voi saada paremman linjan siihen kolmosen avaukseen ilman sitä pintakaasuttelua, mikä on varsin ikävää tuon pitkän mutkan sujuvuuden kannalta. Se mopo tuppaa hidastumaan tuossa joka tapauksessa.

Lemminkäiseen pitäis varmaan vaan tuutata lujempaa ja myöhemmin.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:12:38
Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Pistä mopoos racedacci, niin huomaat että räpläät sitä kaasua abaut joka mutkassa ennen apeksia.
Ja usko tai älä, se tekee ajamisesta vaikeeta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.18 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:12:38
Nopeet veto päällä, ja pintakaasua pidemmällä matkalla kolmosessa ja Lemminkäisessä-
Pistä mopoos racedacci, niin huomaat että räpläät sitä kaasua abaut joka mutkassa ennen apeksia.
Ja usko tai älä, se tekee ajamisesta vaikeeta.

Juu.... noissa se on suurinta, pisimmän aikaa. Isoin virhe tolta osin. Lemminkäistä pelastais kovempi syöksyminen, kuten veepaukaus totes.

Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

murmela

Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:16:12
Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.
No se oli videon ainoa valonpilkahdus, jos ei taivaalla näkyvää aurinkoa lasketa mukaan.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

JMH

Lainaus käyttäjältä: murmela - 27.07.18 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: JMH - 27.07.18 - klo:16:12
Tosin väitän, että kakkosessa tuli siirryttyä aika hyvin suoraan avauksen puolelle.
No se oli videon ainoa valonpilkahdus, jos ei taivaalla näkyvää aurinkoa lasketa mukaan.

Täälä ei oo sellasta tykkäys-, hali- kiitosnappia.

Joten, voin koittaa hitsata sen rungon.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mauno ärrällä, eli Rauno.

Sippe

Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:16:35
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:16:35
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?
Veikkaisin mormaalista täysin poikkeava nopeus ja ajolinja, mutta normaali jarru = katastrof.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Sippe

29.07.18 - klo:18:33 #69 Viimeisin muokkaus: 29.07.18 - klo:18:40 käyttäjältä Sippe
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:16:35
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?

Oli ilmeisesti aikomus taittaa hieman myöhemmin, eka kierros kankea ukko, sit tuossa on ollut pientä ongelmaa moottorijarrun suhteen. En nyt muista varmasti oliko juuri tuossa. Eli kolmosella ajettavissa nopeissa mutkissa toisinaan vaikka pitäisi olla moottorijarrulla niin kone syöttää edelleen ja silloin se ei käänny eikä toisaalta uskalla kovin mennä jarrulla tai etunen lähtee alta. Samaa vaivaa oli vakio ECU:lla kun Slick modella ajoi. Nyt laitoin taas tiukemmalle 3 vaihteen moottorijarrun. On aika monta kertaa tehnyt tuota. Olen aika monelta kysellyt et onko vika vai ominaisuus, ei ole vielä selvillä, tänään vielä kyselin ecun flashaajalta et oisko sillä jotain ajatusta.

Muoks loput setit sit ajoin miten Murmela ehdotti, kaikki kuten ennenkin, ainoastaan taittaa rauhallisemmin sisään tää oli parempi.

Sippe

Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:18:33
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.07.18 - klo:18:05
Lainaus käyttäjältä: Sippe - 29.07.18 - klo:16:35
Mulla oli hieno suunnitelma, alastaro niinkuin en olis ajanut sitä ennen, eli unohdetaan kaikki vanhat opit. Toimi aika hyvin Botnialla taitto kohdat, missä osuu apeksiin jne videoista, mut se olikin oikeasti uusi rata mulle. Lopputulos siitä ei oikein tullut yhtään mitään vaikka kuvittelin et nyt kierrosajat parenee no ei parantunut pariin sektoriin sai parannusta. Pientä sähläystä heti ekalla kierroksella, oli melkoinen kaatopäivä muuten toi la alastaro.
https://youtu.be/UhoI6c4MGrQ

Mitä tossa tapahtu? Target fixation ja hartialukko, kun missään vaiheessa ei edes yritetty kääntää mopoa?

Oli ilmeisesti aikomus taittaa hieman myöhemmin, eka kierros kankea ukko, sit tuossa on ollut pientä ongelmaa moottorijarrun suhteen. En nyt muista varmasti oliko juuri tuossa. Eli kolmosella ajettavissa nopeissa mutkissa toisinaan vaikka pitäisi olla moottorijarrulla niin kone syöttää edelleen ja silloin se ei käänny eikä toisaalta uskalla kovin mennä jarrulla tai etunen lähtee alta. Samaa vaivaa oli vakio ECU:lla kun Slick modella ajoi. Nyt laitoin taas tiukemmalle 3 vaihteen moottorijarrun. On aika monta kertaa tehnyt tuota. Olen aika monelta kysellyt et onko vika vai ominaisuus, ei ole vielä selvillä, tänään vielä kyselin ecun flashaajalta et oisko sillä jotain ajatusta.

Muoks loput setit sit ajoin miten Murmela ehdotti, kaikki kuten ennenkin, ainoastaan taittaa rauhallisemmin sisään tää oli parempi.

RS2 vastasi, ei nyt suoraan mistä johtuu mutta:
the EB level in rck are as follows:
2             MIN
1             MEDIUM
3             HIGH
4             MAX
 
So in level 1 in 3rd gear is pretty less EB support of engine for me, especially on your "slow" tight tracks!
I recommend at least level 3 for 3rd gear and maybe level 1 for 1st...
When it is still not enough try level 4 for MAX EB support!
 
