Suomen RR tulevaisuus

Aloittaja Cat, 08.10.14 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pena1

En ota kantaa saktioihin. mutta Lisenssivakuutus ei ole voimassa kuin SML:n kilpailuluvalla järjestettävissä kilpailuissa.



012 SML:N MYÖNTÄMÄT LUVAT JA LISENSSIT
SML myöntää lupia ja lisenssejä lajiliiton ja jäsenkerhojen toimintaan osallistuville ajajille,
toimitsijoille ja kilpailun ja tapahtumien järjestäjille. Luvat ja lisenssit ovat SML:n omaisuut-
ta. Luvan tai lisenssin haltija sitoutuu noudattamaan SML:n sääntöjä ja hyväksymään tämän
urheilusäännöstön rikkomuksista langetetut rangaistukset.
012.1
LUPIEN JA LISENSSIEN ANOMINEN
Lupaa tai lisenssiä hakevan henkilön tai yhteisön täytyy tehdä virallinen anomus SML:lle, joka voi hy
väksyä tai hylätä anomuksen riippuen siitä, täyttyvätkö SML:n asettamat vaatimuk-
set ja kriteerit. Hylkäyksen täytyy olla perusteltu.
012.2
AJAJALISENSSIT
SML:n myöntämä ajajalisenssi on kansainvälinen ajajalisenssi. Ajajalisenssi oikeuttaa osallistumaan SML:n luvalla järjestettävien kilpailujen lisäksi sellaisiin kansainvälisiin kilpailuihin,
joiden järjestäjänä toimii FIM Europen tai FIM:n kansallisen jäsenliiton jäsenkerho.

Nitrous

Joku vois kertoo mulle, että mihin tuota lisenssivakuutusta ylipäänsä tarvitaan kun se ei korvaa käytännössä mitään.Miksi sen nimeä ei voisi muuttaa vaikka pakolliseksi lahjusmaksuksi liiton yhteistyökumppanille?

Tällä hetkellä itelle tuo Forr kisakalenteri sopis paremmin, joten käytännössä aivan sama vaikka ei SML kisoihin sais osallistua jos ajaa kisan tai kaks forria. Toistaseks tosin vain SML kisanumero varattu, mutta pitää kattoo mitä tässä tekee.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pena1

Itse ainakin toimitsijana toimiessa ja oman osuuteni kisanjärjestelyihin ja turvallisuuteen antaessani, haluan että vakuutusturvani on voimassa kilpailuluvan muodossa.

Yritin edellisessä viestissäni vastata kysymyksiin lisenssistä. Mut ei näköjään sekään onnistunut.

Jukka_R

Ennen kilpailuun osallistumista kannattaa myös varmistaa se, että järjestäjällä on vastuuvakuutus tällaisen kilpailun järjestämiseen. Mikäli vastuuvakuutusta ei ole, kannattaa tarkastaa vastuuhenkilöiden taustat ja taloustilanne, eli onko riskinkantokykyä pahmmimman mahdollisen tapahtuessa. Voi kuulostaa hypoteettiselta teorisoinnilta, mutta tässä kun kolmatta haastehakemusta väsäilen käräjäoikeuteen viime ja edelliskesien ratatöppäilyiden johdosta, niin omat pinkit aurinkolasini olen kyllä pysyvästi kadottanut. Sopupeli ja "kirjoittamattomat säännöt" unohtuvat kyllä just tasan siinä vaiheessa kun hintalapussa on viisi numeroa, kuudesta ja seitsemästä nyt puhumattakaan.

Säännöistä osui silmään vaatimus ettei katupyörässäkään saa olla mitään muuta kuin vettä jäähdytysjärjestelmässä. Allekirjoittaneelle pelkästään tuo olisi esteenä osallistumiselle. En aio ottaa riskiä siitä, että pyörälleni kävisi samalla tavalla kuin painpesurilleni joka yöpakkasilla hajosi.

Ja tuo mahdollinen SML:n asettama kilpailu- ja toimitsijakielto on myöskin melko tehokas allekirjoittaneen suuntaan. Jos sellainen napsahtaisi osallistuessani toimitsijana tai kilpailijana moiseen kisaan, olisi kerhokilpailut ja meidän oma jokkiskisa sitten siinä tai edessä ainakin puheenjohtajan vaihdos yhdistyksessämme.

Toivotaan ettei käy kuten Italialle 40-luvulla kun päättivät hekin vähän sotia ja hyökkäsivät Kreikkaan. Historiankirjoista voi luntata miten siinä sitten kävikään kun soitellen sotaan lähdettiin.

