Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Cat

Noniin, vihdoin löyty pyörä. Pitkään tulikin kytättyä. Parit yöunet meni, kun mietin pitäisikö ostaa pakasta vedetty. En raaskinu kuitenkaan.

Husqvarna TE 125 -2015. 100h ajettu ja kilvissä. RR kuluihin tottuneena nää enskat on niin halpoja, että oikein naurattaa.


parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.01.16 - klo:21:31
Noniin, vihdoin löyty pyörä. Pitkään tulikin kytättyä. Parit yöunet meni, kun mietin pitäisikö ostaa pakasta vedetty. En raaskinu kuitenkaan.

Husqvarna TE 125 -2015. 100h ajettu ja kilvissä. RR kuluihin tottuneena nää enskat on niin halpoja, että oikein naurattaa.



Onnittelut uudesta hankinnasta :)

Mulla on tuollaiseen sopivia änkkäreitä pari (erilaista) holkkeineen, alkuperäinen paisari (kolhittu, mutta oikastu) takapyörän käyttämätön laakeri- holkkisarja, ilmanputsareita 3 kpl (mun tajun mukaan pitäis tuohonkin käydä, täytyy varmistaa) ja nippu jotain sylinterin / koneen tiivisteitä. Kaikki nuo lähtee kokonaisedullisesti tallista roikkumasta. Ja jotain käytettyjä, mutta vielä käypäsiä takajarrulevyjä. Pistä privaa jos kiinnostaa.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.01.16 - klo:21:31
Noniin, vihdoin löyty pyörä. Pitkään tulikin kytättyä. Parit yöunet meni, kun mietin pitäisikö ostaa pakasta vedetty. En raaskinu kuitenkaan.

Husqvarna TE 125 -2015. 100h ajettu ja kilvissä. RR kuluihin tottuneena nää enskat on niin halpoja, että oikein naurattaa.



Ennuste näyttää hyvää keliä koko viikolle. Ei muuta kun lamppu päähän ja töiden jälkeen ajelemaan.
Onko sulla tietoja, mitkä ovat sun lähiradat?

Cat

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.01.16 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.01.16 - klo:21:31
Noniin, vihdoin löyty pyörä. Pitkään tulikin kytättyä. Parit yöunet meni, kun mietin pitäisikö ostaa pakasta vedetty. En raaskinu kuitenkaan.

Husqvarna TE 125 -2015. 100h ajettu ja kilvissä. RR kuluihin tottuneena nää enskat on niin halpoja, että oikein naurattaa.



Ennuste näyttää hyvää keliä koko viikolle. Ei muuta kun lamppu päähän ja töiden jälkeen ajelemaan.
Onko sulla tietoja, mitkä ovat sun lähiradat?



Tuossa lentokentän vieressä menee joku enskapolku. Asun kentästä 3km päässä, joten sinne ei paha matka. Espoossa ja Sipoossa myös jotain polkuja. Liityin vantaan moottorikerhoon.

Vielä ei ihan ajamaan pääse. Puuttuu kuljetuskalustoa sekä ajokamppeet. Josta tulikin mieleen..

Kun on myynnissä endurosaappaita ja crossisaappaita. Näiden yksi ero ainakin on pohja. Crossissa melko sileä ja endurossa kunnon kuvio. Mietin, että onko tuollainen kuviollinen tarpeen kun sinne mettään jää kiinni ja yrittää työntää pyörää? Vai onko nuo kuviolliset enempi noille matkaenskakuskeille, jotka käppäilee siellä mettässä jalkasin kun makkaraa paistelevat?


parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Cat - 11.01.16 - klo:20:26
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 11.01.16 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: Cat - 08.01.16 - klo:21:31
Noniin, vihdoin löyty pyörä. Pitkään tulikin kytättyä. Parit yöunet meni, kun mietin pitäisikö ostaa pakasta vedetty. En raaskinu kuitenkaan.

Husqvarna TE 125 -2015. 100h ajettu ja kilvissä. RR kuluihin tottuneena nää enskat on niin halpoja, että oikein naurattaa.



Ennuste näyttää hyvää keliä koko viikolle. Ei muuta kun lamppu päähän ja töiden jälkeen ajelemaan.
Onko sulla tietoja, mitkä ovat sun lähiradat?