The mapping didn´t use overrun fuel cut like stock bikes at all, and only with overrun fuel cut disabled you can use gear/mode dependent EB level.

murmela

Kopsaampa tuon @MyRa n linkin/videon tännekkin.

Toi on muuten erinomaisen hyvä opetusvideo siinä suhteessa, että kuski ei räpellä jarrun ja kaasun kanssa abaut ollenkaan. Ainoa variaabeli on ajolinja, joka hieman vaihtelee kierroksesta ja mutkasta toiseen. Ja kun vertaa tuota ruudussa näkyvää diffiä ennen ja jälkeen mutkan, niin näkee aika helposti mikä on nopee linja ja mikä on hidas linja missäkin mutkassa.
Joissakin kohdissa tosin on hieman ajatusvirhettä joka sitten aiheuttaa sen että ajolinja on hitaampi kuin mitä se voisi olla, kuin jos sitä ajatusta ja ajolinjaa sen mukana hieman siirtäisi. Eli jo tuollakin apeksiin osumattomuudella pääsisi 21:en puolelle muuttamalla pari juttua. Ja sitten pariin apeksiin osumalla oliski jo 20-alkunen ja kaikkiin osumalla 19-alkunen, muutoin samanlaisilla jarruilla ja avauksilla.

https://www.youtube.com/watch?v=LRi9l4Nv5yI
Jarrut paskana, paha hidastaa.

MyRa

Viitsitkö avata noita ajatusvirheitä linjassa? Mieluusti napsisin löysät pois kierrosajasta.

murmela

22.08.18 - klo:21:14 #73 Viimeisin muokkaus: 22.08.18 - klo:21:35 käyttäjältä murmela
Lainaus käyttäjältä: MyRa - 22.08.18 - klo:18:22
Viitsitkö avata noita ajatusvirheitä linjassa? Mieluusti napsisin löysät pois kierrosajasta.
Kaikissa mutkissa pääsääntoisesti ihan aavistuksen liian nopea taitto. Taittokohta on sinänsä ihan ok, mutta taita ihan aavistuksen hitaammin. Hyvin usein monessa mutkassa mopo menee sen taiton takia apeksista pitkän matkaa ohi, ennen kuin pääset kaasulle edes vähän.
Ja tuolla kierrosaikatasolla se että mopo on oikealla linjalla, ennen jarrumerkkiä ja/ taittomerkkiä eli yleensä ulkoreunassa, alkaa nousemaan todella kriittiseksi tekijäksi koko ajamisen kannalta.

Kakkoseen lähtee valuun aina hieman liian aikasin ja tuolla vauhdilla se vaan ei toimi.

Palmas, pysy siellä ulkoreunassa, jos haet nopeampaa linjaa, älä aja ns kahdella apeksilla. Jarrumerkin jälkeen paljon syvemmälle ja pyöreämmin.
Ja kyllä, se nopeampi linja tuntuu aluksi aivan saa****an typerältä ja hitaalta, mutta se nyt vaan on nopeampi linja, halusi tai ei.

Nopee vasuri liian aikainen taitto koska tod näke et huomaa että sisäänmenossa rata on leveämpi ja ulostulossa kapeampi. Olet lähes aina ulostulossa maksimikallistuksessa ulkokanttareella.
Nopeessa vasurissa auttaa alkuun myös se että ottaa ulkokanttareen abaut kiinni abaut satasen kyltin kohdalla, eli vähän liian aikaisin, eikä haahuile keskellä rataa siinä kohtaa.

Lemminkäinen sama kuin palmas, jos haluat ajaa nopeampaa linjaa, älä hae ns kahen apeksin linjaa. Ja älä lähde haahuilemaan sinne lemminkäiseen puolesta välistä suoraa. Tosin se johtunee siitä että olet tottunut ajamaan nopeen vasurin vituiks, eli ulostulo täydessä kallistuksessa, ja sitten kun linja vahingossa osuukin, löydät itsesi keskeltä rataa koska ajat ulostulon edelleen täydessä kallistuksessa vaikka linja ei sitä edellyttäisi, joten mopo kiertyy keskelle rataa.

Selkein ajatusvirhe:
Kikkamutkassa kevennä kaasua ihan hetkeksi ennen mäen nyppylän sisäkanttaretta, jotta saat mopon kääntymään sisäreunaan, ja nostettua mopon pystyyn siinä mäen päällä/alamäessä, ja ajettua viimeiseen vasuriin ulkoreunasta.
Nyt ajat kikkamutkasta ulos puoleenväliin rataa, teet välillä ylimääräsen ässän välillä et, viimeisestä vasurista läpi, ja joudut sen takia tekemään ylimääräisen ässän viimeisen vasurin ja kahvilanmutkan välissä.

Ja sen ässän takia kahvilanmutkassa tulee aina ihan liian kiire ja se menee sen takia ihan vituiks joka kerta.

Yhen kerran osut vahingossa kikkamutkassa oikealle linjalle, ja pasmat heti ihan sekasin, vauhti loppuu sen takia, ja sit sen takia taasen kahvilan mutka osuu nappiin.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Jone

04.01.19 - klo:21:42 #74 Viimeisin muokkaus: 04.01.19 - klo:21:53 käyttäjältä Jone
https://youtu.be/gqjDstUA7Wg

Vähä eri kuvakulmaa, voi olla että vähä hämää mutta tuntuu että rataa jäi käyttämättä paljon.

~1:28 vauhtia.

Powered by EzPortal