Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T1mppa

Myin muuten kotarin pois, kun olkapää on risa. Kotari oli pikkunelari ja nyt on ollut vuoden verran kauhea 2t-kuume päällä. Oon miettinyt Beta 300 RR, 2015. Onko heittää puoltavia tai vastustavia kommentteja?

Valkokilpinen pitäisi olla, tai sitten edullinen punakilpi, jonka saisin rekisteröityä valkokilpiseksi.

Viper

No tuota Betasta ei ole kommenttia, mutta itse hommasin kotarin 300 exc:n keväällä ja olen ollut todella tyytyväinen peliin. Toki aikaisemmin oli piikki crossi ja nyt tuntuu että tuo vetää ihan tyhjäkäynniltä alkaen julmettomalla voimalla ja pykältää ei tarvi jatkuvasti  kun jaksaa vetää todella hienosti. Sitten taas yläpäässä löylyä löytyy niin paljon että avata tohtii kunnolla vain lähtöharjoituksessa ;)

Olen crossiradalla pääasiassa ajellut niin sielläkin pärjää tuolla enskalla vaimennusta hieman tiukemmalle ja ihan hienosti hitaassa harrastaja ajossa pärjää. Toki tähän on varmaan jokaisella mielipide, mutta olipa enskalla joku ajamassa crossin vantaan joukkue sm:ssäkin.

Muuten tuosta kotarin jarrusta niin omasta valittelin aluksi että on pehmeä ja ei oikein ota kiinni niin sain vinkin että kannattaa sylinteristä sisuskalut uusia jos pyörä on kaadettu niin että kahva on saanut iskun. Oman pehmeys hävisi koko ketjun putsauksella, uudet nesteet, palat ja lopuksi ilmaus.

raukkis

Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 24.10.16 - klo:07:52
Kotareiden vaivaa.

Katopa onko sulla kuinka tukossa se korvausilmalle tarkoitettu reikä nestesäiliön kannessa?

Tänks, täytyypä vilkaista.

Lisää vinkkejä saa antaa myös kaasukäden puutumiseen. Varsinkin tapeilta ajaessa ranne puutuu ja ajo sakkaa. Korkeampi penkki auttoi jalkojen väsymiseen, auttaako korkeampi tanko sitten käsiin...?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 25.10.16 - klo:14:18
Lisää vinkkejä saa antaa myös kaasukäden puutumiseen.

Mahdollisimman ohuet tupit ja ohuet hanskat. Siinä mulla toiminut lääke. Ja tietysti ajotunteja.

parjan_fin

25.10.16 - klo:19:01 #244 Viimeisin muokkaus: 25.10.16 - klo:19:03 käyttäjältä parjan_fin
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 25.10.16 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 25.10.16 - klo:14:18
Lisää vinkkejä saa antaa myös kaasukäden puutumiseen.

Mahdollisimman ohuet tupit ja ohuet hanskat. Siinä mulla toiminut lääke. Ja tietysti ajotunteja.

Ohkaset tupit, esim Renthalin Diamond -kuviolliset. Ne ainakin oman kokemuksen mukaan kaikkein ohkasimmat.

Tangon asento vaikuttaa kanssa. Se pitäisi olla keulaputkiin nähden kuten kuvassa (sorry kauhea kuva, mutta toivottavasti saa tolkkua :) ).

Eli jos keula on pystyssä, niin tangossa mahdollisesti olevan poikkitangon ja tangon alaosan tulisi olla linjassa keulan kanssa. Tai ainakin liki. Siitä voi mieltymyksien mukaan hiukan poiketa, samoin kohta, jossa tanko on keulaputkiin nähden (etu- takasuunnassa).

Ja tangon korkeuden suhteen sen pitäisi olla niin, että kun istut pyörän päällä, niin sun pitäis saada tangon päälle painoa, eli kyynärpäät automaattisesti jo ylempänä. Jos on liian korkea tanko, niin joudut nousemaan seisomaan, että saat painoa tangolle ja silloin kyynärpäät on alhaalla. Tällöin tanko on myös liian korkea.

Edit; Jos kerran tapeilta ajaessa ranteet uupuu, niiin vahva veikkaus tangon asennolle ja sen muuttamiselle.
---------------------
Hauskuus alkaa kahdella pyörällä...

raukkis

Ehdin viimeinkin ottaa sen pääsylkän kannen auki (menihän siinä melkein minuutti). Ei siellä juuri kamaa ollu välissä, mutta ehkä just sen verran töhnää, että vaikutti. Voipi olla kyllä palatki, on niissä tosin useampi milli vielä jäljellä.

Tangon asennon piirros ja selitys oli ihan ymmärrettävä. Lähes linjassa on. Aavistuksen kuskia kohti vain. Pari vkonloppua sitten kävin rossiradan testaamassa ja useamman muutaman minuutin ajopätkän jälkeen helpotti jonku verran. Mutta sitte taas seuraavana vkonloppuna enskapolulla tuska ei loppunu. Puutui nopeasti eikä helpottanut. Helkkari. Parit erilaiset hanskat on mutta sama molemmilla. Täytyy yrittää taas ylihuomenna käydä kokeilemassa, jos ehtii. täällä on vasta 5-10cm lunta. Noinko sielä vielä kesänappuloilla pärjää..

Mikko K.

Koita pitää jaloilla enemmän kiinni moposta? Silloin ei horju ihan niin paljoa. Toinen mikä puuduttaa ranteita, on jos takana ei ole riittävästi makausta (liian vähän trailia) Hytti täynnä käsiä ja puutuhan aiinä.

raukkis

Kohta voisi olla taas se hetki käsillä kun pääsee kotaria ulkoiluttamaan. Spooritouhuunkin olisi mahdollisuus mutta siihen ei vointi riitä. Jos ei ihan lentsu pahene, niin lähijäällä ajattelin hetken viettää. Millasta ajovarustetta tohon hommaan on syytä pukea? Ihan normienska kamat vai jotain spesiaalia.

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 20.01.17 - klo:12:16
Ihan normienska kamat vai jotain spesiaalia.

Tällainen harrastelija enduro-piikeillä on ajellut seuraavilla varusteilla:
kahvapussit ja kesähanskat, kesähousut, normi saappaat+villasukat, talvitakki.
Aluskerrasto alla ja kaikki mahdolliset suojat päällä.

Jos on vauhdikas rata, niin pistä syyläreitä umpeen.



raukkis

Ok, no sitte pitäs varusteet löytyä. Vauhdikkuudesta ei oo hajua, varmaan jotain kävelyn ja konttauksen puolesta välistä. Enskapiikit on nuokin, mutta kiva päästä kokeilemaan.

raukkis

21.01.17 - klo:16:29 #250 Viimeisin muokkaus: 21.01.17 - klo:17:37 käyttäjältä raukkis
Hyvä minä! Jäärataneitsyys menetetty. Hauskaa hommaa vaikka arastelua olikin. kolmisen varttia tuli ajettua. Hiukan turhan lyhyt rata, reilu 30 sek kierros. No pääsi ainakin vähän puuhaa maistelemaan.

Paljonkohan pitää muuten olla rengaspaineet radalle noilla enskapiikeillä?

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 21.01.17 - klo:16:29
Paljonkohan pitää muuten olla rengaspaineet radalle noilla enskapiikeillä?

Just joku valitteli, kun takarenkaan kehä kasvaa kovasti, kun piikkirenkailla paahtaa kovaa.
Hän ajeli 0,6 bar paineilla, ja takarengas söi takaiskarin kuralippaan reiän sekä myöhemmin jopa otti swingiin kiinni.

Suosittelivat, että nykäisee 1 bar painetta, niin sisäkumi tukee paremmin painavaa piikkirengasta.
Jos sun rata on noin lyhyt, niin sitten tuskin mitään väliä :D

Etusella ei niin väliä. Ehkä suosittelisin laittamaan 0,7-0,8 molempiin ja säätää niitä tuntemuksen mukaan.

Mikko K.

23.01.17 - klo:10:29 #252 Viimeisin muokkaus: 23.01.17 - klo:10:31 käyttäjältä Mikko K.
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.01.17 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 21.01.17 - klo:16:29
Paljonkohan pitää muuten olla rengaspaineet radalle noilla enskapiikeillä?

Just joku valitteli, kun takarenkaan kehä kasvaa kovasti, kun piikkirenkailla paahtaa kovaa.
Hän ajeli 0,6 bar paineilla, ja takarengas söi takaiskarin kuralippaan reiän sekä myöhemmin jopa otti swingiin kiinni.


Suosittelivat, että nykäisee 1 bar painetta, niin sisäkumi tukee paremmin painavaa piikkirengasta.
Jos sun rata on noin lyhyt, niin sitten tuskin mitään väliä :D

Etusella ei niin väliä. Ehkä suosittelisin laittamaan 0,7-0,8 molempiin ja säätää niitä tuntemuksen mukaan.

Laittaisin paineet ihan pidon mukaan tunnustelemalla. Ei kai pienemmän takarattaan vaihto niin iso homma ole? Väärillä paineilla jotkut renkaat sylkee piikit aika äkkiä pois. Mitään arvoja voi olla vaikea antaa... oma per se vaatii vielä kehitystä aika paljon lajin suhteen.

raukkis

Mulla mitään pienempiä tai isompi rattaita ole :D No ehkä voisi tilata samalla kun rataromun vitjan. Jotain 0.8 mulla varmaan oli paineet. No saa vielä kerran ainakin olla nuo samat, pääasia että on edes puolen barin tarkkuudella sinnepäin. Kunhan ny saa vähän fiilisteltyä puuhaa. Perse on luusta edelleen, sillä mitään tunne.

T1mppa

Pyörä ja ajovarusteet samalla tasolla. Ihan yhtä turvallisia nuo ovat kadullakin... Hullut!

https://www.facebook.com/MotocrossVideoPost/videos/1521778767874683/

Powered by EzPortal