Tuossa lentokentän vieressä menee joku enskapolku. Asun kentästä 3km päässä, joten sinne ei paha matka. Espoossa ja Sipoossa myös jotain polkuja. Liityin vantaan moottorikerhoon.

Vielä ei ihan ajamaan pääse. Puuttuu kuljetuskalustoa sekä ajokamppeet. Josta tulikin mieleen..

Kun on myynnissä endurosaappaita ja crossisaappaita. Näiden yksi ero ainakin on pohja. Crossissa melko sileä ja endurossa kunnon kuvio. Mietin, että onko tuollainen kuviollinen tarpeen kun sinne mettään jää kiinni ja yrittää työntää pyörää? Vai onko nuo kuviolliset enempi noille matkaenskakuskeille, jotka käppäilee siellä mettässä jalkasin kun makkaraa paistelevat?




Ajopaikoista sen verran, että kun noita virallisia ajopaikooja on vähän, niin niiden ajo-aikoja pitää noudattaa, muuten loppuu ympäristöluvat ja loppuu ajaminen kokonaan, kaikilta. Samoin merkatulla reitillä tulee pysyä, eikä lähteä vetelemään omia reittejä sinne. Eli oman kerhon kautta saa noista tietoutta. Varmaan pidät tätä turhana "holhouksena", mutta VMK:lla on jo nyt tiukat paikat lupien kanssa ja siellä käy porukkaa sooloilemassa ja ajamassa omia reittejään, niin naapurusto kohden näreissään ja tietnekin kerholaisia syyttävät asiasta.

Mutta. Crossisaappailla kesät, oli pohjassa kuviointia tai ei, makuasioita. Itse valkkaisin sellaiset kengät mitkä sopii parhaiten jalkaan. Talvelle sitten liukupohjalliset ajokengät. Eli pohjan tuleekin luistaa talvella. Katsot vaan että saapas on riittävän tukeva ja hyvin suojaava, niin siinäpä ne pääasiat oikeastaan saappaan valkkaamiseen on.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Mikko K.

Paikallisen kerhon järkkäämiin crossi kisoihin kannattaa myös osallistua,  jos yhteislähdöt  kiinnostaa. Ei maksa välttämättä ne kerhokisat  mitään, tai sitten jonkun nimellisen korvauksen. Hyviä vääntöjä ja enska alustalla aloittelee myös crossia. Sitten on vielä cc. Itseltäni on vielä osallistumatta, mutta aattelin ehdottomasti käydä koittaan.

Ja syksyllä sänkicrossi... tuo hitusen sotkuinen jäärata. Huikeen hauskaa touhua sekin.

T1mppa

Niillä krossikengillä olen mennyt vuoden verran. Nyt kun tulee tätä spooriaikaa, niin pitäisi suutarilla teettää liukupohjat.
Ihan on riittävästi niissä kuvioimattomissa pohjissa pitoa, jos joskus täytyy mopoa nostella tai vähän työntää.

Osta sellaiset mitkä ovat tukevat ja "ketterät". Toivottavasti tulee hyviä alennuksia, niin saat ajovermeet hommattua.

MikkoS

Aika vähäsen tuli omalla kurapyörällä ajettua ennen vaihdelaatikon korkkaamista, mutta semmoseen tulokseen tulin saappaissa, että sitä saa mistä maksaa.

Halvoissa ja kalliissa on ihan merkittävästi eroa. Varsinkin nilkan liikkuvuus on toteutettu hinnakkaimmissa peleissä monesti tosi paljon paremmin. Päädyin ostamaan sidin srs-saappaat ja ne oli ihan hiton hyvät. Hyvä suojaavuus ja nilkka liikkuu sopivasti sinne suuntaan, mihin kuuluu eikä mihinkään muualle.

Vielä kun ostaa sen mallin, missä pohjat on kiinni ruuveilla, saa helposti väsättyä kotikonstein liukupohjat talvikäyttöön vaikka jostain leikkuulaudasta tms.

Cat

Jep, tuo hansakallio näyttää olevan 14km kotoa, joten sinne kerkiää hyvin töiden jälkeen ajamaan, vaikka ajoaika kesällä loppuukin klo 18. Espoossa voi käydä viikonloppuisin ajamassa.

