Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?


Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:

https://www.youtube.com/watch?v=heJR6zi7vgY

Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

eri-ernesti

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?


Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57


Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?

Nihkeästi. Salilla nyt pari vk koittanut rimpuilla, mutta kroppa ei taas tahdo tottua siihen hommaan. Voimat hävinneet jonnekkin. Tai no samat painot liikkuu, mutta sarjakestävyys ihan olematonta kevääseen verrattuna. Lisäksi tahtoo tuo motivaatio olla kivenalla näin syksyllä. Crossi/enska moposta haaveilin tuossa vähän aikaa, mutta lompakkoon/tilille kun katsoo niin eipä moista tarvi ostella...

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?


Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

Voipi olla. Toi on erilaista kuin mitä on RR hommissa tullut vastaan, kun ei tule puristamisesta tai ei ainakaan samat lihakset jumita. Enemmänkin tuolla ojentajien seudulla, jos alkaa yrittää "tehokasta" jarruttamista. Mutta rennommin pitäis tosiaan pystyä ajamaan.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?




Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

Voipi olla. Toi on erilaista kuin mitä on RR hommissa tullut vastaan, kun ei tule puristamisesta tai ei ainakaan samat lihakset jumita. Enemmänkin tuolla ojentajien seudulla, jos alkaa yrittää "tehokasta" jarruttamista. Mutta rennommin pitäis tosiaan pystyä ajamaan.
Nyt tulee tosi aloittelijan omakohtasta mutuilua. Sillon kun tota hommaa rävelsin, niin tuntui auttavan kun yritti tietoisesti pitää kyynärpäitä ylhäällä. Eli juuri päinvastoin kun ratailussa missä niitä koittaa rataakohti tarjota.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.10.14 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?




Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

Voipi olla. Toi on erilaista kuin mitä on RR hommissa tullut vastaan, kun ei tule puristamisesta tai ei ainakaan samat lihakset jumita. Enemmänkin tuolla ojentajien seudulla, jos alkaa yrittää "tehokasta" jarruttamista. Mutta rennommin pitäis tosiaan pystyä ajamaan.
Nyt tulee tosi aloittelijan omakohtasta mutuilua. Sillon kun tota hommaa rävelsin, niin tuntui auttavan kun yritti tietoisesti pitää kyynärpäitä ylhäällä. Eli juuri päinvastoin kun ratailussa missä niitä koittaa rataakohti tarjota.

Huomenna kokeiluun. Muidenkin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.10.14 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?




Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

Voipi olla. Toi on erilaista kuin mitä on RR hommissa tullut vastaan, kun ei tule puristamisesta tai ei ainakaan samat lihakset jumita. Enemmänkin tuolla ojentajien seudulla, jos alkaa yrittää "tehokasta" jarruttamista. Mutta rennommin pitäis tosiaan pystyä ajamaan.
Nyt tulee tosi aloittelijan omakohtasta mutuilua. Sillon kun tota hommaa rävelsin, niin tuntui auttavan kun yritti tietoisesti pitää kyynärpäitä ylhäällä. Eli juuri päinvastoin kun ratailussa missä niitä koittaa rataakohti tarjota.

Huomenna kokeiluun. Muidenkin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Eli tähän tyyliin

Tuntui pirun oudolta aluksi ja piti oikein keskittyä siihen ettei kyynärpäät valu alas. Noin kai idea et selkä ottaisi vastaan enemmän. Joltain nopealta crossikuskilta sain ton vinkin radalla. Toinen vinkki oli et kaasu vain auki kokoajan. Mitä lujempaa menee, niin sen tasasempaa. Totta puhui, mutta lopputulos oli kyllä aina turvat :D

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.10.14 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:20:50
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 03.10.14 - klo:18:23
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:18:14
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:17:52
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.10.14 - klo:17:50
Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 03.10.14 - klo:16:57
Mites muitten kuntoilut on lähteny RR kauden jälkeen liikkeelle?




Paljon mukavammin kuin yleensä, kun ei edes huomaa kuntoilevansa:


Meinaa vaan olla vähän ongelmia käsien jumittamisen kanssa, joten kovin pitkiä pätkiä ei pääse kuntoilemaan.

Kannattaa koittaa keskittyä siihen jännittämiseen. Sama homma oli mulla kelkkailussa. Ei se johu ku pelkästä jännittämisestä.

Voipi olla. Toi on erilaista kuin mitä on RR hommissa tullut vastaan, kun ei tule puristamisesta tai ei ainakaan samat lihakset jumita. Enemmänkin tuolla ojentajien seudulla, jos alkaa yrittää "tehokasta" jarruttamista. Mutta rennommin pitäis tosiaan pystyä ajamaan.
Nyt tulee tosi aloittelijan omakohtasta mutuilua. Sillon kun tota hommaa rävelsin, niin tuntui auttavan kun yritti tietoisesti pitää kyynärpäitä ylhäällä. Eli juuri päinvastoin kun ratailussa missä niitä koittaa rataakohti tarjota.