Ja älkööt kukaan ymmärtäkö väärin. Ihan hyvä jos välillä vanhoja virttyneitä rakenteita ravistellaan, siihen syyllistynyt itsekin. Mutta nyt kyllä vaikuttaa melkoisen huonosti valmistellulta. Enempi ollut ehkäpä aatteen paloa ja intoa kuin osaamista. Toivottavasti olen väärässä, tosin melko epäileväinen edelleen oman väärässä olemisenkin suhteen.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

menac

Mulle on kyllä näillä tiedoin jäänyt avautumatta että mikä Forrin sarjassa lopulta on erilaista ja etenkin parempaa kuskien kannalta. Jos ei ota huomioon mahdollisia kisapäivämäärien sopivuuksia henkilökohtaisiin kalentereihin. Aika hepposin tiedoin tällä hetkellä kisoihin ilmoittautumisia odotetaan. Mm. pienisöpöapinan täällä ja Jukan facebookin puolella esittämiin kysymyksiin olisi vähintäänkin asiallista vastata, jotta päätöksiä sarjojen välillä osaisi tehdä. SM-sarjaahan kritisoitiin mm. juuri tiedotuksen ja avoimuuden puutteesta, ja siinä suhteessa mielestäni Forrilla(kin) on aikalailla petrattavaa.

slowrider

Samaa aluksi ajattelin. Siis että mikä tässä nyt on parempaa. Maksut kuitenkin samaa luokkaa.

Mutta mutta. Taas kun asian kääntää niinpäin että jos pari harrastelijaa saa puolessa vuodessa kasattua samantasoisen paketin kun iänkaiken ollut sm sarja niin jo se lupaa aika paljon jatkoa ajatellen. Kun vertaa vaikka siihen kuinka mahdotonta yhden rengassäännön saaminen sm sarjaan oli/on...

menac

Mutta jos alkuperäistä sarjaa ensin kritisoidaan kovin sanankääntein, niin mikä on idea järjestää toinen samanlainen? Se, onko Forrin sarja tosiaan SM-sarjan tasoinen, ellei jopa parempi järjestelyiltään, jää nähtäväksi, mutta se ettei asiallisiin ja oikeasti tärkeisiin kysymyksiin saa mitään kautta vastauksia ei vakuuta. Kuten Jasmin fb:n puolella ihmetteli, mikä on järki lajissa joka jo ennestään kärsii kisaaja- ja tekijäpulasta hajottaa resurssit kahteen, päällekkäin ajettavaan, ilmeisesti about samat speksit omaavaan sarjaan?

Joka tapauksessa, mielenkiintoista nähdä millainen RR-kesästä tulee.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pena1 - 19.03.15 - klo:23:38
Itse ainakin toimitsijana toimiessa ja oman osuuteni kisanjärjestelyihin ja turvallisuuteen antaessani, haluan että vakuutusturvani on voimassa kilpailuluvan muodossa.

Yritin edellisessä viestissäni vastata kysymyksiin lisenssistä. Mut ei näköjään sekään onnistunut.
Sori, huonosti muotoiltu tuo mun kysymys. Ymmärrän toimitsijalisenssin vakuutuksen, mutta tuo kuskin lisenssivakuutus on kyllä mun mielestä ihan puhdasta rahastusta, koska käytännössä kaikki vahingot korvaa liikennevakuutus. (Paitsi kaluston kuljettelun, jota tuo lisenssivakuutuskaan ei ainakaan kaikissa tilanteissa korvaa.)
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.15 - klo:12:10isenssivakuutus on kyllä mun mielestä ihan puhdasta rahastusta, koska käytännössä kaikki vahingot korvaa liikennevakuutus

Käsittääkseni kisatilanteissa liikennevakuutus ei korvaile, kun rata tuolloin on "muulta liikenteeltä eristetty". Paikalla on (pitäisi olla) runsaasti järjestymiehiä jotka valvoo kulkemista, sisään pääsee vain portin kautta lipun näyttämällä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.03.15 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.03.15 - klo:12:10isenssivakuutus on kyllä mun mielestä ihan puhdasta rahastusta, koska käytännössä kaikki vahingot korvaa liikennevakuutus

Käsittääkseni kisatilanteissa liikennevakuutus ei korvaile, kun rata tuolloin on "muulta liikenteeltä eristetty". Paikalla on (pitäisi olla) runsaasti järjestymiehiä jotka valvoo kulkemista, sisään pääsee vain portin kautta lipun näyttämällä.

