Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raukkis

Eilen sain keulan uppoamaan niin syvälle että ei sitä saanu nousemaan.. saappaat uppos samaan lälliin kun yritti riuhtoa. Paskan kaiveluksi meni vaikka kuin kaato pyörää suuntaan tai toiseen. Tuntu pikkuisen turhauttavalta, kun sain viimein kamppeen ylös ja lähti hetken päästä uudelle lenkille, niin suoraan metrin syvyiseen veto-ojaan sukellettiin. 1,5h ajeluhetkestä meni tunti vehkeen nosteluihin. Laji ei sillä hetkellä tuntunu kauhean houkuttelevalta. No ens viikolla uudestaan.

juice09

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 19.10.14 - klo:13:36
Eilen sain keulan uppoamaan niin syvälle että ei sitä saanu nousemaan.. saappaat uppos samaan lälliin kun yritti riuhtoa. Paskan kaiveluksi meni vaikka kuin kaato pyörää suuntaan tai toiseen. Tuntu pikkuisen turhauttavalta, kun sain viimein kamppeen ylös ja lähti hetken päästä uudelle lenkille, niin suoraan metrin syvyiseen veto-ojaan sukellettiin. 1,5h ajeluhetkestä meni tunti vehkeen nosteluihin. Laji ei sillä hetkellä tuntunu kauhean houkuttelevalta. No ens viikolla uudestaan.
hyvä että joku muukin ajelee erisyvysiin monttuihin, meikäläinen pääsi oikein uimaan. Iso jäinen lätäkkö aattelin että eiku hana ja nätisti yli, ja paskat sinne sukellettiin oikein kunnolla.  Pitänee ajaa ens kerralla vielä lujempaa...

jiknnn

tänään kevyttä enskaa, tietä, hiekkatietä ja "pattipolkua".
Sykemittarista dataa :
kesto 2:44:55  (kotipihalta -> takasin + pyörän pesu)
1533kcal
keskisyke 126
maksimi 173 (172 taitaa olla laskennallinen maksimi)
rasvanpolttoa 43 min
kuntoilua 2t 1min

maksimisykkeen sai helposti tolla mopopoikien tekemällä n.300m pitkällä pattipolulla, jota on sinänsä helppo ajaa, mutta siinä ei voi levätä sekuntiakaan.

T1mppa

28.10.14 - klo:21:27 #78 Viimeisin muokkaus: 28.10.14 - klo:21:30 käyttäjältä T1mppa
Noissa vakuutuksissa ei oo kyllä mitään järkeä! Siis jos miettii käytännön näkökulmasta.

Katselin valkokilpisten pyörien vakuutuksia.
Halvin vakuutus on 450cc 4t:ssa, sitten tulee 250cc 4t ja kaikkein kalleimmat on 2t-pyörissä. Kevarit kaikista kalleimmat. 2-t pyörissä joita katsekin on papereiden mukaan se 4,5kW - 7 kW, riippuen kuutiotilavuudesta.
Ei tässä hommassa oo kyllä mitään järkeä! Tuommonen 450cc pyörä on ihan murhalaite, jos antaa tämmösen amatöörin sillä ajella.

Karkeesti ottaen bonuksien kanssa (ei täydet) vakuutukset laskurilla olisi siellä 460-700€/vuosi.

slowrider

Kyllä noi vakuutukset nousi mulla esteeksi kuntomopon ostoon. Ei mitään tolkkua noissa hinnoissa kun jo 2 kilvetöntä ennestäänkin vakuutuksissa...menee ihan kiva summa vakuutuksiin kun tuohon lisää lisenssin tapaturmavakuutuksen/samanlaisen vastaavan

Mikko K.

Huomenna se taas lähtee... ja kuntoilu tulee siinä ohessa. Eiköhän tämäkin touhu ala mennä siihen, että kello käy ja pää punaisena koitetaan kiertää rata nopeammin. Se siitä rennosta kuntoilusta  tongue_2 

Mikko K.