Huomenna kokeiluun. Muidenkin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.

Eli tähän tyyliin

Tuntui pirun oudolta aluksi ja piti oikein keskittyä siihen ettei kyynärpäät valu alas. Noin kai idea et selkä ottaisi vastaan enemmän. Joltain nopealta crossikuskilta sain ton vinkin radalla. Toinen vinkki oli et kaasu vain auki kokoajan. Mitä lujempaa menee, niin sen tasasempaa. Totta puhui, mutta lopputulos oli kyllä aina turvat :D


Ite rupesin käyttämään tota kyynerpäiden ylösnostamista kovissa jarruissa viime kesänä. En tiiä mistä lie tullut, mutta vaistomaisesti aloin tuota tekemään motoparkissa heinäkuussa. Helpottaa pitkissä jarruissa ja mutkaan mennessä on helpompi rentouttaa kädet kun joutuu tiputtamaan reilusti kyynerpäitä alas.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Mikko K.

Tänään taas tunti crossilla uutta rataa ympäri. Malttia riitti pysyä pystyssä ja välillä sai rentouduttua pyörän päällä, mutta ei riittävästi. Fyysinen laji.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.10.14 - klo:18:46
Tänään taas tunti crossilla uutta rataa ympäri. Malttia riitti pysyä pystyssä ja välillä sai rentouduttua pyörän päällä, mutta ei riittävästi. Fyysinen laji.

Ja tänään sama setti uusiksi. Koska ravinto ja lepo on myös tärkeä osa treeniä, nyt on lapasessa kebab kermaperunoilla ja tv auki.

santerik

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.10.14 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.10.14 - klo:18:46
Tänään taas tunti crossilla uutta rataa ympäri. Malttia riitti pysyä pystyssä ja välillä sai rentouduttua pyörän päällä, mutta ei riittävästi. Fyysinen laji.

Ja tänään sama setti uusiksi. Koska ravinto ja lepo on myös tärkeä osa treeniä, nyt on lapasessa kebab kermaperunoilla ja tv auki.

Mitä tommottii kuramopoiluharrastaminen maksaa? Siis sellasella perusfatsotasolla, ei mitään kisahommia jne.

Vakuutukset taitaa olla samaa sarjaa ko kilvettömässä ärräpärrässä, ratamaksulle kai aika maltilliset mut kuis muut kulut? Noi ei vissiin hirveästi syö kumeksia ja öljyjä/suodattimia/mäntiä suap kai vaiheilla sillontällön?

Kuulostaa liian halvalta ollakseen totta, voisiko joku palauttaa mut maan pinnalle..

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: santerik - 05.10.14 - klo:16:15
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 05.10.14 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 04.10.14 - klo:18:46
Tänään taas tunti crossilla uutta rataa ympäri. Malttia riitti pysyä pystyssä ja välillä sai rentouduttua pyörän päällä, mutta ei riittävästi. Fyysinen laji.

Ja tänään sama setti uusiksi. Koska ravinto ja lepo on myös tärkeä osa treeniä, nyt on lapasessa kebab kermaperunoilla ja tv auki.

Mitä tommottii kuramopoiluharrastaminen maksaa? Siis sellasella perusfatsotasolla, ei mitään kisahommia jne.

Vakuutukset taitaa olla samaa sarjaa ko kilvettömässä ärräpärrässä, ratamaksulle kai aika maltilliset mut kuis muut kulut? Noi ei vissiin hirveästi syö kumeksia ja öljyjä/suodattimia/mäntiä suap kai vaiheilla sillontällön?

Kuulostaa liian halvalta ollakseen totta, voisiko joku palauttaa mut maan pinnalle..


Riippuu vähän harrastevehkeestä ja huolellisuudesta, mutta muuttuvat kulut alkaen 30€ per ajettu tunti, itellä noin 50€. Ylärajaa ei luonnollisesti ole. Tähän vakuutukset ja ratamaksut (noin 10€ kerta) + paikan päälle liikkuminen.
Halvempaa kuin rr, mutta ei kuitenkaan ilmaista.

parjan_fin

Jokusen vuoden nyt kuramopolla ajanut, niin jotain tullut kerättyä noita ajan saatossa ylös. Ja nyt sitten endurosta kyse, ei motocrossista.