Ajokengiksi kävin ostamassa nämä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013265/Fox-Instinct-10-ajosaappaat-musta

TCX oli 40% alennuksessa, ja olinkin ostamassa niitä aluksi. Näitä kun kokeili niin ei ollut paluuta. Ai jumalauta miten hyvät kengät. Mustia ei ollut, joten valkosena piti ostaa, mut ei sillä niin väliä.

Vasen nilkka on edelleen elokuun kaatumisen jäljiltä erilainen kuin oikea. Aavistuksen lyhyempi liikerata vielä, ja välillä kipeytyy. Käyn vakuutusyhtiön piikkiin fysioterapeutilla. Kun näytin mistä kohtaa välillä kipeytyy, niin epäili luukalvon olevan kyseessä.

Ei uskalla vielä lähteä sarviin. Eipä mulla ole kyllä edes piikkipyöriä




T1mppa

Eilen 33 km mettässä. Ei tossa hommassa kylmä tule! Alkuun -22 sitten lämpeni ja oli enää -19.
Nyt sai konkareiden opastuksella vauhtia nostettua reilusti. Samoin takaiskariongelma tais selvitä. Lisää reboundia, niin ei tunnu niin levottomalta 😅

parjan_fin

Lainaus käyttäjältä: Cat - 16.01.16 - klo:18:50
Ajokengiksi kävin ostamassa nämä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013265/Fox-Instinct-10-ajosaappaat-musta

TCX oli 40% alennuksessa, ja olinkin ostamassa niitä aluksi. Näitä kun kokeili niin ei ollut paluuta. Ai jumalauta miten hyvät kengät. Mustia ei ollut, joten valkosena piti ostaa, mut ei sillä niin väliä.


Itsellä on ollut TCX:ää, A*:ia (neljät eri mallit) ja kolmet FOX:t (FR3:set, Comp5:set ja Instinctit). FOX:t on mun jalkaan olleet parhaan tuntuiset, ehdottomasti. Ottaneet aika isoja kolhujakin vastaan, eikä kinttu ole itseensä ottanut. Instinctit ostin ehkä liian pienet, niin pari kertaa on kynis lähtenyt, kun kannon ja jalkatapin väliin koipi jäänyt... mutta veikkaan että sama olis käynyt muillakin kengillä. Sen verran mojovia kyseiset "pusut" ovat olleet.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: Cat - 16.01.16 - klo:18:50
Jep, tuo hansakallio näyttää olevan 14km kotoa, joten sinne kerkiää hyvin töiden jälkeen ajamaan, vaikka ajoaika kesällä loppuukin klo 18. Espoossa voi käydä viikonloppuisin ajamassa.

Ajokengiksi kävin ostamassa nämä:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013265/Fox-Instinct-10-ajosaappaat-musta

TCX oli 40% alennuksessa, ja olinkin ostamassa niitä aluksi. Näitä kun kokeili niin ei ollut paluuta. Ai jumalauta miten hyvät kengät. Mustia ei ollut, joten valkosena piti ostaa, mut ei sillä niin väliä.

Vasen nilkka on edelleen elokuun kaatumisen jäljiltä erilainen kuin oikea. Aavistuksen lyhyempi liikerata vielä, ja välillä kipeytyy. Käyn vakuutusyhtiön piikkiin fysioterapeutilla. Kun näytin mistä kohtaa välillä kipeytyy, niin epäili luukalvon olevan kyseessä.

Ei uskalla vielä lähteä sarviin. Eipä mulla ole kyllä edes piikkipyöriä




Mulla murtu 15 vuotta sitten sääriluu ja jalka oli kolme kuukautta paketissa. Vaikka nilkasta ei mitään rikkoutunukaan jäykisty nilkka kipsissä aika paljon ja liikarata ei koskaan palannu normaaliksi. Huomaa esim syvään kyykkyyn mennessä, että nilkka ei taivu riittävästi ylöspäin. Arviolta joku 5-10 astetta on liikeradassa eroo ehjään jalkaan.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

jiknnn

https://www.youtube.com/watch?v=NcDthQ2mMWE

että tämmöstä tällä kertaa ja ihan lopussa vähän motorsporttia...