Uutta Dunloppia alle, koska rahaa on (119€ sarja). Dunlopin mx52:t oli kyllä positiivinen ylläri. Moposta tuli tarkempi ajaa ja rengas antaa kivasti palautetta. Alustana enimmäkseen kovaa, mutta toimi kivasti myös vähän pehmeämmässä.

Eilen tuli toimeen pakkasesta huolimatta iha hyvin toimeen pelkillä kesä kumeilla, mutta mitäs näille väli keleille? Oisko tuo IKH: ruuvattava nasta sinne tänne huono ratkasu? Ei viihtis kalliita enska piikkejä tuhota melkein kesä kelillä.

heippa

Välikaudenrenkaat on lyhyemmällä piikillä esim. www.kisarengas.fi

-W

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.11.14 - klo:12:05
Uutta Dunloppia alle, koska rahaa on (119€ sarja). Dunlopin mx52:t oli kyllä positiivinen ylläri. Moposta tuli tarkempi ajaa ja rengas antaa kivasti palautetta. Alustana enimmäkseen kovaa, mutta toimi kivasti myös vähän pehmeämmässä.

Eilen tuli toimeen pakkasesta huolimatta iha hyvin toimeen pelkillä kesä kumeilla, mutta mitäs näille väli keleille? Oisko tuo IKH: ruuvattava nasta sinne tänne huono ratkasu? Ei viihtis kalliita enska piikkejä tuhota melkein kesä kelillä.

Dunlopin MX51/ MX52:nen on hyvä "allrounderi", sillä ajan noita CC -kisoja yleensä. Etusesta en niin tykkää kivikossa ja juurakossa, mutta hiekassa menee hyvin. Kivikossa ja juurakossa pomppii jäykän runkonsa takia sivuttain välillä ihan holtittomasti ja siitäkös ne erikoiset jumppaliikkeet sitten alkaakin.

Ihan puhtaaseen santalaariin MX31/32:set on vielä paremmat. Noita MX(x)1:iä löytyy myös 18":na, joten voi punnertaa enskapyörän takavanteelle myös.

Ite en ole noita välikelin "rallinastalla" olevia renkaita käyttänyt, vaan sen ajan tehnyt kuntopuolella jotain muuta. Sellanen pikkujää, sohjo ja kura kuluttaa ketjuja, laakereita jne. ihan hulluna, joten myös ihan sen takia myös antanut ajojen olla tuollasella "puolihölmöllä" kelillä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Mikko K.

03.11.14 - klo:18:31 #84 Viimeisin muokkaus: 03.11.14 - klo:18:34 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 03.11.14 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 02.11.14 - klo:12:05
Uutta Dunloppia alle, koska rahaa on (119€ sarja). Dunlopin mx52:t oli kyllä positiivinen ylläri. Moposta tuli tarkempi ajaa ja rengas antaa kivasti palautetta. Alustana enimmäkseen kovaa, mutta toimi kivasti myös vähän pehmeämmässä.

Eilen tuli toimeen pakkasesta huolimatta iha hyvin toimeen pelkillä kesä kumeilla, mutta mitäs näille väli keleille? Oisko tuo IKH: ruuvattava nasta sinne tänne huono ratkasu? Ei viihtis kalliita enska piikkejä tuhota melkein kesä kelillä.

Dunlopin MX51/ MX52:nen on hyvä "allrounderi", sillä ajan noita CC -kisoja yleensä. Etusesta en niin tykkää kivikossa ja juurakossa, mutta hiekassa menee hyvin. Kivikossa ja juurakossa pomppii jäykän runkonsa takia sivuttain välillä ihan holtittomasti ja siitäkös ne erikoiset jumppaliikkeet sitten alkaakin.

Ihan puhtaaseen santalaariin MX31/32:set on vielä paremmat. Noita MX(x)1:iä löytyy myös 18":na, joten voi punnertaa enskapyörän takavanteelle myös.

