Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nykanju

Joo ja voitosta saa ajaa vieläkin kovempaa kun enduron mm-sarjaa johtava Remes mukana... :) mutta jos harkitsee cc:tä niin ehdottomasti ajamaan!!!

T1mppa

Let there be light
There was light

wbaum

Rengashommia. Pitääkö tuo lukko yrittää saada tuonne vanteen ja sisäkumin väliin sitten ku rengas on puoliksi vanteella? Aika säätämistä tää vaihto, nauretteli kun vanteella oli 19tuumainen sisäkumi sisällä, onneksi oli hyllyssä uusi 21"

Kunhan nää saa vaihdettua niin pääsee ihmettelemään miksi kone kalisee kannessa. Vissii puolipuristin jotenki jumittaa.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.10.15 - klo:19:36
Rengashommia. Pitääkö tuo lukko yrittää saada tuonne vanteen ja sisäkumin väliin sitten ku rengas on puoliksi vanteella? Aika säätämistä tää vaihto, nauretteli kun vanteella oli 19tuumainen sisäkumi sisällä, onneksi oli hyllyssä uusi 21"

Kunhan nää saa vaihdettua niin pääsee ihmettelemään miksi kone kalisee kannessa. Vissii puolipuristin jotenki jumittaa.

Pitää... jatkokysymys. Miksi otit lukon kokonaan pois. Youtubesta löytyy aika paljon mx tyre change videoo. Se on pikku saunakaljoissaankin vartin homma per pääty ku opettelee tekeen. Ammattilaiset tekee sit oikeesti vauhdilla.

Ite nappasen renkaan ja sisuskumin molemmat yhtenä pakettina irti ja vastaavasti takas.

wbaum

Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.10.15 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.10.15 - klo:19:36
Rengashommia. Pitääkö tuo lukko yrittää saada tuonne vanteen ja sisäkumin väliin sitten ku rengas on puoliksi vanteella? Aika säätämistä tää vaihto, nauretteli kun vanteella oli 19tuumainen sisäkumi sisällä, onneksi oli hyllyssä uusi 21"

Kunhan nää saa vaihdettua niin pääsee ihmettelemään miksi kone kalisee kannessa. Vissii puolipuristin jotenki jumittaa.

Pitää... jatkokysymys. Miksi otit lukon kokonaan pois. Youtubesta löytyy aika paljon mx tyre change videoo. Se on pikku saunakaljoissaankin vartin homma per pääty ku opettelee tekeen. Ammattilaiset tekee sit oikeesti vauhdilla.

Ite nappasen renkaan ja sisuskumin molemmat yhtenä pakettina irti ja vastaavasti takas.
En mä tiä, ei se halunnu lähteä irrottamatta. No se on lukolla kasassa ja vuotaa ku seula tuo, joko hyllyssä ollu uusi sisäkumi oli hapertunut tai hajos vaikka mielestäni varovasti vääntelin siihen koskematta. Ihan sama, ajellaan sit ilman paineita.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.10.15 - klo:20:07
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 11.10.15 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.10.15 - klo:19:36
Rengashommia. Pitääkö tuo lukko yrittää saada tuonne vanteen ja sisäkumin väliin sitten ku rengas on puoliksi vanteella? Aika säätämistä tää vaihto, nauretteli kun vanteella oli 19tuumainen sisäkumi sisällä, onneksi oli hyllyssä uusi 21"

Kunhan nää saa vaihdettua niin pääsee ihmettelemään miksi kone kalisee kannessa. Vissii puolipuristin jotenki jumittaa.

Pitää... jatkokysymys. Miksi otit lukon kokonaan pois. Youtubesta löytyy aika paljon mx tyre change videoo. Se on pikku saunakaljoissaankin vartin homma per pääty ku opettelee tekeen. Ammattilaiset tekee sit oikeesti vauhdilla.

Ite nappasen renkaan ja sisuskumin molemmat yhtenä pakettina irti ja vastaavasti takas.
En mä tiä, ei se halunnu lähteä irrottamatta. No se on lukolla kasassa ja vuotaa ku seula tuo, joko hyllyssä ollu uusi sisäkumi oli hapertunut tai hajos vaikka mielestäni varovasti vääntelin siihen koskematta. Ihan sama, ajellaan sit ilman paineita.

Annan äänen taksille. Rengasjumppa on vittumaista siihen asti, kunnes kampura leikkaa kiinni tai ketjut katkeaa keskellä ei mitään. Ajatuksen kanssa vaan palikat uudestaan kasaan, kyl se siitä

wbaum

Takasta mä nyt väännän. Pitää saada piikkikumit pois kun tappavat tallin lattian. Oon nyt varmaan 1.5h vääntänyt ja yks lonkero kulunut. Tässä ajassa olis vaihtanut 6 tubeless RR kumia ja tasapainotttanut ne. Että alkaa palaa pinna.