- Rengassarja maksaa n. 110 -130 euroa (hyvät merkit) ja takarenkaalla jurnuttaa sellasen 20 tuntia tehollista ajoa, etusella tuplat.
- Mäntäsarjat on n. 150 euron kantturoissa ja 125:ssa sellanen menee 80 tunnin välein, pikkunelarissa puhuvat 120 tunnin vaihtovälistä.
- Öljyt vaihtuu 5 tunnin välein vaihdelaatikkoon / koneeseen.
- Ilmansuodattimet joka ajokerran jälkeen ja ne voi tietenkin uudelleen pestä ja öljytä.
- Tulppa n. 40 - 50 tunnin välein.
- Lippaosia tarpeen mukaan. Piikkiseen alkukäyrä n. 250 euroa ja änkkäri n. 150 euroa.
- Öljyihin, polttoaineisiin jne. kannattaa varata kanssa jotain.
- Suojavarusteet on kalliita ja niissä ei kannata säästellä; polvituet n. 600.-, kypärä n. 400.-, niskatuki n. 300.-, kengät n. 400.- jne.
- Ketjuja ja rattaita menee kolme settiä kaudessa, ainakin meikäläisen n. 150 tunnin ajomäärillä.

Halvempaa kuin RR, ehdottomasti. Kehittää paremmin kuntoa, mielestäni. Vaatii myös enemmän. Jokaista ajotuntia kohden saat laskea vähintään kaksi tuntia ajokamojen sekä mopon huoltamiseen.

Viime kaudella Virtasalmen SM -kisan neljän päivän kaikki kulut oli meikäläisellä 2200 euron huitteilla ja nukuin autossa. Tuolla rahalla harrastan koko vuoden enduroa ja ajan kisat mitä kaudelle eteen osuu, enduron lisäksi CC -kisat. Ja pääsääntöisesti ajopaikkoja on lähempänä. Ratamaksut 7 - 15 euroa, riippuen paikasta.

Ei voi kuin suositella.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

raukkis

Kurapyöräily on itselläkin ajankohtainen aihe. Pyörä ja kamat jne jo löytyy. Mutta tähän hätään en mihkään kursseille pääse ja jotain perusteita ajotekniikasta voisin ihan virtuaalisesti opiskella. Onko tietoa mistä noita perusteita voipi lueskella ihan lumettoman aikakauden ajamiseen tyyliin tämä? http://www.k-smk.fi/index.php/enduro/endurokoulu

Paikallinen seura on kyllä tiedossa ja varmasti jossain vaiheessa tulee liittyttyä ja ajoseuraa ja opastusta sieltä hankittua.
Entä mikä mahtaa olla mpradan vastine kurapuolella, offroad pro?

late

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 05.10.14 - klo:19:17
Jokusen vuoden nyt kuramopolla ajanut, niin jotain tullut kerättyä noita ajan saatossa ylös. Ja nyt sitten endurosta kyse, ei motocrossista.

- Rengassarja maksaa n. 110 -130 euroa (hyvät merkit) ja takarenkaalla jurnuttaa sellasen 20 tuntia tehollista ajoa, etusella tuplat.
- Mäntäsarjat on n. 150 euron kantturoissa ja 125:ssa sellanen menee 80 tunnin välein, pikkunelarissa puhuvat 120 tunnin vaihtovälistä.
- Öljyt vaihtuu 5 tunnin välein vaihdelaatikkoon / koneeseen.
- Ilmansuodattimet joka ajokerran jälkeen ja ne voi tietenkin uudelleen pestä ja öljytä.
- Tulppa n. 40 - 50 tunnin välein.
- Lippaosia tarpeen mukaan. Piikkiseen alkukäyrä n. 250 euroa ja änkkäri n. 150 euroa.
- Öljyihin, polttoaineisiin jne. kannattaa varata kanssa jotain.
- Suojavarusteet on kalliita ja niissä ei kannata säästellä; polvituet n. 600.-, kypärä n. 400.-, niskatuki n. 300.-, kengät n. 400.- jne.
- Ketjuja ja rattaita menee kolme settiä kaudessa, ainakin meikäläisen n. 150 tunnin ajomäärillä.

Halvempaa kuin RR, ehdottomasti. Kehittää paremmin kuntoa, mielestäni. Vaatii myös enemmän. Jokaista ajotuntia kohden saat laskea vähintään kaksi tuntia ajokamojen sekä mopon huoltamiseen.

Viime kaudella Virtasalmen SM -kisan neljän päivän kaikki kulut oli meikäläisellä 2200 euron huitteilla ja nukuin autossa. Tuolla rahalla harrastan koko vuoden enduroa ja ajan kisat mitä kaudelle eteen osuu, enduron lisäksi CC -kisat. Ja pääsääntöisesti ajopaikkoja on lähempänä. Ratamaksut 7 - 15 euroa, riippuen paikasta.

Ei voi kuin suositella.

Kaiken tuon päälle kun ottaa huomioon matkoihin käytetyn ajan esim. Pk-seudulta, kauden pituuden (läpi vuoden vs. vajaa puolet vuodesta) ja kumpi lajeista on enemmän säiden armoilla kesken kaudenkin, niin onhan tuo kuramopoilua niin helppoa varsinkin perheelliselle vs. ratailu. Vaikka sitä putsarin pesusta yms. huolloista ei niin tykkäiskään.

Powered by EzPortal