Käsityksesi on väärä. Käytännössä järjestysmiehiä pitäisi olla koko radan ympäri vieri vieressä, että eristämisvaatimus täyttyisi. Jokaiselle radalle pääsee melko vaivatta kävelemällä tai vaikka enduropyörällä muualta kuin varsinaisia ajoteitä pitkin myös kisojen aikana. Se on sitten toinen juttu onko tämä nykyinen lainsäädäntö järkevä vai ei.
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.03.15 - klo:06:34järjestäjällä on vastuuvakuutus tällaisen kilpailun järjestämiseen.

Tästä tuli mieleen tapaus viime kesältä, kun 600 luokan kuski kaatui ja pyörä lensi turva-aidan yli yleisön puolelle. Onneks ei ollu kohdalla ketään. Kuka ois korvannu mahdolliset vahingot katsojille: ratayhtiö, kisajärjestäjä, kuski ? Viime kädessähän se oli kuitenkin kuski, jonka käsistä pyörä lähti, vaikkakin tahattomasti.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

pienisopoapina

20.03.15 - klo:12:33 #191 Viimeisin muokkaus: 20.03.15 - klo:21:17 käyttäjältä pienisopoapina
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.03.15 - klo:11:38jos pari harrastelijaa saa puolessa vuodessa kasattua samantasoisen paketin kun iänkaiken ollut sm sarja niin jo

Tähän mennessä on saatu aikaan kevyet nettisivut neljässä kuukaudessa.

Itselläni oli tarkoitus ajaa nuo Forrin Kemoran kisat, jos vain homma saadaan "varmalle" pohjalle ja pääsylippu luvattuun puoleen hintaan. 248e (alv 24%) 220e(alv10%)/kisa ja surkea tiedottaminen panee harkitsemaan.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jamppa

Taitaa toi alv. Olla 10 prosenttia liikuntapalveluiden osalta. Ei Kait sentään 24 prosenttia?

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.03.15 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 20.03.15 - klo:06:34järjestäjällä on vastuuvakuutus tällaisen kilpailun järjestämiseen.

Tästä tuli mieleen tapaus viime kesältä, kun 600 luokan kuski kaatui ja pyörä lensi turva-aidan yli yleisön puolelle. Onneks ei ollu kohdalla ketään. Kuka ois korvannu mahdolliset vahingot katsojille: ratayhtiö, kisajärjestäjä, kuski ? Viime kädessähän se oli kuitenkin kuski, jonka käsistä pyörä lähti, vaikkakin tahattomasti.


Vahinko johtuu liikeenteeseen käyttämisestä. Jos auton moottori räjähtää kesken ajon, ratti sinkoutuu talon ikkunasta läpi ja tappaa isännän -> liikennevakuutus korvaa.

Jos taas ratti osuu isäntää päähän, isäntä saa raivarin ja menee naapuriin ja pistää naapurin aitan päreiksi, kausaaliyhteys on katkennut eikä liikennevakuutuksesta korvata vahinkoa.

Samoin jos lentänyt kuski lähtee lennon jälkeen baariin vaikka ilman lentoa olisi lähtenyt pitsalle, syy-yhteyttä ei enää ole vaikka baariin lähtö ja siellä syntynyt tappelu johtuikin kaadosta.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 20.03.15 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 20.03.15 - klo:11:38jos pari harrastelijaa saa puolessa vuodessa kasattua samantasoisen paketin kun iänkaiken ollut sm sarja niin jo

Tähän mennessä on saatu aikaan kevyet nettisivut neljässä kuukaudessa.

Itselläni oli tarkoitus ajaa nuo Forrin Kemoran kisat, jos vain homma saadaan "varmalle" pohjalle ja pääsylippu luvattuun puoleen hintaan. 248e (alv 24%)/kisa ja surkea tiedottaminen panee harkitsemaan.

Kilpailutoiminta on pääsääntöisesti arvonlisäverosta vapaata toimintaa. Tästä syystä meillä kilpailut järjestää Moottoripyöräilyn tuki ry (ei alv-velvollinen) ja ajoharjoittelut sen tytäryhtiö Ratarengas Oy (alv-velvollinen). Urheilusuorituksista ja vastaavista alv on 10 %.

Rajanvetoja aihepiiriin löytyy muun muassa:

https://www.finlex.fi/fi/oikeus/hao/2006/helsingin_hao20060427
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Powered by EzPortal