Cat

10.04.16 - klo:18:42 #223 Viimeisin muokkaus: 10.04.16 - klo:20:33 käyttäjältä Cat
Vihdoin on tuo jalkakin parantunut botniaringin tällistä siihen kuntoon, että saa ajaa. Alkuviikosta ortopedi antoi luvan kun otettiin TT kuvat nilkasta. Kävin tänään sitten ajamassa hansiksen toista puolta, kun toinen on vielä suljettu. vi**umainen paikka, aika tekninen tällaisen aloittelijan makuun. Kanssa-ajajat tiesivät kertoa että se toinen puoli on sitten erilainen jahka se aukeaa.

Hirmu polteltta ei enskahommiiin ollut. Niin paljon tullut kakspyöräsillä ajettua, ettei ajamisen polte vehkeitä kasvata. Nytkun enskaa kokeilemaan pääsi, niin onhan se hienoa. Kyllä nää on näitä syitä miks tällä pallolla ollaan. Katoaa kummasti mielestä sisäministerin lausahdukset, tai muut ihmismieltä ihmetyttävät asiat.


Pyörä toimii kyllä hyvin. Hyvä peli. Hyvä kun on kilvissä, niin ei tarvitse kuljetuskaluston kanssa pelleillä. 11km on matkaa tallilta hansikselle. Ainoa vi**umainen tuossa pyörässä on, että mopopojat kaasuttelee siirtymäajolla liikenteessä kun näkee tuon.

Meinasin sanoa, että eipä siitä kauaa ole kun itse olin samanlainen. Mutta onhan siitä. Vuodet vierii. Kohta on lähempänä 50v kun omaa syntymää. Voi hel***ti.


Jos jotain opin, niin eipä tuolla mettässä kannata juuri ajolinjoja yrittää valita. Pyörä menee minne menee ja yrittää roikkua kyydissä :D Eli tuo pyörän eläminen on kyllä tullut vähän vasten kasvoja. Hirvee röykytys ja pauke, mutta senkin oppi että antaa pyörän elää vaan ja yrittää olla rentona. Ehkäpä noista RR touhuista on jotain hyötyä. Ymmärtää jotain ajamiseen liittyvää.

Enkä ois uskonu kuinka jyrkkiä mäkiä tuolla pääsee. Ajattelin että joudun repiin ja työntään mutta vitut. Keskelle mäkeäkin kun pysähty niin hanaa vaan. Ja toinen että, kuinka köykäsesti isojen kivienkin yli pääsee. Huomasin, että helpommalla pääsee kun ajaa kovaa yli vaan, eikä mieti mitä tässä pitäs tehä.

Eikä ole kyllä kallistakaan. 55e moottorikerhon jäsenmaksu vuodeksi ja 50e kausikortti enskapolulle. Jestas. Tietty aion muillaki radoilla käydä ajamassa, mutta tuossa hansiksella voi käydä töiden jälkeen kurvauttamassa.

Pääsin myös jyvälle, mitä tarkoittaa että piikillä pitää aloittelijan olla tarkkana vaihteiden ja kytkimen kanssa. Ei ollut yks eikä kaks kertaa, kun vehje hyyty ja sit potkittiin käymään siellä kivikossa. Mutta kytkintä kun oppi luistattaan, niin aika paljon helpotti. En kyllä koe, että piikillä olisi jotenkin erityisen vaikea opetella näitä touhuja.


Mutta rehellisesti sanottuna täytyy myöntää, ettei tämä niin hauskalta vaikuta kuin RR. Kun auto24ringillä pisti sladissa mutkasta ulos virolainen ja latvialainen ihan perseessä kiinni, niin se jos joku on elämää. Tuolla mettässä ei oikeen sellaiseen kisameininkiin pääse. Ehkäpä sitä sitten kun oppii ajamaan, eikä tarvitse yksin ajaa, niin muuttu kivemmaksi. Ja ajattelin kyllä C luokan kisoja käydä ajamassa, kun nyt vähän oppii ajamaan ensin.

Kypäräkameran myös ostan niin saa pätkää nauhalle.




parjan_fin

Jos ehdit, niin tänään klo 16 -->, ja samoin torstaina, olen ränkyttämässä kivikkoa ja tukkeja Hansiksella.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

Powered by EzPortal