Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 02.12.14 - klo:13:29Laitoin tuon husqvarnan äsken puntariin ja 118kg näytti viisari tankki täynnä. On se kivaa kun on sähköstartit ja muut vermeet. Muistikuvat kevyestä menosta nuorempana ei siten varmaan ole ihan tuulesta temmattuja. 125 2t noin 100kg tankki täynnä ja kuski tais olla luokkaa 55kg kun tuolla ajelin. Minkäs painosilla peleillä muut ajelee?

Mun valkokilpinen EXC525 -03 oli joskus puntarissa 126kg(61+65) tankki täynnä. Motrac-Racingin pojat poras ja pinnotti pytyn 1mm ylikokoon ja se on nyt just 525cc. Ei näin äkkiseltään tule mieleen tilannetta että olis toivonut lisää voimaa.

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 01.12.14 - klo:21:08
Laitoin tuon husqvarnan äsken puntariin ja 118kg näytti viisari tankki täynnä. On se kivaa kun on sähköstartit ja muut vermeet. Muistikuvat kevyestä menosta nuorempana ei siten varmaan ole ihan tuulesta temmattuja. 125 2t noin 100kg tankki täynnä ja kuski tais olla luokkaa 55kg kun tuolla ajelin. Minkäs painosilla peleillä muut ajelee?

En ole omaani koskaan puntarissa käyttänyt, mutta tehdas valehtelee 94kg tuon painoksi. Eli Husaberg TE125 enska.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Perheelle joulukuusi ja itselle joululahja  03Biker
Meinashan olla liukasta, kun kävin heittään pientä lenkkiä noilla kesärenkailla.

T1mppa

On aivan eri planeetalta ajaa muoviluodilla asfaltilla tai kotarilla tamppautuneella/auratulla lumisella tiellä. Ainut lääke tatsin saamiseen on kilometrien ajaminen.
Alusta täytyy säätää itselle sopivaksi. Tuntuu, että tuo nykyinen on säädetty reilusti painavammalle henkilölle.

Renkaat toimi aloittelijalle loistavasti. Eikä tarvinnut välittää asfaltista, kunhan tasakaasulla oli niissä kohdin. Enempi harrastanut kaveri kokeili ja sanoi, että pitoa on yllättävän paljon. Renkaat ovat välikelin renkaat.

Kunhan saan paikalliselta enska-järjestöltä sähköpostia, niin koitan mennä kokeilemaan jotain enskapätkääkin.

T1mppa

20.12.14 - klo:15:21 #94 Viimeisin muokkaus: 20.12.14 - klo:15:23 käyttäjältä T1mppa
Miten tää voi olla näin vaikeeta ja raskasta :D Onneksi hymyilyttää ja tekee mieli lähteä uudestaankin.
Olipahan hieno päivä ulkoilla!

Eilen ostin kunnon piikkirenkaatkin, joten talvea odotellaan.

raukkis

Mikä tuo keltainen juttu oikeassa reunassa on? Piikit pitäs itsekin yrittää jaksaa ruuvata alle, jos sitä sitten tulis käytyä edes kokeilemassa talviajoa. Liekö muuta huomioitavaa talvikeleillä? Tarviiko noita suuttimia muuten yleensä vielä pikkupakkasilla vaihdella?

murmela

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 20.12.14 - klo:16:47
Mikä tuo keltainen juttu oikeassa reunassa on?
Se on ihan vaan kusta. Älä syö keltaista lunta.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

Mikko K.

20.12.14 - klo:21:00 #97 Viimeisin muokkaus: 20.12.14 - klo:21:05 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 20.12.14 - klo:16:47
Mikä tuo keltainen juttu oikeassa reunassa on? Piikit pitäs itsekin yrittää jaksaa ruuvata alle, jos sitä sitten tulis käytyä edes kokeilemassa talviajoa. Liekö muuta huomioitavaa talvikeleillä? Tarviiko noita suuttimia muuten yleensä vielä pikkupakkasilla vaihdella?

Piikit alle ja menoksi... Jos sulla on 4-tahti, niin en ois niin huolissaan suuttimista perus metsässä möyrimisessä. 2t on sitten jo vähän tarkempi niiden suhteen... paljon kanssa pärjää aina jos haluaa ehjänä pitää.



Tuollaiset läpökintaat on ihan mukavat sarvissa, jos oikein alkaa paleltaa sormia.


Mikko K.

Tässä hyvää pohdiskelua ajotekniikkaan liittyen. Stefan Evertsin tutoriaaleja kannattaa myös seurailla... Sillä hemulilla on jotain kokemuspohjaa erilaisten laitteiden viemisestä.

https://www.youtube.com/watch?v=7610sYWn78U


T1mppa

29.12.14 - klo:09:58 #99 Viimeisin muokkaus: 29.12.14 - klo:13:40 käyttäjältä T1mppa
Aijaijai kun oli mukavaa mennä eilen. Pakkasta oli -11c, mutta silti tuli hiki ja näpit pysyi lämpimänä jopa kesähanskoilla (varmaan vauhti niin hidasta).
Ainakaan tuolle mun vehkeelle ei tarvii mitään kaasarin säätöjä tehdä. Toimii oikein mukavasti. Pitoa sai mukavasti kunnon piikkirenkailla.

Vuorela

Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.12.14 - klo:11:56
Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.
Ei kannata. Huomenna on 5 astetta plussan puolella.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.14 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.12.14 - klo:11:56
Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.
Ei kannata. Huomenna on 5 astetta plussan puolella.

Ehkä toi lumi pysyis paremmin maassa, jos pitää piikkirenkaat hyllyssä :)

T1mppa

29.12.14 - klo:13:51 #103 Viimeisin muokkaus: 29.12.14 - klo:14:37 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.12.14 - klo:11:56
Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.

RR-kun oli niin kriittinen sään suhteen (mulla on sateella 100% kaatoprosentti), niin ajattelin enskan olevan joustavampi sen suhteen. Vielä kun on alkuinnostusta ja kalenterissa vapaita päiviä, niin koitan mennä ajamaan aina kun mahdollista. Kunhan kiinan posti kuljettaa lisää valotehoa keulalle, niin kai sitä voisi hieman hämärämmässäkin käydä ajamassa. Silloin tosin toivoo ajokaveria mukaan.

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.14 - klo:12:03

Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.12.14 - klo:11:56
Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.
Ei kannata. Huomenna on 5 astetta plussan puolella.

Nitrouksen motivoimana tuli renkaat vaihdettua. Ehkä ajatus kuramopoilusta lämmittää myös toimistossa istuvia ;)  

Jos sitä tällä viikolla lopettais kauden 2014 ja aloittais seuraavan.

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.12.14 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 29.12.14 - klo:11:56
Jokohan sitä hiljalleen jaksais vaihtaa piikit alle. Toi 18 astetta pakkasta ei kyllä paljoa ajohaluja herätä. Edellisestä ajokerrastakin vierähtänyt jo pari kuukautta.

RR-kun oli niin kriittinen sään suhteen (mulla on sateella 100% kaatoprosentti), niin ajattelin enskan olevan joustavampi sen suhteen. Vielä kun on alkuinnostusta ja kalenterissa vapaita päiviä, niin koitan mennä ajamaan aina kun mahdollista. Kunhan kiinan posti kuljettaa lisää valotehoa keulalle, niin kai sitä voisi hieman hämärämmässäkin käydä ajamassa. Silloin tosin toivoo ajokaveria mukaan.

Silloin kannattaa ajaa kun intoa ja mahdollisuuksia riittää. Itellä ollut tänä vuonna aika huonosti tuota intoa ajamiseen. Nyt kun toi mopo olis taas valmiina ajoon ja kelit muuta kuin vesisadetta, niin ajaminenkin kiinnostaa vähän enemmän.

Powered by EzPortal