Ite en ole noita välikelin "rallinastalla" olevia renkaita käyttänyt, vaan sen ajan tehnyt kuntopuolella jotain muuta. Sellanen pikkujää, sohjo ja kura kuluttaa ketjuja, laakereita jne. ihan hulluna, joten myös ihan sen takia myös antanut ajojen olla tuollasella "puolihölmöllä" kelillä.

Täällä treenaillaan kun siihen tarjoutuu mahdollisuus. Ulos ei passaa liikoja katella. Tulee ihan huomaamatta viikkojen ajotaukoja töiden takia. Paineet oli noilla renkailla 0,85 ja 0,7. Tuntu pelaavan. Pirellin scorpionilla käytin jotain 0,2bar isompia paineita. Kunnon kivikkoa tuolla ei ollut, mutta kovaksi jäätynyttä savea ja juurakkoa. Isompaa ohjelmaa ei ollut, tosin ei vauhtikaan taida olla niin isoa kuin siellä etelässä päin :)

jiknnn

Laitetaanpa tähän vielä esimerkki, miten köykäsellä menolla sykettä saa aikaan. Kuntopyöräilyä ihan puhtaimmillaan. 3 päivältä kierrokset, maa on jäässä ja alla wanhat enskanastat, joilla uskaltaa vielä kohtuudella ajella. keskimmäisellä kiekalla on nopeus racerenderillä :), siinä oli "matalapainerenkaat" eli molemmat päät tyhjiä, takasesta kääntyi venttiili(2 rengaslukkoa) ja etunen oli tyhjentynyt muuten vaan.Viimenen kiekka oli max sykkeellä, vaikka eipä sitä tuosta kuvasta voi juuri päätellä...
https://www.youtube.com/watch?v=ASnyJDS0GAo

raukkis

Olipa mukavan näköinen lenkura.

Mikko K.

Laitoin tuon husqvarnan äsken puntariin ja 118kg näytti viisari tankki täynnä. On se kivaa kun on sähköstartit ja muut vermeet. Muistikuvat kevyestä menosta nuorempana ei siten varmaan ole ihan tuulesta temmattuja. 125 2t noin 100kg tankki täynnä ja kuski tais olla luokkaa 55kg kun tuolla ajelin. Minkäs painosilla peleillä muut ajelee?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 01.12.14 - klo:21:08
Laitoin tuon husqvarnan äsken puntariin ja 118kg näytti viisari tankki täynnä. On se kivaa kun on sähköstartit ja muut vermeet. Muistikuvat kevyestä menosta nuorempana ei siten varmaan ole ihan tuulesta temmattuja. 125 2t noin 100kg tankki täynnä ja kuski tais olla luokkaa 55kg kun tuolla ajelin. Minkäs painosilla peleillä muut ajelee?

Tässä hieroskelen kauppoja kurapyörästä. Tällä tai ensiviikolla pitäisi pyörä hakea.
Mikä husse sulla on?

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.12.14 - klo:13:29
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 01.12.14 - klo:21:08
Laitoin tuon husqvarnan äsken puntariin ja 118kg näytti viisari tankki täynnä. On se kivaa kun on sähköstartit ja muut vermeet. Muistikuvat kevyestä menosta nuorempana ei siten varmaan ole ihan tuulesta temmattuja. 125 2t noin 100kg tankki täynnä ja kuski tais olla luokkaa 55kg kun tuolla ajelin. Minkäs painosilla peleillä muut ajelee?

Tässä hieroskelen kauppoja kurapyörästä. Tällä tai ensiviikolla pitäisi pyörä hakea.
Mikä husse sulla on?


Husqvarna TC450   2004 mallia. Heräteostoksena tuo joskus tuli ja heikolla hetkellä meinasin siitä luopua. Onneksi jäi mulle :)


Powered by EzPortal