Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T1mppa

 peukku_1
Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 17.02.15 - klo:16:31
jääratarenkaat jäisellä hiekkatiellä :)
Perheen pienimmille kerrottakoon, ettei isompia riskejä otettu, eikä kotkaa rääkätty...

Mahtavan näköistä menoa!  peukku_1 wheely
Kivan oloinen rata myös.

juice09

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 17.02.15 - klo:17:18
peukku_1
Lainaus käyttäjältä: jiknnn - 17.02.15 - klo:16:31
jääratarenkaat jäisellä hiekkatiellä :)
Perheen pienimmille kerrottakoon, ettei isompia riskejä otettu, eikä kotkaa rääkätty...

Mahtavan näköistä menoa!  peukku_1 wheely
Kivan oloinen rata myös.
missäpäin oulua tai... kyseinen pätkä, vois käydä testaan

jiknnn

Lainaus käyttäjältä: juice09 - 19.02.15 - klo:01:26missäpäin oulua tai... kyseinen pätkä, vois käydä testaan

Tuo on 1 hevosvoimasten reenausrata. Ei näin yleisempään käyttöön. Nyt jos vielä pakkasia tulisi, niin järvissä on sohjot kastuneet ja jäätyneet pintaan asti. Ylläriä voi tulla jos siinä on useampi jää päällekkäin ja sulaa välissä. Viime viikonloppuna parilla järvellä oli 10cm sohjojäätä päällä, sitten 5cm sulaa sohjoa ja alla varmaan puolimetriä sohjojäätä ja alimmaisena teräsjäätä. En hakannut reikää kuin sohjoon asti.

raukkis

Sainpa tuossa kk sitten kerran käytyä kokeilemassa spooriajoa. Siitä(kään) mitään tullu. Kohta tuota saapi jumpata taasen renkaita niin kymysys kuulukin. Mikä rengas tuohon puolikkaaseen kotariin pitäs taakse hankkia ihan noviisin perusenskailuun? Ja onko tässäkin koolla väliä 100/100, 120/90 joku muu mikä?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.15 - klo:10:19
Sainpa tuossa kk sitten kerran käytyä kokeilemassa spooriajoa. Siitä(kään) mitään tullu. Kohta tuota saapi jumpata taasen renkaita niin kymysys kuulukin. Mikä rengas tuohon puolikkaaseen kotariin pitäs taakse hankkia ihan noviisin perusenskailuun? Ja onko tässäkin koolla väliä 100/100, 120/90 joku muu mikä?

120/90 lienee vakio koko. MUTTA! Jos ajelee paljon kivikoita jne., niin suosittelen 140 leveetä taakse. Koneessa riittää voima viemään kyllä, kun riittää piikissäkin.

140:ssä on enemmän ilmatilaa ja isomman kokonsa puolesta kärsii ajaa pienemmillä paineilla (jos ilmakumia käyttää) = enemmän pitoa kivikossa ja on joustavampi kivikossa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Aijai kun oli kivaa. Eilen tuli ajeltua 46 km pieniä hiekka- ja metsäteitä, 1h10min. Voisi sanoa, että mopo toimii.

parjan_fin

Tuolta meikäläisen "Joutube" -kanavalta löytyy nippu enskavideoita, niin kisoista kuin treeneistäkin: https://www.youtube.com/channel/UCmWeZ9Jgl54fbuU8-G67n3w
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.03.15 - klo:13:52
Tuolta meikäläisen "Joutube" -kanavalta löytyy nippu enskavideoita

peukku_1  Mikä kamera?

Grass

09.03.15 - klo:19:22 #128 Viimeisin muokkaus: 09.03.15 - klo:20:01 käyttäjältä Grass
Pitääpä raportoida: Eilen tuli ajettua ensimmäinen kunnon lenkki Beta:lla 1h30min polkuja pitkin. Maasto oli meikäläisen taidoille tosi haastavaa. Kavilan (Salo) kallioiden isot korkeuserot ja epätasaisuus oli lähes traial tasoa - tai siltä se ainakin tuntui. Kävi kuntoilusta! Sykemittari olisi hakannut punarajaa jos olisi ollut mukana - olo oli kuin 15km juoksulenkin jälkeen. Piti kesken lenkin vaihtaa gore-takki MX-paitaan ja kypärä oli kuin järvessä uitettu. Yllätävän hyvin piti enskapiikit avokalliolla. Jännä fiilis kun pyörä elää alla pehmeässä maastossa. Pitää hioa rajusti kytkimen käyttöä ja opetella takajarrun käyttöä. Yhteenvetoan todettakoon että ratakokemuksesta ei ole mitään hyötyä kalliolla tahi lumisohjossa kikkailussa. Nöyrästi on opeteltava tasapainoilua ja pyörän hallintaa. Hauskaa oli joka tapauksessa. wheely

Avaukset - kuminauhaa
Jarrut - märkä rätti

Aprilia RSV1000 '02
Beta 400 '11
Honda CBR600 '01 (myyty)
Honda Monkey (myyty)

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 09.03.15 - klo:16:14
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.03.15 - klo:13:52
Tuolta meikäläisen "Joutube" -kanavalta löytyy nippu enskavideoita

peukku_1  Mikä kamera?