Mikko K.

Lainaus käyttäjältä: wbaum - 11.10.15 - klo:21:01
Takasta mä nyt väännän. Pitää saada piikkikumit pois kun tappavat tallin lattian. Oon nyt varmaan 1.5h vääntänyt ja yks lonkero kulunut. Tässä ajassa olis vaihtanut 6 tubeless RR kumia ja tasapainotttanut ne. Että alkaa palaa pinna.

http://m.youtube.com/watch?v=BE1qG9iQZlg

raukkis

Voin tuntea wunderin tuskan. Ihan samat fiilikset noiden kurarenkaiden kanssa. Kohta saa varmaan taas piikit tapella alle sen yhden ajokerran vuoksi. Videoita kattonu mutta silti ei suju :D

wbaum

Jaa no tuossa videossa se vetää molemmat reunat ulos. Mä vedin rr-tyyliin saman reunan yli... En kyllä hokannu että sen vois noinki tehdä.

Noh, kumit on nyt alla. Etusen sisäkumi pitää viel vaihtaa. Ja varmaan kaikki pyörän laakerit jos saa joskus tuon koneen toimimaan.

On kyllä sympaattinen vehje tämä XR honda. Painoa paljon ja tehoa vähän, varmaan maailman yksinkertaisin rakenne. En tiä sit onko modernit kotarit yms näin simppeleitä.

Vuorela

Onhan toi sisäkumien kanssa pelaaminen ihan paskaa hommaa ratarenkaisiin verrattuna. Varmaan suurin syy tähän on se että renkaanvaihtoja on tällä vuosituhannella takana yhden käden sormilla laskettava määrä ja näistäkin ensimmäiset oli jotkut iänpäivän vanhat korput minkä kanssa piti tapella. Voipi olla että jää piikit laittamatta alle ihan vaan sen takia ettei renkaanvaihto maistu. Toisaalta viime talvena ajoin piikeillä 20min, joten enemmän meni aikaa renkaan vaihtoon kuin ajamiseen :)

parjan_fin

:D

Mutta sitten se ilo repeää, kun ensimmäistä kertaa menee hermo ajaessa totaalisesti ilmakumeihin ja alat vaihtamaan soluja alle. Se ensimmäinen kerta luo todella syvän, hartaan ja tunteikkaan siteen sinun ja solukumien välille :D

Ensimmäisellä kertaa meni itsellä sellainen karvan vajaa 2 tuntia takakumin kanssa, siihen mennessä kuitenkin jo jokusen kerran kumeja vaihdellut harrastuksen parissa. Nykyisin menee solukumi alle 10 minuuttiin per pääty, alta-alle. Ja tuo ilman hosumista. Vaatii toki muutaman vaihdon alle joiden kautta se vaihtotekniikka "hiukan" parantuu.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

^Kun näitä juttuja kuuntelee niin tulee siihen johtopäätökseen, ettei tähän mitään kuramopoa tartte kuntopyöräksi. Pyytää vaan tallikaverilta enskan vanteen ja jonkun vanhan rupulikumin lainaks ja riehuu sen pari kertaa vanteelle. Hiki puskee varmasti pintaan ja on varmasti melko edullista. Ohessa saattaa myös kunto kasvaa ja hermot pidentyä. :D
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

slowrider

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.15 - klo:08:35
^Kun näitä juttuja kuuntelee niin tulee siihen johtopäätökseen, ettei tähän mitään kuramopoa tartte kuntopyöräksi. Pyytää vaan tallikaverilta enskan vanteen ja jonkun vanhan rupulikumin lainaks ja riehuu sen pari kertaa vanteelle. Hiki puskee varmasti pintaan ja on varmasti melko edullista. Ohessa saattaa myös kunto kasvaa ja hermot pidentyä. :D
Vielä renkaaksi piikkikumi. Saa komeat haavat aina ku raudat lipsahtaa tms

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 12.10.15 - klo:08:35
^Kun näitä juttuja kuuntelee niin tulee siihen johtopäätökseen, ettei tähän mitään kuramopoa tartte kuntopyöräksi. Pyytää vaan tallikaverilta enskan vanteen ja jonkun vanhan rupulikumin lainaks ja riehuu sen pari kertaa vanteelle. Hiki puskee varmasti pintaan ja on varmasti melko edullista. Ohessa saattaa myös kunto kasvaa ja hermot pidentyä. :D

Aika nopeasti sen tekniikan oppii, mutta alkuun ihan totta, hiki tulee varmasti :)

Tulee myös mustelmia ja auenneita rystysiä jne, kun rengasraudat "napsahtelee" näpeille takaisin :)
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal