Kurakuntopyörät

Aloittaja Vuorela, 03.10.14 - klo:17:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

T1mppa

29.10.17 - klo:21:24 #285 Viimeisin muokkaus: 30.10.17 - klo:08:40 käyttäjältä T1mppa
Tänään julkastiin kurapyöräpuolen tilastoja.
Kautena 2017 motocrossia on ajanut 789 eri kuljettajaa.
Enduron puolella 857 eri kuljettajaa.

Mielestäni kunnioitettavat luvut!

Vuorela

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.10.17 - klo:21:24
Tänään julkastiin kurapyöräpuolen tilastoja.
Kautena 2017 motocrossia on ajanut 789 eri kuljettajaa.
Enduron puolella 857 eri kuljettajaa.

Mielestäni kunnioitettavat luvut!

Lisäksi vielä cross countryssä 1532 eri kuljettajaa.

Asiallisia määriä.

raukkis

Vieläkö kilvettömät laitteet sais inhimillisemmät vakmaksut, voisi harrastajia olla enemmänkin. Yllättävän hyvin nytkin. Sarjoissa jopa ponsoreita, mobius.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

santerik

Gixerin koneremontti etenee sitä tahtia, että sillä kierretään rataa 2030-luvulla. Välillä taas juolahdellut mieleen josko joku valkokilpinen halpa kuratussari.

Noissa taitaa vakuutushinnat näkyä siinä, että vanhatkin valkokilpiset on aika kalliita. Kolmesta tonnista lähtee maailmaa kunnolla nähneet. Tosin vaikka millainen pommi olisi niin kolmosen pyörällä tuskin merkittävästi yli nelosta tulee takkiin.

Onko tollasen ostamisessa mitään sen ihmeellisempää kun minkään muunkaan pyörän ostossa? Jos koneessa on vedot tallella ja sivuäänet hukassa ja pyörä menee suoraan niin silmät kiinni ja käsi taskuun?

T1mppa

22.03.21 - klo:09:11 #292 Viimeisin muokkaus: 22.03.21 - klo:12:59 käyttäjältä T1mppa
Lainaus käyttäjältä: santerik - 21.03.21 - klo:09:15
Gixerin koneremontti etenee sitä tahtia, että sillä kierretään rataa 2030-luvulla. Välillä taas juolahdellut mieleen josko joku valkokilpinen halpa kuratussari.

Noissa taitaa vakuutushinnat näkyä siinä, että vanhatkin valkokilpiset on aika kalliita. Kolmesta tonnista lähtee maailmaa kunnolla nähneet. Tosin vaikka millainen pommi olisi niin kolmosen pyörällä tuskin merkittävästi yli nelosta tulee takkiin.

Onko tollasen ostamisessa mitään sen ihmeellisempää kun minkään muunkaan pyörän ostossa? Jos koneessa on vedot tallella ja sivuäänet hukassa ja pyörä menee suoraan niin silmät kiinni ja käsi taskuun?

Kurapyörien hinnoissa ei oo mitään järkeä. Mä myin mun ekan kurapyörän 2200€ (valkokilpi, 2008, ktm exc-f 250 (280cc kitillä) 4 v sitten). Nyt sellaisesta samanikäisestä pyydetään reilu 3000 €.
Samalla 3000€ hinnalla on myös paljon uudempia pyöriä myynnissä.

Mutta muuten ne on ihan samanlaisia pyöriä kun kaikki muutkin prätkät. Joka ikinen laakeri / pyöriä osa kuluu 10x nopeempaa verrattuna asfalttipyörään. Syynä on se, että niillä ajetaan vuoden ympäri ja joka vuodenaikana on hiekkaa ihan hulluna kaikkialla. Kesällä pölisee ja ajetaan ojissa, soissa, hiekkakuopilla. Syksy-talvi-kevät sitten samaa hiekkaa ja vettä on kaikkialla, ihan vaan pelkästään mettässä ajellessa. Nyt kun on lumispoorit, niin tää on ainut aika, milloin hiekka ei kuluta.

Eli kato kaikki laakerit. Molemmat pyörät, linkusto (jos on), iskarin ylä- ja alapää, swingin ja ohjauslaakeri.
Sitten ketjut kuluu ihan älyttömästi ja myöskin rattaat.

Kysele miten on ilmanputsaria vaihdellut. Hiekkaa kun on kaikkialla, niin hiekka päästää huonosti huolletusta putsarista koneeseen. Se vetää skraiduja sylinterin reunoihin. Tätä ei nää muulla, kun koneen avaamalla. Eli yritä kysellä.

Iskarit on kovemmalla kulutuksella kun asfaltilla. Iskareita pitää huoltaa vähintään yhtä usein kuin rr-kilpaiskareita.

Pakoputkistot ottaa usein osumaa. Kato, missä kunnossa on ja onko jossain halkeamia (näkyy sillä, että nokea ja karstaa tulee halkeamasta ja huonosta tiivisteestä ulos.

1-mukisissa kytkin on kovilla. 4-tahtisissa kytkinkruunu hakkaantuu pykälille helposti. Sen tuntee siinä, kun lähtee liikkeelle, niin irroitus ei oo täysin lineaarinen. Vaan saattaa nykäistä jossain vaiheessa pikkasen. Kytkinkruunun pykälät saa hiottua kerran viilalla. Toista kertaa ei enää saa, koska sit siitä tulee liian väljä.

Mutta muuten vaan korvakuulolla ja ajamalla. Kato, että vaihteet toimii. Kun oot pyörän ostanut, niin osta heti uudet kumit! Sit on pitoa riittävästi ja voi tehdä virheitä ja luottaa etujarruun kunnolla.

T1mppa

Ja kyllä sä tollasen K3 kikserin koneen saat nopsaan kuntoon. Mikä siinä muka on vikana?
Jos tartteet nokka-akseleita, niin multa saat ilmaiseksi. Taitaa olla nokkapukit ja pultitkin olemassa.
K3, 1000 cc. Toimivasta purettu. Ok kuntoiset.

santerik

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 22.03.21 - klo:10:43
Ja kyllä sä tollasen K3 kikserin koneen saat nopsaan kuntoon. Mikä siinä muka on vikana?
Jos tartteet nokka-akseleita, niin multa saat ilmaiseksi. Taitaa olla nokkapukit ja pultitkin olemassa.
K3, 1000 cc. Toimivasta purettu. Ok kuntoiset.

Vesipumpun kiinnike on haljennut ja hitsaamalla korjaaminen ei mennyt ihan lapaan. Nyt pitäisi sitten se lohkon siivu vaihtaa.. Isoin hidastava tekijä on oma ajankäyttö joka ei oikein tue tätä tusaamista. Vielä kun olen ensimmäistä kertaa moisen homman kimpussa niin aikaahan kuluu..

T1mppa

Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.03.21 - klo:21:31
Vesipumpun kiinnike on haljennut ja hitsaamalla korjaaminen ei mennyt ihan lapaan. Nyt pitäisi sitten se lohkon siivu vaihtaa.. Isoin hidastava tekijä on oma ajankäyttö joka ei oikein tue tätä tusaamista. Vielä kun olen ensimmäistä kertaa moisen homman kimpussa niin aikaahan kuluu..

Höh. Ompa tyhmä vika.

Jos se on tällai rikki, niin ehkä koittaisin sitä vielä korjailla, ennen kuin vaihtaisin koko moottorin puolikkaan. Korjaamalla säästyy aikaa.
https://www.gixxer.com/threads/brocken-water-pump-mount-what-do-you-think-pics.195913/

santerik

Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.03.21 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: santerik - 22.03.21 - klo:21:31
Vesipumpun kiinnike on haljennut ja hitsaamalla korjaaminen ei mennyt ihan lapaan. Nyt pitäisi sitten se lohkon siivu vaihtaa.. Isoin hidastava tekijä on oma ajankäyttö joka ei oikein tue tätä tusaamista. Vielä kun olen ensimmäistä kertaa moisen homman kimpussa niin aikaahan kuluu..

Se on murtunut hieman lähempää lohkoa kuin tuossa kuvassa. Kierreosuus on ehjä ja hieman sen takaa murtunut. Tuota  kerran korjuutin hitsaamalla mutta se ei mennyt ihan putkeen ja tulin siihen lopputulokseen, että yksi kerta tuon kohdan hitsaamista saa riittää.

Mut on kyllä kenkku vika. Liekö joskus kohdannut asfaltin ja siitä pikkuhiljaa edennyt vai olenko kärryyn lastatessa pahoinpidellyt... Tiedä näistä.

Höh. Ompa tyhmä vika.

Jos se on tällai rikki, niin ehkä koittaisin sitä vielä korjailla, ennen kuin vaihtaisin koko moottorin puolikkaan. Korjaamalla säästyy aikaa.
https://www.gixxer.com/threads/brocken-water-pump-mount-what-do-you-think-pics.195913/

Powered by EzPortal