GoPro Hero3+ ja tais olla Black edition.

Osa videoista on kyllä rakeentunut, mutta siihen syy löytyi taannoin GoPro Studiosta, se oli paskonut kodekit ja teki sutta ja savea pihalle.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

raukkis

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.03.15 - klo:08:53
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.15 - klo:10:19
Sainpa tuossa kk sitten kerran käytyä kokeilemassa spooriajoa. Siitä(kään) mitään tullu. Kohta tuota saapi jumpata taasen renkaita niin kymysys kuulukin. Mikä rengas tuohon puolikkaaseen kotariin pitäs taakse hankkia ihan noviisin perusenskailuun? Ja onko tässäkin koolla väliä 100/100, 120/90 joku muu mikä?

120/90 lienee vakio koko. MUTTA! Jos ajelee paljon kivikoita jne., niin suosittelen 140 leveetä taakse. Koneessa riittää voima viemään kyllä, kun riittää piikissäkin.

140:ssä on enemmän ilmatilaa ja isomman kokonsa puolesta kärsii ajaa pienemmillä paineilla (jos ilmakumia käyttää) = enemmän pitoa kivikossa ja on joustavampi kivikossa.

Kiitokset. Yritän pysytellä pois kivikkoista. Entä mitäs etua tuosta sixdays mallin vakiokoosta 100/100 on verrattuna noihin levämpiin jos voima kumminkin piisaa?

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 11.03.15 - klo:09:20
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 09.03.15 - klo:08:53
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 08.03.15 - klo:10:19
Sainpa tuossa kk sitten kerran käytyä kokeilemassa spooriajoa. Siitä(kään) mitään tullu. Kohta tuota saapi jumpata taasen renkaita niin kymysys kuulukin. Mikä rengas tuohon puolikkaaseen kotariin pitäs taakse hankkia ihan noviisin perusenskailuun? Ja onko tässäkin koolla väliä 100/100, 120/90 joku muu mikä?

120/90 lienee vakio koko. MUTTA! Jos ajelee paljon kivikoita jne., niin suosittelen 140 leveetä taakse. Koneessa riittää voima viemään kyllä, kun riittää piikissäkin.

140:ssä on enemmän ilmatilaa ja isomman kokonsa puolesta kärsii ajaa pienemmillä paineilla (jos ilmakumia käyttää) = enemmän pitoa kivikossa ja on joustavampi kivikossa.

Kiitokset. Yritän pysytellä pois kivikkoista. Entä mitäs etua tuosta sixdays mallin vakiokoosta 100/100 on verrattuna noihin levämpiin jos voima kumminkin piisaa?

En ole ikinä sitä keksinyt. Kapeammalla renkaalla pitopinta on pienempi, mutta 100:sen profiililla sitä ilmatilaa koitetaan kompensoida.

Oma ajotaito ja nopeus ei riitä tulkkaamaan vielä tuon etuja / haittoja. Itse tykkään eniten 140/90, jopa piikissä. Sillä saa räimiä menemään ihan millasessa maastossa tahansa ja antaa anteeksi aika paljon. Samoin siinä on pitoa esim. märällä kalliolla paremmin ja pito on aika oleellinen asia piikissä. Ja mun tajun mukaan leveämpi kumi myös kantaa paremmin pehmeissä paikoissa, eikä kaiva itseään ihan pohjamutia myöden heti ensimmäisenä.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

11.03.15 - klo:11:52 #132 Viimeisin muokkaus: 11.03.15 - klo:11:54 käyttäjältä T1mppa
Googlesta tämmöstä:

http://www.dunlopmotorcycle.com/media-upload/wideimage.jpg

http://www.dunlopmotorcycle.com/info-center/off-road-facts/

edit:
Tässä myös puolletaan leveämmän renkaan puolesta, jos siirrytään krossiradalta enskareitille
http://forums.mxtrax.co.uk/showthread.php/263471-Tyre-Rim-Sizes-Explained

jiknnn

nonii, nyt on freeride settiä jäällä. Piti vähän säätää eri ratamalleja...
https://www.youtube.com/watch?v=NSNQgLVbIME

Omassa enskassa on tullut viimeaikoin pidettyä pirellin MT16 kumeja. Etunen on muistaakseni ihan dot rengas ja takasessa ei lue "not for highway use" eli ainakin itse pidän sitä ihan maantierenkaana :) . Takasen nappula on noin 17mm korkea ja on ihan jees sekalaisessa ajossa.
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/120/hoehe/all/felge/18/hersteller/PIRELLI/profile/MT%2016/StartRow/0/motorradreifen.html
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/ActiveTab/shopping/ActiveLink/1/Search/1/breite/80/hoehe/all/felge/21/hersteller/PIRELLI/profile/MT%2016/StartRow/0/motorradreifen.html

Grass

MOTORSPORT-katsaus. Betan 20h tuntia sitten rempatun koneen öljykierto petti. Ruumiinavaus ensiviikolla.
Avaukset - kuminauhaa
Jarrut - märkä rätti

Aprilia RSV1000 '02
Beta 400 '11
Honda CBR600 '01 (myyty)
Honda Monkey (myyty)

Powered by EzPortal